آموزش راه اندازی خط تولید گونی

مدت مطالعه: 3 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 اسفند 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

گونی، یکی از پرکاربردترین موارد استفاده در صنایع بسته بندی است و شرکت‌های زیادی به تولید این محصول روی آورده‌اند. کیسه‌های پلی پروپیلن در ابعاد و ضخامت نخ مختلف، تولید شده و برای بسته بندی محصولات کشاورزی، غذایی، کود، پتروشیمی، سیمان، مواد غذایی، پلیمرها و … به کار می‌رود. شما می‌توانید با کارافرینی و راه اندازی این خط تولید به درآمد قابل توجهی برسید. در ادامه به بررسی صفر تا صد خط تولید گونی می‌پردازیم.

طرح تجاری راه اندازی خط تولید گونی

طرح توجیهی به شما کمک می‌کند که پیش از ورود به این کار، از تمام جوانب راه اندازی این خط تولید آگاه شوید و بتوانید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. در طرح توجیهی مواردی مانند سرمایه مورد نیاز، میزان تولید، بازگشت سرمایه و … بررسی می‌شود. در ادامه به یکی از نمونه‌های طرح توجیهی اشاره می‌کنیم. جدول زیر نمونه‌ای از یک طرح توجیهی است.

عنوان فعالیت راه اندازی خط تولید گونی
ظرفیت ۵۰۰۰ تن
مجری طرح ……
محل اجرا ……..
اشتغال ۱۰نفر
سرمایه ثابت  ۲ میلیارد تومان
سرمایه در گردش ۱۰۰ میلیون تومان
میزان زمین طرح 2000 متر مربع
تسهیلات مورد نیاز ۱ میلیارد تومان
مدت برگشت سرمایه ۱ تا ۳ سال
تورم 30 درصد
نرخ بازدهی سرمایه 31 درصد

مشکلات راه اندازی خط تولید گونی

هر کسب و کاری در مسیر تولید با مشکلات زیادی رو‌به‌رو می‌شود و خط تولید گونی از این قاعده مستثنی نیست. امروزه نوسانات ارز بر بسیاری از کسب و کارها تاثیر دارد و به طور مرتب قیمت مواد اولیه تغییر می‌کند. گران بودن ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید یکی دیگر از این مشکلات است.

مزایا راه اندازی خط تولید گونی

کیسه‌های پلی پلین علاوه‌بر استحکام بالا، وزن بسیار پایینی دارند و به لحاظ اقتصادی بهترین نوع بسته بندی هستند؛ از این رو این محصول فروش بالایی دارد و می‌توانید به سود قابل توجهی برسید.

مکان مناسب برای راه اندازی خط تولید گونی

برای راه اندازی این خط تولید به فضایی ۴۰۰۰ یا ۵۰۰۰ هزار متری نیاز دارید؛ زیرا دستگاه‌های خط تولید، فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید گونی

برای تولید گونی، دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. مرحله اول تولید ریسندگی است که در آن از ماشی و ابزارهایی برای مخلوط کردن رنگ و گرانول، ذوب گرانول و … استفاده می‌شود. در مرحله بافندگی، دو ماشین بافندگی با حرکت عمودی و بافندگی با حرکت افقی وجود دارند. پس از این مرحله، از دستگاه‌های برش و دوخت استفاده می‌شود و در مرحله آخر، بسته بندی صورت می‌گیرد که نیازمند دستگاهی جهت بسته‌بندی نیز می‌باشد.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید گونی پلاستیکی

اولین ماده مورد استفاده در این خط تولید، گرانول پلی پروبلین است. همچنین به موادی مانند رنگ، مواد نرم کننده و مواد پایدارکننده مقام در برابر نور نیاز خواهید داشت.

هزینه راه اندازی خط تولید گونی

برای راه اندازی این خط تولید، به دستگاه‌های مختلفی نیاز دارید که قیمت آن‌ها طبیعتا زیاد است. همچنین هزینه مواد اولیه، آب، برق، گاز و نیروی انسانی را نباید فراموش کنید. مجموع این هزینه‌ها چیزی حدود ۲ میلیارد تومان به طور نسبی برآورد می‌شود.

سود حاصل از تولید گونی

با توجه به نیاز اکثر شرکت‌های تولیدی به گونی، می‌توانید از راه‌اندازی این خط تولید، درآمد بالایی کسب کنید. سود کسب شده پس از فروش محصولات و از کسر هزینه‌های مصرفی از سرمایه به دست می‌آید. در شرایط باثبات، می‌توان به سود بیشتر از 60 درصد امیدوار بود.

مراحل اخذ مجوز تأسیس خط تولید گونی

برای کسب مجوز خط تولید گونی به مراحل زیر نیاز دارید:

  • اولین مرحله ثبت درخواست در سامانه اصناف ایرانیان است.
  • بررسی درخواست شما ممکن است تا ده روز طول بکشد؛ در صورت تایید، مدارک شما را درخواست می کنند.
  • پس از ارسال مدارک، کارشناسان مربوطه، از واحد شما بازدید کرده تا مدارک و اطلاعات ارسالی شما را تایید کنند.
  • در مرحله بعد، گزارشات مورد بررسی قرار گرفته و هیئت مدیره درباره واخد تولیدی شما تصمیم نهایی را می‌گیرند. در صورت عدم مشکل و داشتن صلاحیت، مجوز شما صادر می‌شود.

مشاوره راه‌اندازی خط تولید گونی با کارمنتو

گونی، یکی از مهمترین موارد بسته بندی است و دارای کاربرد زیادی است و می‌توانید روی راه اندازی خط تولید آن، حساب ویژه‌ای باز کنید. راه اندازی هر خط تولیدی قطعا با موانع و پیچیدگی‌های زیادی رو به‌رو خواهد بود که لازم است پیش از شروع کار با افراد متخصص در این حوزه مشورت نمایید. کارمنتو با داشتن مشاوران خبره و مجرب می‌تواند به صورت تلفنی و آنلاین شما را در راه اندازی این خط تولید راهنمایی کند تا بدون نگرانی کسب و کار خود را بدون ضررهای احتمالی و جانبی شروع کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 192 نظر

5 192
آموزش راه اندازی خط تولید گونی

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد