بازاریابی رستوران‌ها و افزایش جذب مشتری 

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 16 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

همان طور که می‌دانید، کسب‌وکارهای مربوط به صنایع غذایی مانند رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فست‌فود‌ها در کشور ما درآمد زیادی کسب می‌کنند. اگر شما هم صاحب چنین کسب‌وکاری هستید، مطمئن باشید که یکی از بهترین زمینه‌ها را برای فعالیت انتخاب کرده‌اید و می‌توانید از طریق استفاده از مشاوره بازاریابی و فروش تا حد بسیار زیادی، حتی در بازه زمانی کوتاهی، پیشرفت کرده و به درآمد دلخواهتان برسید.

با افزایش روزافزون تعداد رستوران‌‌ها در سطح شهر، ممکن است تصور کنید که شناساندن رستوران شما به مشتریان کمی دشوار و پیچیده‌تر شده است. البته حق دارید! مخصوصا وقتی که برخی از رستوران‌ها توسط افراد مشهور با پشتوانه مالی زیادی تاسیس شده‌ باشند، کار شما کمی سخت‌تر می‌شود. با این وجود اگر شما از روش‌های نوین بازاریابی رستوران استفاده کنید، در تحقق اهدافتان موفق‌تر عمل خواهید کرد. در ادامه با مشاوره بازاریابی و فروش کارمنتو همراه باشید تا شما را با جدیدترین و به‌روزترین روش‌های بازاریابی رستوران آشنا کنیم.

انواع روش‌های بازاریابی رستوران و جذب مشتری

برای اینکه بتوانید با رستوران‌های دیگر در زمینه افزایش فروش رستوران و جذب مشتریان جدید رقابت کنید، علاوه‌بر افزایش کیفیت منوی غذایی و سطح خدمات، قطعا باید از بازاریابی رستوران به روش‌های مناسب استفاده کنید. در ادامه، انواع روش‌های بازاریابی رستوران را ارائه می‌دهیم که بیشتر کسب‌وکارها از این راهکارها به منظور جذب مشتری برای رستوران استفاده می‌کنند.

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام

– استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام

تقریبا تمامی مدیران کسب‌وکارهایی که صاحب رستوران هستند و یا به عنوان مشاوران بازاریابی برای افزایش فروش رستوران‌های مختلف فعالیت می‌کنند، به دنبال ایجاد و اداره صفحه اینستاگرامی به نحوی مناسب هستند. همان طور که می‌دانید، امروزه تمامی افراد مخصوصا جوانان حداقل یک صفحه فعال در اینستاگرام دارند. مطمئن باشید اگر شما هم یک صفحه مناسب ایجاد کرده و اقدام به معرفی خدمات و منوی غذایی رستوران خود کنید، به راحتی از رقبای خود پیشی خواهید گرفت. البته اکثر کسب‌وکارها اقدام به استخدام مشاوران بازاریابی و کارشناس شبکه‌های مجازی می‌کنند. این راهکار مطمئنا در بازه زمانی مشخصی به تعداد مشتریان شما خواهد افزود.

برای دریافت مشاوره شبکه‌های اجتماعی، در اپلیکیشن کارمنتو، با ما همراه باشید!

– داشتن وب‌سایت و جذب ترافیک از گوگل

علاوه بر شبکه‌های مجازی، تقریبا تمامی کاربران اینترنتی به گوگل و سایت‌های مختلف اینترنتی دسترسی دارند. بنابراین، یکی دیگر از روش‌های بازاریابی رستوران این است که یک وب‌سایت با قالب و محتوای جذاب و مناسب طراحی کرده و از این طریق رستورانتان را به مخاطبین و مشتریان معرفی کنید. اگر شما بتوانید ترافیک و دامنه زیادی از گوگل به وب‌سایت خود اختصاص دهید و با رعایت عواملی همچون محتوای سئو محور و بهینه‌سازی سایت جزو نتایج اولیه در جستجوی گوگل باشید، یقینا می‌توانید با افزایش فروش رستوران خود، به اهداف و ایده‌آل‌هایتان دست یابید.

 

ثبت‌نام در اپلیکیشن سفارش غذا

بیشتر بخوانید : تکنیک‌های طلایی موفقیت در بازاریابی پوشاک

– ثبت‌نام در اپلیکیشن سفارش غذا

از جمله بسترهای مناسبی که در سال‌های اخیر برای دسترسی به نزدیک‌ترین رستوران‌ها و هم‌چنین سفارش غذای موردعلاقه در اختیار مشتریان قرار گرفته، اپلیکیشن‌های کاربردی ثبت سفارش غذا است. خوشبختانه این برنامه‌ها طرفداران زیادی در بین مخاطبین پیدا کرده است. علاوه‌بر شبکه‌های مجازی و وب‌سایت، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در این اپلیکیشن‌ها رستوران، امکانات و خدمات خودتان را ثبت کنید تا به راحتی در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

– اس‌ام‌اس مارکتینگ

ایمیل و اس‌ام‌اس از جمله ابزاری هستند که اکثر کاربران روزانه با آن‌ها سروکار دارند. شما مي‌توانيد به وسيله موارد مختلفی مانند امكان ثبت‌نام رايگان در وب‌سايتتان توسط ايميل يا شماره تلفن، به اطلاعات ایمیل و شماره تماس مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. سپس با ارسال پیامک یا ایمیل و معرفی امکانات رستوران در کنار تخفیف‌های مناسبتی، مخاطبین را به تست منوی غذایی خود تشویق کنید. مطمئن باشید اگر غذاها و امکانات رستوران شما سطح خوبی داشته باشند، بسیاری را به مشتریان دائمی خود تبدیل خواهید کرد. تمامی این روش‌ها و ایده‌های مشابه در طول پروسه بازاریابی رستوران، در نهایت به جذب مشتریان دائمی جدید ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید : ترفندهای بازاریابی کافی‌شاپ برای افزایش فروش و جذب مشتری

اهمیت برندسازی در بازاریابی رستوران

برای موفقیت در بسیاری از کسب‌وکارها به برندی تاثیرگذار و نافذ نیاز دارید. درواقع شما با داشتن برندی مناسب که شامل نام برند و لوگوی جذابی باشد، می‌توانید در مسیر جذب مشتری برای رستوران موفق عمل کنید. به منظور برندینگ مناسب برای رستوران خود ابتدا باید خوب تحقیق کنید تا یک طرح و برند متناسب با نیاز مشتری و خدمات اجرایی در رستوران خود طراحی کنید. در بخش قبلی هم اشاره کردیم که علاوه بر سطح کیفی غذاها و خدمات‌دهی مناسب، باید تمام تلاشتان را بکنید که خاطره خوبی از خوردن غذا در رستورانتان در ذهن مشتریان به ثبت برسانید و کاری کنید که نام و برند رستوران شما همواره در ذهن آن‌ها باقی بماند. برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان بخش مشاوره برندینگ همراه باشید.

ایده‌هایی برای بازاریابی رستوران و افزایش جذب مشتری

در کنار روش‌هایی که برای بازاریابی رستوران شما مطرح کردیم، دسته‌ای از ایده‌های خلاقانه هم وجود دارند که بیشتر رستوران‌های معروف و بزرگ برای بازاریابی رستوران از آن‌ها استفاده کرده‌اند. به طور کلی شما باید فعالیت‌هایی را انجام دهید که باعث بيشتر ديده ‌شدنتان در اجتماع و بين مخاطبين مختلف شود. بدين منظور مي‌توانيد از ايده‌هاي زير بهره بگيريد:       

– شركت‌كردن در امور خيريه و ميزباني‌ مراسم‌های مختلف
– افزودن يك يا چند منوي بيرون‌بر جذاب براي مشتريان با رعایت تمامي نكات بهداشتي
– رعايت استانداردهاي لازم در خدمات‌دهي
– همراه‌ شدن با تكنولوژی و استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی رستوران به نحوی مطلوب
– استخدام آشپزها و خدمه حرفه‌ای و باتجربه برای رستوران و ارائه آموزش‌ها و متد جدید به آن‌ها
– درنظر گرفتن تخفیف برای مشتریانی که رستوران شما را به افراد دیگر معرفی کنند.
– توصیف نوشیدنی‌ها و غذاهای منو قبل از سفارش مشتری به صورت کامل با لحنی خوش
– مدیریت کامل مشتریان و ورود و خروج آن‌ها
– در نظر گرفتن امکانات مناسب برای پرداخت مشتریان مانند کارتخوان سیار
– جذاب‌کردن فضای رستوران برای مشتریان از طریق پخش موزیک و غیره

 

 حفظ و مدیریت ارتباط با مشتریان

بیشتر بخوانید : آشنایی با کاربردی‌ترین روش‌های جذب و حفظ مشتری

حفظ و مدیریت ارتباط با مشتریان

همواره سعی کنید با تمامی مشتریان از هر قشری، خوش برخورد و مودبانه رفتار کنید. به خصوص وقتی مشتری برای اولین بار به رستوران شما مراجعه می‌کند، تجربه اولین برخورد و رفتار پرسنل رستوران تا مدت‌ها در ذهن او باقی خواهد ماند. پس به خاطر بسپارید که هميشه اولين‌ها در ذهن مشتري نقش می‌بندد. بنابراين، اگر رستوران خود را به تازگي افتتاح كرده‌ايد، قطعا در مسير جذب مشتري براي رستوران بايد به اين نكات بيشتر توجه كنيد. در طول زمانی که مشتريان در رستوران در حال غذا خوردن هستند، سعي كنيد چندين بار به میز آن‌ها سر بزنید، نيازهايشان را جویا شده و با آن‌ها معاشرت کنید. سعی کنید انتقادهای به‌جا و مناسب را بپذیرید و برای رفع مشکلات رستوران تلاش کنید.

هم‌چنین در فضای مجازی از طریق اینستاگرام، وب‌سايت و غيره مي‌توانيد با مخاطبين خود ارتباط برقرار كنيد و از نظرات آن‌ها درباره کیفیت غذاها و خدمات رستوران جویا شوید. با به‌کارگیری این روش‌ها و ایده‌های دیگر، می‌توانید همواره با مخاطبین و مشتریانتان در تعامل باشید تا شانس شما برای جذب مشتری برای رستوران افزایش یابد.

استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی کارمنتو

بازاریابی رستوران از جمله مواردی است که باید توسط بازاریابان و مشاورین بازاریابی متخصص این حوزه انجام شود. درواقع شما اگر قصد دارید فعالیت‌های مربوط به افزایش فروش رستوران خیلی سریع و به بهترین نحو انجام شوند، بهترین راه این است که از خدمات مشاوره و بازاریابی رستوران ارائه شده توسط مجموعه‌های معتبر استفاده کنید. مجموعه کارمنتو با بهره‌گیری از دانش و تخصص مشاورین بازاریابی خود، می‌تواند شما را در مسیر بازاریابی رستوران و جذب مشتریان جدید یاری کند.         

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 2 نظر

5 2
بازاریابی رستوران‌ها و افزایش جذب مشتری 

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد