انواع روش‌ های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

تمامی کسب‌وکارها مخصوصا آن‌هایی که به تازگی پا به بازار فروش گذاشته‌اند، نیاز دارند تا از به‌روز‌ترین روش‌های بازاریابی و فروش محصولات و خدمات کسب‌وکارشان استفاده کنند. در غیر این صورت به جرات می‌توان گفت که در زمان کوتاهی از رقابت تجاری با رقبای سرسختشان جا می‌مانند و کنار زده می‌شوند!   
  
بازاریابی کسب وکارهای کوچک زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید طبق تحقیقات مختلف، استفاده از محصولات و خدمات مجموعه‌های نوپا، ارتباط زیادی به نوع و ارزش محصولاتشان ندارد و حتی کسب و کارهایی با ایده‌های بکر و جدید نیز براثر نداشتن استراتژی بازاریابی درست، از رقابت حذف شده‌اند. در واقع حتی اگر شما قصد داشته باشید تا در کسب‌وکار نوپای خود ارزشمندترین محصول مانند طلا را هم بفروشید، تا زمانی‌که استراتژی بازاریابی درستی نداشته باشید، هر زحمتی که کشیده‌اید به راحتی بر باد می‌رود. برای دریافت این استراتژی و یادگیری آن، با مراجعه به بخش مشاوره بازاریابی و فروش کارمنتو، و همچنین مطالعه مقاله منتشر شده در وب‌سایت کارمنتو، هر اطلاعاتی را که لازم است کسب نمایید.

 

بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

اول از همه باید بدانید، با وجود اینکه کسب‌وکارهای کوچک به منابع مالی و خدماتی که کسب‌وکارهای بزرگ از آنها بهره می‌برند، دسترسی ندارند، اما این کسب‌وکارها در کنار یکدیگر چرخه‌ای برای اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و بسیار باارزش هستند. بنابراین به هیچ وجه نباید کسب‌وکار خودتان را دست‌کم بگیرید. سعی کنید به آن به عنوان فرصتی برای پیشرفت خودتان در کنار تامین نیازهای مخاطبین نگاه کنید. با این وجود، متاسفانه کسب‌وکارهای کوچک و نوپا در برابر شرایط مختلف بسیار حساس هستند و اگر مدیران این کسب‌وکارها از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مناسب استفاده نکنند، خیلی زود به بن‌بست می‌خورند و سرمايه آن‌ها بيهوده از بین می‌رود.    
بازاریابی کسب وکارهای کوچک اگر به صورت اصولی و با استفاده از تكنيك‌های تاثيرگذار انجام شود، در نهايت حتما منجر به رونق آن كسب‌وكار و پيشرفت چشمگيری خواهد شد. با وجود آسیب‌پذیر بودن کسب‌وکارهای نوپا و کوچک، بازاریابی مناسب می‌تواند به پله‌ی ترقی این کسب‌وکارها مبدل شود.    

 

چالش های بازاریابی کسب وکارهای کوچک

   
بیشتر بخوانید: مهم‌ترین تکنیک‌هایی که برای افزایش فروش و جذب مشتری باید به آن توجه کرد!

چالش های بازاریابی کسب وکارهای کوچک

همان طور که اشاره کردیم، اکثر کسب‌وکارهای نوپا که به تازگی تاسیس شده‌اند، بسیار آسیب‌پذیر و شکننده هستند. آنگونه که مدیران این کسب‌وکارها بعد از مدتی عدم نتیجه‌گیری، ممکن است شرایط را برای ادامه مسیر مطلوب نبینند و حتی اقدام به تعطیلی کسب‌وکارشان کنند. ویژگی شخصیتی مدیران مجموعه، از دیگر عوامل موثر در تداوم کسب‌وکارهای نوپا است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، بیشتر مدیران کسب‌وکارهای کوچک آینده‌نگری زیادی برای کسب‌وکارشان ندارند و تنها به بهبود وضعیت کنونی اکتفا می‌کنند. در این شرایط شاید بهتر باشد تا وضعیت کسب‌وکارهای بزرگ را که سرمایه مالی و نیروی انسانی زیادی در اختیار دارند، بررسی کنیم. اگر به بررسی ویژگی‌های شخصیتی مدیران آن‌ها بپردازيد، متوجه می‌شوید که در تمامی زمینه‌های بازاریابی بیشتر به آینده کسب‌وکارشان توجه کرده‌اند و در نهایت به موفقیت رسیده‌اند.       

بنابراین، استراتژی‌هایی که به منظور بازاریابی کسب وکارهای کوچک در پیش گرفته می‌شوند، باید به نحوی باشند که رونق کسب‌وکار و افزایش مشتریان را در طولانی مدت تا حد زیادی تضمین کند. با این حال، کسب‌وکارهای کوچک چالش‌های زیادی را تجربه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:  

– افزایش تعامل با مشتریان جدید و ارتباط با مخاطبین
– به کارگیری نیرونی انسانی مناسب و استخدام افراد متخصص
– افزایش فروش محصولات و خدمات و سود ناشی از آن       
– ایجاد فضای مناسب در محیط کار بین کارکنان جدید
 

بهترین روش های بازاریابی برای کسب ‌و کارهای نوپا

بدیهی است که روش‌های بازاریابی کسب وکارهای کوچک، تفاوت‌هایی با سایر کسب‌وکارها داشته باشند. شما هم به عنوان مدیر کسب‌وکار نوپایتان باید با تمامی این روش‌های جدید آشنایی کامل داشته باشید تا با اجرای آن‌ها به اهداف کاری خود برسید. در ادامه به معرفی بهترین این روش‌ها پرداخته می‌شود.
 

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و توئیتر

هیچ‌کس نمی‌تواند این حقیقت را کتمان کند که ارتباط با مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی راحت‌ترین روش موجود به حساب می‌آید که البته چالش‌های خاص خود را هم دارد. به هر حال، همه کسب‌وکارهای کوچک و نوپا باید از انواع شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی کسب وکارهای کوچک بهره بگیرند و برای گسترش فعالیت‌های خود از این طریق برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. 

برای دریافت مشاوره مدیریت شبکه‌های اجتماعی با نصب اپلیکیشن کارمنتو، با متخصصان این حوزه در ارتباط باشید.

 

- داشتن وب سایت و جذب ترافیک از گوگل    

   
بیشتر بخوانید : راهکاری افزایش فروش در اینستاگرام

داشتن وب سایت و جذب ترافیک از گوگل

کمتر کسب‌وکاری در دنیای امروزی پیدا می‌کنید که اقدام به طراحی سایت و برندسازی برای خود نکرده باشد. داشتن یک وبسایت معتبر و اختصاص دامنه از گوگل در فضای الکترونیک، به شما کمک می‌کند تا حس اعتماد بیشتری را به مخاطبانتان القا کنید و بتوانید به راحتی با آن‌ها ارتباط بگیرید. فراموش نکنید که اکثر افراد فقط به چند نتیجه اول جستجویشان در گوگل توجه می‌کنند؛ بنابراین باید به فکر این باشید تا رتبه‌های بهتری در گوگل به خود اختصاص دهید.
 

بازاریابی محتوایی

اگر کسب‌وکارها را مشابه بدن یک انسان تصور کنیم، بازاریابی محتوایی به عنوان قلب این بدن عمل می‌کند. یقینا بدون بازاریابی محتوایی، هرگونه اقدام دیگر به هیچ وجه ارزشی ندارد. در طول بازاریابی محتوایی، اهداف کسب‌وکار شما و پرسونای مخاطبتان به صورت واضح مشخص می‌شود و شما می‌توانید یک استراتژی محتوایی مناسب برای رسیدن به اهدافتان مشخص کنید. در این زمینه باید با مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شده و از خدمات بازاریابی محتوایی آن‌ها استفاده کنید.    

 

- اس ام اس مارکتینگ 

 
بیشتر بخوانید : 
ترفندهای بازاریابی کافی شاپ و کافه تریا و تکنیک‌های جذب مشتری

  
– اس ام اس مارکتینگ

ایمیل و اس‌ام‌اس هم جزو ابزارهایی هستند که به راحتی می‌توانید محصولات و خدمات کسب‌وکار خود را به مخاطبین اطلاع دهید تا آگاهی لازم را درباره برند شما به دست بیاورند. تولید کتاب الکترونیکی و یا ثبت‌نام در سایت به صورت رایگان از طریق گرفتن ایمیل و شماره تلفن مخاطبین، علاوه بر ایجاد حس اعتماد در آن‌ها می‌تواند به فرصتی برای رونق ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ برای شما تبدیل شود. بازاریابی کسب وکارهای کوچک از طریق روش‌های ذکرشده می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را روزبه‌روز مستحکم‌تر کند تا بتوانید حرفی برای گفتن در میان رقبا داشته باشید.
 

ایده هایی برای بازاریابی کسب وکارهای کوچک
 

علاوه بر روش‌هایی که در قسمت قبلی ذکر شد، دسته‌ای دیگر از ایده‌های خلاقانه در زمینه بازاریابی کسب وکارهای کوچک وجود دارند که می‌توانند به پیشرفت شما کمک زیادی کنند.
 

– فعالیت مشترک با سازمان ها و مجموعه های غیرانتفاعی
 

از آنجایی‌که این مجموعه‌ها ارتباطات و فعالیت گسترده‌ای دارند، شریک‌ شدن با آن‌ها می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها به منظور بازاریابی کسب وکارهای کوچک به شمار آید.
 

ارسال رایگان محصولات و خدمات   

همکاری با سازمان های دیگر 

کشف نیاز مخاطبین و تلاش برای رفع آنها    

تبلیغات اصولی و درست در حد گسترده
 

تبلیغات و شناسناندن محصولات و خدمات کسب‌وکارهای کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد که مدیران باید در طول بازاریابی محتوایی به این نکته توجه کنند. البته اینکه در چه زمانی، با چه هزینه‌ای و در چه جاهایی تبلیغات کنیم، خیلی مهم است و یک مشاور بازاریابی می‌تواند شما را در این خصوص راهنمایی کند و از صرف هزینه‌های اضافی بکاهد.
 

استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی کارمنتو

با صحبت‌هایی که کردیم، به نظر می‌رسد بهترین شیوه برای استفاده از تمامی خدمات مشاوره و بازاریابی کسب وکارهای کوچک، مراجعه به مجموعه‌ها و سازمان‌های معتبر باشد. مجموعه کارمنتو با بهره‌گیری از دانش متخصصین خود در این زمینه، خدمات منحصربه‌فردی برای رونق کسب‌وکارهای نوپا و کوچک ارائه می‌دهد که می‌توانید به وسیله ارتباط با کارمنتو از آن‌ها بهره‌مند شوید.  

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 6 نظر

4 6
انواع روش‌ های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد