تکنیک‌های مهم و کاربردی برای فروش در شبکه اجتماعی لینکداین

مدت مطالعه: 10 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

لینکداین اگر نگوییم موثرترین، اما یکی از تأثیرگذارترین سوشال نتورک‌ها یا شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود. از این لحاظ، فروش در لینکداین دارای اهمیت زیادی است و تکنیک‌های خاص خود را دارد. شاید جالب باشد بدانید، لینکداین بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کسب و کار با بیش از 300 میلیون کاربر است. در حالی که توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت ابزاری با ارزش در مورد علائق و شخصیت شما هستند و بسیاری برای توسعه مشاغل خود و بازیابی دیجیتال آنها توجه دارند. بهتر است که لینکداین نیز به عنوان بستری مناسب برای فروش فراموش نشود. این پلتفرم یکی از تخصصی‌ترین بسترها برای ارتباط مستقیم با کسب و کارها و فروش B2B از طریق یک شبکه اجتماعی است.

لینکدین کارمنتو

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان با کمک این شبکه، به برندسازی، بازاریابی، فروش پرداخت ؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، اما راهکار را نمی‌دانید، این مقاله را که پیرامون استراتژی مهم و تاکتیک‌های کاربردی برای فروش در لینکداین است با کارمنتو به دقت تا انتها بخوانید.

نکات مربوط به ساخت صحیح پروفایل برای فروش در لینکداین

از آنجایی که هدف اولیه شما فروش در لینکداین است، باید قشر خاصی از مخاطبان را که مغایر با اهداف این اپلیکیشن فعالیت می‌کنند، هدف قرار دهید. شما قصد دارید به نوعی بازاریابی دیجیتال انجام دهید که منجر به فروش کالا یا خدمات شود، نه مانند دیگر مدیران و استخدام کنندگان که در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. این نکته بدان معناست که پروفایل شما نباید اشاره‌ای به این امر داشته باشد که قصد شما چیست و یا چقدر در کسب و کار خود موفق هستید.

در حقیقت، گفتن اینگونه جزئیات فقط به مخاطبان یادآوری می‌کند که شما یک فروشنده هستید و باعث می‌شود آنها در مورد انگیزه‌های شما مشکوک شوند. بنابراین باید این دید را منتقل کنید که به چشم یک مشتری به آنها نمی‌نگرید و به عنوان مخاطب برای شما ارزش دارند.

 تیتر پروفایل موفق برای افزایش فروش در لینکداین

 تگ‌لاین کوتاهی در صفحه شما در لینکداین و دقیقاً زیر نام پروفایل وجود دارد که به عنوان شغلی با همان تیتر پروفایل شهرت دارد. یک فرمول ساده برای ایجاد یک تیتر به یاد ماندنی و چشم نواز در متن زیر وجود دارد:

عنوان شغلی+ کمک به + هدف و چشم‌انداز = تیتر پروفایل عالی و کاربر پسند. به عنوان مثال با نام کسب و کار خود شروع کنید و بنویسید ما در فروشگاه فلان به صورت تخصصی به باشگاه‌های بدنسازی کمک می‌کنیم دیجیتالی شوند. این تیتر علاوه بر مختصر و گویا بودن، معرف شماست و در یک نگاه کالا و خدماتتان را به صورت مختصر معرفی می‌کند.

بنابراین در قسمت تیتر یا همان عنوان نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

· عنوان باید به تخصص اصلی شما اشاره کند.

· تیتر می‌تواند دارای صفت مانند متخصص، خبره و مواردی از این دست باشد، ولی نباید در تعریف از خود زیادی‌روی کنید.

· بهتراست از شعارهایی که برای فروش دارید و در دیجیتال مارکتینگ بهره می‌برید در این بخش استفاده نکنید.

· تعداد کاراکترها را مدنظر داشته باشید و طبق آن، تیتر را چند بار نوشته و ویراستاری کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

بخش خلاصه لینکداین

بخش خلاصه لینکداین یکی از مهمترین قسمت‌های پروفایل در این شبکه اجتماعی است و اکثر افراد حاضر در این فضا به خواندن همین بخش برای شناخت یک پروفایل اکتفا می‌کنند. اگر هدف شما فروش در لینکداین است، باید دقت بالایی را در نوشتن این بخش داشته باشید تا کسب و کار، خدمات، توانایی‌ها و موفقیت‌های خود را نه به صورت جزئی و ریز، بلکه کاملاً دقیق اما خلاصه ذکر کنید.

خلاصه صفحه شما برای فروش در لینکداین باید حداکثر یک پاراگراف باشد؛ .بنابراین، بهتر است به نقش خود، فعالیت‌ها و گزاره‌های منحصر به خود، نحوه ارتباط با شما و … در بخش خلاصه اشاره نمایید. بهتر است برای فروش در لینکداین در قسمت خلاصه کلماتی را که پیرامون کسب و کار و تخصص شما سرچ می‌شود را اضافه کنید تا بهتر دیده شوید.

دیسکریپشن یا شرح مرتبط با نقش و فعالیت شما

برای نوشتن توضیحات مرتبط با نقش و فعالیت خود بهتر است مانند جملات زیر بنویسید:

·   با کالای ما در صنایع خود کار کنید تا به طور متوسط ​​3٪ هزینه تولید را کاهش دهید.

·   به مشتریان کمک کنید تا هزینه‌های 500000 دلاری را کاهش دهند .

·   با ما 100٪ استانداردهای ایمنی برسید.

 این دستاوردها به یک خریدار بالقوه این پیام را منتقل می‌کند که: "من می توانم تأثیر مثبتی بر تجارت شما بگذارم." به همین دلیل خریدار ترغیب می‌شود با شما ارتباط برقرار کند، در این صورت بهتر است درخواست او را برای تعامل بی‌پاسخ نگذارید. زیرا قدمی بزرگ برای آغاز بازاریابی و فروش در لینکداین است.

تصویر پروفایل لینکداین

 طبق آمار انتشار یافته از طرف لینکداین، صرفاً داشتن یک عکس – هر تصویری – باعث می شود مخاطبان پروفایل شما را 14 برابر بیشتر از پروفایل‌های بدون تصویر مشاهده کنند. این امر ثابت می‌کند شما پیجی فیک و بدون هدف در لینکداین ایجاد نکرده‌اید. اما همه عکس‌ها تأثیر برابری ندارند. شما باید در بهترین شرایط نور، تصویری بگیرید که روی صورت شما تمرکز کند. علاوه بر نورپردازی خوب، تصویر باید فاقد پس زمینه باشد که منجر به حواس‌پرتی مخاطب شود. اگر هزینه لازم را دارید و هدف شما فروش در لینکداین به صورت حرفه‌ای باشد، ایده خوبی است که یک عکاس حرفه‌ای برای گرفتن عکس استخدام کنید.

کارمنتو لینکدین

چه خود عکس پروفایل را گرفتید چه از یک عکاس برای این کار استفاده کردید، هنگامی که یک گزینه نهایی را انتخاب کردید، از مدیر، هم سن و سالان و دوستان قابل اعتماد خود بخواهید که عکس پروفایل شما را بررسی و نظر خود را در مورد آن بدهند: به نظر آن‌ها دوستانه است؟ یا غیر حرفه‌ای ؟ دریافت بازخورد از چندین نفر به شما نشان می‌دهد که آیا عکس پروفایل کنونی به شما برای فروش در لینکداین کمک می‌کند یا به هدفی که دارید آسیب می‌رساند.

توجه به سایر نکات

 هرچه پروفایل شما کامل‌تر باشد معتبرتر به نظر خواهید رسید. پروفایل‌های توییتر، فیس بوک، اسنپ چت و پروفایل اینستاگرام خود را (اگر به صورت حرفه ای از آن‌ها استفاده می‌کنید) به این بخش اضافه کنید. علاوه‌بر این، در بخش پروفایل ایمیل و شماره تلفن به همراه وب سایت شرکت شما نیز قابل مشاهده باشد.

برای بازاریابی دیجیتال و فروش در لینکداین چگونه کار خود را آغاز کنیم؟

لینکداین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های بازاریابی دیجیتال مطرح است البته نه به این معنا که کالا یا خدماتی را در پروفایل خود قرار داده و اقدام به فروش نمایید. بلکه راهی برای ارتباط گیری با مخاطب و تبدیل آنها به مشتری برای فروش در لینکداین است.

جستجو

خوشبختانه در لینکداین امکان مشاهده طیف گسترده‌ای از فیلترها برای جستجو قدرتمند وجود دارد که شناخته شده‌ترین روش برای شناسایی مشتریان بالقوه است. به محض ایجاد ارتباط با مخاطب، بهتر است که پروفایل فرد را چک کنید. با کارها، علایق و فعالیت‌های او آشنا شوید. بر روی پروفایل مخاطب پیامی ارسال کنید البته، توجه کنید که نباید پیام در مورد فروش باشد، بلکه به معرفی خود در کمال احترام بپردازید و در مورد تخصص وی نظری دوستانه داده و در انتها راه ارتباطی را هم ذکر کنید.

لینکدین کارمنتو

اگر می‌خواهید جستجوی شما مرتبط‌‌تر باشد، می‌توانید از بخش ناوبری فروش لینکداین استفاده کنید که فیلترها و نتایج مشخص‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

استفاده از بخش"سایر مردم نیز مشاهده کردند"

بعد از ارتباط‌سازی با هر فردی بهتر است که به پروفایل آنها بروید و کادر People also Viewed را در ستون سمت راست پروفایل پیدا کنید. این کار به شما در یافتن مخاطبانی که مرتبط با کسب و کار و اهداف شما هستند، کمک خواهد کرد.

جستجوهای ذخیره شده

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد برای بازاریابی دیجیتال بهتر، نتایج جستجوی جدید مخاطبان خود را به صورت ایمیل دریافت کنید. این کار برای تعیین چشم‌انداز و هدف به شما کمک می‌کند.

استفاده از قابلیت Lead Builder

قابلیت Lead Builder یک ویژگی قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد با توجه به اهداف خود، مخاطب را زیر نظر داشته باشید؛ با این ویژگی به روزرسانی‌ها و محتواهای ارسالی آنها به طور مستقیم در صفحه اصلی شما نشان داده می‌شوند. بنابراین، می‌توانید از این طریق و با نظرات و لایک توجه آنها را به خود جلب کنید.

هشدارهای شغلی

هر تغییر شغل در وضعیت مخاطبان شما یک فرصت بالقوه برای بازاریابی دیجیتال و فروش در لینکداین است. شاید مشتری فعلی در حال انتقال به یک شرکت دیگر باشد و این نکته مهم است که بدانید، آیا با این تغییر در شغل جدید هم می‌تواند مانند قبل از محصول شما سود ببرد؟ برای دیدن زمانی که افراد در شبکه شما ارتقا پیدا کرده، شغل خود را تغییر داده یا به یک شرکت جدید منتقل شده‌اند، می‌توانید هشدارهای روزانه یا هفتگی را تنظیم کنید که از طریق ایمیل یا اعلان‌های خود برنامه برای شما به نمایش درمی‌آید.

استفاده از بخش لینکداین پالس

بخش پالس دنیایی از مقالات و محتواهای مرتبط با هر شغلی را در خود دارد. این بخش برای کاربران ایرانی اغلب ناشناخته است؛ در صورتی که پتانسیل بالایی برای به اشتراک‌گذاری مطالب مرتبط دارد. شما می‌توانید در این بخش مقالاتی را که نیاز مشترک مشتریان است، منتشر کنید.

لینکدین کارمنتو

علاوه‌بر این، در بحث‌های جاری در کامنت‌ها فعالیت کنید و سپس منتظر بمانید تا فعالیت و نظردهی پیرامون آنها آغاز شود. از آنجا که شما در مورد موضوعی صحبت می‌کنید که به طور مستقیم با دغدغه و نیاز مخاطبان مرتبط است، شانس بالایی وجود دارد که اکثر شرکت کنندگان به محصول شما نیاز داشته باشند.

چگونه می‌توان برای فروش در لینکداین تحقیق کرد؟

پروفایل لینکداین چشم انداز وسیعی از فرد و یا شرکت را به شما می‌دهد. یک نگاه کلی به پروفایل اطلاعاتی از قبیل عنوان شغلی و نام شرکت، مسئولیت‌های اولیه، تصدی شغلی، موقعیت مکانی و حرفه‌ای را برای شما بازگو می‌کند. همچنین ممکن است بینشی مناسب در خصوص شخصیت، علایق و سبک ارتباطی مخاطب به شما ببخشد. بعد از آگاهی از این گونه موارد، می‌توانید شخصیت آن‌ها را ارزیابی کنید؛ به گونه‌ای که دیگران چگونه آنها را توصیف می‌کنند؟ چگونه خود را توصیف می‌کنند؟ و توجه به توصیه‌نامه‌های دیگران نیز در این امر به شما کمک می‌کند.

لینکدین کارمنتو

اصطلاحاتی مانند "مشتاق"، "با انرژی بالا" و "پرشور" که فرد در توصیف خود به کار برده، دید مناسبی از مخاطب به شما می‌دهد. این موارد یک فاکتور با ارزش برای آنالیز دقیق مشتریان است و سرآغاز تحقیقاتی خواهد بود که به شما در تهیه یک گزارش جامع برای بازاریابی دیجیتال بسیار کمک خواهد کرد.

 نحوه فروش در لینکداین

بعد از تمام این مراحل، اکنون شما پروفایلی خوب و جذاب برای فروش در لینکداین دارید و نحوه برقراری ارتباط با افراد و تحقیق پیرامون مشتریان بالقوه خود را آموخته‌اید. سوال اصلی در این جا مطرح می‌شود و شروع فعالیت جدی شماست: نحوه فروش در لینکداین چگونه است؟ برای یافتن پاسخ این سوال کافیست مراحل زیر را طی کنید.

محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید

 اول و مهمتر از همه، باید محتوای ارزشمند و جذاب را که مربوط به مشتری ایده آل شماست، به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید محتوای اصلی ایجاد شده توسط شما و شرکت خود یا مطالبی که مخاطب پسندتر باشند و یا ترکیبی از هر دو را به اشتراک بگذارید. هدف شما باید به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی باشد که برای اصلی‌ترین چالش یا مشکل مخاطب راه‌حل ارائه دهد.

هنگامی که مشتریان و مخاطبان از شما مطمئن شوند، قادر به دیدن محتواهایی هستند که با مشکلات و نیازهای آن‌ها مرتبط بوده و تمایل بیشتری برای تعامل از خود نشان خواهند داد. این امر به ایجاد اعتماد متقابل و اولویت‌بندی برای فروش در لینکداین کمک می‌کند.

به گروه‌های مرتبط در لینکداین بپیوندید

طبق آخرین آمار در سال 2019 بیش از 2 میلیون گروه فعال در این شبکه اجتماعی وجود داشت و تعداد آن رو به ‌افزایش است. با پیوستن به گروه‌هایی که مرتبط با هدف شما هستند، می‌توانید دسترسی گسترده‌ای به ارتباطات و مشتریان بالقوه داشته باشید. همچنین، این امکان را برای افراد گروه‌ها نیز فراهم می‌کند تا با شما ارتباط برقرار کنند و پروفایل شما بازدید بیشتری بگیرد.

لینکدین کارمنتو

در راستای اتخاذ استراتژی مناسب‌تر برای بازاریابی در درون گروه‌ها، می‌توانید از قابلیت جستجو برای فیلتر کردن اعضای براساس عنوان شغل، موقعیت جغرافیایی و صنعت استفاده کنید. این کار پیدا کردن مشتریان ایده آل شما را آسان‌تر می‌کند.

درخواست کانکشن‌ خود را شخصی سازی کنید

هنگام ارسال درخواست اتصال یا کانکشن به افرادی که نمی‌شناسید، استفاده از جمله یا پیام خاص و منحصر به فرد مهم است. با ارسال یک درخواست شخصی، دلیل لازم را برای اینکه فرد شما را به شبکه خود اضافه کند را فراهم می‌کنید. برای این کار یک پیام پیش فرض تهیه کرده و بعد از نقاط مشترک خود با فرد نظیر عضویت در گروه‌ها، مطالب مورد علاقه استفاده کنید و در ابتدا نیز فرد با نامش مورد خطاب قرار دهید؛ با این کار اعتماد فرد جلب خواهد شد.

گفتگوها و تعامل را تسهیل کنید

هنگامی که با یک مخاطب ارتباط برقرار کردید، گفتگو را ادامه دهید. در حالی که ممکن است گزینه ایده‌آل برای فروش کالا یا تبلیغ نباشد، اما همچنان با وی در تماس باشید و به اشتراک گذاری مطالب مورد علاقه آنها ادامه دهید. این کار زمینه اعتمادسازی و فروش در لینکداین را برای شما فراهم خواهد کرد.

مکالمات برای فروش در لینکداین را بصورت آفلاین نیز انجام دهید

 هنگامی که احساس می‌کنید مخاطب شما برای شروع گفتگو پیرامون خرید و فروش جدی‌تر است، پیشنهاد دهید که یک تماس تلفنی یا زمان ملاقات بین شما تنظیم شود و مشتری را از فضای آنلاین این شبکه اجتماعی به دنیای واقعی بکشید.

چگونه برند شخصی خود را برای فروش در لینکداین بسازیم؟

 یک برند شخصی در واقع شهرتی است که شما با آن شناخته می‌شوید. معمولا،ً می‌توان آن را در سه تا هشت کلمه خلاصه کرد. به عنوان مثال، برند شخصی جف بزوس ممکن است " پرشور ، بیش از حد هوشمند و دارای فکر تجاری" باشد. نام تجاری شخصی شما لزوماً مثبت نیست زیرا حالت اغراغ پیدا کرده و شما را "غیرقابل اعتماد" تعریف می‌کند. خوشبختانه ، لینکداین یک بستر فوق العاده برای شکل دادن و ارتقاء بخشیدن به برند شخصی و تجاری است.

لینکدین کارمنتو

برای ایجاد برند شخصی ابتدا صفت‌های مورد نظر خود را که برای مشتری جذاب باشد مشخص کنید. صفات باید در کنار واقع بینانه بودن جذاب هم باشند. سپس، به دنبال محتوایی بگردید که این صفت را به خوبی بیان کند. پست‌های شما باید این "مضامین" را به ذهن مخاطب منتقل کند. هنگامی که یک مخاطب به پروفایل شما نگاه می‌کند، باید صفات ذکرشده برای برندسازی سریعاً در ذهن او مجسم شود.

جمع‌بندی

امروزه به لطف دسترسی به اینترنت و ابزارهای مربوط به آن می‌توان از پتانسیل‌های فضای مجازی برای بازاریابی دیجیتال و تبلیغ استفاده کرد. بدون شک لینکداین یکی از این شبکه‌های اجتماعی با پتانسیل بسیار بالاست که علاوه بر برندسازی برای فروش نیز بستری بسیار مناسب به شمار می‌رود.در صورتی که در رابطه با استراتژی شبکه اجتماعی لینکدین سوال یا ابهامی داشتید حتما با مشاوران حوزه دیجیتال مارکتینگ اپلیکیشن کارمنتو از طریق مشاوره رایگان و یا مشاوره تلفنی در ارتباط باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

5 1
تکنیک‌های مهم و کاربردی برای فروش در شبکه اجتماعی لینکداین

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد