راهنمای کسب درآمد از فیسبوک (Facebook)

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 16 دی 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

فیسبوک، یکی از پلتفرم‌های محبوبی است که به سرعت در سراسر جهان رشد کرده و در حال حاضر بیش از ۲٫۷۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. اکثر مردم از فیسبوک برای به اشتراک گذاشتن عکس و حفظ ارتباط با دوستان استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌های کسب درآمد از اینترنت است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با راه‌های کسب درآمد از Facebook آشنا کنیم تا بتوانید بدون سرمایه‌گذاری از آن درآمد کسب کنید.

برای آشنایی با روش‌های کسب درآمد از اینترنت و دنیای مجازی، با مشاوران بخش مشاوره شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید.

محبوبیت فیسبوک در ایران

در سال ۲۰۰۷، فیسبوک اولین رسانه اجتماعی بود که جامعه ایران را تحت تأثیر قرار داد و به سرعت به یک شبکه اجتماعی محبوب در بین کاربران ایرانی تبدیل شد؛ اما متأسفانه از سال ۲۰۰۹ این شبکه اجتماعی به دلیل فعالیت در زمینه کمپین‌های سیاسی، ارائه اخبار، سازمان‌دهی جنبش‌ها، اعتراضات و … توسط ایران فیلتر شد. در واقع در آن زمان معترضان از Facebook برای تنظیم زمان و مکان اعتراضات استفاده می‌کردند و دولت ایران نیز این شبکه اجتماعی را برای همیشه فیلتر کرد. مسدود شدن این پلتفرم باعث شد که فیسبوک تا حد زیادی محبوبیت خود را در بین ایرانیان از دست بدهد و تعداد کاربران آن به طرز چشمگیری کاهش یافت. با این حال، در سال ۲۰۱۵ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اعلام کرد که حدود ۴٫۵ میلیون ایرانی از فیسبوک استفاده می‌کنند. همچنین آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ ۲٫۴۹ درصد از فیسبوک استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از فیسبوک برای کسب درآمد

استفاده از فیسبوک به عنوان یک روش کسب درآمد می‌تواند مفید و قابل اجرا باشد. افراد زیادی هم اکنون در سراسر دنیا از این شبکه اجتماعی به عنوان یک ابزار و روش کسب درآمد استفاده می‌کنند. کسب درآمد از Facebook مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دسترسی بیشتر به مخاطبان و کاربران بالقوه
  • درآمد دلاری و مناسب
  • امکان ارائه خدمات و تعامل با کسب و کارها
بیشتر بخوانید : تکنیک‌های کسب درآمد از تیک تاک(TikTok)

اصول کسب درآمد از فیسبوک

کسب درآمد از Facebook یک فرآیند ساده نیست و به زمان و تلاش مداوم نیاز دارد. برای اینکه بتوانید از این شبکه اجتماعی درآمدزایی کنید؛ باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ساخت یک صفحه تخصصی در فیسبوک
  • صفحه شما باید دارای محتوای ارزشمند و جذاب باشد تا توجه مخاطبان را جلب کند. هر چقدر محتوای پیج شما جذاب‌تر باشد، نرخ CTR بالاتر خواهد بود.
  • صفحه شما باید حداقل ۱۰۰۰ دنبال کننده هدفمند داشته باشد.
  • هر روز و به طور منظم پست‌های جالب و مرتبط منتشر کنید.
  • تعداد لایک‌ها را افزایش دهید. در شروع کار از دوستان خود دعوت کنید تا صفحه شما را لایک کنند. این کار اعتماد مخاطبان را افزایش می‌دهد.
بیشتر بخوانید : راهکارهای کسب درآمد از یوتیوب و رموز موفقیت در آن

روش‌های کسب درآمد از طریق فیسبوک

در این بخش تکنیک‌های کسب درآمد از Facebook را به شما معرفی می‌کنیم تا از طریق این شبکه اجتماعی درآمدزایی کنید.

۱. افیلیت مارکتینگ

بازاریابی همکاری در فروش تکنیکی است که به وسیله‌ی آن محصولات یا خدمات شرکت‌های دیگر را تبلیغ می‌کنید. اگر محصول یا خدمتی برای فروش ندارید، می‌توانید با استفاده از صفحه شخصی خود و به عنوان یک شرکت وابسته به کسب درآمد از فیسبوک بپردازید. همچنین گروه‌های فیس‌بوک، روشی عالی برای اجرای افیلیت مارکتینگ هستند؛ به طوری که می‌توانید گروه‌های مرتبط را پیدا کنید، به آن‌ها بپیوندید و لینک‌های وابسته را داخل گروه ارسال کنید، درنتیجه هر بار که شخصی از لینک شما برای خرید استفاده می‌کند، کمیسیون مشخصی به حساب شما واریز می‌شود.

۲. صفحات پر طرفدار

یکی از تکنیک‌های کسب درآمد از فیسبوک، ایجاد پیج‌های پرطرفدار است. صفحات سرگرم کننده در مدت زمان کوتاهی، میلیون‌ها فالوور جمع‌آوری می‌کنند و لایک‌های زیادی دریافت می‌کنند. در این صفحات می‌توانید تبلیغات برندها را منتشر کنید. همچنین با قرار دادن لینک وب‌سایت‌های مختلف، کاربران را به بازدید از سایت‌ها ترغیب کنید. با کلیک کردن روی لینک‌ها، ترافیک وب‌سایت افزایش می‌یابد و شما هم پول دریافت می‌کنید.

۳. فروش محصولات از طریق گروه‌های محلی

یکی دیگر از راه‌های کسب از درآمد فیس‌بوک، پیوستن به گروه‌های محلی است. گروه‌هایی که با حوزه تخصصی شما مطابقت دارند را پیدا کنید و در مورد محصولات و خدمات خود اطلاع‌رسانی کنید. با این کار می‌توانید کاربران را تشویق کنید تا از لینک وب‌سایت شما بازدید کنند. افزایش بازدید از صفحه وب‌سایت به معنای ترافیک بیشتر وب‌سایت است که به طور بالقوه می‌تواند رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را افزایش دهد. قبل از پیوستن به گروهای محلی باید بدانید که هر گروه، سیاست‌های فروش متفاوتی دارد، بنابراین قبل از پست کردن محصولات، دستورالعمل‌های گروه را مطالعه کنید.

برای موفقیت در درآمدزایی از فیسبوک، در بخش مشاوره بازاریابی و فروش کارمنتو، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

۴. فروش محصولات از طریق مارکت پلیس فیسبوک

یکی از تکنیک‌های کسب درآمد از Facebook، استفاده از مارکت پلیس رایگان آن است. کاربران می‌توانند از طریق این بازار به خرید و فروش محصولات بپردازند. از آنجایی که همه به بازار فیسبوک دسترسی دارند، شما می‌توانید کالاهای خود را در آن بفروشید و درآمد قابل توجهی کسب کنید. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، باید تصاویر باکیفیت از محصولات تهیه کنید و آن‌ها را همراه با توضیحات کامل در مارکت پلیس منتشر کنید.

۵. انتشار محتوای ویدیویی

فیسبوک به شما امکان می‌دهد تا روی ویدیوهایی که آپلود می‌کنید، تبلیغات داشته باشید و به صورت خودکار درآمد کسب کنید. در این حالت برخلاف تبلیغات یوتیوب، آگهی در وسط ویدیو پخش می‌شود. اگر می‌خواهید از این روش برای کسب درآمد از Facebook استفاده کنید، باید به چند نکته توجه کنید که عبارتند از:

  • بیش از ۳۰۰۰۰ بازدید ۱ دقیقه‌ای از ویدیوهای خود داشته باشید.
  • از صفحه فیسبوک خود منتشر کنید.
  • زمان ویدیوها ۳ دقیقه و بیشتر باشد.
  • ویدیوها منحصر به فرد باشند و به بینندگان ارزش اضافه کنند.

۶. مدیریت رسانه‌های اجتماعی

 یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از Facebook، مدیریت صفحات آن است. شما می‌توانید به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی برای شرکت‌هایی که قصد دارند از فیسبوک به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنند، استخدام شوید و درآمد زیادی به دست آورید. برخی از وظایف این شغل عبارتند از:

  • برنامه‌ریزی پست‌های شبکه‌های اجتماعی
  • پاسخگویی به نظرات کاربران
  • ایجاد و انتشار تصاویر باکیفیت
  • مدیریت محتوا
  • نظارت بر معیارهای کمپین تبلیغاتی

سخن نهایی

با وجود اینکه این روزها استفاده از فیسبوک محدود شده ولی همچنان به عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت شناخته می‌شود. در این مقاله تلاش کردیم تا راه‌های کسب درآمد از Facebook را به شما معرفی کنیم و اصول استفاده از آن را برای شروع کار توضیح دهیم. اگر سؤال یا ابهامی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 363 نظر

5 363
راهنمای کسب درآمد از فیسبوک (Facebook)

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
36 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد