وظایف مشاور کسب و کار چیست؟

مدت مطالعه: 4 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 7 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

مشاوره به معنی دریافت کمک حرفه‌ای و کسب اطلاعات لازم از افرادی است که صاحب تخصص و دانش در زمینه ی خاص هستند. دریافت اطلاعات و کسب مشاوره در همه‌ی زمینه می‌تواند کارساز و کارگشا باشد. در ادامه قصد داریم که به وظایف مشاوران کسب و کار بپردازیم. با کارمنتو همراه باشید.

راه اندازی و شروع یک کسب و کار، یکی از چالش‌هایی است که در پیش روی افراد جامعه امروز به خصوص قشر جوان قرار دارد.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، شرایط کسب و کار بسیار خطرناک و دارای ریسک بالاست. اگر نتوانید به درستی از بازار و رقبا پیشی بگیرید، پروسه پیشرفت شما با شکست مواجه خواهد شد.

سرعت رشد فناوری و تکنولوژی بسیار زیاد است و اگر صاحبان کسب و کار نتوانند خود را با این سرعت تطبیق دهند، به طور حتم با شکست و پسرفت مواجه خواهند شد. وجود یک مشاور با تجربه در زمینه کسب و کار که از بیرون به کسب و کار شما و دنیای تجارت می نگرد، می تواند به شما کمک های اصولی و شایانی دهد.

مشاوران کسب و کار می توانند با ارائه راهکار های مفید و ارائه مشاوره در زمینه فناوری و تکنولوژی، کسب و کار شما را همگام با تکنولوژی پیش خواهد برد.

اگر چه رویای داشتن یک کسب و کار موفق و درآمد زا، بسیار وسوسه انگیز و جالب است اما داشتن یک رویا، به تنهایی تضمینی برای رسیدن به موفقیت نیست.

راه اندازی استارت آپ و کسب و کاری جدید، سخت و طاقت فرسا است و یک اشتباه کوچک در شروع کسب و کار می‌تواند شما و سرمایه‌تان را تا مرز نابودی بکشاند و زحمات شما را به راحتی هدر بدهد.

نقش مشاور در بهبود و توسعه کسب و کارها از اهمیت به سزایی برخوردار بوده که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود. از طرفی مشاور کسی است که همچون یک آنالیزور بخش‌های مختلف سازمان را واکاوی کرده و وضعیت موجود را به خوبی مشخص می‌نماید.

مشاور کسب و کار و به خصوص مشاور کسب و کار اینترنتی، یکی از مهم‌ترین بخشهایی است که حضور آن در هر کسب و کاری حیاتی و کارآمد است.

این افراد به دلیل داشتن تجربه و مهارت کافی، می‌توانند به راحتی ریشه مشکلات را شناسایی کرده و راهکار هایی را جهت حل آن ارائه دهند. علاوه بر این، مشاوران کسب و کار آموزش و دانش لازم برای کارمندان را به آن ها انتقال داده، برنامه‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد، مدیریت منابع انسانی، افزایش وفاداری مشتریان، میزان تبلیغات ارائه می دهند و در نهایت مسیر روشن و قابل پیش بینی برای کسب و کارتان ایجاد می کنند.

چرا کسب و کار شما به مشاور نیاز دارد؟

  • حضور یک مشاور خوب و کار بلد در کسب و کار شما، می‌تواند به کارمندان انگیزه بیشتری دهد. زمانی که مشاور در سیستم تجاری خود داشته باشید، حضور او نقطه قوت و اتکاء، برای کارمندان خواهد بود؛ چرا که آن ها این دلگرمی را دارند که هر زمان با مشکل یا چالشی درگیر شدند، بتوانند از مشاوران کمک دریافت نمایند.

  • وجود مکان مناسب برای برپایی کسب و کار از مواردی است که نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. یکی از موارد مهمی که مشاوران کسب و کار می توانند به استارت آپ ها کمک کنند، ارائه مشاوره در حیطه مکان و فضای محیط کاری است. زمانی که قصد راه اندازی و برپایی یک دفتر کاری را دارید، بهتر است از یکی مشاور کسب و کار کمک بگیرید، تا او بتواند شغل شما را با موقعیت جغرافیایی و مکان آن، تطبیق دهد.

  • دریافت مشاوره کسب و کار به شما کمک خواهد کرد که از طرق قانونی و درست به هدف خود برسید و به طور سهوی دچار اشتباهاتی نشوید که برایتان منع قانونی داشته باشد.

  • مشاورین کسب و کار، شما را با سیستم پرداخت مالیات و عوارض دولتی آشنا خواهند کرد و به شما راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه خواهند داد.

  • مشاورین کسب و کار در استخدام نیروی متعهد و کار بلد می توانند شما را راهنمایی کرده و در این زمینه به شما مشاوره دهند.

  • یکی از موارد مهمی که در استخدام نیروی کار در کسب و کار خود باید مد نظر قرار دهید، بستن قرارداد درست و دقیق با کارمندان است. وجود یک مشاور کسب و کار می تواند در زمان تنظیم و عقد قرارداد به شما کمک های اصولی و مهم ارائه دهند تا کسب و کارتان در آینده، کمتر با چالش مواجه شود.

گفتنی است که کارمنتو به عنوان نخستین اپلیکیشن تخصصی کسب وکار در حوزه‌های مالی و مالیاتی، امور حقوقی و ثبتی، بیمه و قانون کار، طراحی و برنامه نویسی، توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ، بازار بورس و …. بستری را فراهم کرده تا افرادی که نیاز به مشاوره درست و به‌ دور از هرگونه تعصب یا دور از احساسات دوستان و آشنایان دارند، بتوانند خدمات مشاورهای مورد نیاز خود در هر یک از حوزه‌های تخصصی، از طریق مشاوره تلفنی از تهران و شهرستان‌ها بدون طی مسافت طولانی، اتلاف زمان و با حداقل هزینه دریافت کنند.

سخن پایانی

بدیهی است که مشکلات موجود در کسب و کار، فقط توسط کارشناسان و افراد خبره در این حوزه، قابل شناسایی است. تیم کارمنتو در این مطلب سعی کرده است شما را به لزوم داشتن مشاوره یا تیم مشاوره در کسب و کارتان، آشنا سازد. پیشنهاد ما به شما این است که به جای استخدام کارمندان بیشتر و تمام وقت، حتما یک مشاور کسب و کار در کنار خود داشته و از آن بهره ببرید. دریافت مشاوره و کسب اطلاعات از افراد متخصص، می تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و به شما کمک کند که از خطراتی که تهدیدی برای موفقیت شماست، پیشگیری کنید.

و در پایان گفتنی است که کارمنتو با جذب متخصصان و مشاوران مجرب، آماده مشاوره تخصصی کسب و کار در حوزه‌های مالی و مالیاتی، امور حقوقی و ثبتی، بیمه و قانون کار، آی تی و مهندسی، دیجیتال مارکتینگ، بازار بورس و…. می‌باشد.

متن خود را بنویسید

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 2 نظر

4 2
وظایف مشاور کسب و کار چیست؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

5 دقیقه مطالعه
کارآفرینی
26 اسفند 1401

|

4 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد