چگونه یک استراتژی سئو موفق بنویسیم و اجرا کنیم؟

مدت مطالعه: 12 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

استراتژی سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) کاملا نسبت به گذشته دچار تحول شده است و تقریبا هر متخصص دیجیتال مارکتینگ این را می‌داند. با این حال، جمله‌ای وجود دارد که معمولا اکثر متخصصان دیجیتال مارکتینگ آن را نشنیده یا باور ندارند و آن جمله این است: تدوین استراتژی سئو نباید تنها روی کلمات کلیدی تمرکز کند.
این روزها بیشتر کسب و کارها مفاهیم اساسی سئو را درک می‌کنند و می‌دانند چرا مهم است. با این حال، هنگامی که نوبت به بحث در زمینه توسعه و اجرای یک استراتژی صحیح سئو برای مشاغل می‌رسد، فقط ایجاد محتوا طبق کلمات کلیدی که مشتریان در جستجوی آن هستید کافی نیست. استراتژی تدوین سئو امروزه باید بسیار گسترده‌تر و در عین حال دقیق‌تر تدوین شود. با کارمنتو همراه باشید تا در ابتدا ببینیم استراتژی سئو چیست و بعد تدوین این استراتژی را با هم یاد بگیریم. 

برای دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان مشاوره سئو و بهینه سازی سایت در تمامی زمینه‌ها، وارد لینک مقابل شوید.

سئو چیست؟

پیش از آن که بحث تدوین استراتژی را آغاز کنیم، باید مروری بر خود سئو داشته باشیم و ببینیم که امروزه سئو به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود. بهینه سازهای موتور جستجو (سئو) افرادی هستند که وب سایت‌ها را بهینه می‌کنند تا به آنها کمک کنند در موتورهای جستجو در رتبه‌های بالاتر ظاهر شوند و "ترافیک ارگانیک" بیشتری کسب کنند. در حقیقت، یک متخصص سئو یک استراتژیست محتوای بسیار تخصصی است و به یک کسب و کار کمک می‌کند فرصت‌هایی را پیدا کند تا از طریق محتوا، به سؤالاتی پاسخ دهد که مردم در مورد صنعت از طریق موتورهای جستجو می‌پرسند.

در اینجا سه ​​نوع سئو وجود دارد که یک مسئول تدوین استراتژی سئو می‌تواند روی آن‌ها تمرکز کند:

سئوOn Page

این سئو به محتوا "داخل صفحات پیج" و نحوه بهینه سازی آن محتوا کمک می‌کند تا منجر به افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی خاص کمک کند.

سئو Off Page

این سئو بر پیوندهایی که از جاهای دیگر اینترنت به وب سایت هدایت می‌شوند متمرکز شده است. تعداد پیوندهای پشتیبان و ناشرانی که آن پیوندها را دارند و به وب سایت شما لینکی را پیوند می‌کنند، به شما کمک کند تا یک موتور جستجو به شما اعتماد کنید. این مسئله باعث می‌شود وب سایت شما در نتیجه رتبه بالاتری داشته باشد.

تدوین استراتژی سئو

سئو تکنیکال

این نوع از سئو روی معماری وب سایت متمرکز است و بک اند (سمت سرور) آن وب سایت را بررسی می‌کند تا ببیند که چگونه هر صفحه وب از نظر فنی "تنظیم شده است". گوگل به همان اندازه که محتوای یک وبسایت را مورد بررسی قرار می‌دهد، به کد وب سایت نیز اهمیت می‌دهد و این ویژگی را برای رده بندی موتور جستجوگر وب سایت بسیار مهم می‌کند.

شما باید برای تدوین استراتژی سئو این سه نوع سئو را به خوبی یاد بگیرید. در نظر داشته باشید که همه مشاغل نمی‌توانند وب سایت خود را برای جستجو یک روش بهینه سازی کنند و بنابراین، هر سئو فرآیند بهینه سازی یکسانی را نخواهد داشت. این یکی از کارهای مشاوره دیجیتال مارکتینگ در حوزه سئو است که بتواند صنعت موردنظر را بررسی کند، دریابد که چه چیزی برای مخاطبان آن مهم است و یک استراتژی سئو تدوین کند که محتوای مناسب را در مقابل چشم آن مخاطب قرار دهد.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو فرایند سازماندهی مطالب وب سایت بر حسب موضوع است، که به موتورهای جستجوگر مانند گوگل کمک می‌کند تا قصد کاربر را هنگام جستجو درک کنند. با بهینه سازی یک صفحه وب طبق موضوعات و سپس بهینه سازی کلمات کلیدی در آن موضوع، می‌توانید تخصص خود را در نگاه موتور جستجو افزایش داده و برای کلمات کلیدی طولانی (Longtail keyword) مرتبط با آن موضوع رتبه خوبی کسب کنید و در جستجوهای اول گوگل قرار بگیرید. این کار را تدوین استراتژی سئو می‌گویند.

گام‌های تدوین یک استراتژی سئو

  1. لیستی از موضوعات ایجاد کنید
  2. لیستی از کلمات کلیدی بلند را بر اساس این مباحث تهیه کنید
  3. برای هر موضوع صفحات بسازید
  4. یک وبلاگ به سایت اضافه کنید
  5. هر هفته برای توسعه صفحه وبلاگ مطالبی را تهیه کنید
  6. یک برنامه ایجاد لینک ایجاد کنید
  7. فایل‌های صوتی و تصویری را قبل از قرار دادن در وب سایت خود، را فشرده کنید
  8. اخبار و مطالب روز را دنبال کنید و محتوا را طبق آن‌ها تهیه کنید
  9. موفقیت محتوای خود را اندازه گیری کنید و از مخاطب بازخورد بگیرید

گام اول: لیستی از موضوعات تهیه کنید

کلمات کلیدی هسته اصلی سئو هستند، اما آنها در واقع اولین گام شما برای رشد ارگانیک نیستند و تدوین استراتژی سئوی وبسایت شما نیستند. اولین قدم شما تهیه لیستی از مباحثی است که می‌خواهید از یک ماه به ماه دیگر به آن‌ها بپردازید.

تدوین استراتژی سئو کارمنتو

با استفاده از حجم جستجو و رقابت و سختی هر کلمه، لیست خود را به 10-15 کلیدواژه کوتاه که برای شما مهم است کوتاه کنید. سپس بر اساس حجم جستجوی ماهانه و ارتباط آن با شغل خود، این لیست را به ترتیب اولویت رتبه بندی کنید.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار استخر شنا سعی در رتبه بندی "استخرهای فایبرگلاس" دارد که ماهانه 110،000 جستجو دریافت می‌کند، این کلمه کلیدی کوتاه می‌تواند موضوعی باشد که نمایانگر مبحث اصلی در مورد این استخرها است. سپس کسب و کار مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های بلند را که مربوط به این کلمه کلیدی کوتاه هستند را باید پیدا کند و حجم جستجوی ماهانه معقول و مشخص برای توضیح موضوع استخرهای فایبرگلاس را مشخص کند. ما در مرحله بعدی این فرآیند بیشتر در مورد این کلمات کلیدی صحبت خواهیم کرد.

هر یک از این کلمات کلیدی "ستون" نامیده می شود و به عنوان پشتیبانی اصلی برای "خوشه" بزرگتر کلمات کلیدی بلند عمل می‌کند  این همان چیزی است که ما را به مرحله بعدی تدوین استراتژی سئو می‌برد.

گام دوم: ساخت لیستی از کلمات کلیدی بلند

حال نوبت به قدم دوم تدوین استراتژی سئو است که در آن شما بهینه سازی صفحات خود را برای کلمات کلیدی خاص شروع می‌کنید. برای هر ستونی که مشخص کرده‌اید، از ابزار کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا پنج تا 10 کلمه کلیدی بلند را شناسایی کنید که قابلیت عمیق‌تر شدن را نیز دارند.

به عنوان مثال، ما مرتباً محتوا را با موضوع "سئو" ایجاد می‌کنیم، اما رتبه بندی خوب در گوگل برای چنین کلمه کلیدی بسیار دشوار است. ما همچنین با ایجاد صفحات متعددی که کلمه کلیدی مشابه با آن را هدف قرار می‌دهند می‌توانیم رتبه خوبی به دست بیاوریم.

این کار به یک کسب و کار اجازه می‌دهد تا افرادی را که علاقه و نگرانی‌های خاص‌تر درباره آن موضوع دارند را جذب کند. از زیرموضوعات برای یافتن پست‌های وبلاگ یا ایده‌های صفحه وب استفاده کناید و سعی کنید از دل آن‎ها محتواهای تخصصی‌تری به دست بیاورید.

اگر شما 10 موضوع برای ستون دارید، آنها باید از یک خوشه 5 تا 10 زیر خوشه ایجاد کنند. به این مدل سئو "خوشه موضوعی" گفته می‌شود و الگوریتم‌های مدرن موتور جستجوگر به آنها توجه زیادی دارند تا کاربران را با اطلاعات مورد نظر خود متصل کنند.

هرچه محتوای شما خاص‌تر باشد، نیاز مخاطبان شما مشخص‌تر است  و احتمال این که این ترافیک را به پول تبدیل کنید بیشتر است. بدین ترتیب گوگل وب سایت‌هایی که تخصصی‌تر هستند را بیشتر مدنظر قرار می‌دهد. صفحات چنین محتوایی به عنوان بهترین پاسخ برای پرس و جو یک شخص، مورد بازدید قرار می‌گیرند و رتبه بالاتری نیز کسب می‌کنند.

تدوین استراتژی سئو کارمنتو

گام سوم: برای هر موضوع صفحات بسازید

قدم سوم تدوین استراتژی سئو این است که برای هر موضوع روی وبلاگ صفحاتی بسازید. وقتی صحبت از وب سایت‌ها و رتبه بندی در موتورهای جستجو است، تلاش برای گرفتن یک صفحه برای رتبه بندی تعداد زیادی از کلمات کلیدی می تواند غیر ممکن باشد. اما این جا باید به نکته زیر توجه زیادی داشته باشید:

10 ستون مورد نظر خود را در مرحله 1 بردارید و برای هر یک یک صفحه وب ایجاد کنید که موضوع را در سطح بالایی بیان کند و از کلمات کلیدی بلند که برای هر خوشه در مرحله 2 آماده کرده‌اید استفاده کنید. به عنوان مثال، در مورد سئو می‌توان خود مفهوم سئو را در بخش‌های مختصر معرفی کرد که تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بهینه سازی تصویر، استراتژی سئو و سایر موضوعات اصلی را معرفی می‌کند. به هر صفحه از ستون‌ها به عنوان نوعی جدول مطالب یا جایی فکر کنید که خوانندگان قرار است یک مبحث بسیار گسترده را به صورت چکیده و خلاصه یاد بگیرند.

از لیست کلمات کلیدی خود برای تعیین تعداد صفحات ستون مختلف استفاده کنید. در نهایت، تعداد مباحثی که برای آنها صفحات ستونی ایجاد می‌کنید باید با تعداد محصولات، پیشنهادات و موقعیت‌های مختلف کسب و کار شما همخوان باشد. هر صفحه وب باید محتوای مربوطه را برای مشتریان خود درج کند و برای ارتقاء تجربه کاربر باید تصاویر و پیوندهایی به صفحات سایت اضافه شود. ما در مرحله 4 در مورد این پیوندها صحبت خواهیم کرد.

تدوین استراتژی سئو 2020

گام چهارم: یک وبلاگ به سایت اضافه کنید

چهارمین گام برای تدوین استراتژی سئو ایجاد وبلاگ و وبلاگ نویسی است. وبلاگ نویسی می‌تواند راهی باورنکردنی برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی و درگیر کردن کاربران با وب سایت شما باشد. از این گذشته، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید است که فرصتی دیگر برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به شما می‌دهد. اگر کسب و کار شما بلاگ ندارد، حتما یک بلاگ برای آن راه اندازی کنید.

همانطور که هر پست وبلاگ را می‌نویسید و خوشه‌های خود را پر می‌کنید، باید سه کار انجام دهید:

ابتدا کلمه کلیدی بلند خود را بیش از سه یا چهار بار در طول صفحه درج نکنید. Google هر چند وقت یکبار مطابقت دقیق با کلمات کلیدی را در نظر می‌گیرد. در حقیقت، بسیاری از موارد استفاده از کلمه کلیدی شما می‌تواند یک پرچم قرمز برای موتورهای جستجو باشد که شما در حال تقلب و استفاده زیاد از کلمات کلیدی در یک صفحه هستید. این مسئله می‌تواند وب سایت شما را مجازات کند و رتبه شما در رنکینگ گوگل کم کند.

مسئله دوم این است که باید به صفحه ستونی که در این موضوع ایجاد کردهاید، پیوند دهید. شما می‌توانید این کار را با برچسب‌ها در سیستم مدیریت محتوا (CMS) یا به عنوان آنکور تکست در بدنه مقاله انجام دهید. پس از انتشار هر پست وبلاگ، از لینک‌های معتبر و مرتبط به آن پیوند دهید. این کار همان بک لینک سازی است. با اتصال ستون و خوشه از این طریق، به Google می‌گویید بین کلمه کلیدی بلند و مبحث اصلی که می‌خواهید برای آن رتبه بندی کنید، رابطه وجود دارد.

گام پنجم: هر هفته برای توسعه صفحه وبلاگ مطالبی را تهیه کنید

گام پنجم در تدوین استراتژی سئو توسعه مداوم است. هر پست وبلاگ یا صفحه‌ای که می‌نویسید، لازم نیست به یک دسته موضوع تعلق داشته باشد. درمورد مباحثی که مشتریان به آن اهمیت می‌دهند، خود نوشتن و توسعه مداوم ارزش دارد تا بتواند به وب سایت شما از نظر Google یک وبسایت مهم باشد. با افزودن محتوا به مباحث اصلی، این امر باعث می‌شود که Google به دامنه شما توجه بیشتری کند.

با توجه به این نکته، حداقل هفته‌ای یکبار به وبلاگ خود سری بزنید و در آن مطالبی ارسال کنید. به یاد داشته باشید، شما در حال بلاگ نویسی برای مخاطبان خود هستید نه موتورهای جستجو. در مورد چیزهایی که مخاطبان و یا مشتریان آینده شما به آنها علاقه مند هستند بنویسید و مطمئن شوید که در صورت لزوم کلمات کلیدی مربوط را درج می‌کنید و مخاطبان شما به تدریج شروع به توجه و کلیک روی سایت می‌کنند.

تدوین استراتژی سئو 2020 کارمنتو

به خاطر داشته باشید که هر موضوع از نظر اهمیت با موضوعات دیگر برابر نخواهد بود و هرچه خوشه‌های محتوای شما عمیق‌تر شوند، باید براساس نیاز شرکت خود آن‌ها را اولویت بندی کنید. بنابراین، لیستی از تمام صفحات مختلفی که می‌خواهید ایجاد کنید و آن‎ها را دسته بندی و سپس تولید کنید. سپس، برنامه‌ای را تدوین کنید و برای تولید آن صفحات، نقشه تولید آن‌ها را ایجاد کنید. لیست خود را به روز و اولویت بندی کنید که صفحات وب به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود به بهترین وجه کمک می‌کنند.

گام ششم: یک برنامه ایجاد لینک ایجاد کنید

استفده از یک برنامه برای ایجاد لینک ششمین گام از تدوین استراتژی سئو است. مدل خوشه موضوعی راه پیشرفت شما در سئو است، اما این تنها راه برای دستیابی به محتوای وب سایت شما پس از ایجاد نیست.

پنج قدم اول ما به تاکتیک‌های سئو در صفحه اختصاص داده شده است. ایجاد لینک هدف اصلی سئو خارج از صفحه است و همچنین عامل مهمی در نحوه رتبه بندی موتورهای جستجو در صفحات وب شما محسوب می‌شود. اما آیا می‌دانید بک لینک سازی چیست؟

بک لینک فرآیند ایجاد لینک برای جذب پیوندهای ورودی به وب سایت شما از جای دیگری در وب است. به عنوان یک قاعده کلی این را بدانید که هرچه وب سایت مبدأ دارای بازدید و اعتبار بیشتری باشد، تأثیر بیشتری روی رتبه صفحه وب که به آن پیوند دارد، خواهد داشت. در واقع این فرآیند دوطرفه است.

مدتی را به طوفان مغزی اختصاص دهید و به روش‌های مختلفی که می‌تواند پیوندهای ورودی به وب سایت را ایجاد کند را پیدا کنید. از کارهای کوچک شروع کنید. مثلا در ازای پیوند به سایتهای دیگران، پیوندهای خود را با سایر مشاغل محلی به اشتراک بگذارید و چند پست در وبلاگ بنویسید و آنها را درTwitter ، Facebook ، Google+ و LinkedIn به اشتراک بگذارید. برای فرصت‌های وبلاگ نویسی مهمان که از طریق آنها می‌توانید به وب سایت خود پیوند دهید، به سایر وبلاگ نویسان نزدیک شوید.

راه عالی دیگر برای جذب لینک‌های ورودی استفاده از وبلاگ برای ارسال مقاله‌های مربوط به رویدادهای جاری یا اخبار است. به این ترتیب حتی می‌توانید با افراد تاثیرگذار در حوزه کار خود ارتباط بگیرید.

گام هفتم: فشرده کردن فایل‌های صوتی و تصویری

یکی از مواردی که روی سرعت وبسایت تاثیر گذار است، حجم محتواهای بصری و صوتی است و در قدم هفتم تدوین استراتژی سئو باید به آن توجه ویژه داشته باشید.  این یک مرحله کوچک اما مهم در روند سئو است. با بزرگ شدن وبلاگ یا وب سایت شما، بدون شک تصاویر، فیلم‌ها و رسانه‌های مرتبط بیشتری برای میزبانی در آنجا خواهید داشت. این فایل‌های بصری می‌توانند به حفظ توجه بازدید کنندگان شما کمک کنند، اما فراموش نکنید که این فایل‌ها هنوز هم از نظر فنی فایل‌های رایانه‌ای هستند و فایل‌های رایانه‌ای حجم دارند.

تدوین استراتژی سئو 2020 کارمنتو

به عنوان یک قاعده کلی این را بدانید که هر چه اندازه فایل بزرگتر است، مرورگر اینترنت سخت‌تر می‌تواند وب سایت را باز کند. سرعت صفحه یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی است که موتورهای جستجو تصمیم می‌گیرند طبق آن محتوای شما را در فهرست خود قرار دهند.

بنابراین، هرچه اندازه فایل کوچکتر باشد، وب سایت شما سریعتر بارگیری می‌شود و در نتیجه می‌توانید در گوگل رتبه بندی بالاتری کسب کنید. اما چگونه می‌توانید اندازه فایل را هنگامی که روی رایانه شما قرار دارد کاهش دهید؟

برای مثال اگر می‌خواهید تصویری را در یک پست وبلاگ بارگذاری کنید، ابتدا اندازه فایل را بررسی کنید. اگر حجم آن بر حسب مگابایت باشد و حداکثر حجم آن 1 مگابایت یا بیشتر باشد ایده خوب این است که قبل از آپلود کردن در وبلاگ خود از یک ابزار فشرده سازی تصویر برای کاهش حجم آن استفاده کنید. سایت‌هایی مانند TinyPNG فشرده سازی تصاویر را به صورت عمده آسان می‌کنند، در حالی که ابزار Squoosh که می‌توانید آن را با جستجو پیدا کنید، ابزاری است که اندازه پرونده های تصویر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

در نهایت، نگه داشتن فایل‌های شما در حد کیلوبایت (KB) می‌تواند به اندازه کافی از این معیار سئو در صفحه وب سایت شما پشتیبانی کند.

هنگام فشرده سازی تصاویر، مراقب باشید و هنگامی که دوباره آن را به رایانه خود ارسال کردید، اندازه واقعی فایل را بررسی کنید. در حالی که برخی از ابزارها ممکن است به اندازه را بسیار کاهش بدهند اما برخی دیگر می‌توانند هنگام فشرده سازی فایل، کیفیت تصویر را کم کنند.

گام هشتم: اخبار و مطالب روز را دنبال کنید

قدم نهم تدوین استراتژی سئو این است که به روز باشید و اخبار را دنبال کنید. چشم انداز کلی بازاریابی مثل فضای موتور جستجو در حال تحول است. ماندن در بالای رتبه‌های سئو و کسب بهترین رتبه‌ها کار دشواری است، اما چندین منبع آنلاین وجود دارد که می‌توانند در رصد اخبار سئو و تغییراتی را که ممکن است در وب سایت شما و استراتژی سئو شما تأثیر بگذارد، به شما کمک کنند.

در اینجا چند مورد از آن‌ها ذکر شده است:

  • سئوmoz
  • سئوBook
  • Search Engine Roundtable
  • Diggity Marketing

تدوین استراتژی سئو2020 کارمنتو

گام نهم: موفقیت محتوای خود را اندازه گیری کنید

و بالاخره قدم آخر تدوین استراتژی سئو این است که میزان موفقیت محتوای خود را اندازه گیری کنید و از مشتریان بازخورد بگیرید تا سطح عملکرد خود را بسنجید. سئو می‌تواند وقت و تلاش زیادی را ببرد. اگر نتوانید ثمره کار خود را ببینید، صرف این زمان و تلاش چه فایده‌ای برای شما دارد؟ معیارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه آنها را ردیابی کنید تا برنامه سئو را در مسیر خود نگه دارید و موفقیت خود را اندازه بگیرید.

از آنجا که معیاری که کیفیت وبسایت را مشخص می‌کند ترافیک ارگانیک است (ترافیکی که از موتور جستجوی معین حاصل می‌شود)، باید به دنبال ابزاری باشید که به شما امکان می‌دهد رتبه ترافیک ارگانیک کلی خود را ردیابی کنید و ببینید چگونه صفحات شما در هر کلمه کلیدی بلند برای شما ترافیک ایجاد می‌کنند. SEMrush یک ابزار گزارش دهی عالی برای این منظور است.

خود گوگل نیز ابزاری با نام گوگل آنالیتیکس دارد که می‌تواند به خوبی این کار را برای شما انجام بدهد ولی این ابزار در حال حاضر پولی است و برای خرید آن باید حدود 300 دلار پرداخت کنید. همچنین، ردیابی صفحات فهرست بندی شده، ROI، پیوندهای ورودی، کلمات کلیدی و رتبه بندی واقعی شما در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) می‌تواند به شما در تشخیص موفقیت استراتژی سئو کمک کند.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به تدوین استراتژی سئو انداختیم و دیدیم که برای تدوین آن دقیقا چه مراحلی را باید طی کرد. بدون شک داشتن استراتژی سئو یکی از بهترین کارهایی است که می‌تواند موفقیت را برای هر کسب و کار به همراه بیاورد. با داشتن یک برنامه ماهانه سئو مانند برنامه فوق، به علاوه گزارشات پیگیری مانند گزارش جستجو و رنکینگ می‌توانید یک استراتژی کارآمد سئو را تهیه و اجرا کنید و تبدیل به یک برند بزرگ و معتبر شوید. موفقیت نزدیک است، تنها باید برای رسیدن به آن استراتژی و برنامه داشته باشید.در صورتی که در مورد سئو و استراتژی های مربوط به آن به دنبال بهترین مشاوران حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید، همین آلان اپلیکیشن مشاوره تخصصی کسب و کار کارمنتو را دانلود کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر

4 3
چگونه یک استراتژی سئو موفق بنویسیم و اجرا کنیم؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد