شرکت تضامنی چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

مدت مطالعه: 11 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 12 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

در حقوق تجارت، برای ثبت شرکت و پرداختن به امور اقتصادی، ساختارهایی مشخص شده است که به افراد کمک می‌کند. یکی از شرکت‌ها، شرکت‌های تضامنی است. تضامنی یعنی هر یک از اعضا، حق دارند تمامی طلب‌ها را دریافت کرده و همچنین در قبال پرداخت تمامی بدهی‌ها نیز مسئولیت دارند.

امروزه تجارت به طور گسترده در همه جنبه‌های اقتصادی فراگیر شده است و به همین دلیل برای اطلاع از چگونگی استفاده از قالب شرکت برای مبادلات اقتصادی خود، باید با قوانین مربوطه آن و ساختار انواع شرکت‌های تجاری طبق قانون آشنا شوید. یکی از شرکت‌هایی که امروزه بسیار مورد توجه است شرکت تضامنی است که به بررسی آن پرداخته‌ایم.

با توجه به این موضوع، در این مقاله به بررسی قوانینی که در تجارت وجود دارد، تعریف شرکت تضامنی، مفاهیم و مطالب مربوطه، خصوصیات شرکت تضامنی و مقررات مربوط به حقوق طلبکاران در شرکت تضامنی می پردازیم. همچنین به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم که شرکت تضامنی چگونه است و اساسا چیست و چند نوع شرکت تضامنی را نام برده تا به صورت آگاهانه در مسیر استفاده از این ساختار تجاری، قدم بردارید.

بنر شرکتی

تعریف شرکت تضامنی چیست؟

شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت‌های تجاری است. در این شرکت، شخصیت و اعتبار شرکا بسیار اهمیت دارد. این موسسه، به 4 گروه موسسات سرمایه، موسسات دولتی، اشخاص و مختلط تقسیم می‌شوند. اعتبار این نوع شرکت‌ها به اشخاص و اعتبار شریک بستگی داشته و سرمایه نقش بسزایی ندارد.

طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت، شرکت‌های تضامنی، شرکت‌هایی هستند که بین دو یا چند نفر، با مسئولیت تضامنی برای امور تجارتی تشکیل می‌شوند. در صورت بروز مشکل در شرکت، اگر اموال شرکت برای پرداخت دیون کافی نباشد، هر یک از شرکا در پرداخت کلیه دیون و تعهدات شرکت مسئولیت دارند. اگر بین شرکا قراردادی علی رغم این بسته شود، از نظر قانونی ارزشی ندارد.

اگر در شرکت بدهی وجود داشته باشد، طلبکار می‌تواند طلب خود را از هر یک از شرکا مطالبه کند. مطالبه کردن طلب از یکی از شرکا، مانع پیگیری و درخواست طلب از شرکای دیگر نمی‌شود. شریکی که در چنین مواقعی، طلب بستانکاران را پرداخت کرده است، می‌تواند به شرکای دیگر مراجعه نماید و سهم ضرر آن‌ها را به تناسب سهمی که در شرکت دارند، وصول نماید. این نوع شرکت از نظر مشتریان اعتبار زیادی داشته و هنگام تاسیس شرکت، انتخاب شرکا به اعتماد و دقت فراوانی نیاز دارد.

مزایای شرکت‌های تضامنی چیست؟

در بخش قبلی گفتیم که شرکت تضامنی یعنی چه؟ در این بخش به به بررسی و معرفی مزایای شرکت‌های تضامنی می‌پردازیم. مهم‌ترین مزایای این مدل شرکت عبارتند از:

  • روند ثبت ساده تاسیس: تاسیس شرکت‌های تضامنی، روند ساده‌ای داشته و با توافقنامه غیر رسمی و هزینه کم می‌توان شرکت را ثبت کرد.
  • تعیین سهم دقیق سود و زیان: برخلاف اینکه هر یک از مالکان در خصوص بدهی‌های شرکت مسئولیت‌های نامحدودی دارند. میزان سود و زیانی که در زمان فعالیت دریافت می‌کنند، کاملاً مشخص است و هر یک از شرکا به میزان سهمی که دارند از سود و زیان بهره‌مند می‌شوند.
  • روند ساده انتخاب و عزل هیئت مدیره: در این شرکت‌ها هیئت مدیره را می‌توان از مالکین شرکا یا فردی خارج از شرکت انتخاب کرد. این انتخاب بر اساس شرکت‌نامه و توافق نظرات شرکا و مالکین انجام می‌شود. اگر هیئت مدیره عزل شود یا انصراف دهد، شرکت بدون مشکل و توقفی، می‌تواند به فعالیت‌های خود و حل مسائل شرکت تضامنی ادامه دهد.
  • محیط شخصی و محدود: این مدل شرکت‌ها محیطی کوچک و محدود دارند و درگیری‌هایی که در بخش‌های کلان و عمومی هستند را ندارند.

مزایای شرکت‌های تضامنی

معایب شرکت‌های تضامنی چیست؟

در تعریف شرکت تضامنی بیان کردیم که این شرکت یکی از انواع شرکت‌های تجاری محسوب می‌شود. در این بخش به بررسی برخی از معایب این شرکت می‌پردازیم. از معایب شرکت‌هایی که تضامنی هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم امکان جذب سرمایه: همه سرمایه اولیه از طریق مالکان و شرکا انجام می‌شود. تفاوت شرکت تضامنی و سهامی این است که در این مدل شرکت‌ها برخلاف شرکت سهامی، امکان جذب سرمایه به طریق عمومی وجود ندارد. شرکت برای افزایش بودجه، با محدودیت‌هایی رو به رو است.
  • طول عمر محدود: در این شرکت‌ها، با خروج یکی از مالکان و شرکا یا فوت او، کل شرکت منحل شده و فعالیت‌ها متوقف می‌شود. انتقال مالکیت در این مدل شرکت‌ها آسان نیست. در صورت تغییر مالک، به منحل کردن شرکت قبلی و ایجاد یک شرکت جدید با مالکین مورد نظر نیاز دارد. از همین رو این مسئله اغلب باعث کاهش طول عمر شرکت می‌شود.
  • مسئولیت نامحدود شرکا و مالکین: در این مدل شرکت‌ها، حد نصاب تصمیم گیری در شرکت تضامنی معین می‌شود. هر یک از شرکا و مالکان، مسئولیت‌های نامحدودی در قبال شرکت داشته و اگر بدهی وجود داشته باشد باید همه مسئولیت را بر عهده بگیرند.

ویژگی‌های شرکت‌های تضامنی چیست؟

شرکت تضامنی چیست؟ ساده‌ترین نوع شراکت است که بر پایه قوانین عام بوده و برای امور تجارتی تشکیل می‌شود شرکا در این نوع شرکت فعالیت‌های مداوم و مستقل نوین و کارآفرینانه خود را تحت نام یک شرکت به اجرا در می‌آورد. موسسین این شرکت در قبال دیون و قروض شرکت مسئولیت دارند و مسئولیت آن‌ها تضامنی است.

با توجه به موارد قانون تجارت، یکسری ویژگی‌ها برای این نوع شرکت‌ها در نظر گرفته شده است که باعث متمایز کردن آن از سایر شرکت‌ها می‌شود. برای مثال تفاوت شرکت تضامنی و سهامی در مسئولیت این دو شرکت است که آن‌ها را از یکدیگر متمایز کرده است.

قبل از ثبت این نوع شرکت‎ها، باید به خصوصیات شرکت تضامنی توجه شود و بر اساس آن اقداماتی که برای ثبت این نوع شرکت تجاری مورد نیاز است، انجام شود.

ویژگی شرکت تضامنی چیست؟ از ویژگی‌های این شرکت می توان به توافقنامه، نحوه نامگذاری و ثبت موسسه، نحوه شراکت و تقسیم سهام، مشاغل قانونی، تقسیم سود، مسئولیت نامحدود، اعتماد و اطمینان متقابل و انتقال سود اشاره کرد.

ویژگی‌های شرکت‌های تضامنی

اصول، قوانین و شرایط شرکت‌های تضامنی

در این شرکت‌ها باید سه اصل زیر رعایت شود:

  • مسئولیت تضامنی شرکا: اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکا در قبال پرداخت قروض شرکت مسئول هستند. در صورت کافی نبودن دارایی یکی از شرکا برای تادیه تمام قروض شرکت، طلبکاران می‌توانند برای وصول طلبشان، به شرکای ضامن مراجعه کنند. اگر شرکت منحل شود، تا زمانی که قرض‌های شرکت از دارایی آن تادیه نشده باشد، هیچ کدام از طلبکاران شخصی شرکا، حقی در دارایی نخواهند داشت.
  • تصریح نام شرکت: طبق ماده ۱۱۷ قانون تجارت، در اسم شرکت تضامنی باید این عبارت و حداقل اسم یکی از شرکا ذکر شود. اگر اسم سایر شرکا آورده نمی‌شود، باید بعد از اسم شریک یا شرکای ذکر شده، عبارتی مثل شرکا یا برادران قید شود. شرکت تضامنی بهزادنیا و برادران، شرکت تضامنی فرهادی و شرکا و شرکت تضامنی رستا و شرکا، چند نمونه شرکت تضامنی هستند.
  • غیر قابل انتقال بودن سهم الشرکه: اعتبار این شرکت به اعتبار شرکا بستگی دارد. عمل هر یک از آن‌ها ممکن است باعث تعهداتی برای شرکای دیگر شود. به همین دلیل شرکای انتخابی باید با علم و بصیرت کافی باشند و با اشخاص مشخص قرارداد شرکت یا شرکتنامه را امضا کنند. در این صورت جوابگوی تعهدات اشخاصی که آن‌ها را نمی‌شناسند، نیستند. طبق ماده ۱۲۳ قانون تجارت، در این نوع شرکت‌ها هیچ یک از شرکا نمی‌تواند سهم خود را به دیگری انتقال بدهد، مگر اینکه همه شرکا راضی باشند.

موضوع شرکت تضامنی

شرکت تضامنی چیست؟ شرکتی است که هم از نظر شکلی و هم از نظر موضوعی، تجاری است. بنابراین این شرکت را نمی‌توان برای امور غیرتجاری تشکیل داد. موضوع شرکت، به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، می‌تواند به یک عمل تجاری یا اعمال تجاری مختلف منحصر باشد.

همچنین باید توجه داشت که مدیران این مدل شرکت، دارای اختیارات و مسئولیت‌هایی هستند که حد نصاب تصمیم گیری در شرکت تضامنی در شرکت‌نامه یا اساسنامه قید شده و شرکا روی آن توافق کرده‌اند. از این رو مدیران وکیل تلقی می‌شوند. این راه حل به ضرر اشخاص ثالثی که با شرکت معامله می‌کنند، است. زیرا در صورت انجام معاملات خارج از حدود اختیارات مدیر حق رجوع به شرکت را نخواهند داشت. البته شرکا از این موضوع اطمینان دارند که در صورت خارج شدن مدیر از حدود اختیارات خود، باید جوابگو باشد.

Please select another listing to show to avoid recursion.

نحوه نامگذاری شرکت تضامنی

نحوه نامگذاری شرکت تضامنی، بدین صورت است که باید در اسم شرکت، این عبارت و حداقل نام یکی از شرکا ذکر شود. اگر نام شرکت شامل اسامی همه شرکا نباشد، بعد از اسم شریکی که ذکر شده است، لازم است تا عبارت شرکا، برادران یا عباراتی از این قبیل ذکر شود.

انتخاب نام این گونه شرکت‌ها باید حتما به صورتی باشد که ذکر شد. اعتبار و شخصیت افراد در این شرکت‌ها بسیار مهم است. ذکر نام شرکا در اسم شرکت، ضامن تعهدات شرکت بوده و از این رو حائز اهمیت است. شرکت تضامنی صادقی و شرکا یا شرکت تضامنی راد و برادران مثال شرکت تضامنی است.

زمان تشکیل شرکت تضامنی

هر یک از شرکت‌های تجاری و اشخاص حقوقی در زمانی خاص تشکیل می‌شوند. برای تشکیل شدن شرکت باید فرآیندی مشخص را طی کنند. شرکت‌های تضامنی مانند شرکت‌های با مسئولیت محدود، سهم الشرکه دارند. نحوه تشکیل و به دست آوردن شخصیت حقوقی این مدل شرکت، به شرکت‌های با مسئولیت محدود شباهت زیادی دارد.

بر اساس ماده 118 قانون تجارت، این نوع شرکت‌ها زمانی که کلیه سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیر نقدی مشخص شده باشد، تشکیل می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در این خصوص می‌توانید از خدمات مشاوره کارمنتو استفاده کنید. کارمنتو، امکان دریافت مشاوره متنی رایگان و امکان چت آنلاین با پشتیبان را دارد. همچنین در دسترس بودن خدمات به صورت 7 روز هفته و 24 ساعت ویژگی‌های مشاوره کارمنتو است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

اعضای اداره کننده شرکت تضامنی

طبق ماده ۱۲۰ قانون تجارت، برای اداره شرکت‌های تضامنی، حداقل انتخاب یک نفر از میان خود یا خارج از شرکت لازم است. این مورد به قدری اهمیت دارد که عدم تعیین مدیر، به منزله عدم شروع کار شرکت است. پس باید مدیر یا مدیرانی تعیین شود که شرکت بتواند اعمال حقوقی را انجام دهد.

اداره شرکت توسط مدیر یا مدیرانی انجام می‌شود که شرکای ضامن انتخاب کرده‌اند و اختیارات لازم را به آن محول نموده‌اند. مدیر وظیفه دارد در حدود اختیاراتی که به او واگذار شده است، به امور تجاری بپردازد. اگر در این راستا قصوری انجام دهد یا خارج از حدود اختیاراتش کاری انجام دهد، در برابر اشخاص ثالث مسئول است و باید جبران خسارت کند.

اعضای اداره کننده شرکت تضامنی

حداقل تعداد شرکا و مسئولیت‌ها در شرکت تضامنی

زمانی که شرکتی را تاسیس می‌کنید، باید حداقل تعداد شرکا و مسئولیت هر یک را مشخص کنید. در توضیح شرکت تضامنی گفتیم، شرکتی است که با اسم مخصوص برای امور تجارتی، بین دو یا چند نفر و با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود.

حداقل تعداد شرکا در شرکت تضامنی، دو نفر و حداکثر نامحدود است. حداقل سرمایه محدودیتی ندارد و حداقل هیئت مدیره یا مدیران، یک نفر یا بیش از آن است. در این نوع شرکت، میزان مسئولیت هر یک از شرکا نامحدود بوده و هر شریک مسئولیتی کامل دارد. اگر دارایی شرکت برای تادیه قروض کافی نباشد، شرکا مسئول پرداخت این قروض هستند.

حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت تضامنی

طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت، این شرکت برای انجام امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی است که تحت اسم خاصی تشکیل می‌شود.

بر اساس ماده ۱۱۸ قانون تجارت، سرمایه این شرکت به دو صورت نقدی و غیرنقدی پذیرفته است. برای تشکیل شرکت باید همه سرمایه و دارایی نقدی پرداخت شده و سرمایه و دارایی غیر نقدی نیز ارزیابی و پرداخت شده باشد. برآورد دارایی غیرنقدی باید با توجه به رضایت شرکا باشد.

حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت تضامنی، هیچگونه مبلغی در نظر گرفته نشده است و محدودیتی در میزان حداقل سرمایه وجود برای شرکا وجود ندارد.

تقسیم سود و زیان در شرکت تضامنی

در تقسیم سود و زیان بین شرکا در شرکت‌های تضامنی، یک اصل کلی وجود دارد. شرکا به نسبت سهمی که در شرکت دارند، از منافع آن بهره می‌برند و به همان اندازه نیز ضرر و زیان را متحمل می‌شوند.

طبق ماده ۱۱۹ قانون تجارت، در ثبت این نوع شرکت‌ها، منافع به نسبت سهم الشرکه بین شرکا تقسیم می‌شود. در ماده ۱۲۴ قانون تجارت نیز بیان شده است که رابطه بین شرکا و مسئولیت هر یک از آن‌ها در پرداخت قروض شرکت، به نسبت سرمایه‌ای است که دارند. هر شخص به نسبت سهم خود از سود و زیان بهره‌مند می‌شود. این موضوع در شرکت‌نامه‌ها تصریح می‌شود. ولی گاهی ممکن است بنا به دلایلی، سهم یکی از شرکا در سود یا زیان، کمتر و یا بیشتر شود.

تعلق زیان فقط بین روابط شرکا تاثیر داشته و در مسئولیت تضامنی شرکا نسبت به اشخاص ثالث و طلبکاران اثری ندارد. طبق ماده ۱۳۲ قانون تجارت حکم خاصی درباره منافع شرکا در ثبت شرکت وجود دارد. طبق این ماده اگر نتیجه زیان‌هایی که به سهم و شرک وارد شده است کم شود، تا زمانی که این کمبود جبران نشده باشد، پرداخت هر نوع منفعت به شرکا ممنوع است.

شرکت

از طریق مشاوره شرکتی آنلاین تلفنی بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت زیر یک دقیقه از طریق تماس امن پاسخ سوالات خود را از مشاوران برتر دریافت نمایید.

مقررات مربوط به حقوق طلبکاران در شرکت تضامنی

طبق ماده ۱۲۵ قانون تجارت، هر کس که به عنوان شریک ضامن در شرکت تضامنی وارد شود، با سایر شرکا مسئول پرداخت قروضی است که شرکت دارد. ولی در مقابل، مسئولیت اشخاص ثالث اینگونه نیست. اگر این شرکت منحل شود، تا زمانی که قرض‌های شرکت پرداخت نشود، هیچ یک از طلبکاران شخصی شرکا، حقی در آن دارایی نخواهند داشت.

اگر دارایی شرکت برای پرداخت این قروض کفایت نکند، طلبکاران حق دارند که بقیه طلب خود را از شرکا مطالبه کنند. این نکته را نیز باید بدانید که در این مورد، طلبکاران شرکت بر طلبکاران شخصی شرکا حق تقدم نخواهند داشت.

نحوه ثبت شرکت تضامنی چگونه است؟

شرکت‌های تضامنی شرکت‌هایی کامل هستند که از نظر تاریخی، سایقه‌ای طولانی دارند. تشکیل شرکت به تنظیم شرکت‌نامه، امضای آن و همچنین تعیین و تصریح مشارکت حدود وظایف و اختیارات حقوق هر یک از شرکا نیاز دارد. ثبت این شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به عمل می‌آید و مفاد آن نیز ثبت می‌شود.

شرکت‌نامه قرارداد تشکیل شرکت است و در آن قصد و رضایت شرکا برای تشکیل شرکت، با توجه به شرایط و اصول، پیش بینی می‌شود. تنظیم شرکت نامه برای همه شرکت‌ها اجباری است. اداره ثبت شرکت‌ها، برای ثبت شرکت تضامنی، شرکت نامه‌ای تنظیم می‌کند که در آن باید مواردی زیر باید ثبت شود:

  1. موضوع شرکت
  2. مراکز اصلی شرکت
  3. نشانی کامل
  4. اسامی شرکا و موسسین
  5. محل اقامت
  6. مبدا تشکیل شرکت و مدت آن
  7. سرمایه شرکت
  8. میزان سهم الشرکه
  9. اختیارات مدیران و شرکا و…

اگر به مشاوره ثبت شرکت نیاز دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره کارمنتو راهنمایی بگیرید. در کارمنتو امکان دریافت مشاوره متنی رایگان و امکان چت آنلاین با پشتیبان فراهم است و می‌توانید از پشتیبانی به صورت 7 روز هفته و 24 ساعت استفاده کنید.

تغییرات در شرکت تضامنی چگونه است؟

شرکت تضامنی ممکن است، بعد از پایان فرآیند ثبت به اعمال تغییراتی مانند نقل و انتقال سهام، افزایش سرمایه، تغییر هیئت مدیره، تغییر شرکت به سهامی و … نیاز داشته باشد. تغییرات شرکت تضامنی باید در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد. البته هر نوع ایجاد تغییر مانند تغییر شیوه تبلیغاتی، استراتژی‌های جذب مشتری و.. به ثبت نیاز ندارد. تغییرات تنها زمانی ضروری است که اساسی بوده و مستلزم اصلاح اساسنامه شرکت باشد.

تقسیم سود و زیان در شرکت تضامنی

نحوه انحلال شرکت تضامنی چگونه است؟

به طور کلی عوامل مختلفی وجود دارند که باعث انحلال شرکت تضامنی می‌شوند. عواملی مثل ورشکستگی شرکت، انقضای مدت شرکت، منتفی شدن تعداد شرکا، تصمیم شرکا و… .

در این مدل شرکت قوانینی نیز پیش‌بینی شده است که منجر به انحلال شرکت می‌شود. قوانینی از جمله ورشکستگی یکی از شرکا، فوت شریک، محجوریت یکی از شرکا، انحلال شرکت، درخواست طلبکار یا موافقت تمام شرکا برای انحلال شرکت.

شرکا برای انحلال شرکت تضامنی، باید مدارک مقرر را ارائه کنند و آن را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برساند. پس از ثبت و اعلام انحلال شرکت دارایی را بین شرکا تقسیم کرده و مراحل لازم طی می‌شود.

تبدیل شرکت تضامنی به شرکت سهامی چگونه است؟

طبق ماده ۱۳۵ قانون تجارت، با تصویب تمام شرکا به شرکت سهامی تبدیل می‌شود. بعد از تصویب این ماده همه مواردی که مربوط به شرکت‌های سهامی است باید رعایت شود. در صورت تبدیل شرکت تضامنی به شرکت سهامی، عمل آن‌ها کاملا متفاوت خواهد بود.

زمانی که شرکت به صورت تضامنی یا سهامی است باید درباره عملکرد و عملیات شرکت صحبت شود. با تبدیل تضامنی به سهامی، تعهدات شرکا از بین نمی‌رود و نمی‌توانند از تعهدات خود شانه خالی کنند.

برای تغییر شرکت‌ها باید اقداماتی انجام شود. برای مثال شرکت تضامنی که به شرکت سهامی تبدیل می‌شود باید رضایت کامل و کتبی کلیه شرکت را داشته باشد. همچنین باید کارهایی مثل از بین بردن همه تضامن در شرکت توسط شرکا، پرداخت بدهی و تسویه حساب با بستانکاران، تنظیم اساسنامه، تامین سرمایه، اظهارنامه و… را انجام دهد.

تفاوت شرکت تضامنی و سهامی چگونه است؟

شرکت‌های سهامی و شرکت‌هایی که تضامنی هستند، از تفاوت‌هایی با یکدیگر برخورد دارند که از جمله مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • تعداد صاحبان سهام در شرکت‌هایی که تضامنی هستند، حداقل دو نفر و در شرکت‌های سهامی بسته به نوع شرکت حداقل باید ۳ الی ۵ نفر سهامدار وجود داشته باشد.
  • مسئولیت صاحبان سهام در شرکت‌هایی که تضامنی هستند بر اساس تضامن قرار دارد و هر یک به تنهایی در قبال قروض و تعهدات شرکت مسئول هستند. ولی در شرکت‌های سهامی مسئولیت هر یک به اندازه مبلغ سهام است
  • در شرکت‌هایی که تضامنی هستند، می‌توان مدیر را از خارج از شرکت انتخاب کرد. ولی در شرکت‌های سهامی فقط باید مدیر از بین صاحبان سهام انتخاب شود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره شرکت‌های تضامنی، ویژگی‌های این مدل شرکت، حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت تضامنی، حداقل تعداد شرکا در شرکت تضامنی، چند نوع شرکت تضامنی و اطلاعاتی در این زمینه پرداختیم.

اگر به دنبال راهنمایی در این خصوص هستید می توانید از خدمات مشاوره کارمنتو استفاده کنید. خدمات مشاوره حقوقی کارمنتو برای شرکت عبارتند از:

  1. امکان دریافت مشاوره متنی رایگان
  2. در دسترس بودن خدمات به صورت 7 روز هفته و 24 ساعت
  3. پشتیبانی به صورت 7 روز هفته و 24 ساعت
  4. امکان چت آنلاین با پشتیبان
  5. تنوع حوزه‌ها (11 حوزه و 31 زیرحوزه)
  6. تنوع خدمات (مشاوره و پروژه)
  7. همکاری با بیش از 350 مشاور برتر کشور
  8. استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا
  9. وجود یک پلتفرم جامع ویژه مشاور و کارفرما
  10. ارائه خدمت با معقول‌ترین قیمت بازار
  11. نمایش وضعیت مشاور به منظور صرفه جویی در زمان کاربر (آنلاین و آفلاین بودن)
  12. امکان دریافت مشاوره فوری در هر جای ایران در لحظه و زیر یک دقیقه
  13. دارای شارژ اولیه رایگان
  14. قابلیت استفاده از کیف پول
  15. محرمانه بودن اطلاعات
کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار تلفنی آنلاین در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر

5 3
شرکت تضامنی چیست و چه خصوصیاتی دارد؟
طبق قانون، یکی از شرکت‌های هفتگانه است که تحت نام مخصوصی بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل می‌شود و هر یک از شرکا، دارای مسئولیت‌های تضامنی هستند.
این نوع شرکت‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که کلیه سرمایه نقدی پرداخت شده و سهم الشرکه غیر نقدی مشخص و پرداخت شده باشد.
در این شرکت‌ها مسئولیت شرکا به میزان سرمایه محدود نمی‌شود و طلبکاران برای دریافت مطالبات خود، می‌توانند به هر یک از آن‌ها مراجعه کنند. بنابراین به نگهداری حساب اندوخته قانونی نیازی نخواهد بود.

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

امور حقوقی
29 خرداد 1403

|

10 دقیقه مطالعه
امور حقوقی
8 خرداد 1403

|

9 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد