معرفی بهترین سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت

مدت مطالعه: 11 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 11 بهمن 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System که به صورت خلاصه‌شده CMS نامیده می‌شود، یک ابزار و نرم‌افزار تحت وب  است که از آن برای مدیریت و کنترل محتوا استفاده می‌شود. فعالیت‌هایی مانند تولید محتوا، مدیریت، ویراستاری و در پایان انتشار محتوای دیجیتال شامل محتوای متنی، عکس و اینفوگرافی، فایل صوتی یا ویدئویی و دیگر فرمتها در وبسایتها همگی از طریق آشنایی با سیستم مدیریت محتوا امکان‌پذیر است. امروزه هر وب‌سایت و مجموعه‌ای از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی، به منظور کنترل و مدیریت تمامی محتواهای خود از مرحله تولید تا انتشار استفاده می‌کنند.

با گسترش تکنولوژی و پیشرفت در عرصه‌های الکترونیکی، CMS هم روزبه‌روز دچار تکامل می‌شود. در گذشته CMS تنها یک بستر و پلتفرم راه‌اندازی سیستم‌های دیجیتال بود که امروزه به یک سیستم مدیریت محتوا کامل با تمامی امکانات و ویژگی‌های مورد نیاز تبدیل شده است. سیستم مدیریت محتوا به حدی گسترش یافته است که کارشناسان به مقایسه انواع سیستم های مدیریت محتوا می‌پردازند.
این مساله کاملا بدیهی است که هر مجموعه‌ای که بیشترین آشنایی را با انواع سیستم ‌های مدیریت محتوا و نحوه کار با آن‌ها داشته باشد، در مسیر بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خود بهتر عمل می‌کند. نتیجه این موضوع، توسعه روزافزون کسب‌وکار و کسب درآمد بیشتر می‌باشد. در صورتی‌که تمایل دارید تا با انواع سیستم های مدیریت محتوا و بهترین CMS برای طراحی سایت‌ها آشنا شوید، ادامه این مقاله از کارمنتو را دنبال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه بازاریابی دیجیتال، در بخش مشاوره دیجیتال مارکتینگ، از متخصصان این حوزه، راهنمایی دریافت نمایید.

سیستم مدیریت محتوا(CMS) چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، سیستم مدیریت محتوا درواقع وظیفه ایجاد، کنترل، مدیریت و بهینه‌کردن وب‌سایت‌های مختلف را بر عهده دارد. جذاب‌تر شدن وب‌سایت‌ها از نظر ساختاری و گرافیکی، خواسته اصلی مخاطبین و هم‌چنین کسب‌وکارهای مختلف است. طبق تحقیقات مختلف، وب‌سایت‌هایی که از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و مناسب بهره می‌برند، مخاطبان زیادی را در بلندمدت جذب می‌کنند؛ در این حالت، احتمال فروش محصولات و خدمات این کسب‌وکارها بیشتر می‌شود.

اگر بخواهیم وظیفه سیستم مدیریت محتوا را به صورت کاملا ساده بیان می‌کنیم، بدین صورت است که CMS یک نرم افزار رایگان و کاربردی است که امکان دخالت و مدیریت کامل محتواهای تولیدشده برای وب‌سایت‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی به شما کمک می‌کند تا به منظور تولید محتوا، ویرایش و آپلود آن‌ها آسوده‌تر باشید. هم‌چنین هنگام پیشبرد سئو سایت و دیگر فعالیت‌های مهم دیگر هم کار ساده‌تری خواهید داشت.

جالب است بدانید که در پشت هر یک از انواع سیستم‌ های مدیریت محتوا، فلسفه و تفکرات جذاب و مختلفی نهفته است. درواقع طراحی CMS ها بر اساس اهداف متنوعی صورت گرفته است. امروزه بیشتر از 60 درصد وب‌سایت‌های دنیا، از طریق همین سیستم مدیریت محتوا ایجاد شده‌اند. دلیل اصلی این محبوبیت هم این است که هنگام کار با انواع سیستم های مدیریت محتوا، کار به مراتب راحت‌تری نسبت به برنامه‌نویسی و کدنویسی به منظور راه‌اندازی سایت خواهید داشت.

هر سیستم مدیریت محتوا از بخش‌‌های متنوعی تشکیل شده است که در ادامه معرفی می‌کنیم. آشنایی با این بخش‌ها، به منظور مقایسه سیستم های مدیریت محتوا به شما کمک زیادی می‌کند. بخش‌های مختلف سیستم مدیریت محتوا به شرح زیر است:

•    مدیر
•    وب‌سایت
•    شبکه
•    دامنه
•    داده
•    HTML-css
•    متن‌باز

انواع سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت

همانطور که می‌دانید به منظور طراحی و مدیریت سایت، شما دو راه بیشتر نخواهید داشت: یا باید با استفاده از برنامه‌نویسی و کدنویسی، بخش‌های مختلف وب‌سایت خود را ایجاد کنید و یا اینکه از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بدین منظور استفاده کنید.
اکثر سیستم های مدیریت محتوا به صورت متن‌باز یا open source طراحی شده‌اند. بنابراین تمامی افراد از اشخاص آماتور گرفته تا حرفه‌ای به راحتی می‌توانند خود را با این نرم‌افزارها تطبیق دهند.
استفاده از CMS این امکان را به شما می‌دهد تا در زمان کمتر و با کیفیت بیشتری سایت خود را راه‌اندازی و مدیریت کنید. در ادامه یک طبقه‌بندی کلی برای انواع سیستم های مدیریت محتوا خدمتتان بیان می‌کنیم تا آشنایی بیشتری با ویژگی‌ها و امکاناتشان داشته باشید.

در خصوص شناخت بیشتر سیستم‌های مدیریت محتوا، می‌توانید از خدمات مشاوره طراحی سایت، اپلیکیشن کارمنتو بهره‌مند شوید.

سیستم مدیریت محتوای عمومی یا مدیریت‌شده

•    سیستم مدیریت محتوای عمومی یا مدیریت‌شده

این سیستم مدیریت محتوا درواقع یک سرویس تحت وب است که به صورت پیش‌فرض و در قالب‌های آماده ارائه می‌شود. تمامی موارد فنی و ساختاری که برای راه‌اندازی و طراحی وب‌سایت‌های مختلف موردنیاز است، در سیستم مدیریت محتوای عمومی از قبل تدارک دیده شده است.
مزیت اصلی این سیستم های مدیریت محتوا که به صورت آماده هستند، سادگی در راه‌اندازی و اعمال تغییرات در آن‌هاست. این نرم افزارها قابلیت پشتیبانی، توسعه و به‌روزرسانی‌های مداوم دارند. شما می‌توانید از انواع ابزار و افزودنی‌های جانبی در CMSهای عمومی استفاده کنید. البته در کنار این ویژگی‌های جذاب، افراد در کار با سیستم مدیریت محتوای عمومی، با برخی از محدودیت‌های جدی روبرو هستند که چاره‌ای جز کدنویسی را در این حالات ندارند. همین موضوع باعث می‌شود تا برخی از اشخاص به استفاده از دیگر سیستم های مدیریت محتوا رو بیاورند. مشهورترین نرم‌افزاری که جزو این گروه از سیستم های مدیریت محتواست، نرم افزار WordPress می‌باشد. برخی افراد، سیستم مدیریت محتوای عمومی را بهترین CMS برای طراحی سایت می‌دانند.

•    سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا میزبانی‌شده

این نوع سیستم مدیریت محتوا، بیشتر برای سازمان‌ها و مجموعه‌های حرفه‌ای و گسترده مناسب است. نام دیگر این نوع سیستم‌ها، سامانه‌های نرم‌افزاری مستقل می‌باشد که در آن‌ها، محدودیت‌های کمی که در سیستم‌های آماده وجود داشتند، به طور کامل رفع شده است.
شما هنگام کار با  سیستم مدیریت محتوای اختصاصی، می‌توانید به تمامی قسمت‌های وب‌سایت خود دسترسی داشته و به راحتی تغییرات مختلف را اعمال کنید. تنها عیبی که سیستم مدیریت محتوای اختصاصی دارند، این است که در کنار دسترسی آزاد به تمامی قسمت‌ها، مسائلي مانند امنيت سايت، توسعه ابزار و به‌روز رساني بخش‌هاي مختلف هم بر عهده خودتان خواهد بود و اين موضوع كمي كارتان را مشكل مي‌كند. در حالي‌كه در CMSهاي عمومي، توسعه و به‌روزرسانی توسط خود سیستم به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

•    سیستم مدیریت محتوای سنتی

نسخه اول سیستم های مدیریت محتوا، سیستم‌های سنتی بودند که به آن‌ها ابزار تحت مدیریت وب هم گفته می‌شد. در نرم افزارهای این گروه،یک ارتباط تنگاتنگ میان موضوع ویرایش و موضوع توسعه وجود دارد؛ چراکه ویراستاران عموما به تمامی امکانات ویرایشی مانند تغییر عناوین، تغییر URL و تغییر در دسته‌بندی‌ها دسترسی دارند. اما برای آن‌ها، هیچ دسترسی به بخشهای مدیریتی و فنی فراهم نیست و تغییرات در این بخش‌ها را توسعه‌دهندگان سایت‌ها ایجاد می‌کنند. استفاده از این نوع سیستم مدیریت محتوا به افرادی پیشنهاد می‌شود که فقط می‌خواهند محتواهای ساده در وب‌سایت خود به اشتراک بگذارند؛ چراکه سیستم مدیریت محتوای سنتی، امکان ایجاد تغییرات و تنظیمات پیشرفته و پیچیده را به کاربران نمی‌دهد.
علی رغم این موضوع، کسب‌وکارهای قدیمی که کار راه‌اندازی سایتشان را با همین سیستم‌ها استارت زده‌اند، هنوز هم از سیستم مدیریت محتوای سنتی استفاده می‌کنند.

انتخاب صحیح هر یک از سیستم‌های مدیریت محتوا، در بهینه سازی سایت نقش بسزایی دارد؛ به همین منظور می‌توانید با دریافت خدمات مشاوره سئو و بهینه‌سازی سایت از کارمنتو، در انتخاب CMS مناسب، تردید نداشته باشید.

•    سیستم مدیریت محتوای headless

هنگام کار با این نوع سیستم مدیریت محتوا، محتواهای وب‌سایت تقریبا ثابت باقی می‌مانند؛ البته کاربران در نرم‌افزارهای این گروه، می‌توانند به محتواهای سایت دسترسی کامل داشته باشند، اما توان ایجاد تغییرات را در آن ندارند.
سیستم مدیریت محتوای هدلس، به صورت کاملا دینامیک طراحی شده است و کاربران معمولا فعالیت‌های خود را از طریق کدنویسی در این CMSها جلو می‌برند. با وجود این موضوع، می‌توان از سیستم های مدیریت محتوای headless به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای توسعه و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های هوشمند موبایلی نام برد.

 

سیستم مدیریت محتوای هیبرید یا ترکیبی

•    سیستم مدیریت محتوای هیبرید یا ترکیبی

با پیشرفت زیادی که در سال‌های اخیر برای سیستم مدیریت محتوای هدلس پیش آمد، کاربران زیادی متمایل به استفاده از این نوع سیستم شدند. اما از آنجایی‌که از امکانات دیگر پلتفرم‌ها هم نمی‌توان به راحتی گذشت، یک سیستم مدیریت محتوای جدید به نام سیستم ترکیبی به وجود آمد تا نیاز کاربران را در راه‌اندازي و توسعه سايت تا حد زيادي رفع كند.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: اصول طراحی سایت به صورت حرفه‌ای

ويژگی های سیستم مدیریت محتوای خوب چیست؟

در بخش اول مقاله اشاره کردیم که انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوا، قابلیت و امکانات جذابی را در اختیار کاربران مختلف قرار می‌دهند. طبق تحقیقات مختلف 10 ویژگی برتر وجود دارند که افراد زیادی را به استفاده از سیستم مدیریت محتوا به منظور انجام فعالیت‌های مرتبط با مدیریت محتوای وب‌سایتشان سوق داده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا این 10 ویژگی را به طور کامل بررسی کنیم.

•    انتشار محتوای مناسب برای مخاطبین

کسب رضایت مخاطبین و تامین نیاز آنها، قطعا هدف اصلی وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف است؛ این امر محقق نمی‌شود، مگر با ایجاد محتواهای جذاب در قالب‌های مختلف. استفاده از انواع سیستم های مدیریت محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا محتواهای دلخواه و مدنظر خود را به جذاب‌ترین شکل برای مخاطبانتان نشر دهید و تعداد افراد بازدیدکننده از وب‌سایت خود را افزایش دهید. در این حالت کسب‌وکارها پیشرفت می‌کنند و در کنار درآمدزایی آن‌ها، نیاز قشرهای مختلف جامعه هم تامین می‌شود. به علاوه، دانش عمومی مردم هم افزایش می‌یابد.

•    قابلیت انطباق با انواع تجهیزات

فعالیت اکثر سیستم های مدیریت محتوا بدین صورت است که هنگام راه‌اندازی یا توسعه سایت، تغییرات به شکل منطعف‌پذیری اعمال می‌شوند. برای مثال کاربرانی که با گوشی وارد یک سایت می‌شوند، محتوای آن‌ها را به طور مناسب در گوشی و کاربرانی که با ویندوز این کار را می‌کنند، به نحو مناسبی در کامپیوتر خود به محتواهای وب‌سایت دسترسی خواهند داشت. این قابلیت جذاب ریسپانسیو یا واکنش‌گرا هم نام دارد.

•    مدیریت محتوا در قالب‌های مختلف

بعد از تولید محتوا، در اکثر اوقات لازم می‌شود تا آن را ویرایش کرده یا اطلاعات جدیدی به آن‌ها اضافه کنید. شما با فعالیت در سیستم مدیریت محتوا، این قابلیت را خواهید داشت تا محتواهای خود را به نحو مناسبی مدیریت کنید. انواع سیستم های مدیریت محتوا، حتی سیستم‌های سنتی، به شما این امکان را می‌دهند تا محتواهای جذاب و خارق‌‌العاده تولید کرده و آن‌ها را مدیریت کنید.

•    تجزیه و تحلیل محتوا

آنالیز محتوا از جنبه‌های مختلف، یکی از مراحل مهم بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود كه نقش بسيار پررنگی دارد. از دیگر ویژگی‌های جذاب سیستم مدیریت محتوا این است که به شما قابلیت آنالیز وب‌سایتتان را می‌دهد. شما در بازه‌های زمانی مشخص می‌توانید به مواردی مانند نرخ بازدید از سایت و میزان زمانی که مخاطبین در سایت شما سپری می‌کنند، دسترسی داشته باشید. تجزیه و تحلیل محتواهای وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا مسیر آینده خود را شفاف‌تر تجسم كنيد.

هدف اصلی از توليد محتوا، بازديد بيشتر مخاطبين و درنهايت انجام عملی است كه شما در ذهن داريد، مانند خريد از محصولات سايت. بنابراين شما نياز داريد تا موارد متعددی را در مورد وب‌سایت خود بررسی كنيد تا ذهن شفافی برای آینده کسب‌وکار خود متصور باشید.

•    شخصی‌سازی محتوا

وب‌سایت‌های مختلف یک برند و قالب شخصی برای خود دارند تا بیشتر در ذهن مخاطبین مختلف ماندگار شوند. کار با CMSها به شما امکان شخصی‌سازی وب‌سایت را برای اعمال تم، قالب و طرح موردعلاقه‌تان می‌دهد. در این حالت، هنگام کار در وب‌سایت خود احساس بهتری را تجربه می‌کنید.

•    مدیریت انتشار محتوا

بعد از تولید و مدیریت محتوا، مساله مهم بعدی انتشار محتوا در ابزارهای مختلف است. CMSها امکان مدیریت و کنترل انتشار محتوا را هم برای شما فراهم کرده‌اند؛ بدین نحو که مشخص می‌کنید جز خودتان، چه کسانی می‌توانند امکان ایجاد تغییرات و انتشار محتوا را داشته باشند. این مساله از لحاظ امنیتی وب‌سایت بسیار اهمیت دارد.

•    ارائه پشتیبانی و آموزش در سیستم مدیریت محتوا

کار با برخی از ابزارها و قابلیت‌ها در سیستم مدیریت محتوا، پیچیده‌تر است و نیازمند این است که شما آموزش لازم را در این زمینه ببینید. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوا این است که آموزش‌های کاربردی و مفیدی برای استفاده از تمامی امکانات به منظور راه‌اندازی سایت و مدیریت محتوا در اختیار شما قرار می‌دهند. با ارائه شدن این جزئیات دیگر جای نگرانی نیست و افراد می‌توانند خیلی راحت و بدون دغدغه، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

 

ترجمه به چندین زبان زنده دنیا

•    ترجمه به چندین زبان زنده دنیا

اگر تمایل دارید تا کسب‌وکار خود را بیشتر توسعه دهید تا مخاطبین زیادی از سرتاسر جهان محتواهای شما را دنبال کنند، یکی از بهترین راه‌ها چندزبانه‌کردن وب‌سایت شماست. سیستم های مدیریت محتوا مانند WordPress به شما این امکان را می‌دهند تا به چندین زبان زنده بین‌المللی دسترسی داشته و از آن‌ها استفاده کنید. در این حالت مخاطبین شما متوجه می‌شوند که شما یک فعالیت بین‌المللی دارید و اعتبار برند شما در ذهن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

•    یکپارچه‌کردن وب‌سایت

سیستم مدیریت محتوا ممکن است حالت کلی داشته باشد و یا به API وابسته باشد تا محتوای شما را به سایر اپلیکیشن‌هایی مانند CRM و ERP متصل کند. هم‌چنین سیستم مدیریت محتوا قادر است وب‌سایت شما را به پلتفرم‌های محبوب خارجی مانند فیس‌بوک ارتباط دهد.

•    توسعه کسب‌وکار

همانطور که اشاره کردیم، شما از ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار خود به انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوا نیازمند خواهید بود تا بتوانید کسب‌وکار خود را به شکل مطلوبی توسعه دهید. CMSها به شما کمک می‌کنند تا با تفکر و خلاقیت بهتری در مسیر پیشرفت و توسعه کسب‌وکارتان قدم بردارید و به موفقیت نزدیکتر شوید.

اگر در انتخاب طراح سایت خود دچار تردید شده‌اید، با کلیک بر روی معیارهای انتخاب طراح سایت، با نحوه گزینش طراح سایت آشنا شوید.

معرفی بهترین سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت

با انواع دسته‌بندی سیستم های مدیریت محتوا به طور کامل آشنا شدیم. اکنون نوبت آن است تا با بهترین‌های CMS برای طراحی سایت آشنا شوید و از آن‌ها برای راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار خود بهره ببرید.

 

Wordpress

•    وردپرس(WordPress)

قطعا نام نرم‌فزار وردپرس به دفعات به گوشتان خورده است؛ از جمله محبوب‌ترین سیستم‌ های مدیریت محتوای رایگان، وردپرس است که از یک پلتفرم قدیمی برای وبلاگ‌نویسی به یک سیستم جامع امروزی تبدیل شده است.
امروزه افراد مختلف از وردپرس به منظور راه‌اندازی وب‌سایت در زمینه‌های مختلف مانند سایت فروشگاهی، سایت خبری، وبلاگی و غیره است. هم‌چنین WordPress تعداد زیادی از قالب سایت در طرح‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید مناسب‌ترین قالب را برای وب‌سایت خود در هنگام راه‌اندازی انتخاب کنید.
حتی اگر کاملا مبتدی هم باشید، برای کار با نرم‌افزار وردپرس کار زیاد سختی پیش رو نخواهید داشت. یک آموزش در حد چند دقیقه می‌تواند کار شما را تا حد زیادی راه بیندازد. مانند اکثر سیستم‌ های مدیریت محتوا، وردپرس هم یک سیستم متن‌باز است و از هرگونه توسعه و پشتیبانی حمایت می‌کند. نرم‌افزار وردپرس از 63 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و بیشتر از 600 میلیون نتیجه در گوگل از این نرم‌افزار جامع ثبت شده است.

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا کدنویسی؟در این مقاله به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

 

Drupal

•    دروپال(Drupal)

این سیستم مدیریت محتوا بر اساس فریم‌ورک LAMP طراحی شده است و انعطاف‌پذیری زیادی دارد. در این نرم‌افزار می‌توانید مانند وردپرس، محتواهای مختلف را انتشار داده و آن‌ها را مدیریت کنید. البته محیط کاربری این نرم‌افزار بسیار پیچیده‌تر از وردپرس است و تعداد افزونه‌های قابل نصب روی آن هم بسیار محدود است. رایگان‌ بودن تمامی امکانات سیستم مدیریت محتوای دروپال، از مزایای آن محسوب می‌شود.

 

Joomla

•    جوملا(Joomla)

این سیستم مدیریت محتوا هم کاملا رایگان است و به آسانی نصب می‌شود. جوملا بعد از وردپرس در رده دوم بیشترین محبوبیت در بین کاربران قرار دارد. همه نوع سایتی قابلیت راه‌اندازی و توسعه توسط جوملا را دارند. درواقع قوی‌ترین رقیبب وردپرس، همین سیستم جوملا محسوب می‌شود.

 

Magento

•    مجنتو(Magento)

این سیستم مدیریت محتوا، برای فعالیت‌های تجاری و فروشگاهی طراحی شده است. این سیستم اکثرا در زمینه تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب نرم افزار و کار با آن زیاد آسان نیست و باید کمی هم برنامه‌نویسی بلد باشید. به همین دلیل تعداد کمی از صاحبان کسب‌وکار از این سیستم استفاده می‌کنند. اما اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی را دارید و از آشنایی کافی با دانش برنامه‌نویسی هم برخوردار هستید، مجنتو می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

 

Wix

•    ویکس(Wix)

بر خلاف سیستم های مدیریت محتوا که قبلا بررسی کردیم، ویکس یک سیستم پولی به شمار می‌رود. برای استفاده از تمامی امکانات این سیستم باید هزینه‌ای بپردازید. مانند سیستم مدیریت محتوای مجنتو، ویکس هم جایگاه خوبی در بین کاربران ندارد و فقط بعضی از کسب‌وکارهای فروشگاهی از آن استفاده می‌کنند.

با توجه به تعدد کسب‌وکارهای دیجیتال در عصر تکنولوژی، اگر قصد شروع یک کسب‌وکار جدید را دارید، باید با انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوا به خوبی آشنا باشید. به‌کارگیری سیستم‌هاي مديريت محتوا به شما كمك مي‌كند تا به راحتي در مسير توسعه كسب‌وكار خود قرار بگيريد و روز‌به‌روز پیشرفت کنید. در این مقاله، انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوا و بهترین CMS برای طراحی سایت را خدمتتان معرفی کردیم که استفاده از آن می‌تواند شما را به موفقیت در کسب‌وکارتان نزدیک‌تر کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

3 1
معرفی بهترین سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

برنامه نویسی
13 شهریور 1400

|

6 دقیقه مطالعه
برنامه نویسی
2 شهریور 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

برنامه نویسی
13 شهریور 1400

|

6 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد