بازاریابی و فروش

اطلاعاتی درباره کاربرد نرم افزار CRM و مشتری مداری

  • مدت مطالعه: 3دقیقه
  • 21 شهریور 1400
  • 0 نظر
اطلاعاتی درباره کاربرد نرم افزار CRM و مشتری مداری


 

کاربرد نرم افزار CRM و مشتری مداری


کاربرد نرم افزار CRM و مشتری مداری

CRM مخفف Customer Relationship Management و به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. می‌توان گفت به طور کلی در نرم افزار CRM مجموعه فعالیت‌ها، فرآیندها و زیرساخت‌هایی که در نهایت به ارتباط با مشتری ختم می‌شود، اتفاق می‌افتد. این فعالیت‌ها شامل جذب، توسعه و نگه داشتن مشتریان سیستم است. 
در این مقاله قصد داریم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم:
که چرا به CRM نیاز داریم؟
 برای خرید نرم افزار CRM چه معیارهایی را باید در نظر داشته باشیم؟
قابلیت‌های این نرم افزار چیست؟
کدام نرم افزار CRM متناسب با کسب و کار شماست؟
 و در نهایت بهترین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را به شما معرفی خواهیم کرد.

در ادامه با کارمنتو همراه باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر با می‌توانید با متخصصان بخش مشاوره بازاریابی و فروش در ارتباط باشید.


 

چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم؟


چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم؟

همان طور که گفته شد نرم افزار CRM یک نرم افزار ارتباط با مشتری است که هدف آن ایجاد رابطه بین صاحب سایت و مشتری و مدیریت نحوه پاسخگویی به درخواست‌ها و نیازهای آن ها است. مدیریت هر چه بهتر ارتباط شما با مشتری باعث می‌شود تا شما در کسب و کار خود موفق‌تر باشید و سودآوری بیشتری داشته باشید. 
نرم افزار CRM کاربردهای مختلفی دارد که یک استراتژی بلند مدت در زمینه کسب و کارتان به شما ارائه می‌دهد. استفاده از CRM باعث ارتقا روابط شما با دیگران و افزایش ارتباط مشتریان خواهد شد. همچنین با استفاده از امکانات نرم افزار CRM، می‌توانید اطلاعات کمی و کیفی مشتریان خود را ذخیره کنید و بعد از آن هر زمان که بخواهید، می‌توانید به آسانی به اطلاعات مشتری‌ها دسترسی پیدا کنید. 

به 6 دلیل کسب و کار شما نیاز به نرم افزار CRM خواهد داشت:

  • رشد و پیشرفت کسب و کار

  • دید مستقیم به کسب و کار

  • بازدهی بیشتر

  • مدیریت ریسک

  •  شناخت نیاز مشتری

  • مشتری نوازی
     

قبل از خرید نرم افزار CRM چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

قبل از این که بخواهید نرم افزار CRM را بخرید، باید به برخی از نکات توجه کنید. از آن جایی که با خرید نرم افزار CRM می توانید نیازهای مشتریان خود را پیدا کنید و سپس با توجه به نیاز آن ها به تولید محصول اقدام کنید، بنابراین خرید یک نرم افزار مناسب می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. در ادامه به برخی از فاکتورها و معیارهایی که در انتخاب نرم افزار CRM باید به آن توجه کنید، می پردازیم:

داشتن پشتیبانی

داشتن پشتیبانی از اهمیت بسیار ویژه ای بر خوردار است، که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، تا در صورتی که پس از اجرای نرم افزار با مشکلی مواجه شدید، بتوانید از تیم پشتیبانی برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

داشبورد

یکی از مهم ترین بخش های نرم افزار بخش داشبورد آن است. بهترین نرم افزار CRM دارای داشبورد قابل تنظیم و سفارشی سازی است و به شما امکان می دهد تا از معیارهای مورد نیاز کسب و کار خود استفاده کنید.

قیمت

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از خرید نرم افزار سی آر ام باید به آن توجه شود، هزینه خرید این نرم افزار است. شما می توانید با بررسی قیمت نرم افزارهای مختلف و با توجه به بودجه خود اقدام به خرید نرم افزار کنید.

دموی اختصاصی

یک دموی اختصاصی به شما این قابلیت را می دهد تا به سرعت متوجه شوید که آیا نرم افزار سی آر ام نیازهای تجاری شما را برطرف می کند یا خیر. 
موارد گفته تنها چند مورد از ویژگی های نرم افزار CRM است که باید قبل از خرید نرم افزار CRM به آن ها توجه کنید. مشاوران کارمنتو به شما کمک می کنند تا خرید خوبی داشته باشید و بتوانید بهترین نرم افزار CRM را متناسب با کسب و کار و نیازهای خود انتخاب کنید.
 

قابلیت‌های ضروری نرم افزار CRM

همان طور که گفتیم استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، می تواند بسیاری از نیازهای کسب و کار شما را فراهم و به شما در مدریت هر چه بهتر مشتریان، کمک کند. در ادامه می خواهیم برخی از ویژگی های نرم افزار CRM را نام ببریم که وجود آن در نرم افزار ضروری است و باعث ایجاد روابط تجاری قوی تری برای شما خواهد شد. قابلیت های ضروری نرم افزار CRM عبارت اند از:
•    راه اندازی آسان 
•    سهولت دسترسی 
•    دسترسی از راه دور (موبایل)
•    پشتیبانی قوی
•    قابلیت مدیریت داده‌های با حجم بالا
•    قابلیت سفارشی ساده 
•    ارسال و دریافت پیامک
•    قابلیت چت آنلاین 
•    قابلیت ارسال ایمیل 
•    قابلیت گزارش گیری و ارزیابی 
•    مدیریت کمپین‌ها


کاربردهای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کار

یکی مهم ترین کاربردها و مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، ایجاد نظم و فرهنگ سازمانی موثر و ارزشمند بین مشتری و شرکت است. مدیریت درست و به موقع ارتباط با مشتریان باعث حفظ مشتری و سودآوری خواهد شد.
استفاده از نرم افزار سی آر ام باعث تمرکز مدیریت روی تمام بخش هایی می شود که در جذب و حفظ مشتری موثر است و این کار باعث خریدهای مکرر مشتری و در نهایت سود بیشتر می شود.


کدام نرم افزاری CRM متناسب با کسب و کار ماست؟

برای این که بدانید بهترین  نرم افزار CRM متناسب با کسب و کار شما کدام است، باید ابتدا نیازها و اهداف خود را مشخص کنید. هر کدام از نرم افزارهای CRM قابلیت های خاصی دارند، ابتدا باید مشخص کنید که شما به چه قابلیت هایی نیاز دارید تا بتوانید نرم افزار مناسب خود را بخرید. قبل از خرید باید تمام اطلاعات نرم افزار سی آر ام مورد نظر را بدانید و بعد از ارزیابی های مختلف اقدام به خرید کنید. 
برای این که مطمئن باشید که نرم افزاری که انتخاب کرده اید، کاملا متناسب با نوع نیاز و کسب و کار شماست، می توانید از مشاوران و کارشناسان کارمنتو، مشورت بگیرید.

 

بهترین نرم افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM ایرانی



بهترین نرم افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM ایرانی

این که از چه نوع نرم افزاری استفاده کنیم بسیار مهم است اما یافتن یک نرم افزار مناسب در بین صدها نرم افزار CRM بسیار سخت و خسته کننده است. به همین دلیل در ادامه بهترین نرم افزار سی آر ام را معرفی و ویژگی‌های چند نرم افزار ایرانی مدیریت ارتباط با مشتری را برای شما معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار CRM اوج

نرم افزار CRM اوج، در سال 1389 و به منظور ایجاد بستری مناسب برای بهبود فرایندهای مختلف کسب و کار ایجاد شده است.

  • نقاط قوت نرم افزار CRM اوج 

1.    امکان مشاهده اطلاعات کاملی از مشتریان را فراهم می کند
2.    با ایجاد نگاهی جامع به بهبود تصمیم گیری مدیران کمک می کند

  • نقاط ضعف نرم افزار CRM اوج 

1.    دارای هزینه نسبتا بالایی است.

  • نرم افزار CRM اورست – پرنیان:

شرکت مایکروسافت بزرگترین تولید کننده نرم افزار در دنیاست، و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این شرکت با نام مایکروسافت داینامیک CRM ارائه می‌شود. شرکت پرنیان پردازش پارس، یک سرویس ابری از نرم افزار CRM مایکروسافت با نام اورست ارائه نموده است.

نقاط قوت نرم افزار CRM اورست – پرنیان: 

1.    این نرم افزار دارای اپلیکیشن موبایل و قالب رسپانسیو است 
2.    این نرم افزار قدرت و گستردگی جهانی دارد

 نقاط ضعف نرم افزار CRM اورست – پرنیان:

1.    فقط به نرم افزار حسابداری آنلاین سامیار متصل می‌شود
2.    از هزینه‌های نسبتا بالایی برخوردار است
3.    ممکن است به دلیل تحریم و کپی رایت مشکلاتی داشته باشد

  • نرم افزار CRM آینده نگاران (آیکو)

شرکت هایی که از نرم افزار سی آر ام آیکو، استفاده می کنند،  نسبت به پشتیبانی، آموزش و نصب این نرم افزار رضایت دارند. برخی از نقاط قوت و ضعف این نرم افزار عبارت اند از:

  • نقاط قوت نرم افزار CRM آینده نگاران (آیکو)

1.    برای شرکت های کوچک و متوسط مناسب است
2.    از پشتیبانی و آموزش خوبی برخوردار است

  • نقاط ضعف نرم افزار CRM آینده نگاران (آیکو)

1.    امکان ثبت نام و مشاهده دمو رایگان در این نرم افزار وجود ندارد
2.    هزینه نسبتا بالایی دارد

  • نرم افزار ایده آل CRM

نرم افزار مدیریت مشتری ایده آل، نرم افزاری است که بیشتر روی واحد فروش تمرکز دارد. این نرم افزار هم مانند دیگر نرم افزارها مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

نقاط قوت نرم افزار ایده آل CRM 

1.    دارای قابلیت درج لیست مشتریان است.

نقاط ضعف نرم افزار ایده آل CRM

1.    این نرم افزار دارای سایت بسیار گنگ و نامفهومی است
2.    دارای ضعف زیاد در شفافیت اطلاعاتی است
3.    این نرم افزار لیست قیمت و نسخه دمو ندارد

  • نرم افزار ایده پرداز طلوع CRM

ین نرم افزار می توان هم به صورت کلود و هم به صورت نصبی تهیه می شود. برای دریافت بسیاری از قابلیت های موجود در این نرم افزار، باید هزینه پرداخت کنید. این نرم افزار بیشتر برای کسب و کارهای کوچک که نیاز به توسعه زیادی ندارند، مناسب است. چند مورد از مزایا و معایب این نرم افزار در زیر اشاره شده است:

  • نقاط قوت نرم افزار ایده پرداز طلوع CRM

1.    داشتن نسخه رایگان و دموی نرم افزار

  •  نقاط ضعف نرم افزار ایده پرداز طلوع CRM

1.    عدم وجود API 
2.    در تعداد کاربران نرم افزار محدودیت وجود دارد

  • نرم افزار CRM پارس ویتایگر

این نرم افزار، تنها نرم افزار CRM ایرانی با هسته متن باز است. این نرم افزار تاکنون در حدود 5 میلیون دانلود موفق داشته است.

  • نقاط قوت نرم افزار CRM پارس ویتایگر

1.    دارای هسته متن باز با زبان برنامه نویسی PHP
2.    داشتن قیمت و هزینه‌های پایین 
3.    داشتن ابزارها و امکانات زیاد برای سفارشی سازی
4.    داشتن مستندات و آموزش‌های کامل

  • نقاط ضعف نرم افزار CRM پارس ویتایگر

1.    لیست مشتریان سایت در آن وجود ندارد
2.    اپلیکیشن موبایل ندارد
3.    قالب نرم افزار به صورت کامل رسپانسیو نیست

  • نرم افزار CRM پیام گستر

نرم افزار پیام گستر نیز مانند پارس ویتایگر، جزوه 5 تا از اولین و بهترین نرم افزار CRM در ایران است. این نرم افزار نیز مانند سایر نرم افزارها دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن‌ها اشاره میکنیم: 

  • نقاط قوت نرم افزار CRM پیام گستر 

1.    این نرم افزار دارای اپلیکیشن موبایلی است، که البته این اپلیکیشن رایگان نیست
2.    برای تست و بررسی نرم افزار می‌توانید از نسخه رایگان 30 روزه آن استفاده کنید 

  • نقاط ضعف نرم افزار CRM پیام گستر 

1.    قیمت نرم افزار و خدمات و پشتیبانی آن بسیار زیاد است
2.    پشتیبانی این نرم افزار ضعیف است

  • نرم افزار پی سی آفیس CRM (رایگان)

نرم افزار پی سی آفیس، یکی از حرفه‌ای ترین نرم‌افزارهایی است که طراحی ساده‌ای دارد و تمام نیازهای شما در مورد پاسخگویی تلفن، مدیریت مشتریان و حتی پرسنل را برطرف می کند.

  • نقاط قوت نرم افزار پی سی آفیس CRM 

1.    این نرم افزار قابلیت نصب آسانی دارد
2.    این نرم افزار به صورت رایگان ارائه می شود

  • نقاط ضعف نرم افزار پی سی آفیس CRM 

1.    فاقد نسخه دمو است

  • نرم افزار دیدار CRM 

طرز استفاده از این نرم افزار ساده است و قیمت مناسبی نیز دارد. این نرم افزار بیشتر برای بخش فروش مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای کسب و کارهای کوچک و متوسط کاربرد دارد.

  • نقاط قوت نرم افزار دیدار CRM 

1.    استفاده از این نرم افزار آسان است
2.    در میان نسخه های کلود، از قیمت مناسبی برخوردار است
3.    این نرم افزار برای واحد فروش، دارای ابزار بازی پردازی است

  • نقاط ضعف نرم افزار دیدار CRM 

1.    در این نرم افزار امکان سفارشی سازی و توسعه وجود ندارد 
2.    همچنین فاقد گردش کار است

  • نرم افزار روش CRM

این نرم افزار در سال 1379 و توسط شرکت فارسیکام تولید شده است. که با هدف گسترش نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده است. CRM روش در حال حاضر به دو صورت و در دو نسخه ابری و نصبی ارائه می شود.

  • نقاط قوت نرم افزار روش CRM

1.    این نرم افزار نیز دارای اپلیکیشن موبایلی است
2.    نرم افزار روش CRM برای سال های طولانی در بین نرم افزارهای CRM ایرانی حضور دارد و دارای سابقه طولانی است.

  • نقاط ضعف نرم افزار روش CRM

1.    امکان اتصال فروشگاه های اینترنتی و وردپرسی به این نرم افزار وجود ندارد
2.    محدودیت توسعه و یکپارچه سازی نرم افزار وجود ندارد
3.    امکان اتصال به سیستم های حسابداری وجود ندارد 
4.    نسخه دمو از نرم افزار ارائه نشده است 
5.    استفاده از امکانات این نرم افزار هزینه های نسبتا بالایی دارد

  • نرم افزار CRM سامانه‌های مدیریت

شرکت سامانه های مدیریت جزو ارائه دهندگان خدمات نرم افزار مایکروسافت داینامیک CRM هستند. این شرکت در صنعت و فناوری بیش از دو دهه سابقه دارد و ارائه دهنده دوره های مشاوره ای و آموزشی به دانشگاه ها و استارتاپ ها نیز است. 

  • نقاط قوت نرم افزار CRM سامانه‌های مدیریت

1.    داشتن اپلیکیشن موبایلی یکی از نقاط قوت این نرم افزار است
2.    برای شرکت های متوسط و بزرگ مناسب است
3.    همان طور که گفته شد، دارای خدمات مشاوره ای و آموزشی هستند 

  • نقاط ضعف نرم افزار CRM سامانه‌های مدیریت

1.    دارای محدودیت در توسعه و یکپارچه سازی است
2.    امکان اتصال به فروشگاه وجود ندارد 
3.    عدم شفافیت در خصوص ارائه خدمات و نیز در مورد قیمت ها و هزینه پکیج، یکی دیگر از معایب این نرم افزار است. 
4.    همچنین در این نرم افزار امکان اتصال با تعداد محدودی از سیستم های حسابداری وجود دارد

  • نرم افزار سرو CRM

این نرم افزار تا نسخه 6.5 به صورت رایگان در کنار نسخه پولی ارائه می شد، اما اکنون نسخه 10 آن ارائه شده است که کاملا پولی است.
 

  • نقاط قوت نرم افزار سرو CRM

1.    این نرم افزار دارای اپلیکیشن موبایل نیز است
2.    استفاده از این نرم افزار برای شرکت های کوچک مناسب است
3.    قیمت ها و هزینه پکیج ها در این نرم افزار کاملا شفاف و مشخص است

  • نقاط ضعف نرم افزار سرو CRM

1.    استفاده از امکانات این نرم افزار دارای هزینه های نسبتا زیادی است 
2.    تنها به نرم افزار حسابداری سپیدار متصل می شود
3.    در توسعه و یکپارچه سازی نرم افزار، دارای محدودیت هایی است

  • نرم افزار سنا CRM

نرم افزار سی آر ام سنا، منطبق بر کسب و کارهای ایرانی طراحی شده است و قابلیت اتصال به سایر سیستم های نرم افزاری مانند سیستم های مالی، منابع انسانی و غیره را دارد.
 

نقاط قوت نرم افزار سنا CRM 

1.    باعث ایجاد یکپارچگی در همه بخش های کسب و کار می شود
2.    قابلیت توسعه و شخصی سازی شدن را دارد 

نقاط ضعف نرم افزار سنا CRM 

1.    هزینه نسبتا بالایی دارد
بهترین نرم افزار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM خارجی 

در ادامه قصد داریم تا چند نمونه از بهترین نرم افزار CRM خارجی را به شما معرفی کنیم:

نرم افزار Salesforce

این نرم افزار برای شرکت های کوچک و متوسط بسیار مناسب است. مهم ترین ویژگی های این نرم افزار:

  • مدیریت سرنخ ها و مشتریان
  • دارای اپلیکیشن موبایل 
  • مدیریت فرصت فروش
     

نرم افزار Hubspot

این نرم افزار دارای امکاناتی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی، مدیریت محتوا و تجزیه و تحلیل وب است. ویژگی های این نرم افزار:

  • راه اندازی سریع

  • کاملا رایگان 

  • امکان شخصی سازی


نرم افزار Freshsales

ویژگی های این نرم افزار:

  • ردیابی خودکار تعاملات مشتریان 
  • اتوماسیون چرخه کاری براساس هوش مصنوعی


نرم افزار Zoho 

امکانات نرم افزار Zoho تمام نیازهای یک کسب و کار کوچک و متوسط را برطرف می کند.
ویژگی ها:

  • ارسال در لحظه پیام های اعلان 
  • دارای گزینه های سفارشی سازی


نرم افزار Pipedrive

برای مدیریت فروش کسب و کارهای کوچک مناسب است. ویژگی های این نرم افزار:

  • قیمت گذاری انعطاف پذیر
  • بهترین پشتیبانی از مشتری


جمع بندی
انتخاب یک نرم افزار CRM خوب که بتواند نیازهای شما را برطرف کند و در عین حال قیمت مناسبی نیز داشته باشد، کار ساده‌ای نیست. ما در این مقاله سعی کردیم تا در ابتدا نرم افزار CRM را به طور کامل به شما معرفی کنیم و سپس بهترین نرم افزارهای CRM خارجی و ایرانی را به شما معرفی کنیم. 
در صورتی که هنوز هم در انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب با نوع کسب و کارتان مشکل داشتید، می‌توانید از کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین کارمنتو راهنمایی و مشاوره دریافت کنید. مشاوران کارمنتو به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند.
 

 بیشتر بخوانید:طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا کدنویسی؟
 

اشتراک گذاری :
سوالات متداول
مشاورین مرتبط
مرجان مبین

غیرفعال

مرجان مبین

مشاور و مدرس و منتور کسب و کار و استارتاپ ها

(0.0)
  • user call card 4

لیسانس و فوق لیسانسم مهندسی صنایع پلی تکنیک و دکترای حرفه ای کسب و کار دانشگاه تهران هستم. حدود ۲۹ سال سابقه کاری دارم. در حوزه های کسب و کار تولید، نفت و گاز و پتروشیمی، دارویی،سرمایه گذاری...

سعید سلطانی

غیرفعال

سعید سلطانی

مشاور دیجیتال مارکتینگ

(0.0)
  • user call card 0

۱۵ سال سابقه دیجیتال مارکتینگ مدیر مارکتینگ فروشگاه اینترنتی بانی مد مدیر دیجیتال مارکتینگ مادیران مشاور مارکتینگ آپ, مدیسه و...

وحید رستمی بانی

غیرفعال

وحید رستمی بانی

مشاور تبلیغات و برندینگ

(0.0)
  • user call card 0

از سال 1383 در بطن حوزه ی مارکتینگ بوده ام و در شرکت های بسیاری مدیریت بخش مارگتینگ را به عهده داشته ام و با مدیران بسیاری در ارتباط بوده ام که قریب به نود درصدشان معتقد بودند که در حوزه ی م...

مطالب مرتبط

مدت مطالعه: 2 دقیقه

مدت مطالعه: 1 دقیقه

مدت مطالعه: 1 دقیقه

km-arrow-left orange

نظرات کاربران