چگونه امنیت پیج اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 10 مهر 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

به احتمال زیاد، خبرهای هک پیچ‌های اینستاگرام حداقل از یکی سلبریتی‌ها یا برندهای مشهور به گوشتان خورده است. با افزایش تعداد صفحات هک‌شده در سال‌های اخیر، امنیت پیچ اینستاگرام به موضوعی که همه صاحبان پیچ‌ها باید به آن توجه کنند تبدیل شده است. ما روش‌هایی کاربردی برای افزایش امنیت پیچ را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم تا هکرها دیگر نتوانند صدمه‌ای به پیچ شما برسانند.

برای دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان مشاوره اینستاگرام درمورد افزایش امنیت پیج اینستاگرام، وارد لینک مقابل شوید.

امنیت پیچ اینستاگرام چیست؟

هکرها تنها تهدید برای امنیت پیچ اینستاگرام شما نیستند. ممکن است مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت باعث شوند اینستاگرام اقدام به بستن یا همان دیسیبل (Disable) کردن پیچ شما کند یا شخصی با اهداف خرابکارانه یا سودجویانه وارد صفحه شما شود. هر چه تعداد دنبال‌کنندگان صفحه شما بیشتر باشد، بیشتر با خطر هک مواجه هستید.

مشخص نیست دقیقا چه تعداد از کاربران اینستاگرام با بی‌توجهی یا عدم آشنایی با موضوع امنیت پیچ، صفحه خود را تا ابد از دست داده‌اند؛ ولی همه‌روزه خبرهایی در این باره به گوش می‌رسد. پس باید یادگیری نکاتی برای افزایش امنیت پیچ شخصی یا برند را در اولویت قرار دهیم.

مزایا افزایش امنیت پیچ اینستاگرام

اگر پیچ اینستاگرام شما هک شود، تمام اطلاعات ردوبدل‌شده در بخش پیام‌ها توسط هکر دزدیده خواهد شد و به تمامی کاربرانی که به شما پیام داده‌اند آسیب خواهد رسید. گاهی هکر هیچ کاری برای آن که شما از وجود او باخبر شوید نمی‌کند و برای ماه‌ها و حتی سال‌ها تمام پیام‌های شما را خوانده و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند. با افزایش امنیت پیچ دیگر با این مشکلات مواجه نخواهید شد.

گاهی پیچ اصلی یک برند هک می‌شود و برند مجبور می‌شود پیچ جدیدی راه‌اندازی کند. در این صورت، برند بخشی از کاربران و بخشی از اعتبار خود را از دست خواهد داد؛ بر این اساس، مزیت بعدی افزایش امنیت پیچ، از دست ندادن اعتبار و کاربرانی است که ممکن است از هک شدن پیچ برای چندین ماه آگاه نشوند.

چگونه امنیت پیچ اینستاگرام را بالا ببریم؟

برای دستیابی به هدف افزایش امنیت پیچ، تنها کافی است چند کار آسان ادامه مقاله را انجام دهید.

  1. شماره سیم‌کارت خود را به پیچ اینستاگرام اضافه کنید

گاهی همزمان با فراموشی پسورد اینستاگرام، ایمیل شما هک می‌شود یا رمز عبور ایمیل را فراموش می‌کنید. اگر قبلا شماره سیم‌کارت خود را اضافه کرده باشید، در این چنین شرایطی، قادر خواهید بود به وسیله آن درخواست فراموشی رمز عبور دهید. در بخش تنظیمات، بخش Edit Profile می‌توانید شماره سیم‌کارت مورد نظر خود را اضافه کنید. اگر شماره تلفن خود را در این بخش مشاهده می‌کنید، روی گزینه Confirm Phone Number کلیک کنید و شماره تلفن را از طریق پیامک ارسال‌شده توسط اینستاگرام تایید کنید.

  1. ایمیل خود را در تنظیمات پیچ ذخیره کنید

بدون ایمیل می‌توانید از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید و به همین دلیل ممکن است هیچ‌گاه به فکر اضافه کردن ایمیل به حساب اینستاگرام نباشید. اگر پیچ خود را با استفاده از شماره سیم‌کارت ساخته‌اید، آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور بتوانید آن را بازیابی کنید. همچنین هنگام مشاهده خطای Challenge required یا هک شدن پیچ، این ایمیل می‌تواند نجات‌بخش باشد.

نکته دیگری که در این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از کاربران اقدام به خرید پیچ اینستاگرام با تعداد فالوئر بالا می‌کنند. اگر شما هم قصد چنین کاری را دارید، بهتر است بدانید اینستاگرام ممکن است پیچ شما را به علت سابقه منفی پیچ یا فالوئرهای تقلبی مسدود کند. اگر از این مرحله عبور کرده‌اید و اکنون صاحب چنین پیچی هستید، حتما ایمیل آن را عوض کنید تا صاحب قبلی نتواند وارد پیچ شود و امنیت پیچ اینستاگرام افزایش یابد.  

  1. حساب فیس‌بوک خود را به اینستاگرام متصل کنید

شما می‌توانید بدون هیچ نوشتن هیچ رمز عبور یا نام کاربری، با اکانت فیس‌بوک خود به پیچ اینستاگرام ورود کنید. این ویژگی در زمانی که رمز عبور را فراموش کرده‌اید یا به سیم‌کارت یا ایمیل خود دسترسی ندارید، می‌تواند امنیت پیچ اینستاگرام شما را حفظ کند. تنها کافی است به بخش Account Center در تنظیمات بروید و اکانت فیس‌بوک خود را اضافه کنید.

  1. انتخاب رمز عبوری غیرقابل حدس و هک را فراموش نکنید

برخی از افراد ترکیب اعداد 1 و 2، تاریخ تولد یا شماره موبایل خود را برای رمز عبور پیچ اینستاگرام انتخاب می‌کنند. اگر شخصی شما را بشناسد، به‌آسانی خواهد توانست رمز عبور را حدس بزند و امنیت پیچ اینستاگرام شما به خطر خواهد افتاد. بهتر است بدانید هر چه رمز عبور از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائمی مانند علامت تعجب ساخته شده باشد، احتمال هک شدن آن کمتر خواهد بود.

در نگهداری رمز عبور نیز تلاش کنید. آن را روی هر برگه‌ای ننویسید یا اگر نمی‌توانید آن را به خاطر بسپارید، تنها بخشی از رمز عبور را یادداشت کنید. همچنین بهتر است پسورد پیچ اینستاگرام خود را چند ماه یک بار عوض کنید تا مطمئن شوید هیچ فردی نمی‌تواند وارد حساب شما شود.

بیشتر بخوانیم: آموزش بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

  1. تایید دو مرحله‌ای پیچ اینستاگرام را فعال کنید

تایید دو مرحله‌ای در بسیاری از اپلیکیشن‌ها از جمله اینستاگرام برای افزایش امنیت تعبیه شده است. اگر فردی بتواند رمز عبور و نام کاربری شما را به دست آورد، در ورود به پیچ اینستاگرام شکست خواهد خورد؛ زیرا او باید رمز دیگری را نیز بداند. این رمز به شماره تلفنی که در اینستاگرام وارد کرده‌اید یا اپلیکیشن‌هایی برای تایید دو مرحله‌ای مانند Authenticator فرستاده می‌شود. در تنظیمات، بخش Privacy and Security می‌توانید تنظیمات مربوطه را فعال کنید.

  1. Login Activity را بررسی کنید

اگر به بخش Login Activity در تنظیمات بروید، خواهید توانست تمام دستگاه‌هایی را که به پیچ اینستاگرام شما دسترسی دارند مشاهده کنید. گوشی قدیمی خود را با آخرین تاریخی که از آن برای اینستاگرام استفاده کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. اگر دستگاهی در این لیست است که شما نمی‌شناسید، متاسفانه باید بگوییم که فردی به تمام اطلاعات شما در اینستاگرام دسترسی دارد. در چنین شرایطی، در همین بخش ابتدا دستگاه ناشناس و سپس گزینه log out را انتخاب کنید. اکنون رمز عبور خود را عوض کنید و تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید.

  1. بخش Apps and Websites را بررسی کنید

برنامه و سایت‌ها اغلب گزینه‌هایی مانند ارسال تصاویر از اینستاگرام یا متصل کردن اکانت به اینستاگرام را برای کاربران فراهم می‌کنند تا در پر کردن اطلاعات به شما کمک کنند. در بخش تنظیمات، دنبال Apps and Websites بگردید. در این بخش می‌توانید تمام سایت‌هایی را که به آن‌ها اجازه استفاده از اطلاعات اینستاگرام را داده‌اید مشاهده کنید. اگر برخی از سایت‌ها نباید دسترسی داشته باشند، گزینه Remove را برای افزایش امنیت پیچ خود انتخاب کنید.

  1. اپ اینستاگرام را از گوگل پلی یا سایت‌های معتبر نصب کنید

سایت‌های بسیاری اپ اینستاگرام را برای دانلود قرار داده‌اند؛ ولی بهتر است برای افزایش امنیت پیچ اینستاگرام، اپلیکیشن آن را حتما از سایت‌های معتبر یا اپلیکیشن‌های معتبری مانند گوگل‌پلی، بازار و مایکت نصب کنید. اگر به این توصیه عمل نکنید، ممکن است اینستاگرام دانلودی مستقیما اطلاعات شما را به شخص هکر ارسال کند.

  1. اپ اینستاگرام را همیشه به‌روزرسانی کنید

در هر نسخه اپلیکیشن ممکن است بخش‌های آسیب‌پذیری وجود داشته باشند و هکرها بتوانند با استفاده از این بخش‌ها پیچ اینستاگرام افراد هدف خود هک کنند. شرکت سازنده اینستاگرام همواره تلاش می‌کند این بخش‌های ناامن اپلیکیشن را در نسخه جدید برطرف کند؛ بر این اساس، حتما علاوه بر اپلیکیشن اینستاگرام، تمام اپلیکیشن‌های خود را به‌روز نگه دارید. اگر انجام چنین کاری را فراموش می‌کنید، به گوگل‌پلی اجازه دهید اپلیکیشن‌ها را به‌صورت خودکار به‌روزرسانی کند.

  1. نام کاربری و رمز عبور خود را در سایت اینستاگرام ذخیره نکنید

اگر مرورگر خود را باز کنید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید، اعلانی ظاهر خواهد شد و از شما خواهد خواست این اطلاعات را در مرورگر ذخیره کنید تا دیگر نیازی به وارد کردن آن‌ها در آینده نباشد. برای افزایش امنیت پیچ اینستاگرام بهتر است این اجازه را به مرورگر ندهید؛ زیرا ممکن است فرد دیگری که رمز عبور رایانه شخصی یا رایانه محل کار شما را می‌داند بدون نیاز به دانستن رمز عبور وارد پیچ شما شود.

  1. لینک‌های مشکوک را باز نکنید

فضای مجازی پر از لینک‌های آلوده است که می‌توانند رمز عبور شما را به‌راحتی بدزدند و به پیچ اینستاگرام شما وارد شوند؛ بر این اساس، اگر فردی مشکوک و ناآشنا لینکی به شما فرستاد، آن را به‌هیچ‌وجه باز نکنید. این لینک‌ها ممکن است شما را با بهانه‌هایی مانند در خطر بودن پیچ اینستاگرام یا برنده شدن در قرعه کشی به سایتی هدایت کنند که ظاهر مناسبی دارد ولی امنیت پیچ شما را در خطر خواهند انداخت. 

  1.  اطلاعات پیچ اینستاگرام خود را از بخش Data Download بگیرید

اطلاعاتی مانند تغییرات رمز عبور، ایمیل، نام کاربری شماره سیم‌کارت از طریق این بخش در هر زمانی قابل مشاهده است. علاوه بر این اطلاعات، می‌توانید زمان‌هایی را که دستگاه‌های مختلف وارد پیچ اینستاگرام شده‌اند یا از آن خارج شده‌اند به دست آورید. به بخش Privacy and Security بروید تا بخش Data Download را پیدا کنید. فرمت دلخواه خود را انتخاب کنید و سپس رمز عبور خود را وارد کنید تا اطلاعات پیچ اینستاگرام به ایمیل شما ارسال شود و امنیت پیچ اینستاگرام خود را بررسی کنید.

  1. مطمئن شوید رایانه و گوشی همراه شما امنیت کافی را دارند

حتما از آنتی‌ویروس قوی استفاده کنید و فایل‌های مورد نیاز خود را از منابع نامعتبری که ممکن است حاوی ویروس‌های خطرناک باشند دانلود نکنید. همچنین تعیین رمز عبور را برای رایانه و گوشی همراه خود فراموش نکنید؛ زیرا اگر دستگاه‌های شما رمز عبوری نداشته باشند و به سرقت بروند، امنیت پیچ شما با خطری جدی روبرو خواهد شد.

  1.  دنبال‌کنندگان فیک را حذف کنید

ممکن است برخی از دنبال‌کنندگان شما شخصی حقیقی نباشند و صرفا برای اهدافی مانند بالا بردن تعداد دنبال‌کنندگان پیچ‌های مختلف ساخته شده باشند. خرید فالوئر فیک می‌تواند امنیت پیچ را به خطر بیندازد و در نهایت پیچ شما توسط اینستاگرام بسته شود؛ بر این اساس، هیچ‌گاه اقدام به چنین کاری نکنید و همیشه به دنبال شناسایی و حذف دنبال‌کنندگان فیک باشید.

  1.  قوانین اینستاگرام را رعایت کنید

گاهی ممکن است پیچ اینستاگرام به علت عدم رعایت قوانین غیرفعال یا شادوبن شود. برای آن که پیچ اینستاگرام شما هیچ‌گاه با چنین مشکلاتی روبرو نشود، بهتر است قوانین آن را به‌دقت مطالعه کنید و برای رعایت آن‌ها تلاش کنید. برای مثال، روزانه حداکثر صد پیچ را از فهرست دنبال‌کنندگان خود حذف کرده و از استفاده از اپ‌های آنفالویاب خودداری کنید. از دنبال کردن، لایک کردن، کامنت گذاشتن، دایرکت ارسال کردن زیاد در زمان بسیار کوتاه نیز پرهیز کنید.

بالا بردن امنیت پیچ با مشاوران کارمنتو

برای داشتن بهترین امنیت پیچ اینستاگرام، با متخصصان سوشال مدیا کارمنتو تماس بگیرید تا پاسخ تمام سوالات خود را بگیرید. اهمیت امنیت پیچ اینستاگرام روزبه‌روز به علت افزایش هک و بسته شدن پیچ‌ها افزایش می‌یابد. بی‌توجهی به این موضوع مهم منجر خواهد شد تمام زحماتی که برای پیچ خود کشیده‌اید به هدر رود؛ پس هر چه زودتر خود اقدامات لازم را برای افزایش امنیت پیچ انجام دهید. آیا به نظر شما روش دیگری نیز می‌تواند منجر به افزایش امنیت شود؟ آن روش را در نظرات با ما و کاربران کارمنتو در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
چگونه امنیت پیج اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد