استراتژی‌های بازاریابی و جذب مشتری در نمایشگاه‌های خودرو

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 23 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

قطعا افتتاح نمایشگاه خودرو و ورود به حوزه فروش خودرو، می‌تواند با سود زیادی همراه باشد. البته این موضوع به شرطی تحقق پیدا می‌کند که شما با جدیدترین روش‌های بازاریابی و فروش خودرو به خوبی آشنا باشید و آن‌ها را در بازه‌های زمانی مناسب به کار بگیرید. این یک حقیقت است که امروزه مانند اکثر زمینه‌های دیگر، بازاریابی خودرو هم دچار تغییرات متعددی شده است. بنابراین اگر نمی‌خواهید خیلی زود از فروشندگان حرفه‌ای خودرو که نمایشگاه‌ها و برندشان معتبر است عقب بمانید، حتما باید تغییرات مناسبی را در نحوه بازاریابی و تبلیغات خود اعمال کنید. اگر شما هم قصد فعالیت در زمینه بازاریابی و فروش خودرو را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جدیدترین روش‌های خلاقانه و مفید در زمینه تبلیغات و بازاریابی در صنعت خودرو آشنا کنیم.

در صورتی که با پرسش‌هایی مواجه شدید، می‌توانید در بخش مشاوره تبلیغات و برندینگ کارمنتو، در کارشناسان مشاوره دریافت کنید.

لزوم بازاریابی محصولات خودروسازی

ظهور برندهای معروف خودروسازی مانند هیوندای، کیاموتور، مزدا و غیره در سال‌های اخیر در ایران، باعث گسترش و ایجاد تحول در صنعت خودروسازی شده است. همین موضوع باعث شده که رقابت بین برندهای خارجی و برندهای معتبر داخلی مانند سایپا و ایران‌خودرو به اوج برسد و مشتریان با انتخاب‌های زیادی روبه‌رو شوند. با وجود اینکه متاسفانه به شکلی روافزون قیمت خودروهای تولید داخلی افزایش یافته و توان مردم برای خرید کاهش می‌یابد، اما هنوز هم کسب‌وکارهای نوپایی در زمینه بازاریابی و فروش خودرو وجود دارند که توانسته‌اند با وجود رقابت شدید، پیشرفت کنند و به درآمد خوبی برسند.

اگر کمی جزئی‌تر مساله بازاریابی خودرو را دنبال کنید، حتما متوجه می‌شوید که تبلیغات و بازاریابی مناسب تا چه حد برای جذب مشتریان جدید به نمایشگاه‌های خودرو اهمیت دارد. نمایشگاه‌های خودرو بیشتر از سایر کسب ‌و کارها به تبلیغات و بازاریابی احتیاج دارند؛ وگرنه به سرنوشت تعداد زیادی از نمایشگاه‌ها دچار می‌شوند که پس از مدت کوتاهی از شروع کارشان، تعطیل شده‌اند. در ادامه با راهنمای بهترین روش فروش خودرو همراه باشید.

برای اشنایی با روش‌های بازاریابی و فروش کالا، مشاوره بازاریابی و فروش کارمنتو، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

معرفی بهترین روش‌های بازاریابی و فروش خودرو

اکثر کسب ‌و کارهایی که در زمینه بازاریابی و فروش خودرو فعالیت دارند، اقدام به افتتاح نمایشگاه خودرو می‌کنند. نمایشگاه‌ها بهترین محل برای دیده‌ شدن محصولات خودروسازی محسوب می‌شوند. اما مساله مهم این است که چگونه باید مشتریان جدید را به نمایشگاه خود جذب کنید. متاسفانه در بین مدیران کسب ‌و کارهای این حوزه و صاحبان نمایشگاه‌‌ها، کمتر مدیری را پیدا می‌کنید که مناسب‌ترین روش‌های بازاریابی و فروش خودرو را برای نمایشگاه‌های خودشان در نظر بگیرند. فراموش نکنید که برای حرفه‌ای شدن در زمینه بازاریابی خودرو، باید تفکرات شما هم حرفه‌ای باشد و جدیدترین روش‌ها و ایده‌های خلاقانه را به کار بگیرید. در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم:   

داشتن برند؛ واجب‌تر از هر چیز!
در ابتدا شما باید اقدام به برندسازی مناسب برای نمایشگاه خود کنید. انتخاب اسم و عنوان مناسب در کنار طراحی لوگوی درجه یک و هم‌چنین داشتن شعار مناسب می‌تواند نمایشگاه شما را در ذهن مشتریان مختلف ماندگار کند. نمایشگاه‌های بزرگ و حرفه‌ای، از سفیر برند هم برای تبلیغات بیشتر بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید : هر آنچه درباره برندسازی کسب و کار باید بدانید

فضای مناسب نمایشگاه و پرسنل حرفه‌ای

اشاره کردیم که شما اگر می‌خواهید کسب‌ و کار خود را حرفه‌ای کنید، باید حتی جزئی‌ترین مسائل را هم برای بهتر شدن در نظر بگیرید. فراموش نکنید که حتما پرسنل کاربلد، حرفه‌ای و آشنا با محصولات خودروسازی در نمایشگاه خودتان استخدام کنید. مدیریت مناسب شما در ایجاد نظم پایدار و القای حس مثبت به مشتریان نمایشگاه، تاثیری مستقیم خواهد داشت. به عنوان مثال، می‌توانید از موزیک‌های آرامش‌بخش در فضای نمایشگاه به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید یا خدمات مناسبی برای بازدیدکنندگان در نظر بگیرید. همه این فعالیت‌ها در عین جزئی و کوچک بودن، تاثیر بسیاری بر جذب مشتریان خواهند داشت.

تبلیغات مناسب و پربازده؛ مهم‌ترین وظیفه شما در بازاریابی خودرو

هر چقدر هم تنوع محصولات شما در نمایشگاه زیاد باشد و پرسنل حرفه‌ای استخدام کنید، تا زمانی که توانایی شناساندن خودتان به مشتریان مختلف و در واقع مطرح کردن خودتان را نداشته باشید، یقینا در زمان کوتاهی دچار شکست خواهید شد. مناسب‌ترین راه برای تبلیغات پربازده، حضور فعال شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف است. هر چقدر که می‌توانید باید محصولات و خدمات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید و از فعالیت‌های حرفه‌ای خود برای ارائه خودروهای باکیفیت از برندهای معتبر، محتوا تولید کنید. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، بسترهای مناسبی هستند که شما می‌توانید خودتان را در بین میلیون‌ها کاربر مطرح کرده و حتی با مدیران کسب‌وکارهای مشابه در زمینه بازاریابی خودرو ارتباط برقرار کنید.
اما کار فقط به اینجا ختم نمی‌شود. به طور کلی در زمینه تبلیغات، شما باید در مناسب‌ترین زمان و مکان، به مطرح‌کردن محصولات و خدمات خودتان بپردازید. اگر سابقه نمایشگاه‌های معتبر و حرفه‌ای را بررسی کنید، قطعا متوجه می‌شوید که بازه‌هایی از زمان به نقطه عطف آن‌ها برای جذب مشتریان جدید تبدیل شده است.
این همان اثری است که تبلیغات مناسب بر نمایشگاه شما دارد. نصب بیلبورد و پوستر در سطح شهر و مکان‌های پربازدید و شرکت‌کردن در نمایشگاه‌های عمومی مختلف و فعالیت‌های مشابه، همگی می‌توانند کسب‌وکار شما را در زمینه بازاریابی و فروش خودرو ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای مهم در جذب و حفظ مشتری

اینستاگرام؛ راهی برای فروش بیشتر محصولات و بازاریابی خودرو

همان‌طور که گفته شد، اینستاگرام یکی از بهترین فضاها برای بازرایابی خودرو است. امروزه اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های اجتماعی تبدیل شده و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این شبکه اجتماعی، می‌توانید تعداد زیادی مخاطب جذب کرده و آن‌‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
البته توجه داشته باشید برای جذب مخاطب در این فضا باید بتوانید محتوای جذاب و کاربرپسند تولید کنید. برای این کار بهتر است علاوه بر پست و استوری‌هایی که از محصولات خود قرار می‌دهید، مطالبی آموزنده نیز درباره خودروها قرار دهید. تولید محتوای مخاطب‌پسند می‌تواند به جذب مخاطبان بیشتر شما کمک کرده و در نهایت فروش شما را افزایش دهد.

استفاده از پلتفرم‌های فروش محصولات

یکی دیگر از روش‌های بازاریابی و فروش خودرو، استفاده از پلتفرم‌های فروش محصولات است. در ادامه به بررسی دو مورد از پرطرفدارترین پلتفرم‌های فروش محصولات خواهیم پرداخت:

دیوار

دیوار پلتفرمی است که از سال 1392 با هدف خرید و فروش بی‌واسطه و آنلاین آغاز به کار کرده است. دیوار یکی از پربازدیدترین سایت‌ها در ایران است و همین امر منجر به این می‌شود که شما بتوانید به راحتی در آن به بازاریابی خودرو پرداخته و مخاطبان زیادی به دست آورید.

شیپور

شیپور از سال 1391 و با موضوع نیازمندی‌های آنلاین راه‌اندازی شده است. هدف از راه‌اندازی این پلتفرم، ارتباط دادن خریدار و فروشنده به صورت مستقیم و بدون واسطه است. شیپور نیز همچون دیوار، روش مناسبی برای بازاریابی خودرو و افزایش فروش شما خواهد بود.

بازاریابی خودرو؛ روشی برای افزایش فروش و درآمد بیشتر

صنعت خودرو یکی از مهم‌ترین و شاید جزو سودآورترین شغل‌ها در ایران به حساب می‌آید. البته بدون داشتن بازاریابی درست و اصولی، هر کسب‌ و کاری محکوم به شکست خواهد بود. نمایشگاه‌های خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای افزایش مشتری و افزایش فروش خود، نیاز به بازاریابی خواهند داشت.      

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 23 نظر

4 23
استراتژی‌های بازاریابی و جذب مشتری در نمایشگاه‌های خودرو

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد