آموزش راه اندازی خط تولید گرانول

مدت مطالعه: 3 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 اسفند 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

ممکن است تاکنون نام گرانول را نشنیده باشید؛ اما باید بدانید که این ماده جزو مواد پایه و اولیه در تولید انواع محصولات، در صنایعی مانند پتروشیمی، تولید کفش، تولید بتن و سیمان و … است. راه اندازی خط تولید گرانول یکی از مشاغلی است که می‌توانید برای کارآفرینی انتخاب کنید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید و با توجه به نیاز به این ماده، به سود بالایی برسید. در این مقاله به بررسی صفر تا صد این خط تولید می‌پردازیم.

طرح تجاری راه اندازی خط تولید گرانول

طرح تجاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیقی برای شروع کار داشته باشند و بتوانند به خوبی هزینه‌های پیش رو را برآورد کنند. در این طرح مواردی مانند سرمایه مورد نیاز، متراژ زمین، بازگشت سرمایه و … مشخص می‌شود. همچنین می‌توانید مشکلات موجود در راه اندازی این خط تولید را بشناسید. جدول زیر نمونه یک طرح تجاری است.

عنوان فعالیت راه اندازی خط تولید گرانول
ظرفیت 5 هزار تن
مجری طرح ……
محل اجرا ……..
اشتغال 20 نفر
سرمایه ثابت 5 میالیارد تومان
سرمایه در گردش ۱ میلیارد تومان
میزان زمین طرح 5000 متر مربع
تسهیلات مورد نیاز 5 میلیارد تومان
مدت برگشت سرمایه ۱ تا ۳ سال
تورم 30 درصد

مشکلات راه اندازی خط تولید گرانول

یکی از مشکلات راه اندازی این خط تولید، مراحل پیچیده‌ای است که برای گرفتن مجوز، پیش روی شما قرار دارد. جذب سرمایه یکی دیگر از مسائل است و شما باید سرمایه‌ای نزدیک ۵ میلیارد تومان داشته باشید. نوسانات ارز نیز ممکن است خرید تجهیزات را با مشکل روبه‌رو کند.

مزایا راه اندازی خط تولید گرانول

با توجه به به اینکه پلاستیک‌های بازیافتی حجم بالایی دارند و نیاز صنایع مختلف به مواد تبدیلی زیاد است، مزایا و سود زیادی در این حرفه در انتظار کسب و کار شما خواهد بود. شما می‌توانید با ارائه لیست کاملی از مشتریان و موسسات گوناگون، مسیر بازاریابی را به درستی طی کنید و بهره‌وری خود را افزایش دهید. لازم است پیش از شروع کار، برآورد دقیقی از هزینه‌های خود داشته باشید تا به سود مدنظر برسید. یکی دیگر از مزایای خط تولید گرانول، جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی است؛ زیرا در این خط تولید از ضایعات پلاستیکی استفاده شده و باعث برگشتن این مواد به چرخه تولید می‌شوند.

مکان مناسب برای راه اندازی خط تولید گرانول

برای راه اندازی خط تولید گرانول به زمینی حدود ۵۰۰۰ متر نیاز دارید که بخشی از آن به زیر بنای کارخانه اختصاص دارد. همچنین باید فضایی را به عنوان انبار برای نگهداری ضایعات و دورریزهای پلاستیکی در نظر بگیرید.

دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید گرانول

برای تولید گرانول به دستگاه‌های زیر نیاز دارید:

  • دستگاه گرانول ساز
  • دستگاه گرانول ساز دو مارپیچی
  • دستگاه گرانول ساز دو مرحله‌ای
  • دستگاه شست‌وشو و خرد کن بطری پیت
  • دستگاه بازیافت پلاستیک
  • دستگاه خرد کن

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید گرانول

مواد اولیه که برای این خط تولید مورد نیاز است، عموما ضایعات پلاستیکی مختلف مانند لاستیک خودرو است.

هزینه راه اندازی خط تولید گرانول

برای راه اندازی خط تولید گرانول باید به نوسانات ارز توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا قیمت ارز تاثیر زیادی بر قیمت تجهیزات اصلی دارد. علاوه‌بر خرید تجهیزات شما باید هزینه اجاره یا خرید کارخانه را نیز درنظر بگیرید. همچنین محاسبه هزینه آب، برق، گاز و نیروی انسانی نیز ضروری است. مجموع این هزینه‌ها چیزی حدود ۵ میلیارد تومان خواهد بود.

سود حاصل از تولید گرانول

گرانول دارای کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف است و با توجه به استحکامی که دارد می‌توان از آن در ساخت پروفیل‌های در و پنجره استفاده کرد. از دیگر کاربردهای گرانول می‌توان به استفاده در صنایع برق، تولید اسفالت و بتن، تولید کفش و کف پوش اشاره کرد. با توجه به این کاربردها می‌توانید روی کسب سود بالایی در این خط تولید، حساب باز کنید. سود کسب شده در این خط تولید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

مراحل اخذ مجوز تأسیس خط تولید گرانول

برای اخذ مجوز خط تولید گرانول باید موارد زیر را طی کنید:

  • ابتدا باید اقدام به ثبت درخواست در سامانه اصناف ایرانیان کنید.
  • درخواست شما طی یک هفته تا ده روز بررسی شده و در صورت تایید مدارک لازم از شما درخواست می‌شود.
  • پس از ارسال مدارک، کارشناسان، از واحد شما بازدید کرده تا صحت اطلاعات و مدارک شما مشخص شود.
  • گزارشات دریافتی مورد بررسی قرار گرفته و هیئت مدیره درباره واحد تولیدی تصمیم‌گیری می‌کنند. در صورت داشتن صلاحیت، مجوز شما صادر می‌شود.

مشاوره راه‌اندازی خط تولید گرانول با کارمنتو

گرانول یکی از مواد اصلی در صنایع تولیدی است که در صورت راه اندازی خط تولید آن می‌توانید به درآمد قابل توجهی برسید. لازم است پیش از شروع این کار از راهنمایی افراد متخصص در این حوزه بهره‌مند شوید و همه جوانب کار را در نظر بگیرید. کارمنتو با داشتن متخصصان مجرب می‌تواند شما را در این امر راهنمایی کرده و نکات مورد نظر را برای شما بیان کند. شما می‌توانید به صورت تلفنی و آنلاین با این مشاوران در ارتباط باشید و ابهامات خود در این زمینه را برطرف کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 56 نظر

5 56
آموزش راه اندازی خط تولید گرانول

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد