آشنایی با اصول و قوانین تبلیغات در اینستاگرام

مدت مطالعه: 8 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 4 بهمن 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

اینستاگرام، از جمله اپلیکیشن‌های پرطرفداری است که اکثر افراد، آن را بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کرده و همواره در حال استفاده از محتوای آن هستند. از این رو اینستاگرام تبدیل به هفتمین نرم‌افزار پرطرفدار موبایلی شده است.
اینستاگرام، علاوه بر اینکه جنبه تفریحی و سرگرمی دارد، در درآمدزایی بسیاری افراد نقش موثری ایفا می‌کند. با ترفندهای مختلفی که یکی از آن‌ها تبلیغات در اینستاگرام است، به شکلی نوین و آنلاین می‌توان به درآمدزایی رسید.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه فعالیت در این زمینه آشنا کرده و جزئیات آن را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید. در صورت نیاز به مشاوره، در بخش مشاوره تبلیغات و برندینگ کارمنتو، می‌توانید با کارشناسان در ارتباط باشید.

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام، از امکانات و آپشن‌های بسیار زیادی همچون پست، استوری و لایو برخوردار است. هرکدام از این موارد، مزایای خاص خود را دارند و به شیوه‌های متفاوتی، مخاطب را به خود جذب می‌کنند. البته تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، موضوعی مقطعی و موقتی نیست و استمرار در تبلیغات باعث خواهد شد، محتوا و برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود.
اگر از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید، صددرصد متوجه افزایش سرعت فیدبک و بازخوردها خواهید شد. سعی کنید محتوایی باکیفیت و مفید آپلود کنید تا مخاطب سریعا جذب آن شده و به خواندن کپشن ترغیب شود.
هدف از تبلیغات در اینستاگرام را می‌توان معرفی برند، افزایش ترافیک سایت، اینگیجمنت یا میزان تعامل، تبدیل مخاطب به مشتری و خریدار، افزایش ویو و بازدید و غیره دانست.

برای آنکه در تبلیغات موفق شوید، در بخش مشاوره مدیریت شبکه‌های اجتماعی، با کارشناسان کارمنتو همراه باشید.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

جهت تبلیغ پیج اینستاگرام خود، چندین راه مختلف پیش‌ِ رو دارید که لازم است مفصل آن‌ها را توضیح دهیم. پروموشن پست، تبلیغ توسط پیج‌های عمومی، اینفلوئنسر مارکتینگ و غیره از روش‌های تبلیغ در اینستاگرام هستند.

_ پروموشن(promotion) اینستاگرام

زمانی که گزینه قابلیت بیزینس پروفایل (Business Profile) پیج کاری خود را فعال کنید، متوجه یک بخش جدید در اینستاگرام با عنوان پروموشن(promotion) اینستاگرام خواهید شد. پروموشن کردن پیج بدین معناست که از این پس اینستاگرام، محتوای پیج شما مثلا پست‌های تبلیغاتیتان را نمایش خواهد داد.
پروموشن کردن محتوای اینستاگرامی، در محیطی مثل ایران که شرایط فیلترینگ و تحریم‌ها کارها را کمی پیچیده کرده، سخت‌تر است و افراد
برای فعال‌سازی این گزینه نیازمند پارتنری هستند که در خارج از ایران و به دور از هرگونه محدودیتی، به‌صورت مستقیم، این فرآیندها را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد کسب درآمد از اینستاگرام بدانید!

_ تبلیغات توسط بلاگرها و اینفلوئنسرها

امروزه با ورود به شبکه‌های اجتماعی، می‌توان شاهد فعالیت تعداد بسیار زیادی از بلاگرها یا اینفلوئنسرها در زمینه‌های مختلف بود. می‌دانیم که هر پیج، با توجه به محتواهای گوناگون، مخاطبان متفاوتی از اقشار مختلف دارد. در تبلیغات خود، به این نکته توجه کنید که درون‌مایه پیج اینفلوئنسر موردنظرتان، هم‌راستا با تبلیغات شما باشد تا نتیجه بهتری در جذب مخاطب بگیرید.
این روش، تاثیرگذارترین روش برای تبلیغ پیج محسوب می‌شود که هزینه زیادی نیز برای آن باید پرداخت کنید؛ چراکه برند شما توسط فردی تبلیغ خواهد شد که طرفداران واق
عی و فعال دارد.

_ تبلیغات در پیج‌های عمومی و پربازدی

این روش یکی دیگر از بهترین انواع روش‌های تبلیغات در اینستاگرام است که به همه صاحبان کسب‌ و کار اینترنتی توصیه می‌شود. البته در مقایسه با روش قبلی تاثیر کمتری در جذب مخاطب دارد و به همین دلیل هزینه کمتری برای تبلیغات در این مدل نیاز است. اگر بودجه کافی دارید، بهتر است از روش تبلیغات توسط اینفلوئنسرها استفاده کنید. اما در صورت کمبود بودجه می‌توانید به همین روش نیز اکتفا کنید.

قوانین تبلیغات در اینستاگرام

می‌دانید که فعالیت‌ در هر زمینه‌ای، نیازمند آشنایی و رعایت یک‌سری از قوانین است. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای تولید محتوای موفق، باید با قوانین مربوط به این حوزه آشنا باشید و آن‌ها را نقض نکنید. در ادامه مطالب، چند مورد از قوانین تبلیغات در اینستاگرام را نام برده و به‌طور کامل شرح خواهیم داد.

1. نقض حریم خصوصی کاربران

تبلیغات پیج، در هیچ شرایطی نباید شامل نرم‌افزار جاسوسی یا بدافزارها باشد؛ چرا که باعث نقض حریم خصوصی کاربران و به خطر افتادن اطلاعات آن‌ها می‌شود.

2. محتوای زرد و دروغین

بسیاری از تولیدکنندگان محتواها سعی دارند با ارائه مطالب غلط یا نوشتن عنوان کاذب، مخاطبان را به همراهی با پیج ترغیب کنند. محتوای تبلیغ باید جذاب باشد، ولی جذاب بودن به ‌معنای استفاده از محتوای فریبنده، کاذب و یا گمراه‌کننده نیست.

بیشتر بخوانید: به صورت حرفه ای در اینستاگرام کپشن بنویسید و حرفه‌ای شوید

3. استفاده از اسناد و مطالب غیر واقعی

تبلیغ‌کنندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از اسناد و فایلهای نامعتبر در محتوای تولیدشده، مورد پسند و مورد قبول اینستاگرام نیست و در صورت ادامه این کار، محتوای تبلیغ شما بلاک خواهد شد.

4. استفاده از مباحث سیاسی- اجتماعی

تبلیغات در اینستاگرام، برای تبلیغ پیج‌های کاری بوده و هدف آن‌ها صرفا تجاری است. پس سعی کنید که محتوا را روی هدف اصلی، یعنی معرفی خدمت یا محصول متمرکز کنید و به سایر اهداف فرعی، همچون اشاره به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه بی‌توجه باشید.

5. تولید محتوا منطبق با استانداردها

محتوای تولیدشده باید به سلایق و افکار مردم جامعه احترام گذاشته و از آرمان‌ها و استانداردهای آن‌ها سخن بگوید. محتوایی که به مخاطبانش بی‌توجه باشد، تاثیری نداشته و دنبال کننده، آن را نامناسب خواهد دانست.
به‌طور کلی می‌توان گفت که تبلیغ نباید قوانین اجتماعی جامعه را نقض کند.

6. تبلیغ موارد غیرقانونی

برخی از پیج‌های تبلیغاتی، بدون توجه به قانونی یا غیرقانونی بودن محصول شرکت مورد نظر به تبلیغ آن می‌پردازند که موجب افزایش کلاهبرداری‌ در بستر مجازی شده ‌است. محتوای تولیدشده باید مطابق با قوانین جامعه و کشور باشد. همچنین از تبلیغ محصولاتی که سلامتی را به خطر می‌اندازند یا خدمات غیرقانونی ارائه می‌دهند، باید خودداری شود.

7. خودداری از هرگونه اقدامات تبعیض‌آمیز

از آنجایی که همه افراد ارزش یکسانی دارند و عواملی همچون نژاد، جنسیت، قوم، فرهنگ، رنگ پوست و غیره در افزایش یا کاهش ارزش اجتماعی تاثیر و نقشی ندارند، بهتر است تبلیغات فاقد هرگونه تبعیض‌های نژادی، جنسیتی، قومی و غیره باشد.

8. محصولات یا خدمات مخصوص بزرگسالان

برخی از محتواهای تبلیغی، در باب ترغیب افراد به خرید یا استفاده از محصولات بزرگسالان است. هرگونه محصول یا محتوایی که مخصوص افراد بالغ تهیه شده‌ باشد یا به‌عبارتی مناسب سنین بالای 18 سال باشد، ممنوع و غیر قانونی به‌شمار می‌آید.

9. محتوای غیراخلاقی

محتواهایی که در آن‌ها از مواردی همچون برهنگی، موقعیت‌های تحریک‌کننده و مواردی از این قبیل استفاده شده، مورد قبول اینستاگرام نیستند.

10. توجه به حریم خصوصی شخص ثالث

منظور از حقوق شخص ثالث، مالکیت بر محتوای تولیدشده و عدم نقض حقوق اشخاص دیگر است. در بسیاری از موارد، تبلیغی دیده شده که حق کپی رایت، علامت یا لوگو مخصوص برند، مالکیت معنوی و غیره را رعایت نکرده است.

11. تبلیغ محتوای حساس و شوکه‌کننده

ممکن است برخی افراد برای جذاب‌تر کردن محتوا، اقدام به انجام کارهایی همچون اضافه کردن مطالب ترسناک، خشونت‌آمیز، بی‌احترامی یا توهین کنند. تمامی این موارد به‌کار رفته در محتوای تبلیغاتی، بر خلاف اصول تبلیغات در اینستاگرام هستند.

12. استفاده از تجهیزات نظارتی در تبلیغ

ترغیب دنبال‌کنندگان به خرید یا فروش هرگونه تجهیزات جاسوسی همچون ردیاب تلفن‌ همراه، دوربین‌های جاسوسی و غیره ممنوع بوده و در صورتی که سرویس از این محتواها مطلع شود، با آن برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با راهکارهای نوین افزایش فروش در اینستاگرام

13. توجه به قوانین مرتبط با محل زندگی

تولیدکنندگان محتوای تبلیغاتی، باید طبق قوانین مربوط به کشور محل زندگی خود عمل کنند. چون بسیاری از دنبال‌کنندگان آن‌ها هموطن خودشان هستند و از قوانین حاکم بر جامعه تبعیت می‌کنند. برای مثال، می‌توان به ممنوعیت تبلیغ مشروبات الکلی در ایران اشاره کرد.

14. سلامت شخصی

تبلیغات پیج باید از معرفی روش‌ها یا محصولات تناسب اندام، کاهش وزن یا مواردی که سلامت افراد را به خطر بیندازد، اجتناب کند. برای انجام تبلیغات تناسب اندام مورد قبول اینستاگرام، باید افراد بالای 18 سال جامعه را هدف خود قرار دهید.

15. دستور زبان و فساد کلامی

با بررسی چند تبلیغ اینستاگرامی متوجه خواهید شد که قصد بسیاری از افراد از تبلیغات، ترویج نمادها یا الفاظ رکیک و نامناسب است. بر اساس قوانین اینستاگرام، استفاده از هرگونه محتوایی که حاوی ناسزا و یا دستور زبان نامناسب باشد، ممنوع است.

اطمینان از واقعی بودن آمار پیج

واریز مبلغ برای تبلیغ پیج کاری، چندان ساده نیست. به دلیل افزایش کلاهبرداری‌های مجازی، قبل از اینکه تصمیم قطعی برای همکاری با پیجی بگیرید لازم است از واقعی بودن فالوورهای پیج اطمینان حاصل کنید. در حال حاضر با استفاده از برخی ابزارها می‌توان از حقیقی بودن اطلاعات پیج مطمئن شد. پس برای تحقق اهدافتان باید یک پیج معتبر با فالوور یا دنبال‌کننده‌های واقعی پیدا کنید. برای اطمینان از پربازده بودن و حقیقی بودن اطلاعات پیج، برخی معیارها وجود دارد که نخست آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید : نحوه بازاریابی در اینستاگرام و رمز موفقیت در آن

_ نرخ تعامل یا Engagement Rate

می‌دانید که امروزه، روش‌های مختلفی برای افزایش فالوور وجود دارد که گاه شامل جذب مخاطب فیک یا غیر واقعی می‌شود. این نوع دنبال‌کننده‌ها، هیچ نقشی در بهبود کیفیت پیج اینستاگرامی شما ندارند و نمی‌توانند نرخ تعامل پیج را بالا ببرند.
زمانی که می‌خواهید تبلیغات پیج خود را به یک صفحه اینستاگرامی بسپارید، بهتر است به‌جای توجه به تعداد فالوورها، به تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها دقت کنید.
درصورتی که تمامی مخاطبان یک پیج واقعی باشند و در افزایش تعامل پیج یاری رسانند، به صراحت می‌توان گفت که بازدهی تبلیغ بالا خواهد بود. البته این بازدهی با توجه به محبوبیت بلاگر متغیر است.

_ مخاطبانی با نیازهای مشابه با پیج شما

بلاگرها در زمینه‌های متنوعی فعالیت می‌کنند و محبوبیت آن‌ها به ‌سبب تخصص و مهارت بالا در یک حرفه است. بنابراین عاقلانه نیست که یک پیج با محتوای آموزش آشپزی، به تبلیغ کتب کنکوری بپردازد. پس در تبلیغات پیج اینستاگرامی باید دقت کنید که تبلیغات خود را به افرادی متخصص بسپارید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

_ زمان و ترافیک تبلیغ

هنگام انتخاب پیج موردنظر، حتما به این نکته توجه داشته باشید که در طول روز چه تعداد تبلیغات در این پیج انجام می‌شود. بسیاری از مدیران پیج چون از طریق تبلیغات درآمدزایی می‌کنند، تبلیغات متعددی را می‌پذیرند و بیش‌تر از حد معمول تبلیغ‌ می‌کنند.
مخاطبان این پیج‌ها، متوجه تبلیغاتی بودن محتوا شده‌اند و هیچ تمایلی به تماشای محتوایی که اعتمادی به آن نیست ندارند.
از طرفی، ساعات استوری و پست در افزایش یا کاهش تعامل تاثیرگذار است. سعی کنید که ساعت تبلیغ را برای زمانی که حداکثر تعامل وجود دارد، رزرو کنید.

اصول افزایش بازدهی در اینستاگرام

برای جلب توجه مخاطب به محتوا و افزایش تعامل پیج کاریتان، لازم است دست به کار شوید و تا جای ممکن، آگاهی و اطلاعاتتان را افزایش دهید.
آگاهی از اینکه مخاطب دقیقا به دنبال چه نوع محتوایی است، شما را چند پله بالاتر خواهد کشید. در ادامه به اصول تبلیغات در اینستاگرام اشاره خواهیم کرد:
– استفاده از ترکیب رنگ مناسب برای ویرایش محتوا
– حفظ کیفیت محتوا و استفاده از ویدیو و عکس‌های با کیفیت
– بارگذاری لوگو مشخص و واضح برای پروفایل صفحه
– نوشتن کپشن‌های مفید و مرتبط با موضوع
– نگارش بایو دوستانه و معرفی کامل برند یا حیطه کاری، به‌طوری که هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند.
– تنظیم هایلایت‌های پیج
– بارگذاری محتوا طبق تقویم کاری

– سعی در افزایش تعداد دنبال کنندگان، لایک، کامنت و ویو

عوامل موثر بر تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

انواع تبلیغات در اینستاگرام، همچون سایر تبلیغاتی که در دیگر شبکه‌های مجازی انجام می‌شوند، هزینه‌بر هستند. دغدغه اصلی کسانی که می‌خواهند کسب‌ و کار خود را گسترش دهند یا برند خود را تبلیغ کنند، اطلاع از نرخ و تعرفه تبلیغات در اینستاگرام است.
متاسفانه هیچ نرخ ثابتی برای تبلیغات وجود ندارد و تعرفه تبلیغ در اینستاگرام، با توجه به تصمیم بلاگر تعیین می‌شود. البته با در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌توان قیمت تقریبی را تخمین زد:
– مدت زمان باقی ماندن تبلیغ در پیج
– پست یا استوری بودن تبلیغ
– نوع تبلیغ( محتوا ویدیویی، صوتی، تصویری)
– زمان قرار دادن تبلیغ در پیج
– تعداد فالوورها و دنبال‌کنندگان پیج تبلیغاتی
– میزان شهرت، محبوبیت و اعتبار بلاگر یا اینفلوئنسر
– میزان نرخ تعامل یا
Engagement Rate  
– حضور یا عدم حضور شخص بلاگر در تبلیغ (شرح یا آنباکسینگ)

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر

4 3
آشنایی با اصول و قوانین تبلیغات در اینستاگرام

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد