کسب درآمد از اینترنت و راهکارهای موفقیت در آن

مدت مطالعه: 13 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 26 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

همان طور که می‌دانید، فضای مجازی و ابزارهای اینترنتی تا حد بسیار زیادی در زندگی روزمره همه ما جا دارند. این مساله مربوط به یک قشر خاص یا نسل امروزی نیست، بلکه تمامی انسان‌ها به نوعی با اینترنت و فضای مجازی درگیر هستند. بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند تاثیر اینترنت را در تمامی فعالیت‌های روزمره انکار کند. یکی از مسائل مهمی که در سال‌های اخیر در زمینه استفاده از اینترنت و فضای مجازی مطرح می‌شود، کسب درآمد از اینترنت است. در واقع اینترنت فقط برای وب‌گردی و گشت‌وگذار در شبکه‌های مجازی یا تلف کردن وقت شما ابداع نشده است. شما می‌توانید مقدار زمانی را که صرف گشت‌وگذار در سایت‌های مختلف یا دیدن پست و استوری‌های دیگران می‌کنید، به کسب درآمد از اینترنت اختصاص دهید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما دنیا به سمتی پیش می‌رود که حتی بزرگ‌ترین کسب ‌و کارها هم از طریق بستر مجازی کنترل شده و پیش می‌روند. حتی افرادی که یک شغل اصلی داشته و به شکل حضوری مشغول به کار هستند، عموما با انتخاب روش‌های مختلف به کسب درآمد از اینترنت می‌پردازند. واقعیت این است که شما در صورت داشتن برخی شرایط، اصلا مجبور به ترک منزل برای کسب درآمد نیستید. تنها کافیست با انواع کسب و کار اینترنتی آشنا شوید و با داشتن ایده‌های خلاقانه به کسب درآمد از اینترنت بپردازید. در این مقاله، بهترین و جدیدترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت را معرفی می‌کنیم تا به راحتی بتوانید سود زیادی از بستر مجازی به دست آورید. در بخش مشاوره فروش کارمنتو، می‌توانید از مشاوران ما راهنمایی دریافت کنید.

کسب درآمد از اینترنت مناسب چه کسانی است؟

شاید شما هم بر اساس یک باور عمومی تصور کنید که کسب‌ و کار اینترنتی تنها برای افراد تنبلی که از عهده‌ی هیچ کاری در خارج از منزل برنمی‌آیند، مناسب است و به طور کلی درآمدزایی از اینترنت مخصوص این دسته از افراد است. اما جالب است بدانید که طبق آماری که از تحقیقات معتبر در این زمینه به دست آمده، اثبات شده که درصد قابل تامل از افرادی که به کسب درآمد از اینترنت مشغول هستند، معمولا از هوش و استعداد تحلیلی بالایی برخوردارند. بدیهی است که هر فردی می‌تواند در یک زمینه خاص و منحصربه‌فرد تخصصص داشته باشد. کسانی که وقت بیشتری را در فضای مجازی سپری می‌کنند و با ابزارهای مختلف آشنا هستند، به نوعی بهترین و مناسب‌ترین افراد برای کسب درآمد از اینترنت محسوب می‌شوند.

شاید در اطرافتان آدم‌های به ظاهر تنبل و کسل زیادی دیده باشید که به کار در اینترنت و بستر مجازی علاقه بسیار زیادی دارند و سود سرشاری از این طریق به دست آورده‌اند. یکی از مشکلات عمده‌ای که افراد را در این حوزه درگیر می‌کند، این است که آن‌ها معمولا می‌خواهند خیلی زود مسیر موفقیت و پیشرفت را طی کنند. به عبارت دیگر آن‌ها انتظار دارند که در کوتاه‌مدت، ره یکساله را یک شبه و به صورت مجازی طی کنند و به درآمد خوبی از اینترنت برسند. در حالی که اگر به صورت جزئی هم با کسب
‌و کارهای اینترنتی آشنا باشید، می‌دانید که کسب درآمد از اینترنت به صبر، حوصله و تلاش زیادی احتیاج دارد تا کم‌کم نتایج مثبت آن در حساب بانکی شما رویت شود. بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که حوصله وقت‌ گذاشتن در بستر مجازی و تلاش طولانی‌مدت بدون دیدن نتیجه خاصی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قید کسب درآمد از این راه را بزنید.

پس، داشتن صبر و حوصله زیاد در کنار دانش و تخصص کافی می‌تواند مسیر موفقیت شما را در کسب درآمد از اینترنت کوتاه‌تر کند. فراموش نکنید، با وجود اینکه کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه اولیه خیلی زیاد و همین‌طور کارهای طاقت‌فرسای فیزیکی و ملال‌آور ندارد، اما تمرکز روانی و روحی عمیقی می‌طلبد. داشتن تجربه و آشنایی با روش‌های کسب درآمد از اینترنت و داشتن روحیه بالا برای یادگیری و کار با ابزار مختلف هم برای وارد شدن به این زمینه ضروری است.

مقاله کاربردی چگونه بلاگر شویم؟ را از دست ندهید.

براي كسب درآمد از اينترنت، چه ميزان سرمايه لازم است؟

حتما می‌دانید که داشتن سرمایه اولیه برای هر زمینه شغلی و هر بیزینس یکی از الزامات است؛ اما این موضوع برای کسب و کار اینترنتی صدق نمی‌کند. يكي از بهترين شاخصه‌هايي كه مي‌توان براي كسب‌وكارهاي اينترنتي مطرح کرد، این است که درصد بسیار بالایی از آن‌ها نیاز به سرمایه اولیه خاصی ندارند و شما می‌توانید با خیالی آسوده فعالیت خود را برای کسب درآمد از اینترنت آغاز کنید. شاید همین مساله یک دلیل عمده برای علاقه بسیاری از افراد به کسب درآمد اینترنتی باشد. بنابراین این مزیت می‌تواند تبدیل به یک فرصت طلایی برای شما برای رسیدن به درآمدی خوب، بدون داشتن سرمایه اولیه باشد. البته به این نکته توجه کنید، افرادی که کسب و کار اینترنتی شروع می‌کنند، می‌توانند به فعالیت‌های زیادی بپردازند. ممکن است، یک نفر هنر دست خود را در فضای مجازی تبلیغ کند یا یک نفر دیگر به ارائه آموزش‌هایی در زمینه‌های گوناگون بپردازد. در واقع منظور از سرمایه اولیه، هزینه‌ای است که برای شروع کارهای مختلف از اینترنت نیاز خواهید داشت.

شاید تصور کنید که داشتن یک گوشی هوشمند، یک کامپیوتر یا تبلت و لپ‌تاپ به همراه برخی دیگر از تجهیزات جانبی، برای شروع به کار در اینترنت ضروری است و خرید همه این موارد ذکر شده به نوعی نیاز به سرمایه دارند. اما واقعیت امر این است که داشتن گوشی، کامپیوتر یا لپ‌تاپ تبدیل به یکی از الزامات زندگی در قرن بیست‌ و یکم شده و فقط به حوزه کسب‌ و کار اینترنتی محدود نمی‌شود. تا جایی که برخی از خانواده‌ها با وجود شرایط مالی نامناسب، اقدام به خرید گوشی و لپ‌تاب برای مصارف مختلف می‌کنند. با جود اینکه قیمت این ابزارهای الکترونیکی زیاد هم ارزان نیست، اما باید این حقیقت را بپذیرید که سر و کار داشتن با این ابزارها تبدیل به یک فعالیت و عادت روزانه اکثر افراد شده و درصد بالایی از اقشار جامعه به آن‌ها دسترسی دارند. البته حتی اگر به گوشی موبایل هوشمند یا تبلت و دیگر ابزار ضروری دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از تسهیلات مختلف و خرید اقساطی با سرمایه کم، نیازهایتان را تا حد زیادی برطرف کنید. مطمئن باشید در صورتی که از روش‌های خلاقانه به منظور کسب درآمد از اینترنت استفاده کرده و با پشتکار و با حوصله عمل کنید، همین هزینه اندک در کوتاه‌مدت جبران خواهد شد.

برای کسب درآمد اینترنتی، نیازی به دریافت مجوز است؟

یکی از دغدغه‌هایی که همواره در بین کاربران فضای مجازی وجود دارد، نحوه اعتماد به کسب و کارهای اینترنتی است. همان طور که اشاره کردیم، مخصوصا از زمان شیوع ویروس کرونا که باعث رونق این کسب‌ و کارها شد، برخی افراد از روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند و به عبارت دقیق‌تر، از روش‌های غیر قانونی به کسب درآمد از اینترنت می‌پردازند. برای جلوگیری از سوء‌استفاده این افراد، اخذ برخی مجوزها برای شروع کسب وکار اینترنتی الزامی است. 

دقت کنید که اخذ مجوز عمومی فعالیت در کسب و کار اینترنتی برای تمامی کسب‌ و کارهای فعال در فضای مجازی لازم است. این مجوزهای عمومی یا به اصطلاح نماد اعتماد الکترونیک، توسط مرکز تجارت الکترونیک صادر می‌شوند.

هم‌چنین برخی دیگر از مجوزها، تنها برای کسب‌ و کارهای مرتبط با اصناف خاص نیاز هستند. در واقع هر صنف فعال باید پروانه اعتبار مربوطه را اعطا کند. برای مثال، اگر کسب و کار شما در اینترنت مرتبط با ارائه خدمات و محصولاتی در زمینه سلامت و درمان باشد، باید مجوز فعالیت خود را از وزارت بهداشت اخذ کنید. دقت کنید که برای فروشگاه‌های اینترنتی، اخذ مجوز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم ضروری است. علاوه بر دریافت مجوزهای لازم و فعالیت قانونی در اینترنت، باید از روش‌های مختلفی اقدام به جلب اعتماد مخاطبان کنید.

    

بیشتر بخوانید : راهکارهای افزایش فروش اینترنتی و موفقیت در آن

رازهای موفقیت در کسب درآمد از اینترنت

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که چه نوع تیپ‌های شخصیتی برای کسب درآمد از اینترنت مناسب هستند. احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که باید چه ویژگی‌هایی برای شروع کسب و کار اینترنتی داشته باشید و برای رسیدن به نتیجه مناسب چه اقداماتی باید انجام دهید. به طور کلی، داشتن تخصص و تجربه و دانش کافی در زمینه کار در فضای مجازی مهم‌ترین عواملی هستند که در موفقیت شما تاثیر می‌گذارند. واقعیت این است که هرچقدر تجربه و زمانی که برای کار با ابزار فضای مجازی اختصاص می‌دهید بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما هم بیشتر خواهد بود. در ادامه، موارد و دستورالعمل‌هایی که شما برای رسیدن به موفقیت در کسب درآمد از اینترنت احتیاج خواهید داشت را بیان می‌کنیم:

برنامه‌ریزی مناسب و منطقی

به هیچ وجه فراموش نکنید که قبل از هر اقدامی برای آغاز کسب‌ و کار اینترنتی، گام‌ها و اهدافی را که در بازه‌های زمانی مختلف باید طی شوند، ثبت و یادداشت کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید یک برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به اهداف خود تدارک ببینید. این کار ابدا سخت و چالش‌برانگیز نیست؛ با این حال بیشتر افراد به آن عمل نمی‌کنند. تنها باید اقداماتی که لازم است انجام دهید را به صورت منظم و با اولویت در یک برگه کاغذ یادداشت کنید تا جلوی چشمتان باشد. سپس بر اساس اقداماتی که یادداشت کرده‌اید، گام به گام رو به جلو قدم بردارید.

تخصص و علم کافی، لازمه کار در فضای مجازی!

همان طور که اشاره کردیم، این دو فاکتور بیشترین تاثیر را در موفقیت شما و رسیدن به کسب درآمد از اینترنت خواهند داشت. در واقع نه‌ تنها کسب و کار اینترنتی، بلکه در تمامی زمینه‌ها و اهداف زندگیتان تا زمانی که به درک و دانش درستی نرسیده باشید، نمی‌توانید موثر واقع شوید. ابزار و تکنولوژی‌های مرتبط با فضای مجازی به سرعت و روزبه‌روز در حال پیشرفت و تکامل هستند و شما باید همواره روحیه یادگیری داشته باشید تا بتوانید خودتان را به‌روز نگه‌داريد. در اين صورت، موفقيت شما حتمي خواهد بود.

داشتن ايده‌هاي خلاقانه و جذاب

خوشبختانه يا متاسفانه، تقريبا اکثر افراد به شکلی یکسان به آموزش‌هاي مرتبط با نحوه کسب درآمد از اینترنت دسترسي دارند و از آن‌ها استفاده مي‌كنند. مسائلي مثل سئو وب‌سايت و نحوه تقویت آن يا روش‌هاي عمومي براي فعاليت در اينستاگرام و جذب فالوئرهاي جديد، از جمله جزئیاتی است که افراد فعال در این حوزه با آن آشنایی دارند. اينجاست كه شما بايد از ايده‌ها و راهکارهای خلاقانه و منحصربه‌فرد براي کسب درآمد از اینترنت استفاده كنيد تا از رقبا پيشي بگيريد. به عنوان مثال، شما باید از روش‌هایی استفاده کنید که با مخاطبین و مشتریانتان به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و از نظرات آن‌ها مطلع شوید. برای محصولات و خدماتتان جایزه و تخفیف در نظر بگیرید و بحث‌های بابِ‌ روز و چالش‌برانگیز مطرح کنید تا به شناخته شدن هرچه بهتر برند شما منجر شود.

آناليز و تحليل رقبا

احتمالا يك يا چندين كسب‌ و كار اينترنتي مشابه با حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند كه به نوعي رقيب تجاري شما محسوب شده و شما براي جذب مشتريان و مخاطبين بيشتر به سمت خود، مجبور هستيد با آن‌ها رقابت کنید. این یکی از مسائل چالش‌برانگیز در این حیطه کاری است. البته خبر خوب این است که دسترسی مردم در ایران به کانال‌ها و شبکه‌هاي مجازي بسيار گسترده است و به هر حال شما هم مشتريان خاص خودتان را خواهيد داشت. اما در هر صورت، شما بايد نقاط قوت و ضعف رقبايتان را شناسايي كنيد و از نحوه فعاليت كسب‌ و كارهاي بزرگ ايده‌هاي خوبي براي ادامه كارتان بگيريد. در اين صورت تبدیل به يك رقيب جدي براي آن‌ها خواهيد شد.

آناليز نتايج و تحليل خودتان

براي آشكارشدن نتایج زحمات و به دست آوردن موفقيت در کسب درآمد از اینترنت بايد تلاش زيادي بكنيد و صبر و حوصله كافي به خرج دهید. اما لازم است تا در بازه‌هاي زماني مختلف به تحليل وضعيت خودتان و اينكه تا چه حد به اهدافتان نزديك شده‌ايد، بپردازيد. ابزارهای آناليز مختلفی در بستر مجازي وجود دارند كه مي‌توانید وضعیت پیشرفت كسب‌ و كار خودتان را با آن‌ها به صورت كَمي و كيفي بررسی كنيد. اين كار، نقاط ضعف و قوت شما را به خوبی مشخص کرده و ديد گسترده‌تري براي ادامه كار به شما مي‌دهد.

15 روش کسب درآمد از اینترنت در ایران

فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با شروع آن‌ها در بستر مجازی به درآمدهای مناسبی برسید. بدیهی است که برای شروع هر کسب و کار اینترنتی، شما نیاز به کسب دانش تخصصی و کار با ابزارهای مختلف خواهید داشت تا به نتیجه مناسبی برسید. در ادامه سعی می‌کنیم بهترین کسب ‌و کارها و روش‌هایی را که می‌توانید از طریق آن‌ها در مدت کمتری به کسب درآمد از اینترنت برسید، خدمتتان معرفی کنیم.

طراحی سایت و برنامه‌نویسی

از جمله پول‌سازترین فعالیت‌های رایج بین کسب ‌و کارهای اینترنتی، طراحی سایت است که به صورت کدنویسی یا بدون کدنویسی، به وسیله ابزاری مانند وردپرس انجام می‌شود. با توجه به گسترش کسب‌ و کارهای اینترنتی، بیشتر مدیران نیاز به یک سایت با طراحی جذاب دارند تا محصولاتشان را به کاربران موتورهای جستجو معرفی کنند. بنابراین طراحی سایت در زمینه‌های مختلف، درآمد زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. بدیهی است طراحی سایت با برنامه‌نویسی، درآمد بیشتری نسبت به استفاده از وردپرس خواهد داشت. اگر به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب مانند پایتون یا جاوا مسلط باشید، می‌توانید درآمدتان را تا بیشتر از 5 میلیون هم به ازای هر سایت افزایش دهید.

فریلنسری

دنیای فریلنسرینگ، آزادی شما را برای کار کردن و انجام پروژه‌های مختلف دو چندان می‌کند. در واقع شما مدیر خودتان هستید و خودتان انتخاب می‌کنید که چه پروژه‌هایی را در چه زمان‌هایی از طول روز برای کاربران دلخواهتان انجام دهید. میزان کار در روز را هم مگر در شرایط خاص، خودتان تعیین می‌کنید. درآمد شما هم بسته به تعداد پروژه‌هایی که انجام داده‌اید، متفاوت خواهد بود. یک مزیت کار به صورت فریلنسری این است که در صورت اخذ پروژه در سایت‌های خارجی، می‌توانید درآمد دلاری هم داشته باشید. البته گرفتن پروژه در حوزه تخصصی و کاریتان به همین راحتی هم نیست و باید به اعتبار حرفه‌ای خود بیفزایید.

         

بیشتر بخوانید : راهکاری جذب مشتری و افزایش فروش

کارشناس شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر طراحی سایت، به دلیل دسترسی گسترده کاربران به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کسب‌وکارهای مختلف نیاز دارند تا محصولات و خدماتشان را در این کانال‌ها به کاربران معرفی کنند. بنابراین اگر شما به کار با شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای جذاب برای صفحات کسب ‌و کارها آشنا باشید، به راحتی می‌توانید به عنوان کارشناس شبکه‌های اجتماعی به صورت دورکاری در کسب‌وکارهای مختلف استخدام شوید. میزان درآمد کارشناسان شبکه‌های اجتماعی به گستردگی فعالیت آن‌ها و میزان تولید محتواهایشان بستگی دارد، اما عموما درآمدشان بالاتر از یک میلیون در ماه است.

ساخت اپلیکیشن موبایل و طراحی بازی

از دیگر کسب‌ و کارهای اینترنتی پولساز برای شما، طراحی اپلیکیشن‌های مختلف برای گوشی‌های هوشمند است. کاربران از اپلیکیشن‌های مفید و جذاب استقبال زیادی کرده و برای آن‌ها هزینه‌های گزافی می‌پردازند. بنابراین می‌توانید برای تبدیل ایده‌های جذابتان به واقعیت، با توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان برای طراحی اپلیکیشن موبایل و بازی‌های آنلاین یا آفلاین همکاری کنید. با توجه به استقبال گسترده کاربران، کسب درآمد از اینترنت با این روش بسیار مناسب است.

سئوکار

اگر با مفاهیم مربوط به دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید، اطلاع دارید که شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف بدون بهینه‌سازی سئو آن‌ها، دیده نمی‌شوند و برای کاربران اندکشان هم جذابیت خاصی نخواهند داشت. اگر با اقدامات و مفاهیمی که برای سئو وجود دارند به صورت حرفه‌ای آشنا شوید، مطمئن باشید که جایگاه‌های شغلی مناسب و جذابی در انتظار شما خواهد بود که از این طریق می‌توانید به کسب درآمد از اینترنت بپردازید. میزان درآمد سئوکاران روزبه‌روز در حال افزایش بوده و البته با توجه به شرایط مختلف متغیر است.

طراح گرافیک

از دیگر فعالیت‌های بسیار محبوب و موردنیاز در بستر مجازی، طراحی گرافیک و تسلط به نرم‌افزارهای مرتبط در این زمینه است. ویرایش عکس محصولات مختلف برای جذاب نشان‌دادن آن‌ها، طراحی لوگو و برند برای کسب‌وکارهای مختلف و هم‌چنین تولید کلیپ‌های تبلیغاتی و استاپ‌موشن‌های جذاب در کنار انواع محتواهای بصری و اینفوگرافیک، نمونه‌هایی از فعالیت‌های مفید و پرطرفدار طراح گرافیک است که درآمد بسیار خوبی هم دارد.

را‌ه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی در سال‌های اخیر، مخصوصا از نخستین روزهای شروع پاندمی کرونا، رونق بسیاری گرفته‌اند. اگر شما هم محصولات یا خدماتی دارید که حدس می‌زنید با استقال زیادی از سوی کاربران مواجه می‌شوند، می‌توانید به کسب درآمد از اینترنت از طریق راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی فکر کنید. البته در این راه باید بسیار باحوصله و هوشمندانه رفتار کنید. به هر حال شما رقبای سرسختی مانند دیجی‌کالا دارید؛ پس باید به خوبی محصولاتتان را به کاربران معرفی کرده و رضایت و اعتماد آن‌ها را به دست آورید.

دیجیتال مارکتر

از دیگر فعالیت‌های پولساز در بستر مجازی، واردشدن به دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ است. آکادمی‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ، وظیفه ارتقای کسب‌ و کارهای مختلف از روش‌های گوناگون را دارند. در اکثر این آکادمی‌ها، شما می‌توانید چندین شغل را که در موارد قبلی اشاره کردیم، با هم پیدا کنید. بنابراین استخدام شما در آکادمی‌های دیجیتال مارکتینگ، به راحتی امکان‌پذیر است. یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای باید با تمامی فعالیت‌های این حوزه که شامل تولید محتوای متنی، اینفوگرافیک بهینه‌سازی سئو و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، آشنایی داشته باشد. پس خودتان می‌توانید حدس بزنید که درآمد دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای می‌تواند تا چه حدی بالا باشد.
  

چگونه بتوانیم مشتریان خود را جذب کنیم؟ در این مقاله راهکارهای جذب و حفظ مشتری را میخوانید!

تدریس و آموزش آنلاین

امروزه اکثر دانش‌آموزان و دانشجویان در رشته‌های مختلف، علاوه بر استفاده از کلاس‌های درسی در مدرسه و دانشگاه، از یک معلم خصوصی هم استفاده می‌کنند. اگر توانایی‌های مرتبط با تدریس مانند فن بیان مناسب، دانش و علم کافی و توانایی مدیریت داشته باشید، تدریس آنلاین مباحث مختلف یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد از اینترنت محسوب می‌شود. برگزاری وبینارهای جذاب در بسترهای مختلف و انتقال دانش و تجربیات شما به دیگران، منبع درآمد خوبی برایتان ایجاد می‌کند.

تهیه دوره‌های آموزشی مختلف

علاوه بر تدریس آنلاین، شما می‌توانید دانش و تخصص خود در زمینه‌های مختلف را به صورت ویدئو، پادکست و غیره ضبط کرده و آن‌ها را در بستر اینترنت به فروش بگذارید. انجام این کار شاید نسبت به تدریس و آموزش آنلاین، وقت و انرژی بیشتری از شما بگیرد، اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر بتوانید با استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ، از طریق کانال‌های مختلف به تبلیغات گسترده دوره‌های خود بپردازید، درآمد شما از طریق فروش آن‌ها به یکباره افزایش خواهد یافت.

وبلاگ‌نویسی

به طور کلی تولید محتوا بدون محتوای متنی، چندان جذاب نخواهد بود. تمامی مقالات وبلاگ سایت‌های مختلف نیاز به وبلاگ‌نویس دارند تا محتواهای جذاب و مبتنی بر سئو در دامنه آن‌ها قرار گیرد. اگر با موارد مرتبط با بازاریابی محتوایی آشنا هستید و توانایی نویسندگی خلاقانه هم دارید، وبلاگ‌نویسی و ریپورتاژ به عنوان تبلیغات کسب ‌و کارهای مختلف، یک فرصت طلایی برای کسب درآمد از طریق اینترنت محسوب می‌شود.

همکاری با کسب و کار اینترنتی به عنوان بازاریاب

درآمدزایی اینترنتی، تنها معطوف به خودتان نیست و شما می‌توانید با سایر کسب ‌و کارهای فعال در این زمینه همکاری کنید. بازاریاب‌های اینترنتی، نمونه‌های مناسبی در این زمینه است. بازاریاب‌ها برای تبلیغات و فروش محصولات یا خدمات یک کسب و کار اینترنتی با آن‌ها قرارداد می‌بندند و به ازای میزان فروش، درآمد متغیری دارند. اگر شما هم این قابلیت را در خودتان می‌بینید، می‌توانید با کسب ‌و کارهای موردعلاقه‌تان در زمینه‌های مختلف همکاری کرده و از طریق فروش محصولات آن‌ها، به کسب درآمد اینترنتی از طریق گرفتن پورسانت بپردازید.
    

مشاوره آنلاین

امروزه بیشتر افراد برای دریافت مشاوره و پیدا کردن پاسخ سوالاتشان در مباحث مختلف، ابتدا از طریق گوگل به جستجو می‌پردازند. اگر کانال‌ها یا صفحاتی که افراد در شبکه‌های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام دنبال می‌کنند را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که چندین صفحه و کانال مرتبط با مباحث روانشناسی، سخنان انگیزشی و غیره فعالیت می‌کنند. مشاوره در مورد روابط زناشویی، مشاوره تحصیلی و مشاوره موارد حقوقی از جمله موضوعاتی است که شما می‌توانید در مورد آن‌ها به تولید محتوا بپردازید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

اینفلوئنسر

به نوعی می‌توان گفت که فعالیت به عنوان اینفلوئنسر، در صدر برترین و پردرآمدترین کسب‌ و کارهای اینترنتی قرار دارد. البته دقت کنید که فعالیت اینفلوئنسری مانند موارد قبلی، تنها مربوط به اینترنت نیست و شما شاید مجبور باشید برای تولید محتوا سفر کرده به مکان‌های مختلفی بروید. همچنین باید در طول روز فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و با کاربران ارتباط مستقیم برقرار کنید. هرچقدر تعداد دنبال‌کنندگان و نرخ بازدید از صفحه خود را افزایش دهید، شانس شما برای کسب درآمد از اینترنت به عنوان ایفلوئنسر افزایش می‌یابد. عمده‌ترین درآمد اینفلوئنسرها از طریق تبلیغ کسب‌وکارهای دیگر در صفحه خودشان است.

راه‌اندازی استارت‌آپ

استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های مختلف، معمولا با استقبال زیادی همراه می‌شوند. اگر شما هم ایده‌های نابی در ذهن دارید، می‌توانید شانس خود را برای راه‌اندازی استارت‌آپ و جذب سرمایه‌گذار امتحان کنید.
برای کسب درآمد از اینترنت، روش‌ها و فرصت‌های زیادی وجود دارند که بسته به علاقه و توانایی خود می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 4 نظر

4 4
کسب درآمد از اینترنت و راهکارهای موفقیت در آن

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد