راهنمای برگرداندن پیج اینستاگرام

مدت مطالعه: 7 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 آذر 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

اگر حتی یک بار برای شما پیش آمده که اینستاگرام بدون دلیل از صفحه یبرونتان انداخته باشد، احتمالا حس میلیون‌ها نفر که عبارت «برگرداندن اکانت اینستاگرام» را در گوگل سرچ می‌کنند، خیلی خوب می‌فهمید. اینستاگرام مثل هر شبکه اجتماعی دیگری، به امنیت کاربرانش اهمیت می‌دهد و در چند سال اخیر محافظتش را چند برابر هم کرده. تا جایی که حتی ممکن است اگر به خوبی امنیت صفحه را تامین نکنید، خودتان را هم از آن بیرون میکند. بیشتر اوقات برای برگداندن پیج اینستاگرام (کاری یا شخصی) باید مستقیما با خود اینستاگرام در تماس باشید و یک درخواست ثبت کنید.  با وجود کند بودن سیستم پشتیبانی اینستاگرام، هنوز هم مطمئن‌ترین راه برای بازگشت یک صفحه (که به هر دلیلی از دسترس خارج شده)، ارتباط با شبکه اجتماعی میزبان است. در این مطلب، می‌خواهیم یک راهنمای دقیق و گام به گام برای برگداندن اکانت اینستاگرام ارائه بدهیم، از اکتیو کردن اکانت‌‌های دی‌اکتیو شده تا مکاتبه با اینستاگرام برای تایید هویت صاحب اکانت. پس اگر شما هم با ارورهای مختلف این شبکه اجتماعی مواجه هستید و نمی‌توانید به درون حساب کاربری‌تان بروید، مطلب را تا انتها بخوانید.

برای دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان مشاوره اینستاگرام درمورد افزایش امنیت صفحه اینستاگرام، وارد لینک مقابل شوید.

چه کسی امنیت صفحه اینستاگرام شما را تامین می‌کند؟

در یک کلام: شما. حتما شما هم در صفحه اینستاگرام بعضی از سلبریتی‌ها یا کاربران پرفالوور عبارت «امنیت پیج» را دیده‌اید.  خدماتی که با عنوان حفظ امنیت پیج (و حتی کارهای پیشرفته‌تری مثل برگرداندن پیج اینستاگرام) تبلیغ می‌شوند، چیزی نیستند به جز یک سری اقدام ساده ولی موثر برای ایمن نگه داشتن پسوورد و صفحه. افرادی که این خدمت را ارائه می‌دهند هم مدرک تحصیلی برایش دریافت نکرده‌اند و صرفا اینستاگرام و قوانین امنیتی آن را خیلی خیلی خوب می‌شناسند. همه این کارها را هم می‌توانید درون محیط خود اینستاگرام انجام بدهید. این اقدامات چه چیزهایی هستند؟

  • یک پسورد قدرتمند و غیر قابل حدس زدن انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای برگرداندن پیج اینستاگرام پسورد شما نقش مهمی دارد و اگر کسی به آن دسترسی داشته باشد، می‌تواند اکانت را تا همیشه مال خودش کند. از شماره‌های قابل حدس زدن (شماره تلفن، پلاک خانه و…) دوری کنید و کلمه‌ای را به عنوان پسورد انتخاب کنید که فقط خودتان می‌دانید. استفاده از علامت‌ها (!@#) هم برای قوی‌تر کردن پسورد توصیه می‌شود.
  • لازم است که برای امن نگه داشتن صفحه‌تان، رمز عبور آن را چند وقت یک بار عوض کنید، به ویژه زمانی که اینستاگرام به شما پیغامی مبنی بر عوض کردن آن میدهد. این پلتفرم چند وقت یک بار security check  انجام می‌دهد و پسوردهایی که از طرف سایتهای دیگر دزدیده شده‌اند را بازیابی میکند. اگر در این جستجو، اینستاگرام تشخیص بدهد که جایی یا وب‌سایتی به پسورد شما دسترسی دارد، از شما می‌خواهد که تغییرش بدهید. پسورد جدید را قوی‌تر از قبلی انتخاب کنید.
  • حتما ورود دو مرحله‌ای را برای اکانت خودتان فعال کنید. اگر می‌خواهید افراد و ربات‌ها به سادگی وارد اکانتتان نشوند (و در پی آن به دنبال راه‌های برگرداندن پیج اینستاگرام نگردید) خیلی خیلی مهم است که two factor authentication یا همان ورود دو مرحله‌ای را برای اکانتتان فعال کنید. برای انجام این کار باید به settings و بعد security بروید. این امکان، اینستاگرام شما را یک مرحله از دسترس افراد بیرونی دورتر نگه می‌دارد.، یعنی فقط با وارد کردن پسورد نمی‌توان وارد آن شد و باید با استفاده از شماره یا ایمیل، ورود شما تایید شود.
  • مطمئن شوید که ایمیلتان هم امن است، چون هر کسی که به ایمیل شما دسترسی داشته باشد، خیلی سریع اینستاگرامتان را هم به دست خواهد آورد. ورود دو مرحله‌ای و پسورد قدرتمند را برای ایمیلتان هم انجام بدهید.
  • دیتای خودتان را دانلود کنید. همیشه یک بک آپ از محتواهایی که در اینستاگرام می‌گذارید بگیرید، تا در صورت از دست رفتن اکانت و موفق نشدن در برگرداندن پیج اینستاگرام، حداقل داده‌ها و عکس‌هایتان را داشته باشید.
  • وقتی روی کامپیوتر یا موبایل فرد دیگری اینستاگرام خودتان را لاگین می‌کنید، حتما بعد از پایان کار  از آن بیرون بیایید و گزینه Remember me را هم غیرفعال کنید.
  • هیچوقت به افراد یا سایت‌هایی که از امینتشان مطمئن نیستید، پسورد خودتان را ندهید.

بیشتر بخوانیم: آموزش صفر تا صد بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

آموزش برگرداندن پیج اینستاگرام هک شده

هک شدن به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. هروقت که به هر دلیلی کسی به اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند (البته بدون اجازه خودتان)، یعنی هک شده‌اید.  برگرداندن پیج اینستاگرام بعد از هک، خیلی از اوقات محتمل است. قبل از هرچیز سعی کنید بفهمید که ایمیلتان هک شده یا اینستاگرامتان. خیلی از اوقات، هکرها یا ربات‌ها از طریق دسترسی به ایمیل، اطلاعات اینستاگرام را به دست می‌آورند و واردش می‌شوند.  پس حتما چک کنید و ببینید که چه دستگاه‌هایی در ایمیلتان وارد شده‌اند. اگر یک دستگاه ناشناس دیدید، فورا session آن را لغو کنید. در مرحله بعد، باید به اینستاگرام اطلاع بدهید که اکانت شما هک شده:

  • در صفحه لاگین، روی Get help logging in (در اندروید) یا Forgot password (در آیفون) کلیک کنید.
  • نام کاربری، ایمیل، تلفن و هر اطلاعات لازم دیگر را وارد کنید. اگر این‌ها را به یاد ندارید، اینستاگرام گزینه Need More Help را برایتان قرار داده. روی آن کلیک کنید.
  • در این مرحله اینستاگرام یک لینک لاگین به شماره تلفن یا ایمیلتان میفرستد. روی آن کلیک کنید و با راهنمایی اپلیکیشن وارد اکانتتان شوید.
  • حتما بعد از برگرداندن پیج اینستاگرام، طبق راهنمایی همین مطلب یک پسورد قدرتمند و خوب انتخاب کنید.

اما در شرایطی که ایمیلتان هم هک شده باشد چه؟ در این وضعیت باید هرچه زودتر به ایمیلتان دسترسی پیدا کنید تا از طریق آن بتوانید اینستاگرام را برگردانید. در هنگام لاگین، از هر سرویس ایمیلی که استفاده می‌کنید گزینه Forgot Password را بزنید و طبق راهنمایی‌ها، از طریق ایمیل بکاپ یا شماره تلفن وارد ایمیل خودتان بشوید.

برگرداندن پیج اینستاگرام دی اکتیو شده

برای دوباره اکتیو کردن اکانت‌هایی که دی‌اکتیو شده‌اند، کافی است یک لاگین ساده کنید. اینستاگرام درمورد فعالسازی دوباره اکانت‌های دی‌اکتیو شده بسیار سختگیر است. این را هم فراموش نکنید که اگر موقتا اکانت را دی‌اکتیو کرده‌اید، اینستاگرام آن را به مدت یک هفته از دسترس خارج می‌کند. یوزرنیم و پسورد خودتان را وارد کنید و به اکانت بروید، به همین سادگی اکانت شما دوباره فعال شده و نیاز به اقدام دیگری هم ندارد.

برگرداندن پیج اینستاگرام بدون ایمیل یا شماره تماس

گاهی برای برگرداندن اکانتمان در اینستاگرام، نه ایمیل در دسترس داریم و نه  تلفن. در این جور اوقات باید از طریق ارتباط مستقیم با اینستاگرام اقدام کنید. در صفحه لاگین، یا وقتی که پسورد خودتان را وارد کردید و نتوانستید با آن به اکانت بروید، باید به سراغ گزینه Get More Help بروید. بعد، می‌توانید با کلیک روی گزینه «I can’t access this phone number » درخواست کمک کنید. اینستاگرام این گزینه را برای افرادی پیش‌بینی کرده که به شماره تلفنشان دسترسی ندارند. بعد از این کلیک، به قسمت درخواست پشتیبانی یا Request Support راهنمایی می‌شوید تا فرمی که اینستاگرام در آن‌جا قرار داده را پر کنید.در این فرم، باید ایمیلی را وارد کنید که می‌خواهید اینستاگرام از طریق آن با شما در تماس باشد، و البته ایمیلی که به اکانتتان لینک است. بعد چند پرسش را جواب می‌دهید و یک خلاصه از مشکل ارائه می‌کنید.

بعد فرم را ارسال کرده و منتظر پاسخ اینستاگرام می‌مانید. بعد از این مرحله، معمولا با فاصله چند روز تا چند هفته اینستاگرام با شما تماس می‌گیرد و یک کد می‌فرستد، باید این کد را روی کاغذ بنویسید و یک عکس واضح بگیرید و ارسال کنید. در نهایت، اگر اینستاگرام هویت این عکس را تایید کند، لینک ریست پسورد را برایتان ارسال می‌کند.

بیشتر بدانیم: چگونه افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام داشته باشیم؟

راهنمای برگرداندن پیج اینستاگرام از گوگل

شما با اکانت گوگل خودتان می‌توانید اینستاگرامی که بسته شده را برگردانید. معمولا با لاگین کردن در گوگل (در فضای یک برازر) تمام هیستوری، پسووردها و cache شما با آن برازر بازیابی می‌شود، مگر این‌که خودتان همه چیز را پاک کرده باشید. اگر همه راه‌ها را رفته‌اید و نتوانسته‌اید جواب بگیرید، در صورتی که اینستاگرام خودتان را حتی یک بار از درون برازر لاگین کرده باشید، احتمال پیدا شدن پسووردش از طریق آن وجود دارد.

همچنین با لاگین کردن به اکانت گوگلتان، به ایمیل خودتان هم دسترسی دارید. همان‌طور که در بخش‌های مختلف این مطلب گفتیم، ایمیل یکی از راه‌های اصلی بازیابی پسورد و برگرداندن پیج اینستاگرام محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که اگر به ایمیلتان دسترسی دارید، بیش از نیمی از راه را طی کرده‌اید.

برگرداندن اکانت اینستاگرام بدون رمز

بیشتر وقت‌هایی که نیاز به بازگردانی یک صفحه اینستاگرام داریم، به پسورد دسترسی نداریم. چه هک شده باشیم، چه بدون بکاپ پسورد را تغییر داده باشیم و چه به سادگی پسوردمان را فراموش کرده باشیم. خوشبختانه اینستاگرام گزینه Forgot Password را در اختیار کاربران قرار داده.  در این مواقع اگر به ایمیل یا شماره تلفنتان دسترسی داشته باشید، کار راحت است:

  • در گوشی‌های اندرویدی، به صفحه لاگین بروید و روی Get help logging in  کلیک کنید. یوزرنیم، ایمیل، یا شماره تلفن را وارد کنید و منتظر لینک بمانید. یا از طریق فیس بوک اقدام کنید.
  • در آیفون‌ها، در صفحه لاگین روی Forgot password  کلیک کنید و یکی از گزینه‌های یوزرنیم یا تلفن را انتخاب کنید. بعد با وارد کردن اطلاعات بیشتر (ایمیل، شماره و…) روی Next کلیک کنید.

برگرداندن اکانت اینستاگرام حذف شده

اگر اکانت شما توسط خودتان (یا هرکسی که پسورد شما را دارد ) «حذف» (Delete) شده، هیچ راهی برای برگرداندن آن وجود ندارد. متاسفانه در این موقعیت، باید به فکر ایجاد یک اکانت جدید با همان ایمیل و شماره تلفن باشید، هرچند که اجازه انتخاب نام کاربری قبلی را هم ندارید. با این حال، گاهی دسترسی نداشتن به اکانت اینستاگرام (و پیدا نشدنش در سرچ) لزوما به معنای پاک شدن آن نیست. بعضی از اکانت‌هایی که در نگاه اول به نظر حذف‌شده میرسند، در واقع دیسیبل، بن یا شدو بن شدهاند. اگر اینستاگرام اکانت شما را دیسیبل کرده، می‌توانید از قسمت «برگرداندن پیج اینستاگرام دیسیبل شده» بازگردانی آن را یاد بگیرید و انجام بدهید.

برگرداندن پیج اینستاگرام با فیسبوک

اگر اکانت اینستاگرام شما به فیس بوک وصل است، کارتان در برگرداندن آن خیلی ساده‌تر خواهد شد، کافی است این مراحل را به ترتیب جلو بروید:

  • در مرحله لاگین، روی لینک Forgot Password کلیک کنید و بعد Reset Using Facebook را بزنید.
  • نام کاربری فیس بوک خودتان را بزنید و با ورود پسورد، وارد اکانت فیس بوکتان شوید.
  • حالا وقت انتخاب یک پسورد جدید است که با آن وارد اکانت اینستاگرام خودتان خواهید شد. پسورد جدید (و قدرتمند) را وارد کنید و دکمه Reset را بزنید.

بیشتر بدانیم: آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟ و چه فایده‌ای دارد؟

برگرداندن پیج اینستاگرام با شماره تلفن

یکی از اولین و مهم‌ترین دیتاهایی که اینستاگرام هنگام ثبت‌نام از شما درخواست می‌کند، شماره تلفنتان است. بهتر است به این اپلیکیشن شماره‌ای را بدهید که روشن و در دسترس است، چون هنگام برگرداندن اکانت اینستاگرام، این شماره شما را چند مرحله جلو می‌اندازد. اگر شماره تلفن را وارد نکرده باشید، اینستاگرام بارها و بارها از شما درخواست می‌کند و یادتان می‌آورد که آن را به حساب کاربری خودتان اضافه کنید. اگر به هر دلیلی رمز عبور اینستاگرامتان را فراموش کرده‌اید یا به دلیل هک یا دی‌اکتیویشن به آن دسترسی ندارید، از طریق مراحل بالا اقدام کنید و لینک ورود را در شماره تلفن خودتان بگیرید.

برگرداندن پیج اینستاگرام دیسیبل شده

وقتی پیغام دوست‌نداشتنی دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام را می‌گیرید، احتمالا مثل همه سوال شما هم این است که اصلا چرا؟ خود اپلیکیشن در چنین مواقعی شما را به قسمت Learn more راهنمایی می‌کند و نشانتان می‌دهد که چطور می‌توانید اکانت را پس بگیرید. ابتدا خیلی خوب Community Guidelines را بخوانید و ببینید که احتمال دارد کدام قانون این شبکه را زیر پا گذاشته باشید. خود اپلیکیشن راهنمایی‌تان می‌کند که بایدچه کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر مواقع، اکانت‌های دیسیبل شده تنها در صورتی برمی‌گردند که به اشتباه غیرفعال شده‌ باشند، و اگر محتوای شما برخلاف قوانین اینستاگرام است، ممکن است نیاز به ساختن یک اکانت جدید پیدا کنید.

همچنین می‌توانید در صفحه رسمی تماس اینستاگرام یک درخواست ثبت کنید تا مورد شما بررسی شود. در این مواقع بهتر است معذرت نخواهید (چون این شبهه را به وجود می‌آورد که واقعا گناهکار هستید). ممکن است اینستاگرام از شما بخواهد برای تایید هویت، یک سلفی بفرستید. گاهی لازم است که چندین و چند بار درخواست ارسال کنید تا جواب بگیرید و این فرایند مدت زیادی طول بکشد

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 6 نظر

2 6
راهنمای برگرداندن پیج اینستاگرام

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد