راهنمای جامع راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس

مدت مطالعه: 4 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 11 اسفند 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

اگر تصمیم به راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس دارید بهتر است طرح توجیهی این کسب و کار را با دقت بررسی کنید و به جواب این سؤال برسید که آیا تولید هبلکس از نظر اقتصادی مناسب است یا خیر؟ بلوک هبلکس با وزنی سبک و مزایای فوق العاده توجه بسیاری از ساختمان سازان را به خودش جلب کرده و مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی دارد، طوری که به‌عنوان پیشنهادی جذاب برای راه اندازی کسب و کار و رسیدن به سودآوری شناخته می‌شود.

تولید هبلکس نیاز به محیط مناسب و ماشین آلات و تجهیزات حرفه‌ای دارد و براساس ایده‌های هوشمندانه متخصصین اجرا می‌شود، اما به‌دلیل کسب جایگاه ویژه میان مصالح ساختمانی و پیشی گرفتن از انواع آجرها تولید آن برای هر شرکتی وسوسه‌انگیز است. برای آشنایی بیشتر با مراحل تولید و مزایای راه اندازی کارخانه بلوک هبلکس در ادامه همراه ما باشید.

طرح تجاری راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس

برای شروع کار نیاز به سرمایه چندانی ندارید. خرید بلوک سیمانی میان محصولات ساختمانی متقاضیان زیادی دارد و بازار فروش آن همیشه داغ است؛ به همین دلیل، درآمد یک کارگاه تولیدی بسیار جذاب تخمین زده شده است. همچنین تولید بلوک‌ها نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد. تولید هبلکس در اندازه‌ها و اشکال مختلف با توجه به نیاز مخاطبین امکان‌پذیر است و به‌دلیل وزن سبک و مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه در بسیاری از مراحل ساختمان سازی استفاده می‌شود. تولید این محصول در اشکال مختلف مانند پانل و اسب‌ها، مقاطع بزرگ مسلح و بلوک‌های غیر مسلح از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد کارگاه‌های تولید این محصول است که حق انتخاب را به مخاطبین می‌دهد.

مشکلات راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس

مشکلات راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس

در کنار برنامه ریزی برای راه اندازی کسب و کار خوب است با مشکلات بر سر راه نیز آشنا شوید. افزایش قیمت نه‌تنها بر ساخت محصولات مختلف، بلکه در روند تولید بلوک نیز تأثیرگذار بوده است و افزایش دائمی قیمت مصالح و تجهیزات اولیه روی روحیه و انگیزه صاحبان کسب و کار تأثیر منفی می‌گذارد. همچنین انتخاب زمین مناسب برای راه اندازی کارگاه ممکن است کمی مشکل‌ساز باشد و زمان زیادی را صرف کند.

در صورت عدم تجربه در این زمینه، احتمال این که توانایی لازم برای تهیه دستگاه مناسب و باکیفیت را نداشته باشید، بسیار زیاد است. برای راه اندازی این کارگاه باید دستگاه‌های لازم همچون بلوک هیدرولیک و دستی، اتاق بخار برای عملیات خشک کردن و میکسرها را با کیفیت بالا خریداری کنید.

مزایا راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس

  • تقاضا برای خرید بلوک هبلکس همیشه بالا و به‌دلیل افزایش ساخت و سازهای جدید داخل کشور، این محصول همیشه با درصد فروش بالایی روبه‌رو است.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای این محصول، نداشتن تاریخ انقضاست. بنابراین تولیدات خود را می‌توانید تا زمانی نامحدود نگهداری کنید و انبار کردن آن هیچ تأثیری روی کیفیت آن ندارد.
  • امکان استفاده از بلوک هبلکس در محیط‌های مختلف با هر آب و هوای خاص وجود دارد و در برابر تغییرات آب و هوایی کاملاً مستحکم و مقاوم است.
  • از دیگر مزایای کارگاه بلوک می‌توان به عدم نیاز به تجهیزات خاص و مدرن اشاره کرد که روی کاهش هزینه مؤثر بوده است.
  • برای نگهداری از بلوک نیاز به انبار نیست و در فضای باز به‌راحتی قابل نگهداری است.

مکان مناسب برای راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس

بلوک هبلکس با استفاده از دستگاه‌های بلوک زن دستی، نیمه اتوماتیک و ثابت تولید می‌شود. پس برای راه اندازی باید محیطی با متراژ مشخص در نظر بگیرید. انتخاب ابعاد زمین با توجه به حجم و تعداد دستگاه‌های تهیه شده بستگی دارد. علاوه بر این ایمنی محیط برای حفظ و نگهداری بلوک‌ها و حتی دستگاه نباید فراموش شود. در واقع تهیه زمین با متراژ مناسب کافی است. همچنین باید محیط با ایمنی کامل و محوطه‌ای کاملاً بسته همراه با دیوارهای مستحکم طراحی شود.

دستگاه‌های مورد نیاز برای کارگاه بلوک هبلکس

قبل از تهیه دستگاه باید میزان تولیدی مشخص شود، سپس با توجه به آن، نوع دستگاه و مدرن بودن آن را انتخاب کنید. معمولاً برای شروع تولید، از دستگاه‌های بلوک زنی دستی استفاده می‌کنند، اما انتخاب دستگاه‌های هیدرولیک و اتوماتیک نیز گزینه ایده آلی است. علاوه بر این، تهیه تجهیزاتی مانند لیفتراک، قفسه‌های فلزی، اتاق بخار برای خشک کردن، میکسر و… برای راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس ضروری است.

مواد اولیه مورد نیاز برای کارگاه بلوک هبلکس

بلوک هبلکس از مواد اولیه همچون سیلیس، سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و آب ساخته می‌شود. تمامی این مواد به‌راحتی قابل دسترس است و حتی امکان بازیافت آن‌ها در چرخه تولید وجود دارد. مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ماده اولیه این بتن، سیلیس است، به همین دلیل این نوع بلوک با نام دیگر بلوک سیلی سی صدا زده می‌شود.

هزینه راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس

برای محاسبه راه اندازی این کسب و کار باید به حجم خط تولید، مواد اولیه مورد نیاز و حقوق کارکنان توجه داشته‌ باشید. برای مثال، برای تعداد 100 بلوک در طول روز، حدود 3 میلیارد برای خرید ماشین آلات نیاز است. اجاره زمین و سالن تولید نیز تقریباً با 600 الی 700 میلیون تومان امکان‌پذیر است. یک سری هزینه‌های جانبی مانند پرداخت آب، برق، گاز و… نیز باید در نظر گرفته شود.

سود حاصل از کارگاه بلوک هبلکس

سود تأسیس این کارگاه به نوع دستگاه و مهارت آن بستگی دارد. از آنجا که بلوک برای تمام پروژه‌ها ساختمانی استفاده می‌شود، تولید آن با سود قابل توجهی مواجه است. برای مثال، با خرید کوچک‌ترین دستگاه‌های هیدرولیکی بلوک زنی که توانایی تولید 2 هزار عدد را دارد می‌توان روی هر بلوک بین 500 الی 1000 تومان به سود دهی برسید. کوچک‌ترین کارگاه‌های بلوک دارای توان سوددهی 1 الی 10 میلیون تومان هستند.

مراحل اخذ مجوز تأسیس کارگاه بلوک هبلکس

اخذ مجوز تأسیس کارگاه بلوک هبلکس

دریافت مجوز برای کارافرینی و راه اندازی این کارگاه مانند دیگر کسب و کارها به مدارک خاصی نیاز دارد. ارائه جواز تأسیس و پروانه کارگاه، مدارک معتبر از اداره‌ها اساسنامه از مدارک اساسی برای دریافت مجوز است که باید به سازمان سمت ارائه شود. مدت اعتبار این مجوز حدود 6 ماه است که با تاییدیه کارشناسان و گزارش آن‌ها بر پایه پیشرفت تمدید می‌شود. پروانه فعالیت کارگاه نیز به‌مدت 3 سال دارای اعتبار است.

مشاوره راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس با کارمنتو

کارمنتو اولین اپلیکیشن در زمینه مشاوره تخصصی در زمینه کسب و کارهای مختلف است که هر فردی را برای شروع کار از نظر مالی، بیمه و قانون کار، بازاریابی و فروش و…. راهنمایی و همراهی می‌کند. شما هم می‌توانید برای تأسیس کارگاه بلوک هبلکس از مشاوره‌های رایگان کارمنتو و به‌صورت رایگان استفاده‌کنید. مشاوران متخصص کارمنتو پاسخگوی تمام سوالات احتمالی شما خواهند بود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 25 نظر

4 25
راهنمای جامع راه اندازی کارگاه بلوک هبلکس

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد