متن استعفا نامه اداری جهت قطع همکاری چگونه باید نوشته شود؟

مدت مطالعه: 11 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 29 آذر 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

 کار کردن در تمام نقاط جهان، یکی از عادی‌ترین مسائل است؛ اما به معنای پذیرفتن تمامی شرایط و موقعیت‌ها برای کارکنان نیست. همانطور که کارمندان برای استخدام شدن باید شرایط خاصی داشته باشند، به همان اندازه هم انتظار خدمات خاصی را از شرکت دارند.

هر کارمندی که در محیط کاری خود احساس امنیت شغلی، ثبات یا رفاه نکند، اجازه ترک کار و استعفا دارد. البته به این معنا نیست که فرد هر زمان که بخواهد، به سرعت استعفا دهد. استفعا از کار، شرایط و زمان مشخص خود را دارد و بر اساس قرارداد کار تعیین می‌شود. هر کارمندی که قصد ترک و استعفا از موقعیت شغلی خود را دارد، باید بر اساس تشریفات خاصی این کار را انجام دهد.

از طرفی بسیاری از کارمندان با وجود رعایت قوانین مخصوص به استعفا، باز هم نمی‌توانند کارفرمای خود را برای قبول درخواست مرخصی متقاعد کنند. این موضوع برای خیلی از کارمندان، پروسه طولانی مدت و چالش برانگیزی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید قوانین مهم درباره استعفا از کار را بدانید، در ادامه این مطلب از کارمنتو همراه ما باشید.

بنر بیمه

استعفا از کار به چه معنا است؟

هر کارمندی که قصد شروع به کار در شرکت‌های خصوصی و دولتی را دارد، باید قرارداد کار بین کارگر و کارفرما را امضا کند. در این قرار داد، کارمندان موظف به انجام فعالیت‌های کاری خود در طول مدت زمان مشخص کاری هستند.

در مقابل کارفرما هم متعهد می‌شود که برخی از خدمات و امکانات از جمله حقوق را به کارمند خود ارائه دهد. همچنین یکی از موارد مهم در قرارداد کار، قوانین مربوط به استعفا از کار است. در صورت اختلاف حقوقی کارگر و کارفرما هم قوانینی وجود دارد که قابل پیگیری است.

در برخی از مواقع، کارگران دیگر نمی‌توانند خود را با شرایط موجود در آن شرکت وفق دهند و تصمیم به قطع همکاری می‌گیرند. این موضوع به دلایل مختلفی از جمله پرداخت نکردن حقوق، سختی کار و از این قبیل موارد اتفاق می‌افتد.

در واقع استعفا، به معنای قطع همکاری و فسخ قرارداد بین کارگر و کارفرما است و به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. مثلا در قرارداد کار موفقت، امکان استفعا دادن کارگر به صورت یک طرفه وجود ندارد.

انواع استعفا از کار کدام اند؟

هر فرد ممکن است که به دلایل مختلفی تصمیم به عدم همکاری با شرکت خود بگیرد؛ از همین رو تمامی افراد، به شکل یکسانی استفعا نمی‌دهند. در قانون کار، استعفا دادن در انواع زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

1. استعفای تحت فشار:

زمانی که خود فرد راضی به استعفا دادن از کار نیست و به دلیل فشارهای دیگران مجبور به ترک کار می‌شود، مجبور به استعفای تحت فشار است. البته این موضوع بیشتر برای مدیران اتفاق می‌افتد.

مثلا ممکن است که مدیری با وجود فشارهای اطرافیان، مجبور به ترک کار شود؛ این در حالی است که استعفای آن از سر رغبت شخصی نیست و به دلیل فشارهای قانونی یا غیر قانونی افراد دیگر اتفاق می‌افتد.

2. استعفای داوطلبانه:

بر خلاف مدل قبلی، در استعفای داوطلبانه، هر شحص بدون دخالت افراد دیگر و مقامات بالاتر و با توجه به خواسته شخصی خود اقدام به تقاضای استعفا می‌کند. استعفا دادن به صورت داوطلبانه، دلایل مختلفی از جمله بیماری یا مهاجرت دارد.

3. استعفای اجباری:

استعفای اجباری، بیشتر مربوط به اشکالات در ساختار مدیریتی می‌شود. مثلا زمانی که فردی به عنوان مدیر سازمان مشغول به کار است، ولی اجازه پیاده‌سازی دستورات و برنامه‌ها از طرف سازمان به آن داده نمی‌شود، مجبور است که متن استعفا از نوع اجباری را تنظیم کند. در واقع این مدل استعفا، در حالت ناچاری است و خود فرد مجبور به این کار می‌شود.

4. استعفای فریبکارانه:

در برخی از مواقع، افراد تحت فشار عوامل بیرونی و درونی سازمان قرار می‌گیرد. از طرفی به دلیل دانش و مهارت آن کارمند، مدیران سازمان هم قصد برکناری فرد را ندارند. بنابراین شخص با کناره‌گیری ظاهری از شغل خود، افکار را فریب می‌دهد و با این کار، فشار را از خود کمتر می‌کند. البته این مدل از استعفا، به سختی توسط مدیران تایید می‌شود.

انواع استعفا از کار

دلیل منطقی برای استعفا از کار فعلی چیست؟

افراد به علت‌های مختلفی قصد استعفا دادن می‌کنند؛ اما سوال این جا است که آیا دلایل همه آن‌ها منطقی است؟ شاید با خود بگویید که کار کردن یا کار نکردن، تنها به اراده و خواسته خود کارمند بستگی دارد؛ اما این موضوع را هم باید بدانید که همه دلایل کارمندان برای استعفا، منطقی نیست. دلایل منطقی برای شخصی که قصد ترک کار و تنظیم استعفا نامه را دارد، شامل موارد زیر است:

  1. کمبود فرصت های شغلی در کار فعلی و پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر

همه افراد به دنبال حقوق و مزایای بیشتر برای انجام کارهای خود هستند؛ از همین رو قطعا اگر در محیط کار خود احساس کمبود فرصت‌های شغلی کنند، محیط دیگری را برای ادامه کار خود انتخاب می‌کنند. پیدا کردن جایگاه شغلی خاص با حقوق و مزایای بیشتر، یکی از موارد مهم استعفا به دلیل حقوق کم است.

  1. پیشرفت مهارت های شخصی

گاهی از مواقع، کارمندان به دنبال ارتقای سطح علمی یا مهارتی خود برای ادامه کار هستند. بنابراین به جای این که همزمان کار کنند و درس بخوانند، از کار خود به صورت موقت استعفا می‌دهند. سپس بعد از گذشت دوره آموزش خود، دوباره مشغول به کار می‌شوند.

  1. مهاجرت به شهر یا کشورهای دیگر

مهاجرت به کشور دیگر، جزو مهمترین دلایل منطقی برای قطع همکاری در قانون کار است. البته برخی از افراد حتی بعد از مهاجرت هم به صورت دورکاری به شغل خود ادامه می‌دهند؛ اما در بیشتر موارد، فرد مجبور به استعفا می‌شود و باید به دنبال شغل جدیدتری برای خود باشد.

  1. فرهنگ شرکت

هر کارمند قرار است در مدت طولانی برای شرکت مورد نظر خود کار کند. حالا اگر فرهنگ شرکت مناسب نباشد، قطعا بر آینده کاری آن فرد هم تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین اگر فرهنگ سازمانی شرکت متناسب با روحیات و خواسته‌های کارمند نباشد، بهره‌وری آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین کارمند به دلیل عدم رضایت شغلی، مجبور به استعفا می‌شود.

  1. بیماری

هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت افراد نیست؛ از همین رو اگر کارمند یا حتی یکی از اعضای خانواده آن مبتلا به بیماری خاصی شود، می‌تواند برای مدت موقت یا حتی برای همیشه استعفا به دلیل بیماری دهد.

  1. سختی کار

برخی از مشاغل، شرایط کاری سختی نسبت به دیگر شغل‌ها دارند. سخت بودن شرایط کاری، شامل موارد مختلفی مانند محیط منفی شرکت یا آسیب‌پذیر بودن جایگاه شغلی می‌شود. بنابراین افراد به منظور حفظ سلامت روح و جسم خود، تصمیم به استعفا می‌گیرند. البته در برخی از مواقع هم سختی شرایط کار، بهانه برای استعفا از کار است.

عواقب استعفا بدون رعایت روال قانونی

بر اساس قوانین استعفا از کار، کارمندان تحت شرایط خاصی می‌توانند به صورت قانونی از کار خود استعفا دهند؛ اما به این معنا نیست که فرد بدون طی کردن روال قانونی و کاملا خودسرانه، دیگر در محل کار خود حاضر نشود.

اگر شخصی بدون رعایت قانون استعفا دهد، باید منتظر عواقب کار خود هم باشد؛ چرا که کارفرما می‌تواند از آن فرد شکایت کند و ضرر و زیان خود را جبران کند. جدای از این موارد، حق و حقوق بعد از استعفا فرد هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. حقوق:

طبیعی است که هر فرد بعد از ترک کار و استعفا، دیگر مشمول دریافت حقوق و مزایا نمی‌شود. اما اگر شخصی بدون رعایت شرایط قانونی هم ترک کار کند، ممکن است که دیگر آخرین دستمزد خود را هم دریافت نکند.

2. سنوات و مزایا:

قطعا زمانی که حقوق فرد بر اثر استعفا غیر قانونی قطع می‌شود، بر سنوات و مزایای آن هم تاثیر می‌گذارد. در حالت عادی اگر فرد، قرارداد دائم با شرکت خود داشته باشد، بعد از استفعای قانونی، از سنوات و مزایای پایان کار هم بهره‌مند می‌شود.

همچنین برای افرادی با قراردادهای موقت هم اگر کارمند قبلا سنوات قراردادهای قبلی را گرفته باشد، دیگر سنوات این قرارداد به او تعلق نمی‌گیرد. اما این در حالی است که به همان فرد بدون رعایت روال قانونی، هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

3. بیمه بیکاری

هر کارمندی بعد از اخراج غیر ارادی یا به پایان رسیدن قرارداد، می‌تواند از مزایای حمایتی بیمه بیکاری استفاده کند؛ اما بر اساس ماده 2 قانون بیکاری، این مزایا برای کارمندانی که ترک کار کرده‌اند، وجود ندارد.

بیمه

درمورد قوانین استعفا از کار سوالات بیشتری دارید؟ دریافت مشاوره تامین اجتماعی آنلاین و تلفنی کارمنتو که در لحظه انجام می‌شود، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

شرایط استعفا در قانون کار

استعفای هر فرد، باید دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشد؛ بنابراین قبل از هر چیز، بهتر است که به دنبال بهانه برای استعفا از کار باشید. اگر دلیل منطقی برای کار خود دارید، باید شرایط خاصی را رعایت کنید.

مثلا هر فرد باید یک ماه قبل از استعفا، درخواست خود را ثبت کند و به صورت کتبی ارائه دهد. البته شرایط استعفا برای شرکت‌های خصوصی و دولتی متفاوت است. بنابراین ما در دو قسمت جداگانه، درباره هر کدام توضیحات کاملی را ارائه می‌کنیم:

شرایط استعفا از شرکت خصوصی:

هر فردی که قصد استعفا دادن در شرکت‌های خصوصی را دارد، باید از یک ماه قبل به سازمان خود اطلاع‌رسانی کند. همچنین مدیران سازمان موظف هستند که در طول 1 ماه، نامه استعفا از کار فرد را بررسی کنند و تصمیم به رد یا تایید آن بگیرند.

اگر مراجع سازمان در این مدت به استعفا پاسخی ارائه نکردند، به معنای عدم موافقت با درخواست فرد است. البته مطابق ماده 60 قانون کار، اگر مدیران با درخواست استعفا فرد موافقت نکردند، کارمند می‌تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

البته توجه داشته باشید کارمند به محض ارائه درخواست استعفا، نمی‌تواند همکاری خود را به طور کامل قطع کند و به مسئولیت‌های خود عمل نکند. طبق قانون کار و استعفا، قطع همکاری کامل زمانی انجام می‌شود که سازمان به طور قانونی با آن موافقت کند.

بنابراین فرد باید تا آن زمان، تمامی وظایف خود را به طور کامل انجام دهد. اما طبق ماده 48 قانون کار، بعد از موافقت با استعفا، قرارداد کار کاملا تمام می‌شود و دیگر فرد، استخدام آن سازمان یا شرکت نیست.

شرایط استعفا از کار دولتی:

بر طبق ماده 64 قانون استخدام کشوری، کارمندان دولت باید از 1 ماه قبل، درخواست استعفا از کار را به صورت کتبی تنظیم کنند و به دست مسئولین شرکت برسانند. همچنین مدیران دولتی هم موظف هستند که در طول 1 ماه، پاسخ استعفای فرد را ارائه دهند.

اگر کارمند پس از این مدت، پاسخی دریافت نکرد، به معنای عدم موافقت با استعفای آن است و می‌تواند در دیوان عدالت کشوری شکایت کند. همچنین استعفای فرد، تنها با داشتن حکم رسمی از وزارتخانه یا موسسه‌های دولتی تحقق پیدا می‌کند.

چگونه استعفا دهیم؟

با توجه به شرایط مختلف استعفا در شرکت‌های خصوصی و دولتی، شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه استعفا دهیم؟ قطعا همانطور که برای استخدام شدن، باید مراحل خاصی را طی کنید، همین موضوع هم برای استعفا دادن وجود دارد. برای آن که مراحل استعفا به صورت قانونی پیش برود، لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  • اولین مورد برای استعفا، پیدا کردن دلیل قانع‌کننده است. بر این اساس بهتر است که تعدادی از دلایل مربوط به استعفا را در نظر بگیرید.
  • حدود یک ماه قبل از درخواست رسمی، استعفای خود را به اطلاع مدیران و بخش منابع انسانی شرکت برسانید تا شرکت به دنبال جذب نیروی جدید برای جایگاه شغلی شما باشد.
  • برای رسمی شدن استعفا، نیاز به متن استعفا نامه اداری دارید. در این نامه باید دلایل خود را برای استعفا بیان کنید.
  • طبق قوانین استعفا از کار، قبل از استعفا باید تمامی پروژه‌ها و کارهای نیمه تمام خود را به پایان برسانید. در بیشتر مواقع، فرصت دو هفته‌ای برای تمام شدن کارها برای افراد در نظر گرفته می‌شود.
  • بهتر است که با همکاران دیگر درباره استعفای خود صحبت کنید و ضمن دلجویی و تشکر، آن‌ها را برای همکاری جدید آماده کنید.
  • اگر قصد فعالیت در مشاغل دیگر را دارید، می‌توانید از مدیر شرکت معرفی نامه دریافت کنید.

حق و حقوق بعد از استعفا چگونه محاسبه می‌شود؟

طبق قانون کار، کارفرما وظیفه دارد که تمامی حقوق و دستمزد کارگر را به صورت ماهیانه پرداخت کند. حالا سوال این جا است که در صورت استعفای کارگر هم این قانون صدق می‌کند؟

در حالت کلی، زمانی که قرارداد بین کارفرما و کارگر فسخ شود، باید تمامی حق و حقوق بعد از استعفا کارگر به آن داده شود و تسویه حساب کارفرما با کارگر باید تمام و کمال انجام شود. بنابراین اگر کارمند استعفا دهد، در ابتدا باید تمامی وسایل و تجهیزات داده شده به آن دریافت شود. سپس تمامی حقوق و دستمزد آن به همراه سنوات محاسبه می‌شود و تنها به صورت بانکی برای فرد واریز می‌شود.

شرایط انصراف از استعفا چیست؟

ممکن است که فردی تقاضای استعفا دادن از کار را کرده باشد و آن را به اطلاع مدیران هم برساند؛ اما به دلایل مختلفی، از استعفا دادن منصرف شود. بر طبق قانون، اگر کارگر تا 15 روز بعد استعفای کتبی، از درخواست خود منصرف شود، می‌تواند استعفای خود را پس بگیرد. اما برای این کار باید نمونه نامه استعفا را به همراه انصراف از آن، به انجمن صنفی تحویل دهد.

نکات مهم در هنگام نوشتن متن استعفانامه

نوشتن متن استعفا نامه اداری، یکی از مهمترین موارد در قبول شدن درخواست استعفا و حتی آینده شغلی شما است. بنابراین باید برای نوشتن متن این نامه، دقت زیادی داشته باشید و نکات اصولی خاصی را رعایت کنید. در ادامه، برخی از مهمترین موارد را برای نوشتن متن استعفانامه محترمانه معرفی می‌کنیم:

عنوان یا موضوع نامه استعفا:

در تمامی نامه‌های اداری، باید موضوع یا عنوان خاصی وجود داشته باشد؛ بنابراین بهتر است که عنوان‌هایی مانند درخواست قطع همکاری یا درخواست استعفا را انتخاب کنید.

مخاطب نامه:

در تمامی نامه‌ها، باید گیرنده مشخص شود. قطعا شما برای نوشتن نامه استعفا از کار، مدیر یا واجد منابع انسانی شرکت را مخاطب قرار می‌دهید. بنابراین بهتر است که در ابتدا از گیرنده نامه اطلاعات کسب کنید و متناسب با آن متن را بنویسید.

اعلام استعفا:

زمانی که شما قصد نوشتن متن استعفا تاثیر گذار را دارید، باید در ابتدای متن، درخواست خود را بیان کنید. دقت کنید که متن خود را بدون تعارف بنویسید و به طور صریح منظور خود را برسانید.

تاریخ ترک کار:

در نحوه نوشتن نامه استعفا از کار، باید تاریخ خروج از شرکت را مشخص کنید؛ چرا که با این کار، امکان تصمیم‌گیری آسان‌تر و جایگزینی فرد دیگری برای مدیر آسان‌تر می‌شود و باید حتما قانون ترک کار را رعایت کنید.

دلایل استعفا از کار:

قبل از هر چیزی باید گلایه‌های خود از شرکت و شرایط کاری را در نامه ذکر نکنید و به صورت شفاهی ارائه دهید. اما اگر می‌خواهید دلایل استعفا از کار را بنویسید، بهتر است که صورت محترمانه متن آن را تنظیم کنید.

نکات نوشتن متن استعفانامه

نمونه متن نامه استعفا از کار

بسیاری از افرادی که تجربه نوشتن استعفا نامه را ندارند، در نوشتن متن استعفا مناسب دچار تردید می‌شوند. از طرفی با وجود این که نامه استعفا اجزای خاصی دارد، می‌توانید از ایده‌های زیر به عنوان نمونه نامه استعفا استفاده کنید:

نمونه نامه استعفا 1:

بسمه تعالی

مدیریت محترم شرکت…

جناب آقای…

سلام علیکم

احتراما به استحظار جنابعالی می‌رساند که اینجانب…….. فرزند….. به شماره پرسنلی….. با سمت….. بنا به دلایلی که در ادامه ذکر می‌گردد، از تاریخ ….. خواهان استعفا از شرکت می‌باشم.

لذا خواهشمندم در صورت موافقت دستور فرمایید اقدامات لازم در این زمینه مبذول گردد.

ذکر دلایل…..

با تشکر از جنابعالی و کلیه همکاران

نام و نام خانوادگی

امضاء

نمونه نامه استعفا 2:

جناب آقای مهندس…

معاونت محترم….

با احترام اینجانب….. مدیر عامل شرکت ….. ضمن قدردانی و تشکر از زحمات جنابعالی و اعضای هیئت مدیره به دلیل برخی از مشکلات، اینجانب قادر به همکاری در این پست نمی‌باشم.

پیشاپیش از لطف و عنایت جانبعالی نهایت سپاسگذاری را دارم و همچنین از مساعدت‌ها و زحمات شما تشکر می‌کنم.

با سپاس فراوان

نام و نام خانوادگی

امضا

استعفا، ترک کار، اخراج و بازخرید چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

با توجه به این که در استعفا، ترک کار، اخراج و بازخرید، قطع همکاری بین کارگر و کارفرما صورت می‌گیرد، برخی از افراد این موارد را با هم یکسان می‌دانند. این در حالی است که هر کدام از آن‌ها با هم تفاوت دارند. برای آن که تفاوت بین این موارد مشخص شود، باید مفهوم کلی هر کدام را بدانید:

استعفا: استعفا به معنای قطع همکاری کارگر به صورت داوطلبانه است. بنابراین کارفرما هیچ نقشی در تصمیم‌گیری کارمندان خود برای استعفا ندارد. همچنین کارمندان باید 1 ماه قبل، استعفانامه خود را به مدیر تحویل دهند.

بازخرید: یکی دیگر از راه‌های قطع همکاری بین مستخدمین دولت با اداره مربوط به آن، باز خرید است. بر طبق قانون، کارمندان می‌توانند خود را بازخرید کنند. اگر دولت موافقت کرد، هزینه سابقه سال‌های خدمت آن به فرد داده می‌شود و از خدمت معاف می‌شود.

اولین تفاوت بازخرید و استعفا در این است که بازخرید برای کارمندان دولتی امکان‌پذیر است و این امکان برای کارمندان خصوصی وجود ندارد. همچنین بعد از بازخرید، دیگر فرد نمی‌تواند در هیچ کدام از سازمان‌های دولتی مشغول به کار شود؛ اما بعد از استعفا، امکان فعالیت مجدد برای کارمندان وجود دارد.

همچنین بعد از بازخرید، هزینه سال‌های خدمت کارمند پرداخت می‌شود؛ اما در استعفا، تنها هزینه‌ای که فرد برای کسور بازنشستگی پرداخت می‌کند، به آن بازگردانده می‌شود.

ترک کار: زمانی که فرد بدون رعایت روال قانونی همکاری خود را قطع کند و به طور کلی دیگر حاضر نشود، ترک کار کرده است. البته نباید از تفاوت استعفا و ترک کار غافل شوید؛ چرا که ترک کار بدون شرایط قانونی و اطلاع قبلی کارفرما انجام می‌شود؛ اما استعفا باید با رعایت قوانین و اطلاع کتبی مدیر گرفته شود.

اخراج:  اگر کارمند به مسئولیت‎های خود در محیط کار عمل نکند، کارفرما به اجبار آن را از کار برکنار می‌کند. مهمترین تفاوت اخراج و استعفا، در اراده کارمند است. در استعفا، فرد با میل و اراده باطنی خود تصمیم به قطع همکاری می‌گیرد؛ در حالی که اخراج، کاملا غیر ارادی است.

سخن پایانی

درست است که استعفا، حق قانونی هر کارمند است؛ اما امروزه بسیاری از کارمندان و کارگران، با دردسرهای زیادی از مدیر شرکت خود تاییدیه استعفا را دریافت می‌کنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه استعفا دهیم، بهتر است که با مشاوران تلفنی و آنلاین وبسایت کارمنتو در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

مشاوران این وبسایت تمامی اطلاعات شما را به صورت محرمانه حفظ می‌کنند و حتی به صورت رایگان و متنی هم مشاوره می‌دهند. همچنین شما می‌توانید در 7 روز هفته و در تمامی ساعت‌ها، با مشاور مورد نظر خود در ارتباط باشید.

همچنین با وجود تنوع خدمات کارمنتو و همکاری با بیش از 350 مشاور برتر کشور، قطعا مشکل شما حل می‌شود. از طرفی شما می‌توانید با داشتن کیف پول الکترونیکی و شارژ اولیه رایگان، در هر جای ایران و در زیر یک دقیقه، مشاوره دریافت کنید. بنابراین اگر میخواهید روند استعفای خود را به صورت اصولی و آسان طی کنید، حتما روی کمک کارمنتو حساب کنید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین و تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 16 نظر

4 16
متن استعفا نامه اداری جهت قطع همکاری چگونه باید نوشته شود؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
26 اسفند 1402

|

6 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بیمه و قانون کار
4 اردیبهشت 1403

|

8 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
28 فروردین 1403

|

9 دقیقه مطالعه
بیمه و قانون کار
7 فروردین 1403

|

8 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد