چگونه افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام داشته باشیم؟

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 24 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

اینستاگرام این روزها برای خیلی از برندها نقش یک ویترین محصولات و خدمات و البته یک شریک تجاری را دارد، و همین‌طور افراد مختلفی هستند که پرسنال برندینگ خودشان را کاملا بر روی این شبکه سوار کردهاند. این اینستاگرام است که ترافیک کاربری را به لندینگ پیج‌ها، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های دیگر میبرد و روز به روز تعداد مخاطبان یک صفحه را بالاتر میبرد. اگر میزان و شیوه حضورتان در اینستاگرام با ایدئالتان فاصله دارد، شاید وقتش رسیده که دستی به صفحه‌تان بکشید و آن را از نظر کیفی ارتقا بدهید. یکی از اولین موضوعاتی که هر کارشناسی هنگام ِ مشاوره ارتقا صفحه بر آن تاکید میکند، افزایش لایک اینستاگرام است. افزایش کامنت اینستاگرام (و البته لایک) به شما اجازه می‌دهد که بیشتر دیده شوید و به هدفتان از تاسیس پیج (چه فروش باشد و چه آگاهی‌رسانی) نزدیکتر. هرچه مخاطبان شما بیشتر باشند، فرصت‌های گسترده‌تری برای خلق تجربه منحصر به فرد برای آن‌ها خواهید داشت. اما افزایش کامنت اینستاگرام چقدر پیچیده است؟ آیا می‌توانیم با صفحات دیگر لایک و کامنت مبادله کنیم؟ آیا لایک اینستاگرام قابل خریدن است؟ در این مطلب با روش‌های مختلف افزایش لایک اینستاگرام و رشد در این شبکه‌ آشنا خواهیم شد.

برای دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان مشاوره اینستاگرام درمورد افزایش لایک و کامنت اینستاگرام، وارد لینک مقابل شوید.

لایک و کامنت اینستاگرام چیست؟

با دو بار کلیک کردن روی یک پست (عکس یا ویدیو) آن را لایک می‌کنید و با مراجعه به زیر آن پست، می‌توانید هرچیزی را در قالب کامنت بگویید. معمولا پست‌هایی که لایک‌های بالاتری می‌گیرند، به افراد بیشتری نشان داده می‌شوند و برای صفحه خودشان reach بالایی به همراه دارند. با این حال کامنت‌ها، داده‌های بیشتری نسبت به لایک‌ها به ما ارائه می‌دهند و البته engagement می‌سازند (احتمالا برای همین است که خیلی از بلاگرها و سازمان‌ها کپشن یا پستشان را با سوال تمام می‌کنند). کامنت گذاشتن از لایک کردن سخت‌تر است و بسیاری از کاربران، فقط و فقط وقتی دست به کامنت می‌شوند که آن پست واقعا برایشان اهمیت – مثبت یا منفی- داشته باشد. کامنت گفتگو ایجاد می‌کند، اما سخت به دست می‌آید. برای افزایش کامنت اینستاگرام هم البته مسیرهای متفاوتی وجود دارد.

بیشتر بخوانیم: چگونه امنیت پیج اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

چرا لایک و کامنت در اینستاگرام اهمیت دارد؟

احتمالا شما هم تبلیغات ارتقای پیج و سایتهای پرتعداد فروش لایک و کامنت را دیده‌اید. اما این لایک چرا آن‌قدر مهم است که بعضی‌ها حاضرند برای بیشتر کردنش پول پرداخت کنند؟ وقتی لایک‌های بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، راحت‌تر و بیشتر پیشرفت می‌کنید. لایک اینستاگرام مهم است چون:

  • لایک‌ها ترافیک اینستاگرام شما را بیشتر می‌کنند: هرچه لایک‌هایتان بیشتر باشد، به صورت ارگانیک فالوورهای بیشتری می‌گیرید. یکی از دلایلی که همه به دنبال افزایش لایک اینستاگرام هستند، همین افزیش فالوور و به دنبالش افزایش فروش و آگاهی از برند است.
  • شما را از رقبایتان جلوتر نگه می‌دارند: یک کسب‌ و کار (یا فرد) در اینستاگرام وقتی از رقبایش جلو می‌افتد که لایک‌های بیشتری داشته باشد.
  • حضور آنلاینتان را پررنگ نگه می‌دارند: وقتی بیشتر لایک بگیرید، در فید اینستاگرام فالوورهایتان بالاتر می‎مانید و در اکسپلور هم به اکانت‌های بیشتری پیشنهاد می‌شوید. در یک کلام: توی چشم هستید.
  • برندتان را پروموت می‌کنند: اسم، لوگو و طراحی بصری خاص برند شما چیزی است که با افزایش لایک اینستاگرام به افراد بیشتری نشان داده می‌شود و شاید دفعه بعدی وقتی لوگویتان را جایی دیدند، محصول شما را انتخاب کنند.

دلایل اهمیت کامنت در اینستاگرام چه چیزهایی هستند؟

  • کامنت‌ها وضعیت مخاطبان را مشخص می‌کنند: کاهش یا افزایش کامنت اینستاگرام یک تابلو از وضعیت اینستاگرام شماست. وقتی کامنت‌ها کم می‌شوند، احتمالا علاقه و درگیری مخاطب با پیجتان کاهش یافته. برعکس این نکته هم صادق است. بالا رفتن تعداد کامنت‌ها یعنی توجه‎ها به سمت شما جلب شده است.
  • Engagement پست‌ها را بالا می‌برند: اصلی‌ترین دلیل اهمیت کامنت‌ها برای دیجیتال مارکترها و صاحبان پیج، این است که میزان engagement هر پست را بالا می‌برند و هم در KPI تاثیرگذارند و هم باعث می‌شوند افراد بیشتری پست را ببینند. افزایش کامنت اینستاگرام از هر جهت به نفع صفحه است.
  • فرصت بالقوه‌ای برای کار هستند: یک آنلاین شاپ اینستاگرامی را در نظر بگیرید که افراد زیادی در کامنت پست‌های آن مشغول قیمت پرسیدن و نظر دادن درمورد محصول هستند. هرکدام از این کاربران یک فرصت برای خرید از آن آنلاین شاپ هستند و افزایش کامنت اینستاگرام یعنی افزایش فرصت کار.

تاثیر لایک و کامنت در اینستاگرام

در سال 2016 که اینستاگرام خیلی خیلی ساده‌تر از امروز بود، کسب و کارها و افراد خیلی نگران افزایش کامنت، بالا بردن engagement و تحلیل آمارها نبودند. فید اینستاگرام به ترتیب زمان پست‌ها را نمایش می‌داد و کافی بود روزی چند بار به اینستاگرام خودتان سر بزنید تا «همه» پست‌‍ها را ببینید و چیزی را از دست ندهید. اما این روزها پای الگوریتمها به میان آمده و برای موفقیت در این شبکه اجتماعی، باید خودتان را کاملا با آن هماهنگ کنید. اینستاگرام مارکتر امروز باید از خودش بپرسد که آیا کپشن پست‌ها به اندازه کافی قوی هست؟ آیا هشتگ‌ها به اندازه کافی خاص و مناسب مخاطب هستند؟ افزایش لایک و کامنت با هشتگ در چه وضعیتی است؟ آیا آمارها پست را در فید در موقعیت خوبی قرار داده‌اند؟ آیا تعداد لایک‌ها باعث می‌شوند که پست به اکسپلور برود؟ افزایش کامنت اینستاگرام ممکن است باعث دعوا و اختلاف نظر زیر پست‌ها شود یا همیشه یک اتفاق مثبت است؟ لایک و کامنت می‌توانند سرنوشت یک پست را در اینستاگرام عوض کنند و مقدار زیادی فالوور را به سمت صفحه شما بیاورند.

روش‌های افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام

برای افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام، این کارها را بکنید:

  • تولید محتوای کاربردی و جالب مختص پرسونای مخاطبتان
  • استفاده از هشتگ‌های niche و اختصاصی
  • منشن کردن صفحات مرتبط
  • پاسخ‎‌گویی سریع، مودبانه و تا حدی شخصی به کامنت‌ها
  • آپدیت کردن مداوم صفحه
  • اشتراک‌گذاری پست در استوری

و این کارها را نکنید:

  • تولید محتوای سبک زندگی با موضوعات عجیب برای اشتراک‌گذاری فکرنشده
  • استفاده از هشتگ‌های خیلی کلی یا غیرمرتبط با موضوع پست
  • لایک کردن افراطی و بی‌دلیل در صفحات دیگر
  • منتظر ماندن برای یک محتوا یا محصول خاص (یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌ها در پیج‌های اینستاگرام، این است که صاحبانشان منتظر یک روز ایدئال و محصولی بی‌نقص هستند تا پروموت را در اینستاگرام شروع کنند).
  • بی‌اعتنایی به سوالات و انتقادات فالوورها (حتی اگر این انتقادات تند باشند)

معایب خرید لایک و کامنت فیک

گاهی اوقات برندها و افراد، برای افزایش لایک اینستاگرام سریع‌ترین راه را انتخاب می‌کنند: خرید لایک. این خرید درمورد کامنت و فالوور هم امکان‌پذیر است و اصلا اگر همین الان کلیدواژه‌هایش را سرچ کنید، به دهها سایت خرید لایک، فالوور و کامنت می‌رسید. سریع‌ترین راه اما درست‌ترین راه نیست. بهتر است خیلی واضح به شما بگوییم که اگر صفحه اینستاگرام خودتان را دوست دارید و میخواهید طولانی مدت با آن کار کنید، باید بیخیال خرید لایک و فالوور شوید. این میان‌بر ارزشش را ندارد. چرا؟

علاوه بر این که لایک‌ها و کامنتهای غیرارگانیک صفحه شما را از فعالیت دور نگه می‌دارند و به مرور engagement آن را پایین می‌آورند (دقیقا برعکس چیزی که وعده داده‌اند)، اینستاگرام مدام در حال بروزرسانی الگوریتم‌های خودش است تا جلوی چنین فعالیتهایی را بگیرد. همین دو سه سال پیش بود که تعداد فالوورهای سلبریتیها ریزش‌های ترسناکی را تجربه کرد، چون اینستاگرام به شکلی هوشمند همه فیکها را حذف کرده بود. خودتان را جای مخاطب بگذارید و فکر کنید که در حال بررسی یک آنلاین شاپ هستید. طبیعتا وقتی تعداد زیادی کامنت تکراری، بی‌معنی و با اکانت‌های عجیب زیر پست‌هایش ببینید، بو می‌برید که این کامنت‌ها فیک هستند و کل اعتبار آن فروشگاه برایتان زیر سوال می‌رود. احتمال خرید شما از چنین فروشگاهی نزدیک به صفر است.

این نکته را هم فراموش نکنید که افزایش لایک اینستاگرام (یا افزایش کامنت) لزوما به معنای این نیست که افراد بیشتری به شما وفادار هستند. عدد کنار پست‌ها آمارها را به صورت دقیق نشان می‌دهد اما سود واقعی شما، کسانی هستند که شما را می‌شناسند؛ از شما خرید می‌کنند، به لندینگ پیجتان سر میزنند و به صورت داوطلبانه محصول یا خدمت شما را به دیگران هم معرفی میکنند. بنابراین همیشه بهترین مسیر برای افزایش کامنت اینستاگرام، بالا بردن عدد لایک، فالوور گرفتن و در نهایت بیشتر دیده شدن، مسیر ارگانیک است.

مشاوره برای افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام با کارمنتو

افزایش کامنت اینستاگرام و لایک بیشتر گرفتن، کار چندان دشواری نیست، اما هرکسی هم از پس آن برنمی‌آید. افزایش لایک اینستاگرام و بالا بردن engagement اگر به صورت اصولی انجام نشود، پیج شما را چندین پله عقب خواهد برد و ممکن است وقت، انرژی و بودجه‌تان را هدر بدهد. پلتفرم کارمنتو، یک پلتفرم گسترده آنلاین است که مشاوران متخصص در حوزههای مختلف در آن حضور دارند. این متخصصان در مواردی مثل دیجیتال مارکتینگ، اینستاگرام مارکتینگ، تولید محتوا و ارتقا پیج به صورت کاملا آنلاین، آمادگی راهنمایی دادن به شما هستند. در کارمنتو، هم می‌توانید به صورت تلفنی مشاوره بگیرید و هم از گزینه مشاوره آنلاین رایگان استفاده کنید. در مشاوره رایگان سوالتان را با جزئیات کامل می‌پرسید (مثلا این‌که چرا با وجود پست‌گذاری منظم تعداد لایک‌ها بالا نمی‌رود یا بهترین ساعت پست برای کامنت گرفتن کدام است) و بعد هر تعدادی از متخصصان که جوابی داشته باشند، برایتان می‌نویسند. مشاوره با حرفه‌ای‌ها و کاربلدهای حوزه اینستاگرام مارکتینگ باعث می‌شود وقت و انرژی‌تان را برای پاسخهایی که مشخص و حاضر هستند هدر ندهید و مستقیما آن‌ها را دریافت کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 2 نظر

5 2
چگونه افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام داشته باشیم؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد