فهرست مطالب
Toggle- اصل(1) مودی محترم حق برخورداری از رفتار عادلانه، منصفانه و قانونمند را دارد.
- اصل (2): مودی محترم حق کسب اطلاع و راهنمایی را دارد.
- اصل (3): مودی محترم حق برخورداری از خدمات مالیاتی مطلوب را دارد.
- اصل(4): پایبندی ما به اصل رازداری و حفظ حریم خصوصی، حق مودی محترم است.
- اصل (5): مودی محترم حق اعتراض، شکایت و تجدید نظر خواهی دارد.
در مورد حقوق مودیان مالیاتی و حق شهروندی ، سازمان امور مالیاتی کشور و کلیه کارکنان آن، خود را مسئول و موظف به احقاق حقوق قانونی مودیان، می دانند.اصول ششگانه زیر و اهم مشخصه های آن ها از محور های اساسی حقوق مودیان تلقی گردیده و مخاطب آن مودیان محترم مالیاتی هستنددر ادامه با کارمنتو همراه باشید تا در مورد حقوق مودیان مالیاتی و حق شهروندی بیشتر بدانید.
آیا در مسائل مالیاتی خود با مشکلاتی مواجه هستید و نیاز به دریافت مشاوره مالیاتی دارید؟ با نصب اپلیکیشن کارمنتو دیگر نگران این مشکلات نباشید.
اصل(1) مودی محترم حق برخورداری از رفتار عادلانه، منصفانه و قانونمند را دارد.
- ما با شما با ادب، احترام و متانت رفتار می کنیم.
- ما در انجام وظایف خود با انصاف و عدالت و پرهیز از هرگونه تبعیض عمل می کنیم.
- صداقت در گفتار و عمل و انجام به موقع تعهدات را بر خود مسلم می دانیم.
- ما با استناد به قوانین و مقررات جاری و معتبر، تصمیم گیری می کنیم.
- ما به شرایط خاص شما توجه نموده و در حیطه قانون و اختیارات مشکل گشایی خواهیم کرد.
اصل (2): مودی محترم حق کسب اطلاع و راهنمایی را دارد.
- ما به شیوه های گوناگون حقوق و تکالیف شما را اطلاع رسانی می کنیم.
- ما در حد امکان شما را راهنمایی نموده و اطلاعات قابل اطمینان در اختیارتان می گذاریم.
- ما روند رسیدگی به پرونده مالیاتی را به شما اطلاع داده و سوالات و ابهامات مالیاتی شما را در اسرع وقت پاسخ می دهیم.
بیشتر بخوانید: نکات طلایی مدیریت مالی و اهداف آن
اصل (3): مودی محترم حق برخورداری از خدمات مالیاتی مطلوب را دارد.
- ما تمام دانش، مهارت و امکانات خود را برای جلب رضایت شما، به کار می گیریم.
- ما نماینده قانونی شما را می پذیریم.
- رسیدگی ها و ممیزی های ما مستند و مستدل به دلایل، مدارک، شواهد و قراین است.
- وصول مالیات حقه، بر اساس قانون است و ما هرگز از شما پرداخت مالیات مضاعف و فراتر از قانون را انتظار نداریم. در صورت اثبات اضافه پرداخت مالیات نیز، با رعایت قوانین و مقررات مربوط، مبلغ مذکور را به همراه خسارات متعلقه، به شما مسترد خواهیم کرد.
- برخورداری از امکانات مناسب و تسهیلات لازم در ادارات امور مالیاتی و بهبود مستمر کیفیت خدمات رسانی و دسترسی آسان به خدمات مالیاتی و اداری از طریق گسترش مسیر های ارتباطی و الکترونیکی نمودن فرایند ها، حق شماست.
- شما می توانید اطلاعات و محتویات پرونده مالیاتی خود را رویت نموده و نسخه ای از گزارش رسیدگی را بخواهید.
- عملکرد ما شفاف بوده و نسبت به آن خود را مسئول و پاسخگو می دانیم.
بیشتر بخوانید: هر انچه در مورد مالیات تکلیفی باید بدانیم
اصل(4): پایبندی ما به اصل رازداری و حفظ حریم خصوصی، حق مودی محترم است.
- ما رازدار اسناد، مدارک و اطلاعات شما هستیم.
- اطلاعات شما نزد ما محرمانه بوده و جز به حکم قانون، آن را در اختیار هیچ شخص دیگری قرار نمی دهیم.
- حریم خصوصی شما را در تمامی فرایندهای مالیاتی، محترم می شماریم.
اصل (5): مودی محترم حق اعتراض، شکایت و تجدید نظر خواهی دارد.
- شما ابتدا می توانید از رئیس اداره امور مالیاتی مربوطه بخواهید تا نسبت به حل اختلاف مالیاتی رسیدگی نماید.
- شما حق دارید نسبت به مالیات مورد مطالبه و اقدامات انجام شده اعتراض نموده و در مراحل مختلف با ارائه لایحه دفاعی درخواست تجدید نظر نمایید.
- جلسه هیات حل اختلاف مالیاتی با حضور 3 نفر نماینده رسمی تشکیل می شود که یک نفر از آنان می تواند نماینده صنف منتخب شما باشد.
- شما حق دارید در جلسه هیات حل اختلاف مالیاتی حضور داشته و با ارائه توضیحات و تسلیم لایحه از خود دفاع کنید.
- رسیدگی مجدد پرونده مالیاتی شما منصفانه و حسب مورد با اجرای قرار و سرانجام صدور آرای مستند و مستدل، همراه خواهد بود.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 3 نظر
5
3
همه چیز در باره حقوق مودیان مالیاتی و حق شهروندی