بازاریابی پوشاک و انواع روش‌های افزایش فروش لباس

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 12 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

همان طور که می‌دانید، صنعت مد و پوشاک در کشور ما طرفداران خاص خود را دارد. حتما با کسب‌وکارهایی، چه در فضای مجازی و چه در مکان‌های مختلف، روبه‌رو شده‌اید که درآمد زیادی را از راه فروش پوشاک به دست می‌آورند. عمده‌ترین دلیل موفقیت این مجموعه‌ها، بهره‌گیری مدیران این کسب‌وکارها از روش‌های نوین مشاوره بازاریابی و فروش است. اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری در زمینه پوشاک و مد هستید، باید بدانید که بازاریابی لباس، مهم‌ترین راه افزایش فروش پوشاک شما محسوب می‌شود.

با وجود اینكه خريد پوشاک مخصوصا در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد، اما نحوه بازاریابی اینترنتی پوشاک و در حالت کلی استراتژی بازاریابی پوشاک با دیگر کالاها متفاوت است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با به‌روزترین راه های جذب مشتری پوشاک و لباس که کسب‌وکارهای بزرگ و معروف از آن‌ها استفاده می‌کنند، آشنا کنیم.

برای آن در تبلیغات و برندسازی خود موفق شوید، با نصب اپلیکیشن کارمنتو و مراجعه به بخش مشاوره تبلیغات و برندینگ از کارشناسان این حوزه مشاوره دریافت نمایید.

بازاریابی برای پوشاک و لباس

اشاره کردیم که نحوه بازاریابی پوشاک با دیگر کالاها تفاوت‌هایی دارد. امروزه روش‌های سنتی که در گذشته استفاده می‌شدند، منسوخ شده و جای خود را به روش‌های بازاریابی نوین داده‌اند. با توجه به اینکه صنعت مد و پوشاک بیشتر در بین جوانان محبوبیت دارد و امروزه هر یک از جوانان حداقل یک گوشی موبایل در اختیار دارند و عضو شبکه‌های مجازی هستند، بازاریابی پوشاک از طریق اینترنت به وسیله ابزار دیجیتال مارکتینگ در صدر روش‌های بازاریابی پوشاک قرار گرفته است. مدیران کسب‌وکارها با استفاده از ابزار فضای مجازی درصدد ایجاد برندینگ پوشاک برای خود هستند تا مشتریانشان را دائمی کنند.

همان طور که می‌دانید، اکثر کسب‌وکارها در زمینه پوشاک از طریق ایجاد صفحه در شبکه‌های مجازی مختلف و طراحی یک وبسایت، اقدام به معرفی پوشاک و محصولات خود به مشتریان می‌کنند. با این وجود، روش‌های سنتی هم هنوز در مقایس کوچک‌تری کاربرد دارند. در مورد روش‌های نوین می‌توانیم روش‌های بازاریابی لباس را به دو حالت آنلاین و افلاین طبقه‌بندی کنیم که هرکدام مزایای خاص خودشان را دارند.

 

چالش‌های بازاریابی اینترنتی پوشاک

     

بیشتر بخوانید : راهکارهای افزایش فروش، جذب مشتری و بازاریابی کافی‌شاپ

چالش‌های بازاریابی اینترنتی پوشاک

مهم‌ترین مشکلی که کسب‌وکارهای امروزی در زمینه بازاریابی پوشاک و جذب مشتری با آن روبه‌رو هستند، این است که مشتریان نمی‌توانند بدون پُرُو کردن لباس‌ها و لمس پوشاک از نزدیک، اقدام به خرید آن کنند. علی‌رغم وجود این مشکل بزرگ، تا امروز یک راه‌حل کاربردی برای آن ارائه نشده است و کسب‌وکارها باید حس اعتماد را به روش‌های دیگری در مشتریان خود ایجاد کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که برخی از شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که در زمینه مد و پوشاک در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، اقدام به طراحی نرم‌افزارهای مخصوصی کرده‌اند که مشتریان با استفاده از آن می‌توانند پوشاک را به طور مجازی در بدن خود شبیه‌سازی کنند و از متناسب‌بودن سایز و دیگر ویژگی‌های آن اطمینان حاصل کنند. البته از این بسترها فعلا در کشور ما استفاده نمی‌شود و اگر کسب‌وکارها بتوانند از طریق برنامه‌نویسی نرم‌افزارها این امکان را فراهم کنند، یقینا به بزرگترین بستر فروش پوشاک در فضای مجازی تبدیل خواهند شد.

غیر از مشکل ذکرشده، می‌توان به در دسترس نبودن تمامی جامعه هدف کسب‌وکارها در فضای الکترونیکی و یا سخت‌بودن دسترسی به آن‌ها اشاره کرد. هم‌چنین برخی از انواع خاص پوشاک وجود دارند که شاید فروش آن‌ها از طریق فضای مجازی زیاد باب میل افراد نباشد. به عنوان مثال، بازاریابی لباس زنانه و بازاریابی لباس مجلسی می‌تواند کسب‌وکارها را با مشکلات و محدودیت‌هایی روبه‌رو کند. در ادامه، روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که تا حد بسیار زیادی راه‌حل این چالش‌ها باشند.

بیشتر بخوانید : چرا دندانپزشکان به بازاریابی مطب دندانپزشکی خود نیاز دارند؟

بهترین روش‌های بازاریابی برای پوشاک

با وجود محدودیت‌هایی که در زمینه بازاریابی لباس و افزایش فروش پوشاک وجود دارند، اما کسب‌وکارهای بزرگ از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند که باعث شده به سود زیادی از طریق فروش محصولاتشان برسند. در ادامه، این روش‌ها را به صورت کامل بررسی می‌کنیم:

– شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی است که افراد از طریق آن به خرید محصولات مختلف می‌پردازند. پوشاک و البسه هم از این قاعده مستثنی نیستند. مشتریان از هر قشری می‌توانند جامعه هدف کسب‌کارهای فعال در زمینه تولید و فروش پوشاک باشند. بنابراین، ایجاد صفحه اینستاگرام و بازاریابی لباس از این طریق می‌تواند یکی از راه‌های جذب مشتری پوشاک باشد.

– داشتن وب سایت و جذب ترافیک از گوگل

ایجاد فروشگاه اینترنتی پوشاک و لباس‌های مختلف، می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای پیشبرد استراتژی بازاریابی پوشاک باشد. این روش به شرط وقت‌گذاشتن برای بهینه‌سازی سایت از نظر سئو و تولید محتوای جذاب، در عین کم‌هزینه بودن، سود خالص زیادی را در طولانی مدت برای کسب‌وکارهای مختلف به ارمغان می‌آورد.

– بازاریابی محتوایی

حتی اگر وقت زیادی را برای معرفی و تبلیغات پوشاک خود اختصاص دهید، تا زمانی‌که یک برنامه‌ریزی مناسب برای بازاریابی محتوایی نداشته باشید، در مدت زمان کمی از دور رقابت خارج می‌شوید. اگر بازاریابی محتوایی را به نحو مطلوبی پیش ببرید، اهداف تجاری شما و پرسونای مخاطبتان کاملا مشخص می‌شود. درواقع از ایده‌آل‌گرایی فاصله می‌گیرید و می‌دانید که باید به چه اهدافی برسید و سپس بر همین اساس، به تعیین استراتژی بازاریابی پوشاک و تولید محتوای جذاب برای وبسایت و شبکه اجتماعی خود می‌پردازید.

بیشتر بخوانید : روش‌های نوین بازاریابی کتاب و جذب کتابخوان‌ها ویژه نویسندگان

– اس‌ام‌اس مارکتینگ

تعیین تخفیف‌های ویژه و معرفی آن‌ها در کنار محصولات مختلف از طریق ایمیل و اس‌ام‌اس، از دیگر روش‌های مناسب برای بازاریابی پوشاک است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی پوشاک و لباس

استراتژی بازاریابی پوشاک و لباس

همان طور که اشاره کردیم، تعیین استراتژی مناسب برای بازاریابی پوشاک اهمیت بسیار زیادی برای کسب‌وکارها دارد تا بتوانند به افزایش فروش پوشاک خود بپردازند. حتی تعیین استراتژی برای انواع خاص پوشاک و انواع رده‌های سنی می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال اگر شما قصد دارید به بازاریابی لباس کودک بپردازید، باید تصویر مناسبی از کسب‌وکارتان در ذهن والدین کودکان ایجاد نمایید و به طرز مطلوبی با جامعه هدفتان که والدین کودکان هستند، ارتباط برقرار کنید. هم‌چنین در طول تعیین استراتژی بازاریابی پوشاک، باید جامعه هدف و میزان رقابت را به همراه نقاط قوت و ضعف رقبا شناسایی کنید تا بتوانید درک درستی از نحوه ورودتان به بازار داشته باشید.

استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی کارمنتو

پیاده‌سازی روش‌هایی که به عنوان بازاریابی پوشاک یاد شد، می‌تواند به یک امر چالش‌برانگیز برای مدیران کسب‌وکار تبدیل شود. روش منطقی‌تر این است که صاحبان این کسب‌وکارها، خدمات مشاوره و بازارایابی پوشاک را از مجموعه‌های معتبر دریافت کنند تا رونق کسب‌وکار آن‌ها تا حد زیادی تضمین شود. در طول فرآیند مشاوره بازاریابی پوشاک شما قادر خواهید بود به اکثر مشتریان جامعه هدفتان دسترسی پیدا کنید و محصولات خودتان را به آن‌ها معرفی کنید.
کارکنان متخصص مجموعه کارمنتو با بهره‌گیری از دانش به‌روز خود در تلاش هستند تا نیازهای شما را در مسیر بازاریابی انواع پوشاک و لباس برطرف کنند تا کسب‌وکارتان بهبود یابد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 9 نظر

3 9
بازاریابی پوشاک و انواع روش‌های افزایش فروش لباس

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد