آموزش صفر تا صد بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

مدت مطالعه: 9 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 24 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام که در سال 2016 رونمایی شد، بیزینس پروفایل یا همان بیزینسی کردن پیج اینستاگرام است. این قابلیت برای کاربرانی که قصد راه اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام را دارند، بسیار کاربردی بوده و با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است. اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار یا تجارتی را دارید و به دنبال گسترش شغل خود هستید، لازم است با ترفندهای قابلیت بیزینس پروفایل (Business Profile) آشنا شوید. در این مقاله از کارمنتو به آموزش صفر تا صد بیزینسی کردن پیج اینستاگرام می‌پردازیم، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان مشاوره اینستاگرام در رابطه با اینستاگرام، وارد لینک مقابل شوید.

بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

پیش از آموزش بیزینسی کردن پیج اینستاگرام لازم است با این قابلیت اینستاگرام و تفاوت آن با  اکانت عادی اینستاگرام آشنا شوید. بیزینس پروفایل یا همان اکانت تجاری اینستاگرام برای افرادی که قصد کسب درآمد از اینستاگرام را دارند مناسب است. بیزینس پروفایل اینستاگرام با حساب کاربری عادی اینستاگرام متفاوت است. اگر از اینستاگرام عمدتاً برای ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده می‌کنید، فقط به یک پروفایل شخصی نیاز دارید. یک حساب کاربری ساده به شما امکان می دهد محتواهای مورد نظر خود را در قالب پست، استوری، ریلز و… به اشتراک بگذارید و سایر پروفایل های اینستاگرام را مشاهده کنید. علاوه بر این، می توانید یک پروفایل شخصی اینستاگرام را به عنوان یک حساب خصوصی تنظیم کنید، به این معنی که فقط دنبال کنندگان شما می‌توانند محتوای شما را ببینند. اما اکانت تجاری اینستاگرام یک حساب عمومی است که به فروش بیشتر محصولات شما کمک می‌کند و باعث گسترش تجارت شما می‌شود. در واقع با استفاده از این قابلیت اینستاگرام می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را در میان رقبا ارتقا دهید و به درآمد بسیار مناسبی دست پیدا کنید.

آموزش بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام کاملا رایگان و آسان است، به این صورت که اگر از قبل یک حساب کاربری اینستاگرام دارید و می‌خواهید آن را به یک اکانت تجاری تغییر دهید، برای راه اندازی حساب تجاری خود باید این مراحل را دنبال کنید:

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  • منوی اصلی را در گوشه سمت راست بالای نمایه خود انتخاب کنید.
  • روی تنظیمات Settings) (ضربه بزنید.
  • Account یا حساب را انتخاب کنید.
  • روی Switch to Professional Account ضربه بزنید.
  • کسب و کار (اختیاری) را انتخاب کنید.
  • به صفحه تجاری فیس بوک خود متصل شوید.
  • اطلاعات تماس کسب و کار خود را وارد کنید.
  • روی Done ضربه بزنید.

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام شما با موفقیت انجام شد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اما چگونه می توان اینستاگرام را در دسکتاپ به اکانت بیزینسی تبدیل کرد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت، برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام در دسکتاپ تمامی مراحل فوق را باید اجرا کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اینستاگرام یک برنامه‌ مخصوص تلفن همراه است، بنابراین کار با دسکتاپ ممکن است آنقدر راحت نباشد.

خارج شدن پیج اینستاگرام از حالت بیزینسی

ممکن است قصد داشته باشید پیج اینستاگرام را از حالت بیزینسی خارج کنید. در این صورت اگر حساب شخصی خود را به حساب تجاری ترجیح می‌دهید، می‌توانید از طریق فرآیند بالا این کار را انجام دهید. در واقع برای تغییر اکانت بیزینسی اینستاگرام به اکانت شخصی، همان مراحل بالا را دنبال کنید، به جز زمانی که روی «تغییر نوع حساب» کلیک می‌کنید، «حساب شخصی» را انتخاب نمایید. همچنین در صورت تمایل به حذف اکانت، گزینه‌ای برای حذف دائمی اکانت تجاری شما وجود دارد.

نکاتی کاربردی برای ایجاد یک اکانت تجاری  در اینستاگرام

اگر از بیزینس پیج اینستاگرام برای گسترش کسب و کار خود استفاده می‌کنید، باید به این سوال پاسخ دهید که ” چرا مشتریان بالقوه شما باید برای خرید بیشتر به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه کنند؟” در اینجا مهم ترین نکات مرتبط با بیزینس اکانت اینستاگرام را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا در گسترش کسب و کار خود موفق‌تر عمل کنید.

اهداف تجاری خود را مشخص کنید

هنگامی که از ابزارهای مختلف برا تبلیغ مجموعه خود و بازاریابی استفاده می‌کنید، باید اهداف تجاری خود را نیز مشخص کنید. برای استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام نیز باید از خودتان بپرسید: ” می‌خواهم به چه چیزی برسم؟” به طور کلی اهداف متداول گسترش کسب و کار در اینستاگرام عبارتند از:

  • افزایش آگاهی مردم نسبت به فعالیت‌های یک مجموعه یا برند
  • ایجاد یک مجموعه پویا و درحال رشد
  • به نمایش گذاشتن ارزش‌های یک مجموعه
  • فروش بیشتر محصولات
  • ارائه خدمات به مشتریان

بنابراین لازم است برای دستیابی به اهداف تجاری خود از طریق بیزینس اکانت اینستاگرام ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و مدام آنها را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید در راستای اهداف تجاری خود نسبت به تولید محتوای هدفمند اقدام نمایید. با مکتوب کردن اهداف تجاری مجموعه، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر محتوایی که در اکانت بیزینسی خود به اشتراک می‌گذارید، در راستای آن هدف مشخص است.

پروفایل اکانت تجاری خود را بهینه کنید

پروفایل اکانت بیزینسی شما در اینستاگرام باید شامل موارد زیر باشد:

  • توضیح مختصر از کاری که مجموعه شما انجام می دهد.
  • حرفه یا صنعت خود را مشخص کنید(خرید و خرده فروشی، خدمات تجاری، رستوران و غیره)؛
  • اطلاعات تماس (شماره تلفن، ایمیل، آدرس و غیره)؛ و
  • یک لینک

تنها جایی در برنامه اینستاگرام که می توانید پیوند قابل کلیکی را در آن به اشتراک بگذارید در بیو پیج شما است، بنابراین این قابلیت برای اکانت بیزینسی ارزشمند است. استفاده از قابلیت افزودن لینک در بیو پیج بیزینسی باعث می‌شود که یک لینک مرتبط با وب سایت فروش یا لینک مجموعه خود را در سایر صفحات مجازی با کاربران به اشتراک بگذارید.

نکته مهم: از یک تصویر نمایه یا پروفایل قابل تشخیص استفاده کنید.

پروفایل اکانت بیزینسی شما باید به گونه‌ای انتخاب شود که افراد هنگام بازدید از پروفایل اینستاگرام شما، فورا آن را تشخیص دهند. به همین دلیل بسیاری از مشاغل از لوگو یا لوگو مارک( منظور لوگوی بدون نوشته است) برای پروفایل اکانت تجاری خود استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید که هیچ‌گونه محدودیتی در ارتباط با انتخاب نوع پروفایل اکانت تجاری وجود ندارد و کاملا به سلیقه صاحبان کسب و کارها بستگی دارد اما بهتر است از تصویری برای پروفایل استفاده کنید که باعث شود برند شما سریع تر توسط مخاطبان تشخیص داده شود.

  • تصاویر و محتواهای ویدئویی جذاب به اشتراک بگذارید

اساس عملکرد پیج‌های اینستاگرامی انتشار تصاویر و محتواهای ویدئویی است. بنابراین برای گسترش یک تجارت از طریق بیزینس اکانت اینستاگرام لازم است از محتواهای جذاب به همراه کپسن‌های بهینه سازی شده استفاده نمایید. برای این کار باید ابتدا اهداف تجاری خود را مشخص کنید، سپس با انجام دستور العمل‌های برند سازی و با درنظر گرفتن الگوریتم‌های اینستاگرام فعالیت تجاری خود را در قالب بیزینس اکانت اینستاگرام آغاز کنید. برخی از موفق‌ترین اکانت‌های اینستاگرام تمایل دارند از یک تم رنگ انتخابی برای عکس‌های خود استفاده کنند که به آنها کمک می‌کند تا سبکی متمایز ایجاد کنند. به عنوان مثال، Oneika Raymond رنگ های روشن با کنتراست بالا را ترجیح می دهد.

علاوه بر تصاویر به متن‌هایی که به اشتراک می‌گذارید نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. بنابراین برای جذب مخاطبان بیشتر باید از محتواهای جذاب با فونت‌های زیبا استفاده کنید.

  • از هشتگ ها برای دستیابی به مخاطبان جدید استفاده کنید

هشتگ ها به روشی یکسان برای دسته بندی محتوا در بسیاری از پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده اند. هشتگ‌ها به اینستاگرامرها اجازه می‌دهند محتوا و اکانت‌هایی را برای دنبال کردن پیدا کنند. تحقیقات Track Maven نشان داد که پست‌هایی با بیش از 11 هشتگ، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند. اما سازمان‌دهی، گروه‌بندی و ذخیره هشتگ‌ها می‌تواند دشوار باشد، بنابراین برای اشتراک گذاری پست در اکانت تجاری لازم است از هشتگ‌های مرتبط با محتوا و پربازدید استفاده نمایید تا مخاطبانی بیشتری را جذب کنید.

  • با فالورهای خود تعامل داشته باشید

استفاده از اینستاگرام برای کسب و کارها به این معنی نیست که با بیزینسی کردن پیج اینستاگرام خود تنها به فروش محصولات یا  فعالیت‌های تجاری بپردازید. در واقع اینستاگرام یک رسانه اجتماعی است که برای ارتباط با سایر افراد گسترش یافته است. بنابراین برای گسترش کسب و کار خود باید در اکانت تجاری اینستاگرام با سایر افراد تعامل داشته باشید و به نظر آنها احترام بگذارید. یکی از راه‌های ایجاد تعامل در اکانت‌های تجاری، پاسخ دادن به نظرات افراد می‌باشد. به عنوان مثال اگر کسی هنگام خرید محصولات برند شما نیاز به راهنمایی داشته باشد، لازم است مانند یک مشاور با او برخورد کنید. در کشپن پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید از فالوورهای خود سوال کنید و از آنها درخواست کنید تا نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند. این کار باعث بهبود عملکرد اکانت تجاری شما در اینستاگرام خواهد شد.

داشتن پیج بیزینسی در اینستاگرام به این معنی نیست که فقط به فروش محصول یا محتواهای مرتبط با تجارت خود بپردازید، بلکه برای افزایش نرخ تعامل با فالورهای خود لازم است از آنها درخواست کنید برای شما عکس و ویدئوهای مرتبط با چالش‌های مختلف را ارسال کنند و از این طریق آنها را برا تعامل بیشتر ترغیب کنید. همچنین از فالورهای خود درخواست کنید پیج شما را از طریق استوری یا پست با سایر مخاطبان خود به اشتراک بگذارند تا از این طریق به تعدا فالوورهای شما افزوده شود. در واقع با آموزش محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام می‌توانید تجارت خود را حتی در سطح جهان به طور چشمگیری گسترش دهید.

  • انواع مختلف محتوا را امتحان کنید.

اینستاگرام ممکن است به عنوان یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده شروع به کار کرده باشد، اما اکنون در این پلتفرم قابلیت اشتراک گذاری ویدئوی زنده (Live) ، Reels و غیره وجود دارد. برخی از قابلیت‌های اینستاگرام که ممکن است برای اکانت تجاری شما قابل استفاده باشند، عبارتند از:

  • Video: برای به اشتراک گذاشتن محتواهای ویدیویی از این قابلیت اینستاگرام می‌توان استفاده کرد.
  • Reels: یکی از قابلیت‌های جدی اینستاگرام برای ویدئوهای 15 ثانیه‌ای است که در قالب پست یا استوری به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • Stories: محتواهایی که در قالب استوری به اشتراک گذاشته می‌شوند، معمولا برای 24 ساعت قابل بازدید هستند و در صورتی که بخواهید محتوای استوری‌ها در پیج بیزینسی شما باقی بماند، باید از قابلیت هایلایت استوری استفاده کنید.
  • IGTV: یک فرمت ویدیویی طولانی است که برای ویدیو و محتواهای طولانی ایده آل است.
  • Live: در جدیدترین نسخه بروز رسانی اینستاگرام، حداکثر چهار نفر می توانند در لایو یا همان ویدئوی زنده به صورت همزمان شرکت کنند.

اگر می خواهید دسترسی و تعامل خود را در اینستاگرام افزایش دهید، باید ترکیبی از انواع محتوا را به اشتراک بگذارید. همانطور که گفتیم، الگوریتم اینستاگرام به میزان علاقه کاربران توجه می‌کند و انواع محتوا هایی که بازدید، لایک، اشتراک گذاری و ذخیره بیشتری داشته اند را به مخاطبان نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر شخصی بیشتر از سایر پست‌ها، محتوا هایی با موضوع آشپزی را لایک کند، اینستاگرام بیشتر پست‌هایی با این مضمون را برای او به نمایش خواهد گذاشت.

به طور کلی هر نوع محتوا دارای مزایایی است و هر کسی ترجیحات خود را در اینستاگرام دارد، برخی افراد Reels را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر از این قابلیت اینستاگرام استفاده نمی کنند و فقط استوری‌ها را بررسی می کنند. بنابراین اگر می‌خواهید دسترسی و تعامل را در اکانت تجاری خود به حداکثر برسانید، بهترین استراتژی استفاده از انواع قالب‌های اشتراک گذاری محتوا است.

بیشتر بخوانیم: چگونه امنیت پیج اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

  • نتایج مرتبط با پیج بیزینسی اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل اکانت تجاری اینستاگرام یکی از بهترین نکات اینستاگرام برای کسب و کارها است. اگر می‌خواهید تعداد دنبال کننده‌ها یا فالورهای خود را افزایش دهید، باید کسب و کار خود را از طریق سایر پیج‌هایی که فالور زیادتر دارند تبلیغ کنید، بر عملکرد خود نظارت داشته باشید و از طریق پست و استوری‌هایی که به اشتراک می‌گذارید مخاطبان خود را درگیر کنید.

برای تجزیه و تحلیل پیج بیزینسی اینستاگرام ابزار تجزیه و تحلیل داخلی اینستاگرام یا Instagram Insights، یک شروع خوب است اما فقط از طریق تلفن همراه قابل دسترسی است. به‌علاوه، باید هر پست جداگانه را باز کنید تا معیارهای کلیدی مانند لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌ها را بررسی کنید. اگر می‌خواهید عمیق‌تر شوید و به تجزیه و تحلیل روی دسکتاپ نگاه کنید، به ابزارهای دیگری نیاز دارید. برای دست یابی به تجزیه و تحلیل دقیق‌تر می‌توانید از خدمات مجموعه کارمنتو در زمینه تحلیل پیج‌های بیزینسی استفاده نمایید.

با دستیابی به اطلاعاتی نظیر تعداد لایک‌ها، ذخیره پست‌ها، اشتراک گذاری آنها و… می‌توانید به این نتیجه برسید که مخاطبان شما به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و چه سبک محتوایی بیشتر برای آنها جذاب است. از این طریق می‌توانید مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید و در نهایت باعث گسترش کسب و کار خود شوید.

فرض کنید یک ویدیوی آموزشی در قالب IGTV به اشتراک گذاشته اید. ذخیره‌ها و اشتراک‌گذاری‌های این ویدئو به شما می‌گویند که مردم این آموزش را مفید می‌دانند و می‌خواهند آن را برای دفعات بیشتری به اشتراک بگذارند، در حالی که لایک‌ها منفعل‌تر هستند. با این حال، اگر در کمپین‌های اینستاگرامی شرکت می‌کنید یا برای لایک پست‌ها در پیج خود مسابقه‌ای در نظر گرفته اید، در این صورت تعداد لایک و تعداد فالورهای جدید به عنوان معیارهای اصلی در پیشرفت اکانت تجاری شما محسوب می‌شوند. به طور کلی با تجزیه و تحلیل اکانت تجاری، در نهایت باعث گسترش کسب و کار شما خواهد شد.

امکانات و مزیت بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام قابلیتی است که باعث بهبود عملکرد صاحبان کسب و کارها می‌شود. همچنین پیج بیزینسی اینستاگرام دارای مزیت‌هایی می‌باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • امکان افزودن لینک به استوری‌ها برای دسترسی سریع‌تر به صفحات مورد نظر
  • نمایش اطلاعات تجاری شما در بیو اینستاگرام
  • امکان افزودن گزینه تماس با جهت دسترسی سریع‌تر فالورها
  • دسترسی به Insights اینستاگرام برای تجزیه و تحلیل اکانت تجاری
  • از طریق قابلی Promotions امکان ایجاد و ارسال محتواهای تبلیغاتی فراهم شده است.

معایب بیزینس پیج اینستاگرام

از جمله معایب معدود بیزینسی کردن پیج اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با بیزینسی کردن پیج اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و ارائه خدمات تجاری باید مبلغی را به اینستاگرام پرداخت کنید.
  • محتواهایی که در اکانت تجاری اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند کمتر از محتوای پیج‌های شخصی در اکسپلور دیده می‌شوند.
  • برخلاف اکانت‌های شخصی، بیزینس پیج اینستاگرام نمی‌تواند به صورت خصوصی (Private) باشد بنابراین محتوای اکانت تجاری در دسترس تمامی کاربران اینستاگرام خواهد بود.
  • با بیزینسی کردن پیج اینستاگرام، پروفایل کاربری شما دچار تغییرانی می‌شود و امکان دارد بسیاری افرادی که وارد پیج شما می‌شوند یا فالورهای شما به دلیل تبلیغات و انتشار محتوا هایی تبلیغاتی از پروفایل شما خارج شوند.

جمع بندی

در این مقاله از کارمنتو روش بیزینسی کردن پیج اینستاگرام را بررسی کردیم. همانطور که گفتیم، بیزینس اکانت اینستاگرام برای افرادی که قصد کسب درآمد از اینستاگرام را دارند بسیار کاربردی است. روش‌های کاربردی برای گسترش تجارت از طریق اکانت تجاری اینستاگرام را معرفی کردیم. مهمترین نکته در بهینه سازی بیزینس اکانت اینستاگرام، توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام، تجزیه و تحلیل اکانت تجاری، افزایش نرخ تعامل با فالورها و غیره می‌باشد. اگر قصد راه اندازی کسب و کار از طریق اینستاگرام را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای گسترش تجارت خود با مجموعه کارمنتو در تماس باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

4 1
آموزش صفر تا صد بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد