صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 6 دی 1401
نویسنده: Niloofar Zamani

این روزها با پیشرفت تکنولوژی، طیف گسترده‌ای از ترفندهای بازایابی بوجود آمده است که عدم آگاهی درست از آن‌ها می‌تواند منجر به شکست کسب و کارهای متعدد شود. به طور کل افرادی در حوزه‌ی کسب و کار موفق هستند که بدانند مشتری دقیقا چه می‌خواهد و با آگاهی از علایق آن‌ها اقدام به تبلیغات و جذب مشتری کنند. دیجیتال مارکتینگ دقیقا همان چیزی است که صاحبان کسب و کار به آن نیاز دارند چراکه روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز کسب و کارها نبوده و حتی شرکت‌هایی که دارای بازاریابی سنتی قوی هستند، باید برای رقابت با سایر کسب و کارهای جدید از بازاریابی‌های مدرن و دیجیتال استفاده کنند. بازاریابی دیجیتال شامل تمام ترفندهای تبلیغاتی و بازاریابی است که در آن از ابزارهای الکترونیکی نظیر پیامک، ایمیل، سایت و غیره استفاده می‌شود.

کارمنتو دیجیتال مارکتینگ

اگر دیجیتال مارکتینگ برای شما پیچیده به نظر می‌رسد، اصلا نگران نباشید؛ شما می‌توانید به سادگی و با کمک مشاوران کارمنتو ، به دنیای مدرن بازایابی ورود کنید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای امروزی

شاید اگر به 10 سال قبل برگردیم و به روش‌های خرید افراد از اینترنت نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که آن‌ها بدون هیچ اطلاع قبلی از جزئیات و کیفیت یک محصول به بازار رفته و ارزان‌ترین آن را انتخاب می‌کردند. تنها مرجع اطلاعاتی آن‌ها نیز تبلیغات تلویزیونی و پرس و جو از کسانی بود که از این محصول قبلا استفاده کرده باشند. اما امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث تغییر نگرش افراد و مشتریان به خرید محصول شده به گونه‌ای که آن‌ها قبل از ورود به بازار از اینترنت اطلاعات جمع کرده و حداقل یک مقاله راجع ‌به محصولی که قصد خرید آن را دارد، می‌خواند. از این رو دیجیتال مارکتینگ یک فاکتور مهم در جذب مشتری و اطلاع رسانی به او دارد. ما در ادامه انواع ترفندهای بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

کارمنتو دیجیتال مارکتینگ

روش‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ

این روزها دیگر روش‌های سنتی بازاریابی جواب نداده و تنها استخدام کردن یک فروشنده خبره که بتواند مشتریان را وادار به خرید محصول کند، نتیجه خاصی به دنبال ندارد. ما در ادامه به انواع روش‌های بازاریابی نوین اشاره می‌کنیم.

بازاریابی محتوا

همانطور که گفتیم با تغییر نحوه‌ی خرید مشتریان و اینکه آن‌ها قبل از خرید تمایل به کسب اطلاعات دارند، ابتدا به وبسایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند. سپس با جستجوی محصول خود اولین صفحه‌ای که در رنکینگ گوگل بالا می‌آید را باز می‌کنند. بعد با مراجعه به سایت اطلاعات خود را کسب کرده و اقدام به خرید می‌کنند.

کارمنتو دیجیتال مارکتینگ

چقدر خوب می‌شد اگر وبسایت متعلق به خود شما بود و شما با معرفی محصول خود، مشتریان را مجاب به خرید آن می‌کردید. همانطور که می‌بینید تولید محتوا یکی از مهمترین روش‌های دیجحیتال مارکتینگ است. توجه داشته باشید، برای اینکه سایت شما در رنکینگ گوگل جزو اولین‌ها شود باید با کیفیت و سئو شده باشد. محتوا می‌تواند شامل محتوای متنی یا چندرسانه‌ای باشد و انواع مختلفی از مقاله گرفته تا پادکست و موشن گرافی دارد.

بازاریابی محتوا یک بازاریابی غیرتهاجمی یا درونگرا است. یعنی در این روش، این شما نیستید که محصول خود برای مشتری در بوق و کرنا می‌کنید، بلکه این مشتریان هستند که شما را پیدا می‌کنند و به همین دلیل است که اثربخشی بالایی دارد. بازاریابی محتوا مراحل زیادی دارد که از تحقیقات کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آن‌ها گرفته تا انتشار منظم محتوای سئوشده طبق تقویم تولید محتوا را شامل می‌شود. در سال‌های اخیر ابزارهای زیادی برای این نوع از بازاریابی ایجاد شده‌اند که یکی از آن‌ها افزونه قدرتمند سئوی متن در وردپرس به نام یوست سئو است.

کارمنتو دیجیتال مارکتینگ

سئو و بازاریابی محتوایی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با یکدیگر دارند که در بخش بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

سئو (SEO)

اگر تصور می‌کنید که فقط خودتان دارای وبسایت فروش هستید و با تولید محتوای متنی قصد فروش محصولات خود را دارید، سخت در اشتباهید. ممکن است در حوزه‌ی کسب‌ و کار شما صدها سایت وجود داشته باشند که با تولید محتوای متنی قصد فروش محصول خود را داشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید در رقابت با سایر سایت‌ها پیروز شوید باید با بهینه‌سازی محتوای خود طبق استانداردهای یوست و گوگل، در جایگاه نخست نتایج جستجوی کاربران قرار بگیرید. چراکه کاربران اغلب صفحه‌ی اول گوگل را بررسی می‌کنند و اگر وبسایت شما در میانه‌ی جدول باشد شانسی برای خودنمایی ندارید. سئو به معنی بهینه‌سازی محتوا است تا موتورهای جستجو آن را سریع‌تر پیدا کنند.

کارمنتودیجیتال مارکتینگ

احتمالا اگر در دنیای کسب و کارهای اینترنتی تازه کار هستید، این مطالب قدری برای شما پیچیده بوده‌اند. قطعا برای ورود به هر کاری نیاز به یک مشاور خبره هست و این روش‌های بازاریابی تخصصی هم از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین می‌توانید روی مشاوران مراکزی مثل کارمنتو حساب کنید تا بهترین روش بازاریابی محتوا و سئو برای کسب و کار خود را پیدا کنید.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

این روزها گسترش شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام باعث شده است تا صاحبان کسب و کار از ظرفیت این شبکه‌ها استفاده کنند. دیجیتال مارکتینگ به معنی آن است که در جایی حضور داشته باشید که کاربران زیادی در آنجا وجود دارند. شما می‌توانید با همکاری افرادی که دارای پیج‌های پربازدید هستند، محصولات خود را به نمایش گذاشته و آن‌ها را به فروش برسانید. همچنین، می‌توانید از ربات‌های معتبر اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید و مخاطبین بیشتری جذب کنید. یکی از نکات مهم است که محصولات خود را در پیج‌ها و کانال‌هایی تبلیغ کنید که حوزه‌ی کاری آن‌ها با کسب و کار شما مرتبط باشد.

کارمنتو دیجیتال مارکتینگ

از آنجائیکه استفاده از روش‌های نادرست نه‌تنها به نفع شما نیست بلکه ممکن است باعث از دست‌رفتن مخاطبین یا اسپمی‌شدن صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی شود، بهتر است پیش از انجام بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و کارمنتو محلی برای انجام همین نوع مشاوره‌ها محسوب می‌شود.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. از آنجایی که افراد از پیامک‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی متعدد به ستوه آمده‌اند، بهتر است از روش‌های صحیح و محتوای کاربردی و مفید استفاده کنیم تا توجه مخاط را جلب کند. توجه داشته باشید که این روزها عملکرد اصلی ایمیل مارکتینگ حفظ مشتریان قبلی است نه یافتن مشتری جدید. این بدان معناست که باید تنها به کاربرانی ایمیل ارسال شود که قبلا از سایت شما خرید کرده و ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده‌اند. ایمیل مارکتینگ به چنین لیستی از مشتریان باعث می‌شود که آن‌ها را به طور مجدد به خرید محصولات قبلی ترغیب یا به خرید محصولات جدید تشویق شوند.

کارمنتو دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی، تبلیغاتی هستند که اغلب در وبسایت‌ها و نتایج اولیه جستجوی کاربران گوگل قرار گرفته و کاربران با کلیک کردن بر روی آن‌ها وارد سایت هدف می‌شوند. برای این کار کافیست تا با یک سایت پربازدید و یا خود شرکت گوگل قرارداد امضا کرده و تبلیغات خود را مانند بنر یا لینک بر روی وبسایت‌ها قرار دهید. به ازای هر کلیک، مبلغی از حساب سایت هدف یا صاحب کسب و کار مربوطه کسر می‌شود. بهترین مکان برای تبلیغات کلیکی، استفاده از تبلیغات کلیکی خود شرکت گوگل است چراکه آن‌ها با داشتن اطلاعات کافی از جستجوگران و کاربران، می‌دانند که این تبلیغات را در کجا قرار دهند که کاربران بیشتری روی آن کلیک کنند.

سخن پایانی

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن شبکه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی نحوه‌ی تبلیغات و جذب مشتری نیز تغییر کرده است. دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک راه نوین بازاریابی به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری جذب کنند. مشاوران کارمنتو و اپلیکیشن اختصاصی بازاریابی دیجیتالی آن‌ها می‌توانند شما را به جذب مشتری کمک کرده و اطلاعات گسترده‌ای در زمینه بازاریابی نوین در اختیار شما بگذارند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

2 1
صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
25 تیر 1401

|

8 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
3 اسفند 1401

|

6 دقیقه مطالعه
بازاریابی و فروش
8 دی 1401

|

10 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد