صفر تا صد نحوه اخذ امریه

مدت مطالعه: 4 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

امریه و ارائه پروژه، دو راهکار کلیدی برای افرادی است که قصد دارند خدمت سربازی خود را در کمال آرامش و راحت‌تر از دیگران به اتمام برسانند. طرح گذراندن خدمت سربازی در شرکت های دانش بنیان چند سالی است که ارائه شده و بسیاری از نخبگان و افراد تحصیل‌کرده از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند. البته به دلیل تقاضای بسیاری از مشمولان برای حضور در شرکت‌های دانش بنیان، سازمان نظام وظیفه کشور شرایط و قوانینی را وضع کرده است که تنها افراد واجد شرایط می‌توانند از این گزینه بهره‌مند شوند. همچنین ستاد کل نیروهای مسلح تسهیلاتی برای این شرکت‌ها (حتی شرکت‌های خصوص واجد شرایط) در نظر گرفته است و به آن‌ها اجازه داده تا از نیروهای انسانی ارزان در قالب سرباز استفاده کنند. در این مطلب از سایت کارمنتو، شرایط استفاده از شرکت‌های دانش بنیان را به شما می‌آموزیم.

امریه کارمنتو

سربازی در شرکت های دانش بنیان

سربازی در شرکت های دانش بنیان به دلیل مزایای بی‌نظیری که دارد، خواهان زیادی داشته و همین امر رقابت را بین مشمولان برای اخذ امریه بسیار سخت کرده است. از این رو می‌توان با کسب آگاهی  و توجه به چند نکته کلیدی در شرکت های دانش بنیان استخدام شد. در ادامه به چند مورد مهم که می‌توان از طریق آن امریه گرفت اشاره می‌کنیم.

استخدام به عنوان نیروی رسمی

قبل از هرچیز باید سعی کنید در این شرکت‌ها به عنوان نیروی کار رسمی استخدام شوید. بهتر است 2 سال قبل از اینکه مشمول سربازی شوید اقدام به این کار کرده تا برای شما در این مدت حداقل 3 ماه بیمه رد شود. عدم رد شدن بیمه از سوی کارفرما، به منزله استخدام رسمی نبودن شما در این شرکت است که این امر کار را برای گرفتن امریه بسیار سخت می‌کند. در صورت دارا بودن بیمه، شما برای مصاحبه دعوت شده و با داشتن شرایط لازم، ادامه فعالیت خود در این شرکت‌ را به عنوان سرباز – فناور خواهید گذراند.

داشتن مدارک کارشناسی به بالا

یکی دیگر از شرایط لازم برای گذراندن سربازی در شرکت های دانش بنیان، داشتن مدارک کارشناسی به بالاتر است. توجه داشته باشید که دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی حق گرفتن امریه نداشته و باید راه دیگری را برای گذراندن سربازی خود انتخاب کنند. اگر به دنبال یک شرکت مناسب برای گذراندن خدمت سربازی خود هستید، مشاوران کارمنتو با کادری مجرب و آگاهی از تمام قوانین مربوطه، شما را در این راه کمک می‌کنند.

امریه کارمنتو

عدم غیبت

مهمترین بخش در اخذ امریه، عدم غیبت مشمولان بوده و باید در موعد مقرر اقدام به ارسال دفترچه سرباری خود کنند. اگر دارای تمام شرایط لازم بوده و حتی نخبه‌ترین فرد جامعه هم باشید، داشتن غیبت تمام کارها را خراب می‌کند. حتی اگر غیبت شما 1 روز هم باشد، غایب محسوب می‌شوید و باید علاوه‌بر گذراندن مدت تعیین شده، مدتی هم به عنوان جریمه بگذرانید. از این رو اگر به دنبال اخذ امریه برای سربازی هستید، هرگز غیبت نکرده تا با خیالی راحت برای اخذ آن اقدام کنید.

چند نکته درباره سربازی در شرکت های دانش بنیان

پس از اینکه شرایط لازم را داشتید اکنون وقت آن رسیده تا درخواست خود را برای گذراندن سربازی در شرکت های دانش بنیان به ثبت برسانید. برای این کار کافیست مدارک خود را در سامانه سینا بارگزاری کنید. سپس سامانه سینا با بررسی رزومه شما امتیازات لازم را درج می‌کند. برای اینکه بتوانید درشرکت‌های داشن بنیان به عنوان سرباز استخدام شوید، باید امتیازات شما به عدد 60 برسد. امتیازات شامل مقالات علمی، تراز دانشگاه محل تحصیل، سمت در شرکت و مدت زمان فعالیت شما در آن می‌شود. هرچه سابقه شما در شرکت بیشتر باشد امتیاز شما نیز بیشتر خواهد بود. البته نکته‌ای که بسیار مهم است، شرایط شرکت مربوطه می‌باشد که باید دارای اظهارنامه مالیاتی بوده و فروش آن در سال حداقل صد میلیون تومان باشد.

امریه کارمنتو

پس از اینکه تمام مراحل بالا به تایید معاونت علمی و فناوری دفتر ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان رسید، شرکت شما موظف است برای شما بیمه و حقوق رد کرده و آن را در سامانه تینت بارگذاری کند. توجه داشته باشید که پذیرفته‌شدن در شرکت دانش بنیان به معنی این نیست که دوره آموزشی را نگذرانید، بلکه طی کردن این دوره به مدت 2 ماه برای تمامی مشمولین واجب است. لازم به ذکر است حقوقی که در شرکت دانش بنیان دریافت می‌کنید به اندازه حقوق یک سرباز عادی بوده و در صورت مغایر بودن مبلغ آن با رقمی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تعیید شده، امریه شما باطل می‌شود.

گذراندن سربازی در شرکت های دانش بنیان با ارائه پروژه علمی

ارائه پروژه دومین راه برای گذراندن سربازی در شرکت های دانش بنیان است. این مرحله یک درجه از امریه بالاتر بوده و مراحل اخذ آن نیز مشابه امریه است با این تفاوت که باید 120 امتیاز برای استخدام کسب کنید. این مرحله کمی نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشته که مشاوران کارمنتو می‌توانند شما را در این راه کمک کنند. تفاوتی که پروژه با امریه دارد این است که در طول امریه حضور شما در شرکت دانش بنیان ضروری بوده و غیبت شما به منزله انصراف از آن است. اما در پروژه، شما 14 ماه فرصت دارید تا یک مقاله علمی بسیار کاربردی را به دانشگاه دفاع ملی ارائه دهید. همچنین گزارش کار خود را باید هر چند وقت یکبار به سمع ناظران مربوطه برسانید.

امریه کارمنتو

سخن پایانی

خدمت سربازی با تمامی خوبی‌ها و بدی‌هایی که دارد یک وظیفه ملی بوده و تمام افراد باید آن را طی کنند. بسیاری از افراد یه دلایل مختلف علاقه‌ای به گذراندن آن در پادگان‌ها و مراکز آموزشی نداشته و سعی می‌کنند از توانایی‌ها علمی خود برای طی کردن آن استفاده کنند. گذراندن سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان تنهاترین راهی است که افراد می‌توانند با داشتن مدارک و شرایط لازم در آنجا استخدام شده و بدون فعالیت‌ها جسمی سربازی خود را به اتمام برسانند. مشاوران کارمنتو با کادری مجرب می‌تواند شما را در یافتن یک شرکت دانش بنیان مناسب کمک کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
صفر تا صد نحوه اخذ امریه

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

دانش بنیان
27 شهریور 1401

|

4 دقیقه مطالعه
دانش بنیان
19 شهریور 1401

|

6 دقیقه مطالعه
دانش بنیان
13 شهریور 1401

|

4 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

دانش بنیان
27 شهریور 1401

|

4 دقیقه مطالعه
دانش بنیان
19 شهریور 1401

|

6 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد