مالیات پزشکان و دندانپزشکان چگونه محاسبه می شود؟

مدت مطالعه: 10 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 3 دی 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

از آنجایی که در سال‌های اخیر فشار تحریم‌ها زیاد شده، تمرکز دولت روی مالیات به شکلی بیشتر شده است که درآمد حاصل از مالیات در بودجه سال‌های اخیر از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است. جامعه پزشکان و دندانپزشکان و صاحبان فنون پزشکی که در استخدام بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی بوده و در این رابطه حقوق دریافت می‌کنند نیز از قاعده پرداخت مالیات مستثنا نبوده و باید مالیات بر درآمد خود را به دولت بپردازند.

در این مطلب قصد داریم نحوه محاسبه مالیات پزشکان را بررسی و به نکات پیرامون آن اشاره کنیم. در ادامه با کارمنتو همراه باشید.

بنر مالیاتی

منظور از مالیات پزشکان چیست؟

مالیات پزشکان را می‌توان نوعی مالیات بردرآمد قلمداد کرد که با توجه به ویژگی‌های خاص شغل پزشکی به شکل خاص و با ارائه قوانین متفاوتی برای شاغلان این حوزه تعیین شده است. با توجه به اینکه هر پزشک می‌تواند تحت نظر یک مطب فعالیت داشته باشد؛ به صورت مستقل طبابت کند و یا از سایر روش‌های مرتبط با این حوزه کسب درآمد کند، سازمان مالیات نیز منحصراً قوانین خاصی را برای دریافت مالیات از پزشکان و دندانپزشکان در نظر گرفته است.

همین ابتدا باید ذکر کرد مالیات پزشکان به انواع مختلفی تقسیم می‌شود و برای هر یک مالیات جداگانه‌ای درنظر گرفته شده، برخی از این موارد مالیاتی باید توسط خود پزشک پیگیری و پرداخت شوند و وظیفه پرداخت برخی دیگر نیز به عهده بیمارستان یا درمانگاهی است که پزشک یا دندانپزشک تحت قرارداد مشارکتی یا غیرمشارکتی در آن فعالیت می‌کند. در بخش‌های بعدی مقاله ضمن آشنایی با موقعیت‌های مختلف پزشکان، با مالیات تعیین شده برای هریک نیز آشنا خواهیم شد.

آیا پزشکان باید مالیات بپردازند؟

همانطور که می‌دانید، در حال حاضر حوزه پزشکی یکی از پردرآمدترین حوزه‌های شغلی کشور است؛ بدیهی است که معاف شدن چنین شغلی از مالیات با سیاست‌های جدید دولت در راستای دریافت مالیات عادلانه از آحاد ملت همخوانی ندارد. بنابراین دولت سیاست‌های جدیدی را در راستای شناسایی منابع درآمدی پزشکان و دریافت مالیات عادلانه از آن‌ها منظور کرده است.

متن صریح قانون و بخشنامه مالیات پزشکان را در ادامه ذکر می‌کنیم.

بند ک تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸

در سال ۹۸ پایه دریافت مالیات نوع سومی هم اضافه شد و آن‌هم این‌که براساس بند ک تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ مراکز درمانی مکلف‌اند مالیات تکلیفی پزشکان را کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز نمایند.

در خصوص مسائل مالیاتی، مشاوره تلفنی مالیاتی بدون محدودیت در هر زمان و مکان و با حداقل هزینه، بهترین و کارآمد ترین نوع مشاوره مالیاتی پزشکان از متخصصین مالیاتی است. با کارمنتو می‌توانید از مشاوره بیش از 350 مشاور برتر کشور در کمترین زمان بهره‌مند شوید.

براساس بخشنامه مالیات پزشکان به شماره 504/98/200:

کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی ملکف به اجرای مقررات بند(ک)تبصره(۶)قانون مذکور و پرداخت مالیات تکلیفی پزشکان تحت قرارداد خود خواهند بود.

مقررات بند مذکور صرفا ناظر بر حق الزحمه یا حق العمل پزشکی پزشکان بوده و سایر شاغلین به حرفه‌های پزشکی از جمله دکترهای داروساز و دکترای علوم آزمایشگاهی، مشمول حکم این بند نخواهند بود.

درآمد پزشکانی که با مراکز درمانی دارای رابطه استخدامی بوده و مشمول مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق می‌باشند، از شمول مقررات این دستورالعمل خارج است.

تذکر: در صورت وجود رابطه استخدامی پزشک با مراکز درمانی، کلیه دریافت‌های پزشک مشمول مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق بوده و تفکیک بخشی از درآمدها و عدم اعمال مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق به درآمدهای مذکور موضوعیت ندارد.

مراکز درمانی مکلفند ده درصد(۱۰%)از حق الزحمه یا حق العملی را که به موجب دریافت وجه صورتحساب ارسالی به بیمه‌ها و یا دریافت نقدی از طرف بیمار، به پزشکان مشمول این دستورالعمل پرداخت می‎نمایند به عنوان علی الحساب مالیات کسر و تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب، طی قبض دریافتی از اداره امور مالیاتی مربوط (رسیدگی کننده به مالیات عملکرد مراکز درمانی) به نام پزشک به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

ملاک اعمال این مقررات پرداخت وجه به پزشکان می‌باشد. بنابراین درصورت پرداخت وجه حق الزحمه یا حق العمل پزشکان به صورت علی الحساب، فارغ از دریافت مبالغ آن از بیمه‌ها، پرداختی مذکور مشمول مقررات این دستورالعمل خواهد بود.

مقررات این دستورالعمل صرفا شامل حق الزحمه یا حق العمل‌هایی است که ارائه خدمات و درآمد آن در سال ۱۳۹۸ تحقق یافته و در سال مذکور نیز پرداخت می‌شود.

کسور مذکور به عنوان علی الحساب از مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ پزشکان قابل کسر خواهد بود.

اخذ مالیات علی الحساب از پزشکان

اخذ مالیات علی الحساب از پزشکان

طبق دستورالعمل کسر 10 درصد مالیات علی الحساب از پرداختی به پزشکان توسط مراکز درمانی، طبق حکم قانون بودجه سال 98 با دستور سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، به مرحله اجرا رسید.

در این دستورالعمل طبق بخش نامه فروردین ماه سال 98 و بر اساس احکام مالیاتی این قانون، گفته شد:

تمام مراکز درمانی دولتی، خصوصی و…ملزم به اجرای مقررات بند(ک)تبصره 6 قانون بودجه سال 98 هستند.

این بند صرفا مربوط به پزشکان بوده و شامل دکترهای داروساز و علوم آزمایشگاهی نمی‌شود.

درآمد پزشکان استخدامی در مراکز درمانی، شامل این قانون نمی‌باشد و طبق مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق، مالیات آن‌ها محاسبه می‌گردد.

مراکز درمانی مکلفند 10 درصد از حق الزحمه پزشکان را کسر نموده و تا پایان ماه بعد، به نام پزشک به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

ملاک اعمال این قانون، پرداخت وجه و دستمزد پزشک می‌باشد.

این قانون شامل حق الزحمه‌هایی است که ارائه خدمات آن در سال 98 صورت گرفته و در همین سال نیز پرداخت می‌گردد.

مبلغ کسر شده به عنوان علی‌الحساب، از مالیات سال 98 پزشک مربوطه کسر می‌گردد.

مالیات بر درآمد دندانپزشکان؛ دندانپزشکان تحت چه شرایطی باید مالیات بپردازند؟

بر اساس قانون مالیات مستقیم، هر شخصی که در کشور ایران درآمدی کسب کند (مگر در شرایط معافیت مالیاتی) باید درصدی از آن را به عنوان مالیات به دولت بپردازد. لذا پزشکی و سایر زیرشاخه‌های آن نظیر دندانپزشکی نیز شامل مالیات هستند. مالیات دندانپزشکان نیز مانند سایر افراد فعال در حوزه‌های درمانی کشور محاسبه می‌شود و پرداخت آن اجباری است.

بر این اساس، تمامی دندانپزشکانی که تحت نظارت یک مجموعه درمانی و یا در کلینیک‌های دندانپزشکی مستقل فعالیت می‌کنند، ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات بر درآمد هستند. حال اگر می‌خواهید بدانید مالیات دندانپزشکان چگونه محاسبه می‌شود و چه انواعی دارد، در بخش‌های بعدی پاسخ خود را خواهید یافت.

مالیات بر درآمد مشاغل پزشکی

انواع مالیات بر درآمد پزشکان

مالیات پزشکان بر خلاف سایر مشاغل، با توجه به نوع فعالیت تفکیک شده و به شکل جداگانه‌ای محاسبه می‌شود؛ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مالیات بر درآمد حقوق پزشکان

از نظر قانون، پزشکان تا سال ۹۷ باید دو نوع مالیات پرداخت می کردند که مالیات بر درآمد حقوق و مالیات بر درآمد مشاغل بوده و هست.

مالیات بر درآمد حقوق برای پزشکانی هست که با مراکز درمانی رابطه استخدامی داشته باشند و به عبارتی کارمند آن‌جا باشند در این حالت طبق ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم باید مالیات تکلیفی حقوق کسر و به سازمان امور مالیاتی واصل شود.

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد پزشکان در این ردیف مالیاتی اینگونه است: بیمارستان یا درمانگاهی که پزشک تحت نظارت آن فعالیت می‌کند، می‌بایست 10 درصد از حق‌الزحمه‌ای که قصد دارد به پزشک بپردازد را کسر و آن را تحت عنوان مالیات تکلیفی پزشکان در سامانه مختص به آن پرداخت کنند.

بدیهی است که این مالیات پزشکان شاغل در درمانگاه و بیمارستان را مشمول می‌شود؛ لذا اشخاصی که به صورت مستقل و در کلینیک خصوصی فعالیت می‌کنند می‌بایست به صورت جداگانه اظهارنامه مالیاتی ارسال و در ازای درآمد حاصله از فعالیت پزشکی خود، مالیات بر درآمد پرداخت کنند.

مالیات بر درآمد مشاغل پزشکی

نحوه محاسبه مالیات مطب پزشکان یکی از سوالات متداول مخاطبان کارمنتو است. پزشک یا دندانپزشکی که به صورت مستقل فعالیت می‌کند می‌بایست کلیه فرآیندهای ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات را خود انجام دهد. (البته ارسال اظهارنامه برای پزشکان شاغل در مراکز درمانی نیز الزامی است) لذا مالیات تکلیفی این پزشکان توسط نهادی پرداخت نمی‌شود و به صورت مالیات بر درآمد و مشابه سایر مشاغل از آن‌ها دریافت خواهد شد.

مشکل اصلی فعالان این حوزه برای پرداخت مالیات پزشکان، عدم آشنایی با روش ثبت‌نام در سامانه، تکمیل اظهارنامه مالیاتی و در نهایت پیاده ساختن روش‌های قانونی برای کاهش مالیات پزشکان است. استفاده از خدمات کارمنتو می‌تواند مشکل‌گشای این اشخاص باشد. اگر به دنبال مجموعه‌ای هستید که پرونده‌های مالیاتی شما را کاملا محرمانه و تخصصی مورد ارزیابی قرار داده و بهترین راهکارهای مدیریت مالیات بر درآمد مشاغل پزشکان را پیش روی شما قرار دهد، می‌توانید روی کامنتو حساب کنید.

Please select another listing to show to avoid recursion.

مالیات تکلیفی پزشکان

مالیات تکلیفی پزشکان یکی از انواع خاص مالیات است که تنها به فعالان همین حوزه مرتبط است. بر اساس قانون مالیات مستقیم کشور، پزشکانی که تحت قرارداد با بیمارستان‌ها یا درمانگاه‌ها فعالیت می‌کنند و مبلغ خود را به صورت حق‌الزحمه از این مراکز دریافت می‌کنند، می بایست مالیات تکلیفی بپردازند.

  • نکات مربوط به مالیات تکلیفی پزشکان

نکته اینجاست که پرداخت مالیات تکلیفی نه بر عهده پزشک، بلکه وظیفه مسئولان بیمارستان یا درمانگاه محل فعالیت آنان است. نحوه محاسبه مالیات پزشکان در این مورد اینگونه است که مسئولان مالی محل فعالیت می‌بایست پیش از پرداخت حق‌الزحمه پزشک، 10 درصد از مبلغ مذکور را به عنوان مالیات تکلیفی کسر کرده و از طریق درگاه پرداخت مالیات تکلیفی پزشکان به سازمان مالیات بپردازند.

  • جریمه عدم پرداخت مالیات تکلیفی پزشکان

با استناد به ماده 199 قانون مالیات مستقیم، عدم پرداخت مالیات تکلیفی پزشکان توسط مجموعه‌های درمانی موجب جریمه‌ای برابر 10 درصد مالیات مذکور خواهد بود؛ کمااینکه با گذشت هر ماه از موعد پرداخت مالیات، میزان 2.5 درصد به این جریمه افزوده خواهد شد.

مشاوره مالی و مالیاتی

از طریق مشاوره مالیاتی تلفنی و آنلاین بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت از طریق تماس امن پاسخ سوالات خود را زمینه مالیات پزشکان دریافت نمایید.

تفاوت مالیات بر حقوق و درآمد پزشکان با مالیات تکلیفی پزشکان

احتمالا با مطالعه انواع مختلف مالیات پزشکان کمی سردرگم شده باشید؛ این مسئله کاملا عادی است. عمده مشاغل کشور تنها با مالیاتی تحت عنوان مالیات بر درآمد روبه‌رو هستند، در حالی که در حیطه پزشکی انواع گوناگونی از مالیات وجود دارد و این مسئله معمولا موجب سردرگمی پزشکان می‌شود. در ادامه سعی خواهیم کرد با زبانی ساده و قابل درک، تفاوت میان مالیات بر حقوق و درآمد پزشک با مالیات تکلیفی وی را بررسی کنیم.

مالیات بر حقوق پزشکان زمانی محاسبه می‌شود که میان پزشک و شخصی دیگر یک رابطه کارگر و کارفرمایی حاکم شود. این رابطه معمولا در طی یک قرارداد بوجود می‌آید. در این حالت شخصی که به عنوان کارفرمای پزشک شناخته می‌شود موظف است بخشی از قرارداد وی را به عنوان مالیات بر درآمد و حقوق وی کسر و به سازمان مالیات پرداخت کند.

مالیات تکلیفی پزشکان نیز تقریبا مشابه همتای خود است، با این تفاوت که نیازی به اثبات رابطه کارگر و کارفرمایی وجود ندارد؛ تنها اثبات اینکه پزشک خدمات خود را در مجموعه‌ای درمانی انجام می‌دهد کافیست تا وظیفه پرداخت مالیات تکلیفی پزشک به مسئولان آن مجموعه محول شود. بر این اساس و طبق گفته‌های پیشین، بخشی از حق‌الزحمه پزشک کسر شده و به سازمان مالیات پرداخت می‌شود.

مالیات پزشکان چگونه محاسبه می‌شود؟

بر اساس قانون مالیات مستقیم کشور، مالیات بر درآمد پزشکان طبق جدول زیر و به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

نحوه محاسبه مالیات بر حقوق پزشکان

درآمد از مبلغ (تومان) تا مبلغ (تومان) به ازای مازاد درصد مالیات
0 10,000,000 - معاف
10,000,000 14,000,000 10,000,000 10%
14,000,000  23,000,000 14,000,000 15%
 23,000,000 34,000,000  23,000,000 20%
34,000,000 درآمد بیش از 34,000,000 34,000,000 30%

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد پزشکان

قبل‌تر گفتیم که گاهی پزشکان به صورت کاملا مستقل و در مطب شخصی خود فعالیت می‌کنند، در این حالت نحوه محاسبه مالیات مطب پزشکان کمی متفاوت و بر اساس ماده 131 قانون مالیات مستقیم کشور است.

درآمد سالانه پزشک (تومان) درصد مالیات
تا 200,000,000 15%
مازاد 200,000,000 تا سقف 400,000,000 20%
مازاد 400,000,000 25%

نحوه محاسبه مالیات تکلیفی پزشکان

با استناد به جزء 1 بند ط تبصره 6 قانون بودجه 1402 کل کشور، پزشکانی که بدون رابطه کارگر و کارفرمایی و به دلایلی خاص بخشی از فعالیت خود را زیرمجموعه یک مرکز درمانی انجام می‌دهند (مثلا برای اعمال جراحی)، لازم است کارفرما مبلغ ثابت 10% از حقوق ایشان را کسر کرده و به سازمان مالیات بپردازد.

نحوه محاسبه و تعیین مالیات تکلیفی دندانپزشکان

دندانپزشکی یکی از اصلی‌ترین زیرشاخه‌های پزشکی است. به علت هزینه بالای راه‌اندازی یک مطب دندانپزشکی به صورت مستقل، عمده افراد فعال در این حوزه در مراکز درمانی فعالیت می‌کنند؛ لذا مالیات تکلیفی دندانپزشکان، رایج‌ترین نوع پرداخت مالیات در این حوزه خاص است.

بدین منظور باید دانست نحوه محاسبه مالیات تکلیفی پزشکان با دندانپزشکان بایکدیگر متفاوت نیست و برای این زیرشاخه نیز همان مبلغ 10 درصد محاسبه خواهد شد.

نحوه پرداخت مالیات پزشکان

پرداخت مالیات پزشکان با توجه به نوع مالیات از طریق سامانه‌های خاصی انجام می‌شود. مالیات پزشکان متخصص که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند می‌بایست از طریق سامانه مودیان مالیاتی و بر اساس درآمد تسلیم شده در اظهارنامه مالیاتی پرداخت شود.

از سویی، پزشکان در زمینه پرداخت مالیات تکلیفی خویش وظیفه‌ای ندارند، این کارفرمایان هستند که می‌بایست با مراجعه به سامانه “withholding.tax.gov.ir” به‌منظور پرداخت مالیات تکلیفی پزشکان تحت فعالیت مجموعه خود اقدام کنند.

معافیت مالیات بر درآمد پزشکان

بر اساس قوانین مالیاتی کشور، برخی از پزشکان با توجه به شرایط فعالیت و میزان درآمد مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند. در ادامه میزان این معافیت را به تفکیک نوع فعالیت توضیح خواهیم داد.

معافیت مالیات برای پزشکان غیراستخدامی

چنانچه پزشکی فعالیت مستقل داشته باشد (فارغ از اینکه تحت قراردادی با سایر سازمان‌ها و مراکز پزشکی همکاری داشته باشد یا خیر) یک شخص حقیقی مشمول مالیات بر درآمد شناخته شده و معافیت مالیاتی وی در سال جاری تا سقف درآمد سالانه 47,500,000 تومان است. (بر اساس ماده 101 قانون مالیات مستقیم)

معافیت مالیات برای حقوق پزشکان استخدام شده

پزشکانی که در استخدام مراکز درمانی فعالیت می‌کنند مشمول سقف معافیت مالیاتی بیشتری نسبت به همکاران غیراستخدامی خود هستند. سقف درآمد سالانه معاف از مالیات ایشان مستند به ماده 84 قانون مالیات مستقیم 120,000,000 تومان است.

الزام استفاده از پایانه فروشگاهی برای مشاغل پزشکی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خود در اسفند ماه سال 1397 به بررسی لایحه بودجه کشور در سال 98 پرداختند که بندهای الحاقی یک و دو از تبصره 6 به شرح زیر را به تصویب رساندند:

تمامی صاحبان مشاغل پزشکی، پیرا پزشکی، داروسازی و دامپزشکی و…که مجوز فعالیت دارند، ملزم شدند طبق تبصره 2 ماده 169 ق.م.م و اصلاحات س از آن، از آغاز سال 98 از پایانه‌های فروشگاهی استفاده نمایند.

Please select another listing to show to avoid recursion.

رسیدگی به میزان اخذ مالیات از تراکنش های بانکی توسط کارمنتو

مالیات گردش حساب بانکی یا مالیات تراکنش‌های بانکی، به میزان تراکنش‌های انجام شده و نسبت به درآمد او تعیین می‌شود. این قانون، پیچیدگی‌هایی ایجاد کرده است که ممکن است برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد. بنابراین، به منظور مدیریت بهینه مالیات و دقیق‌ترین محاسبه ممکن، بهترین راه حل مشاوره با متخصصان مالیاتی است.

برای حل این چالش، توصیه می‌شود که افراد به مشاوره با حسابداران یا مشاوران مالیات متخصص مراجعه کنند. این افراد می‌توانند به شما کمک کنند تا نحوه محاسبه مالیات‌های گردش حساب بانکی را درک کنید و همچنین با ارائه راهنمایی‌های لازم، به شما کمک کنند تا از مزایای مالیاتی مربوط به شرایط شخصی خود بهره‌مند شوید.

کارمنتو با بهره‌گیری از متخصصین باتجربه، تمام مراحل مالیاتی را از مشاوره تا بررسی اسناد را پوشش می‌دهد تا میزان مالیات تراکنش های بانکی شما عادلانه باشد و کمترین میزان را پرداخت نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم صفرتاصد مالیات پزشکان و نکاتی را که لازم بود درباره نحوه محاسبه و پرداخت آن بدانید شرح دهیم. همچنین در انتها با موارد معافیت مالیاتی پزشکان آشنا شدید تا بتوانید از حداقل مالیات پرداختی بهره‌مند شوید.

با همه این اوصاف، همچنان پرداخت مالیات یک امر تخصصی بشمار می‌آید که آشنایی با قانون شما را در کاهش مبلغ آن یاری خواهد کرد. البته تصور نکنید نیاز است به تمامی قوانین مالیاتی کشور آشنایی داشته باشید. مجموعه کارمنتو و تیم مشاوران آن آماده‌اند تا در کمترین زمان ممکن تمامی مشکلات مالیاتی شما را برطرف نمایند. در هر ساعتی از شبانه روز و تحت هر شرایطی، می‌توانید به راحتی به سایت کارمنتو مراجعه کرده و با یک مشاوره کوتاه تلفنی، مشکلات مالیاتی خود را از میان بردارید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار تلفنی آنلاین در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

سوالات متداول مالیات پزشکان

  1. مالیات پزشکان چند درصد است؟

مالیات پزشکان با توجه نوع فعالیت (استخدامی یا مستقل) مشمول درصدهای متفاوتی است که در جداول مطلب ذکر شده است.

  1. آیا همه پزشکان موظف به پرداخت مالیات هستند؟

تمامی پزشکانی که درآمد آن‌ها از سقف معافیت مالیاتی سالانه بیشتر باشد ملزم به پرداخت مالیات هستند.

  1. آیا در محاسبه مالیات پزشکان، مالیات و عوارض ارزش افزوده نیز در نظر گرفته می‌شود؟

خیر، مستند به جزء 1 بند ب ماده 9 قانون دائمی کشور، ارزش افزوده مشاغل درمانی مشمول معافیت است.

  1. چگونه درآمد پزشکان فاقد قرارداد کار و یا مطب را سازمان مالیاتی تشخیص می‌دهد؟

با توجه به الزام پزشکان به نصب پایانه‌های فروشگاهی، به‌نظر می‌رسد پیگیری این مسئله کار دشواری نباشد؛ کمااینکه تخلف از انجام اینکار جریمه‌های مالیاتی سنگین به همراه خواهد داشت.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 7 نظر

5 7
مالیات پزشکان و دندانپزشکان چگونه محاسبه می شود؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

مالی و مالیاتی
20 فروردین 1403

|

< 1 دقیقه مطالعه
مالی و مالیاتی
20 اسفند 1402

|

< 1 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

مالی و مالیاتی
20 فروردین 1403

|

< 1 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد