راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

فرض کنید وارد پاساژی شده اید که دارای 20 مغازه است، آیا تمام مغازه ها در آن پاساژ به یک اندازه مشتری دارند؟ قاعدتا پاسخ شما به این سوال منفی است، برخی از مغازه ها پر از مشتری خواهد بود در حالی که در همان پاساژ برخی مغازه ها حتی یک مشتری هم ندارند. فروش محصول در اینستاگرام نیز همین طور خواهد بود، ایجاد یک پیج فروش محصول، به تنهایی نمی‌تواند باعث افزایش فروش و درآمد شما شود، برای این کار باید اصول و نکاتی را رعایت کنید تا فروشتان افزایش یابد. در ادامه به توضیح کاملی، از چگونکی فروش محصولات در اینستاگرام و ترفند افزایش فروش در اینستاگرام خواهیم پرداخت.
 

مشاوران و متخصصان ما در بخش مشاوره شبکه‌های اجتماعی، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می‌باشند.

اهمیت استفاده از اینستاگرام در فروش

با توجه به گسترش دنیای دیجیتال و افزایش استفاده مردم از فضای مجازی، اینستاگرام به یک فضایی برای درآمدزایی و گسترش کسب و کارها تبدیل شده است. اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یکی از راه های بازاریابی و کسب درآمد، در سالهای اخیر رشد و گسترش چشمگیری داشته است.

جالب است بدانید طبق آمار ارائه شده:

  • 78 درصد از کسب و کارها، علاوه بر وبسایت، از شبکه های اجتماعی نیز استفاده می‌کنند.
  • سهم اینستاگرام در ارائه و معرفی کالا و خدمات 83 درصد است.
  • روزانه بیش از 3.5 میلیارد لایک در این اپلیکیشن ثبت می‌شود.
  • 47 میلیون از کاربران ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • 90 درصد از کاربران اینستاگرام، حداقل یک پیج تجاری و فروش محصول را دنبال می‌کنند.
  • 60 درصد از کاربران اینستاگرام، با استفاده از این فضا، با یک محصول جدید آشنا شده اند.

آمار ارائه شده به خوبی اهمیت حضور کسب و کارها در اینستاگرام را نشان می‌دهد، در ادامه نیز به بررسی چند نکته که اهمیت استفاده از اینستاگرام در فروش محصولات را نشان می‌دهد، می‌پردازیم:

     1.بیش از یک سوم کاربران اینستاگرام از این اپلیکیشن برای خرید محصول استفاده می‌کنند

بر طبق آمار بیش از یک سوم کاربران در اینستاگرام، از این طریق خرید کرده‌اند و احتمال خرید مجدد این افراد 70 درصد بیشتر از کاربران دیگر است. برای اینکه موضوع را کاملا متوجه شوید باید بگوییم که تعداد کاربران فعال ماهانه در اینستاگرام در حدود یک بیلیون کاربر است که یک سوم این افراد یعنی در حدود 333.333.333 کاربر که از اینستاگرام خرید می‌کنند!

اگر این آمار را در ایران بررسی کنیم، در حدود 8 میلیون کاربر در ایران وجود دارد که از اینستاگرام خرید می‌کنند. بنابراین حضور شما در اینستاگرام یعنی دیده شدن کسب و کارتان توسط میلیون‌ها نفر و در نتیجه افزایش مخاطب، که افزایش مخاطب نیز منجر به افزایش درآمد خواهدشد.

      2.اینستاگرام موبایل محور است.

اینستاگرام بر روی گوشی‌های موبایل است و از آن جایی که 80 درصد گشت و گذارها در فضای مجازی توسط موبایل انجام می‌شود، و تمام افراد تقریبا در تمام مدت روز به گوشی خود دسترسی دارند، بنابراین حضور هر کسب و کاری در این فضا می‌تواند باعث رشد آن کسب و کار شود.

      3.از طریق اینستاگرام می‌توانید به افراد بسیاری دسترسی پیدا کنید.

شما در اینستاگرام از روش‌های مختلف می‌توانید مخاطبان را به سوی خود جذب کنید و آن‌ها تبدیل به مشتری‌ کنید. وجود پیج فروش محصول شما در اینستاگرام به معنی این است که شما یک فروشگاه شبانه روزی دارید که علاوه بر مردم محله و یا شهر خود، تعداد بسیار زیادی از افراد در شهرهای مختلف قادر به دیدن آن هستندو می‌توانند از شما خرید کنند.  

      4.پتاسیل همکاری با اینفلوئنسرها

هنگامی که فعالیت خود را به تازگی شروع کرده‌اید می‌توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید و به این صورت به تعدادی از مخاطبان برسید. تبلیغ پیج شما توسط اینفلوئنسرها می‌تواند باعث دیده شدن پیج شما توسط تعداد بسیار زیادی از افراد شود.

اینستاگرام بیشتر برای فروش چه محصولاتی مناسب است؟

خب اکنون که با اهمیت استفاده از اینستاگرام در فروش محصولات آشنا شدیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که چه محصولات و خدماتی را در اینستاگرام می‌توان ارائه کرد؟

انواع محصولات و خدمات مختلف در اینستاگرام ارائه می‌شود. براساس آمار ارائه شده در سال 2019، 35 درصد از مخاطبان اینستاگرام 25 الی 30 ساله و 30 درصد از کاربران در رده سنی بین 18 تا 24 بوده‌اند. این اطلاعات کمک می‌کند تا بدانید در فروش محصولات خود باید بر روی کدام گروه های سنی تمرکز کنید. اکثر محصولات و خدمات، توانایی ارائه در اینستاگرام را دارا هستند به شرطی که بتوانید مخاطبان مخصوص خود را پیدا کنید و فوت و فن افزایش فروش در اینستاگرام را بلد باشید.

برخی از محصولاتی که در اینستاگرام بسیار پرفروش هستند:

  1. فروش لباس
  2. فروش کیف و کفش
  3. فروش لوازم آرایشی
  4. فروش لوازم دکوری و فانتزی
  5. فروش وسایل گوشی موبایل
  6. فروش لوازم خانگی
  7. فروش ساعت
  8. فروش صنایع دستی
  9. خرید و فروش خودرو
  10. خرید و فروش حیوانات خانگی
  11. و غیره

اگر در خصوص روش‌های بازاریابی با مشکلاتی مواجه هستید، می‌توانید با مراجعه به بخش مشاوره بازاریابی و فروش آنلاین کارمنتو و دریافت مشاوره، به حل مشکلات خود بپردازید.

روش های افزایش فروش در اینستاگرام

کسب و کارهای زیادی در اینستاگرام مشغول فروش محصولات خود هستند، بنابراین برای این که بتوانید بین تمام این کسب و کارها جایگاهی برای خود پیدا کنید و افزایش فروش در شبکه های اجتماعی داشته باشید باید اصولی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی 3 اصل اساسی که باعث افزایش فروش در شبکه های اجتماعی می‌شوند می‌پردازیم:

  • افزایش فالوور

اگر پیجی داشته باشید که کسی آن را دنبال نکند و یا مخاطبان کمی داشته باشد، قطعا به درد شما نخواهد خورد چرا که هدف شما از ایجاد یک پیج کسب و کار، افزایش فروش در اینستاگرام است، این افزایش فروش در صورتی اتفاق خواهد افتاد که شما مخاطبان بیشتری داشته باشید. بنابراین در وهله اول برای این که کسب و کار شما توسط تعداد بیشتری از مخاطبان دیده شود باید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. برای این کار توجه به نکات زیر ضروری است:

      1.اکانت بیزینس داشته باشید

می‌توان گفت اولین قدم برای این که بتوانید محصولات خود را در اینستاگرام بفروشید، ساخت اکانت بیزینس است. این اکانت باید مخصوص کسب و کار و برند شما باشد و آن را با اهداف خود هماهنگ کنید.

      2.صفحه پروفایل اصولی بسازید

صفحه پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطب آن را می‌بیند و در واقع صفحه معرفی کسب و کار شماست. عکس پروفایل را کاملا متناسب با نوع کسب و کار خود انتخاب کنید، می‌توانید از لوگوی کسب و کارتان بعنوان عکس پروفایل استفاده کنید.

بیوگرافی پیج بسیار اهمیت دارد. در قسمت بیوگرافی توضیح کامل، خلاصه و واضحی از کسب و کار خود ارائه دهید تا مخاطب با خواندن آن دقیقا متوجه شود شما چه کار می‌کنید. سعی کنید در این قسمت وجه تمایز خود را ذکر کنید، و به این سوال پاسخ دهید که چرا مخاطب باید در بین این همه پیج از شما خرید کنند؟

در هایلایت پیج خود مطالب مهم مانند تماس با ما، اعتماد و رضایت مشتریان و غیره را قرار دهید.

     3.از تبلیغات استفاده کنید

بعد از ایجاد یک اکانت بیزینس می‌توانید با توجه به بودجه و استراتژی خود از روشهای مختلف تبلیغات استفاده کنید. اینستاگرام محیط مناسبی برای ایجاد انواع کمپین های تبلیغاتی است. همچنین می‌توانید از اینفلوئنسرها برای تبلیغ پیج و محصولات خود استفاده کنید.

  • تبدیل فالوور به علاقه مند

اگر فالوورها به پیج شما علاقه مند نشوند تبدیل آنها به مشتری کار سخت و ناامید کننده ای خواهد بود. بنابراین تبدیل فالوور به مخاطب مهمترین ترفند افزایش فروش در اینستاگرام است. اگر مخاطبان به پیج شما علاقه مند شوند، تبدیل به مشتریان وفادار برای شما خواهند شد. برای تبدیل مخاطب به علاقه مند باید:

      1.پست های جذاب تولید کنید

برای تولید پست های خود وقت بگذارید؛ صرفا برداشتن یک عکس از گوگل و آپلود آن در پیج می‌تواند باعث صلب اعتماد مخاطب از شما، و حتی ترک پیجتان توسط مخاطب شود. برای تولید محتوای جذاب و ارزشمند وقت بگذارید. می‌توانید از موارد آموزشی که به کسب و کارتان مربوط می‌شود استفاده کنید.

برای مثال اگر پیج فروش لوازم آرایشی و بهداشتی دارید؛ می‌توانید درباره روشهای مراقبت از پوست و مو، مارک های مناسب لوازم بهداشتی و … محتوای ارزشمند تولید کنید.

     2.حرفه ای کپشن بنویسید

کپشن یکی از اجزای مهم در پست های اینستاگرام است، حتی اگر تصویر پست شما جذاب باشد اما کپشن مناسبی نداشته باشد، پست شما به خوبی دیده نخواهد شد. شما می‌توانید اطلاعات بسیار خوب و جذابی در مورد محصول خود بنویسید و با استفاده از روشهای جذاب و مناسب مخاطبان را به خرید محصول ترغیب کنید.

     3.به طور مرتب استوری بگذارید

برای این که در ذهن مخاطب بمانید و حس اعتماد در مخاطب ایجاد کنید باید به صورت مستمر فعالیت و پویایی کسب و کار خود را نشان دهید. دیده شدن استوری ها نسبت به پست ها بیشتر است و می‌توانید به طور مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کنید، همین طور می‌توانید استوری ها را هایلایت کنید تا همیشه در پیج شما باقی بمانند.

     4.از ایموجی ها استفاده کنید

استفاده از ایموجی ها در کپشن، کامنت، دایرکت و استوری ها باعث برقراری بهتر ارتباط با مخاطب، ایجاد حس صمیمیت و حس خوب در مخاطب می‌شود و محبوبیت پیج شما را افزایش می‌دهد.

  • تبدیل فالوور به مشتری

بعد از این که مخاطبان را به پیج خود علاقه مند کردید، حال باید کاری کنید تا آن ها به شما اعتماد کنند و از محصولات شما خریداری کنند. برای این کار می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید:

     1.استوری محصولاتتان را به همراه لینک خرید قرار دهید

یکی از رایج ترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام استفاده از استوری است. تبلیغات محصول در استوری به همراه لینک خرید آن یک ترفند افزایش فروش در اینستاگرام است. با این کار مشتری می‌تواند راحتتر و سریعتر خرید خود را انجام دهد.

     2.از هشتگ های مناسب استفاده کنید

استفاده از هشتگ های اختصاصی برای برند خودتان، رمز موفقیت در افزایش فروش در اینستاگرام است. سعی کنید از هشتگ اختصاصی برندتان در تمام پست هایتان استفاده کنید. در صورتی که هشتگ ها به درستی به کار نروند ورودی پیج شما کم خواهد شد.

یادتان باشد که لازم نیست در هر پست از تمام ظرفیت هشتگ ها استفاده کنید. سعی کنید از تعداد هشتگ مناسبی استفاده کنید و اگر نیاز به هشتگ بیشتری بود در قسمت کامنت ها آن ها را ذکر کنید.

     3.دایرکت و کامنت ها را زود پاسخ دهید و خوش برخورد باشید

می‌توان گفت رمز موفقیت در اینستاگرام نحوه پاسخگویی به مخاطب و مشتری مداری است. سعی کنید تمام پرسشها، ابهامات، اطلاعات خرید و کامنت ها را سریع تر پاسخ دهید. پاسخگویی به موقع و با برخورد مناسب باعث دید مثبت و اعتماد مخاطبان به شما می‌شود.

نوع برخورد شما بسیار حائز اهمیت است. برخورد خوش، صبورانه و با حوصله مهمترین راهکار افزایش فروش در شبکه های اجتماعی است. داشتن برخورد مناسب باعث می‌شود تا مشتریان وفادار شما بیشتر شوند.

همان طور که گفته شد راه های زیادی برای افزایش فروش در اینستاگرام وجود دارد. استفاده از یک روش به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت شما شود، بنابراین برای این که بتوانید فروش خود را افزایش دهید و مخاطبان بیشتری جذب کنید، باید استراتژی محتوایی مناسبی داشته باشید و از تمام ترفندهای گفته شده استفاده کنید. به طور مرتب محتوا تولید کنید، از هشتگ های مناسب و به اندازه استفاده کنید، در تعامل با مخاطبان خود خوش برخورد باشید، از مخاطبان نظرسنجی کنید و سلیقه آن ها را در تولید محتوا در نظر داشته باشید.

استفاده از تمام این نکات باعث می‌شود مخاطبان بیشتری به سمت شما جذب شوند و به برند شما اعتماد کنند، این کار باعث افزایش فروش در اینستاگرام و افزایش درآمد شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: به طور حرفه‌ای در اینستاگرام کپشن بنویسید

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 0 نظر

1 0
راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد