راهنمای جامع ثبت شرکت خدمات پرستاری

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 آبان 1402
نویسنده: milad jafari

در سال‌های گذشته، یاری گرفتن و همراهی پرستاران و بهیاران به‌صورت شخصی، عملی اختصاصی درون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تلقی می‌شد؛ اما طی سال‌های اخیر شاهد تغییری در این نگرش هستیم. پس از وقوع کرونا و آنفولانزا در سال‌های متوالی، مردم به اهمیت بهره‌مندی از کمک و یاری افراد متخصص در درمان و مراقبت مانند پرستاران و بهیاران پی‌بردند. امروزه مردم برای امور درمانی و مراقبتی مرتبط به سلامت خود اهمیت بسیار زیادی قائل و بیشتر خواستار استفاده از خدمات تخصصی پرستاران و پزشکان به‌صورت شخصی در منزل هستند.

مزایایی از قبیل صرفه‌جویی در وقت و عدم رویارویی با محیط بیمارستان و بیماری‌های واگیردار باعث شد تا استقبال مردم از شرکت‌های تخصصی خدمات پرستاری، افزایش فراوانی یابد. در این شرکت‌ها فعالیت‌های مختلفی مانند، ویزیت کردن بیمار در خانه و ارائه خدمات پرستاری، راه اندازی موسسات پاراکلینیکی و تولید و پخش و همچنین صادرات دارو انجام می‌شود. اولین قدم برای فعالیت در این عرصه، ثبت شرکت خدمات پرستاری است. با ما در این مقاله همراه باشید تا با نحوه ثبت شرکت خدمات پرستاری آشنا شوید.

 

مراحل ثبت شرکت خدمات پرستاری

شرکت خدمات پرستاری، موسسه‌ای است که توسط گروهی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی اداره می‌شود و خدمات در منزل به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد. شما برای ثبت فعالیت خود در این زمینه، باید مجوزهایی از مراکز بهداشتی و درمانی که به‎‌عنوان مرجع و صادرکننده مجوز خدمات پزشکی فعالیت می‌کنند، دریافت کنید.

قدم اول شما برای ثبت شرکت خدمات پرستاری، انتخاب یک نام مناسب برای شرکت خدماتی‌تان است. سپس با مراجعه به سامانه ثبت شرکت‌ها، به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/Design/EstablishmentRequest/Index.aspx عملیات ثبت شرکت خدماتی پرستاری به‌صورت آنلاین آغاز می‌شود. دقت کنید در قسمت مرتبط به نام شرکت در فرم، باید چند نام مختلف برای شرکت را به‌ترتیب اولویت در فرم وارد کنید؛ یکی از این نام‌ها با بررسی و طبق معیارهای قانونی و بهداشتی، به‌عنوان نام شرکت توسط سیستم انتخاب خواهد شد. نام‌های پیشنهادی شما باید ریشه فارسی داشته و عنوان لاتین نداشته باشند. همچنین باید طبق معیارها و شئونات جمهوری اسلامی انتخاب شده و تکراری نباشند.

در قدم دوم، باید موضوع خدمات و مدت زمان فعالیت را براساس محدود یا نامحدود بودن شرکت در فرم سایت سامانه ثبت شرکت‌ها، تعین کنید. فراموش نکنید، اگر فعالیت شما زمان محدودی دارد، باید بازه کارتان را به‌صورت ماهانه محاسبه کرده و آن را در سایت وارد کنید.

قدم سوم تعیین آدرس مرکز اصلی شرکت خدمات پرستاری با جزئیاتی مانند کدپستی و شماره تلفن ثابت در اختیار سایت قرار دهید. پس از مشخص نمودن موقعیت دفتر شرکت، باید اطلاعات مربوط به شرکا، سهامداران، میزان سهام کل و میزان سرمایه هر یک از شرکا را مشخص کنید. شما باید مقام و مشخصات تمام اعضای شرکت و نمایندگان حقوقی تاسیس شعبه را نیز به سایت معرفی کنید.

در قدم آخر، پس از ثبت آنلاین در سایت و تکمیل تمامی اطلاعات درخواستی، باید مدارک مورد نیاز ثبت شرکت به مراجع صادرکننده ثبت شرکت خدمات پرستاری تحویل داده شده و به تائید آن‌ها برسد. تمام این مراحل، جزو یک فرآیند قانونی و حقوقی است و بهتر است با همراهی یک وکیل یا راهنمایی مشاور حقوقی صورت پذیرد.

مزایا و معایب شرکت خدمات پرستاری

در گذشته تصور می‌شد که پرستاران خصوصی و فعالیت پزشکی در منزل، کیفیت مناسب و نتیجه دلخواه را برای افراد حاصل نمی‌شود. اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، خدمات پرستاری در منزل به کیفیتی فرای از خدمات درون بیمارستان رسیدند و باعث جذب خانواده بیماران مختلف به استفاده از خدمات خصوصی شد.

شرکت خدمات پرستاری مزایای بیشتری نسبت به معایب برای کارفرمایان خود و مراجعه‌کنندگان دارد. به‌عنوان نزدیکان یک فرد بیمار، شما می‌توانید عملکرد پرستار را از نزدیک مشاهده کنید، مرتبا به‌صورت تخصصی از حال بیمار خود آگاه شوید و در وقت صرفه‌جویی کنید، فضای امن و راحتی را برای فرد بیمار ایجاد کنید و از همه مهم‌تر، از مبتلا شدن بیمار به بیماری‌های عفونی بیمارستانی جلوگیری کنید.

از معایب یک شرکت خدمات پرستاری، می‌توان به محدود بودن تعدد این شرکت‌ها در شهرهای کوچک اشاره کرد. همچنین گاهی ممکن است یک شرکت خدمات پرستاری خاص، یک‌سری تجهیزات و وسایل موردنیاز بیمار شما را دراختیار نداشته باشد. البته این معایب با افزایش استقبال برای ثبت شرکت خدمات پرستاری در منزل و رونق علم تکنولوژی در خانه، به‌مرور درحال ناپدید شدن هستند.

 

اسناد و مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت خدمات پرستاری با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت خدمات پرستاری با مسئولیت محدود، فراهم نمودن مدارک زیر ضروری است و باید به مراجع مربوطه ارائه داده شوند:

  • کارت ملی برابر با اصل صاحب شرکت و کلیه سهامداران
  • رونوشتی برابر اصل از شناسنامه تمامی شرکا و مدیران شرکت
  • تقاضانامه، شرکت‌نامه و اساس‌نامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارای امضای کلیه سهامداران در 2 برگه
  • صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان و هیئت مدیره که به امضای سهامداران و بازرسان مربوطه رسیده است.
  • اخذ و تسلیم مجوزهای مربوطه بهداشت و درمان درصورت نیاز
  • تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی برای اصل غیردولتی بودن شرکت
  • معرفی‌نامه نمایندگان اصلی، درحالتی‌که سهامداران و اعضای هیئت مدیره اشخاص حقوقی شرکت به‌شمار آیند
  • ارائه تصویر از روزنامه رسمی برای آگهی تاسیس شرکت یا تغییرات آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای کلیه اعضا و مدیران شرکت

مدارک دیگری نیز هستند که باید به‌واسطه شرکت‌های حقوقی در اختیار مراجع صادرکننده و تثبیت‌کننده شرکت‌ها به‌خصوص ثبت شرکت خدماتی پرستاری قرار گرفته و توسط آن‌ها تایید شود:

  • دو عدد رونوشت از کارت ملی و شناسنامه برابر با اصل اعضای شرکت و سهامداران
  • دو رونوشت از مدارک شخصی متقاضی انتخاب به‌عنوان مدیرعامل شرکت.
  • تنظیم شرکت‌نامه و اساس‌نامه شرکت خدمات پرستاری براساس قوانین موجود در شرکت و قانون تجارت ایران
  • دو عدد شرکت‌نامه تنظیم شده که به امضای تمام اعضای شرکت ها رسیده باشد.
  • تعیین مشخصات صاحبان امضا در دفترخانه اسناد رسمی ایران

 

مدارک مربوط به اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان

فراموش نکنید که شما باید مجوزی نیز از وزارت بهداشت و درمان کل کشور دریافت نمایید تا بتوانید به‌صورت رسمی فعالیت پزشکی و پیراپزشکی خود را آغاز نمایید. مدارک موردنیاز برای ارائه و تایید در وزارت بهداشت به شرح زیر هستند:

  • گواهی معتبر مبنی بر عدم سوء‌سابقه کیفری و قضایی تمامی کارکنان شرکت
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی اشخاص غیر پزشکی که در شرکت فعالیت دارند.
  • گواهی معتبر مدرک و تایید صلاحیت تمامی پزشکان و پیراپزشکان فعال در شرکت از دانشگاه علوم پزشکی
  • تصویر پروانه‌کاری دائمی پزشکی برای تمامی پزشکان شرکت
  • تصویر گواهی پایان‌طرح اجباری برای تمامی پیراپزشکان شرکت

 

مشاوره و ثبت شرکت خدماتی پرستاری با کارمنتو

ثبت شرکت به‌صورت قانونی،عملی طولانی و دارای پیچ‌وخم‌های زیاد حقوقی است. در این پروسه کمبود فقط یک مدرک یا ناقص بودن یه گواهینامه، می‌تواند هدف و فعالیت شما را به مدت زیادی به تعویق بیاندازد. برای موفقیت قطعی در این راستا و عدم هدر رفتن وقت، بهتر است از قدم اول همراهی یک وکیل خبره یا راهنمایی یک مشاور خوب را در کنار خود داشته باشید.

کارمنتو به‌عنوان اولین اپلکیشن رایگان مسائل قانونی و فرآیندهای حقوقی، درکنار شماست. شما می‌توانید با تماس رایگان با مرکز کارمنتو، موضوع مسئله حقوقی یا قانونی خود را انتخاب و با مشاوران مطرح کارمنتو درباره آن مشورت کنید؛ همچنین می‌توانید از ابتدای پروسه کار، یک وکیل باتجربه را در کنار خود به‌همراه داشته باشید موفقیت خود را تضمین کنید. موفقیت شما آرزوی ماست.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 13 نظر

5 13
راهنمای جامع ثبت شرکت خدمات پرستاری

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

امور ثبتی
12 اسفند 1401

|

3 دقیقه مطالعه
امور ثبتی
11 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
امور ثبتی
11 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
امور ثبتی
9 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

امور ثبتی
12 اسفند 1401

|

3 دقیقه مطالعه
امور ثبتی
11 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
امور ثبتی
11 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد