کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه با فالوور کم

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 11 تیر 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

کرونا و دو سال خانه‌نشینی در کنار همه بدی‌هایش و هزینه‌هایی که به تک تک ما تحمیل کرد، چند نکته مثبت هم داشت. یکی از آن‌ها، گسترش فرهنگ کار آنلاین، دورکاری و درآمدزایی از طریق شبکه‌های اجتماعی بود. با وجود این که از ابتدای ایجاد شدن اینستاگرام (در سال 2012) خیلیها مشغول کسب درآمد از آن هستند، اما در این دو سال تعداد افراد و نحوه درآمد از اینستاگرام خیلی خیلی متفاوت و گسترده شده است. در این مطلب، می‌خواهیم کسب درآمد از اینستاگرام را به صورتی دقیق و موشکافانه بررسی کنیم و مسیرهای مختلفی را برای پول درآوردن از این شبکه اجتماعی به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر به داشتن یک کسب و کار اینستاگرامی یا فعالیت در فضای آن فکر می‌کنید، حتما این راهنمای کامل را تا انتها بخوانید.

برای دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان مشاوره اینستاگرام در تمامی زمینه‌ها، وارد لینک مقابل شوید.

چگونه از اینستاگرام پول در بیاریم؟

احتمالا رقم‌های بالای تبلیغات در اینستاگرام و درآمد فروشگاه‌های اینستاگرامی، شما را هم (حداقل یکی دوبار) به فکر فرو برده و شاید حتی به این فکر کردهاید که بد نیست اگر وارد این حوزه شوید. کسب درآمد از اینستاگرام  نیاز به سرمایه خاصی ندارد، حداقل در مراحل اولیه. در ابتدا حتما باید این نکته را بدانید که برخلاف پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، خود اپلیکیشن اینستاگرام به ازای  دیده شدن یا فالوور گرفتن به شما پول پرداخت نمی‌کند، و در واقع این شما هستید که از این بستر استفاده می‌کنید و مسیرهای درآمدزایی برای خودتان می‌سازید. با ذکر این نکته، روش کسب درآمد از اینستاگرام به دو مدل کلی تقسیم می‌شود: 

تولید محتوا
فروش محصول یا خدمت

تمام روش‌های درآمدزایی که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره میکنیم، زیرمجموعه یکی از این دو مورد هستند. هر فرد پردرآمدی در اینستاگرام در حال انجام دادن یکی از این دورکار است:

تولید محتوای جذاب و پرمخاطب، که در ازای آن فالوورهای بیشتری می‌گیرد و در نتیجه برندها، پیج‌ها و کسب و کارها برای تبلیغ به سراغ او می‌آیند.
فروش یک محصول یا خدمت. این محصول می‌تواند چیزی مثل غذا، پوشاک یا اکسسوری باشد و خدمت مورد فروش، می‌تواند چیزی شبیه به مشاوره مارکتینگ، مشاوره حقوقی یا آموزش باشد.

انواع روش های کسب درآمد از اینستاگرام

حالا که با دو مدل کلی کسب درآمد آشنا شدیم، بد نیست که آن‌ها را بشکافیم و ببینیم افرادی که از طریق این شبکه اجتماعی پول خوبی به دست آورده‌اند، دقیقا چکار کردهاند. روشهای کسب درآمد از اینستاگرام، اینها هستند:

فروشگاه اینستاگرامی: اگر توانایی تولید یک محصول را (حتی در مقیاس خانگی) دارید، اینستاگرام می‌تواند یک فروشگاه ایدئال برای شما باشد. با داشتن فروشگاه اینستاگرامی نه اجاره مکان پرداخت می‌کنید، نه مالیاتی می‌دهید و نه مشکلات رفت و آمد به محل مغازه را خواهید داشت. البته که برای افزایش فروش و کسب یک درآمد مطمئن، باید برای تبلیغات فروشگاهتان هزینه کنید.
فود بلاگینگ: اگر اهل کافه و رستوران هستید و سلیقه خوبی در انتخاب غذا یا نوشیدنی دارید، می‌توانید به عنوان یک فود بلاگر فعالیت کنید. در سال‌های اخیر، فودبلاگرهای اینستاگرام بیشتر به سراغ یکی از زیرمجموعه‌های مفهوم فود بلاگینگ رفته‌اند و بیشتر آن را انجام میدهند: معرفی کافه و رستوران.
انتشار ویدیو: موضوع ویدیوهای شما می‌تواند هرچیزی باشد، از طنز تا آموزش. اما مهم است که مخاطبان زیادی داشته باشد تا بتوانید فالوور بگیرید و بعد با تبلیغات درآمد کسب کنید.
بلاگری: اگر علاقه و البته فرصت کافی برای تولید محتوای دائمی و ساختن یک پرسونای اینستاگرامی از زندگی یا فعالیتتان را دارید، بلاگر شدن بهترین گزینه برای شماست.  برندها، سازمان‌ها و کسب و کارها برای معرفی خدمات و محصولاتشان به سراغ بلاگرها می‌روند و مبالغ خوبی را برای تبلیغات به آن‌ها پرداخت می‌کنند.
آموزش مهارت: میلیون‌ها نفر در اینستاگرام فارسی هستند که دوست دارند مهارت یاد بگیرند. اگر شما مهارت‌های مورد نظرشان را دارید، اینستاگرام برایتان یک پلتفرم درآمدزایی خواهد بود. این مهارت‌ها می‌توانند هرچیزی باشند: از آشپزی و شیرینی‌پزی تا برنامه‌نویسی و طراحی گرافیک.
مشارکت در فروش: در این روش، شما یک کانال برای فروش محصولات دیگران خواهید بود. محصولاتی که در تولیدشان نقش ندارید. مثلا یک پیج چند هزار نفری را به تبلیغ و فروش محصولات یک گالری طلا اختصاص می‏دهید (که خودش پیج دارد) و درصد دریافت خواهید کرد.

میزان کسب درآمد از اینستاگرام چقدر است؟

بیان کردن یک عدد دقیق برای درآمد اینستاگرامی، تقریبا غیرممکن است. اما میتوانیم بگوییم که برای هرکدام از روش‌هایی که در بالا گفتیم، چه میزان حدودی درآمد در ابتدای راه کسب خواهید کرد. البته که درآمد خالص شما، تا حدود زیادی بستگی به این دارد که چقدر برای تولید محتوایتان هزینه کنید. همان‌طور که گفتیم، در ابتدای مسیر هزینه تولید محتوا نباید خیلی بالا باشد و در ادامه می‌توانید تجهیزات بیشتری برای خودتان تهیه و حرفه‌ای‌تر تولید محتوا کنید، مثلا میکروفون مخصوص برای ضبط صدای ویدیو، دوربین حرفه‌ای و…  هرکدام از روشهایی که گفتیم، چقدر درآمد برای شما به همراه خواهد داشت؟

  • فروشگاه اینستاگرامی: درآمد فروشگاه بستگی به جنس محصولتان دارد. مثلا اگر اکسسوری نقره می‌فروشید، می‌توانید در اولین ماه‌ها روی 2 الی 3 میلیون تومان به بالا حساب کنید و اگر فروش لوازم خانگی انجام می‌دهید، رقم بالاتری مثل 7 تا 10 میلیون تومان در انتظارتان خواهد بود.
  • فود بلاگینگ: هزینه معرفی هر رستوران توسط یک بلاگر معروف، می‌تواند از ده الی پانزده میلیون تومان شروع بشود. اما بهتر است در ابتدای راه (که مخاطبان زیادی ندارید)  رقم‌های کمتر  و مشتری‌های بیشتر را انتخاب کنید.
  • تبلیغات با انتشار ویدیو: پابلیشرها معمولا سودشان را از طریق تعدد مشتری کسب می‌کنند و رقم هر تبلیغ (استوری یا پست) در صفحه‌شان خیلی بالا نیست. این رقم از حدود 200 هزار تومان شروع می‌شود.
  • بلاگری: بلاگر شدن در ابتدای مسیر نیاز به صرف زمان خیلی خیلی زیادی دارد و البته می‌تواند در مدت زمان نسبتا کوتاهی به درآمد برسد. میانگین دستمزد بلاگرها برای انتشار هر پست از حدود 100 هزار تومان شروع می‌شود و به رقم‌های میلیونی می‌رسد.
  • آموزش مهارت: این که مهارتتان را با چه قیمتی به دیگران آموزش بدهید، با شماست. می‌توانید پکیج‌های آموزشی خودتان را متناسب با قیمت رقبا بفروشید.
بیشتر بخوانید:‌ آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟ و چه فایده‌ای دارد؟

مزایا و معایب کسب درآمد از اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، کسب درآمد در شبکه اجتماعی اینستاگرام میتواند حکم یک شغل راحت و حتی خانگی را برای شما داشته باشد، اما مشکلات آن را هم نباید فراموش کنید. بیایید مزایا و معایب درآمدزایی در اینستاگرام را بررسی کنیم:

مزایا:

  • نیاز نداشتن به سرمایه بالا (حداقل در شروع)
  • راحتی و در دسترس بودن
  • امکان پیگیری علایق شخصی
  • صرف حداقل زمان

معایب:

  • مشکلات اینترنت و قطعی گاه به گاه
  • متغیر بودن درآمد در زمان‌های مختلف
  • تاثیرپذیری شدید از شرایط اقتصادی و اجتماعی
  • خطر فیلترینگ

کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات

همان‌طور که گفتیم، مقصد نهایی بسیاری از روش‌های فالوورگیری در اینستاگرام، کسب درآمد با تبلیغات است. وقتی شما مخاطبان زیادی داشته باشید، برندها و کسب و کارها به سراغتان می‌آیند تا محصولشان را به مخاطبان خودتان معرفی کنید. اما برای تبلیغات گرفتن، لازم نیست سال‌ها وقت بگذارید و یک پیج چند صد هزار فالووری بسازید. کافی است محتوایی منتشر کنید که فالوور (باکیفیت و واقعی) را در صفحه شما بالا می‌برد.  این محتوا می‌تواند توسط خودتان ساخته شود یا فقط منتشر شود.

کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه چگونه است؟

همین الان و با تلفنی که در دست دارید، می‌توانید یک صفحه اینستاگرام بسازید و در آن محتوایی بگذارید که تداوم انتشارش، فالوورهای شما را بالا می‌برد. با بالا رفتن فالوورهایتان (به صورت مرحله به مرحله)  درآمد بیشتری هم کسب خواهید کرد. تولید محتوا در خانه، نیاز به سرمایه ندارد و گاهی حتی می‌توانید محتوایتان را هم از بقیه جاها بردارید (مثلا قسمت‌های خنده‌دار فیلم‌ها و سریالها). چند راه کسب درآمد در اینستاگرام، بدون صرف هزینه این‌ها هستند:

  • تولید محتوای جذاب (جملات تاثیرگذار، کلیپ‌های سینمایی، عکس‌های نوستالژی و…)
  • آموزش و مشاوره در زمینه تخصصتان
  • برگزاری لایوهای دارای ورودی
  • ارتقا و فروش پیج
  • همکاری در فروش

کسب درآمد با فالوور کم

برای کسب درآمد با فالوور کم، باید حتما ارتباطتان با مخاطبانتان را قدرتمند و واقعی کنید، حتی اگر این مخاطبان فقط هزار نفر باشند.  مثلا اگر هزار نفر مخاطب کتابخوان و طرفدار جشنواره‌های هنری داشته باشید، یک فروشگاه محلی کتابفروشی ترجیح می‌دهد به شما اطمینان کند. چون هم قیمت تبلیغاتتان کمتر است و هم engagement بالایی دارید.  یکی از دیگر راه‌های کسب درآمد کم، دریافت درصد فروش است. مثلا می‌توانید با یک مزون یا فروشگاه بزرگ همکاری کنید و محصولاتش را بدون خریدن در پیجتان بفروشید. با این روش، شما یک کانال فروش هستید و البته درصد هم میگیرید.  همچنین فالوورهای کم شما، می‌توانند مخاطبان وفادارتان در آینده باشند. پس تبلیغات برای خدمت یا محصول خودتان را از همین حالا شروع کنید.

کسب درآمد  با لایک

بالا رفتن لایک، یکی از اولین و مهم‌ترین پیش‌نیازهای افزایش تعامل در صفحه شماست و افزایش تعامل، پیش‌نیاز اصلی فالوور و تبلیغ گرفتن.  پس بیراه نیست اگر بگوییم که اولین قدم شما و تمام تلاش شما، باید بالا بردن تعامل باشد. برای لایک گرفتن مسیرهای مختلفی وجود  دارد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی با لایک کردن پست‌های اینستاگرام هم می‌شود کسب درآمد کرد. سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که به ازای هر لایک به کاربران اینستاگرام مبلغی را پرداخت می‌کنند.

شروع افزایش درآمد از اینستاگرام با کمک مشاوران کارمنتو

برای درآمد کسب کردن از طریق اینستاگرام، باید این اپلیکیشن و الگوریتم‌های آن را بشناسید و با روشهای تولید محتوا هم آشنا باشید. ما در کارمنتو، با همکاری ده‌ها مشاور از همه شهرهای ایران، آماده ارائه مشاوره به شما درمورد اینستاگرام و روش‌های کسب درآمد از آن هستیم. در کارمنتو میتوانید سوالات و چالش‌هایتان در اینستاگرام را با متخصصان سوشال مدیا مارکتینگ در میان بگذارید و جواب‌های شخصی و تخصصی بگیرید. مشاوره گرفتن می‌تواند  از اشتباه‌های آینده در تولید محتوا و ارتقا پیج جلوگیری کند و هزینه این اشتباه‌ها را برای شما پایین بیاورد. برای شروع مشاوره آنلاین درمورد کسب درآمد اینستاگرامی و مشاوره کسب و کار اینجا کلیک کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 4 نظر

3 4
کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه با فالوور کم

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد