توقیف و مسدودی حساب بانکی چگونه و با چه علتی انجام می شود؟

مدت مطالعه: 12 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 13 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

احتمالا تاکنون نام توقیف حساب بانکی به گوشتان خورده باشد یا کسی از اطرافیان شما درگیر این مشکل شده باشد. تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی کسی می‌گوید حساب بانکی‌اش توقیف شده منظورش چیست؟ چه دلیلی باعث به وجود آمدن این اتفاق گردیده است و برای رفع آن باید چه کاری انجام دهد؟ و یا اینکه توقیف حساب بانکی محکوم علیه چیست؟

توقیف حساب بانکی و اموال و یا حساب افرادی که بدهکار هستند از جمله انواع روش‌های قانونی است که برای تحت فشار بردن فرد بدهکار و دریافت کردن بدهی محکوم له از محکوم علیه به اجرا در می‌آید. زمانی که یک فرد بدهکار با داشتن پول و دارایی از تسویه کردن بدهی به افراد دیگر خودداری کند، فرد طلبکار می‌تواند با مراجعه کردن به دادگاه‌ها و البته طی کردن مراحل قانونی برای توقیف اموال اقدام کند.

در صورت تمایل به دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای کارمنتو کمک بگیرید. این مرکز با فراهم کردن امکان دریافت مشاوره آنلاین تلفنی، در دسترس بودن خدمات به صورت 7 روز هفته و 24 ساعت و پشتیبانی به صورت 7 روز هفته و 24 ساعت بهترین خدمات مشاوره‌ای را برای شما فراهم می‌کند. اما در ادامه این مقاله به بررسی هرآنچه باید درباره توقیف حساب بانکی و همچنین نحوه توقیف حساب بانکی بدانید می‌پردازیم.

بنر حقوقی

توقیف و مسدودی حساب بانکی چیست؟

پیش از بررسی چگونگی شناسایی و توقیف حساب های بانکی، در ابتدا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که توقیف حساب بانکی چیست؟ در واقع یکی از راه‌های قانون برای دریافت بدهی محکوم له از محکوم علیه، توقیف حساب بانکی بدهکار است که تحت شرایط خاصی انجام می‌شود. منظور از توقیف حساب بانکی، ضبط وجوه بانکی افراد بدهکار از طرف قانون است. بر اساس ماده ۱۹ قانون شیوه اجرای محکومیت‌های مالی، مرجع صادر کننده رای موظف است با درخواست محکوم‌ له، تقاضای بستن تمامی حساب‌های محکوم علیه از بانک مرکزی را داشته باشد. لازم است بدانید که علت توقیف حساب بانکی ممکن است متفاوت باشد.

اما در مورد مسدودی حساب بانکی باید بیان کرد که به وضعیتی می‌گویند که در آن، وجهی که در حساب وجود دارد به درخواست وی و یا یک شخص دیگر و از طریق سامانه‌ای به نام محچک و یا با دستور قضایی و غیر قضایی، توقیف می‌شود و شخصی که حساب را دارد دیگر توانایی برداشت وجه از حساب خود را نخواهد داشت. به طور کلی می‌توان بیان کرد که تفاوت بین توقیف حساب و مسدودی حساب بانکی این است که در مسدود شدن پولی واریز نخواهد شد و به عبارتی حساب کاملا بسته می‌شود اما منظور از توقیف این است که به یک مقدار مشخصی از حساب بسته و برداشت خواهد شد.

اگر نسبت به موضوع این مقاله دچار ابهام هستید یا سؤالات بیشتری در این رابطه دارید؛ آن را با مشاوره حقوقی تلفنی کارمنتو در میان بگذارید.

حساب بانکی به چه دلایلی توقیف و یا مسدود می شود؟

توقیف حساب و یا مسدود کردن حساب بانکی دارای دلایل مختلفی است. به عبارتی علت مسدودی حساب بانکی ممکن است مختلف باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • مقررات داخلی بانک ها

گاهی به دلیل راکد بودن طولانی مدت حساب یا ناقص بودن مشخصات و مدارک مشتری، حساب بانکی مسدود می‌شود که معمولا با مراجعه به بانک این مشکل برطرف می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که توقیف حساب بانکی با سفته نیز امکان پذیر است که برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران کارمنتو در ارتباط باشید.

Please select another listing to show to avoid recursion.
  • مسدودی حساب بانکی به دلیل ضمانت وام

گاهی اوقات بنا به دلایلی بانک اقدام به مسدودی حساب ضامن می‌کند. به عبارتی گاهی افراد ضامن یک وام می‌شوند و فرد وام‌گیرنده اقساط خود را پرداخت نمی‌کند؛ در این صورت، ضامن بدهکار شناخته می‌شود و حساب او در بانک تا تسویه کامل وام مسدود می‌شود. بنابراین مسدودی حساب بانکی بخاطر ضمانت وام از دیگر دلایل مهمی است که ممکن است افراد را دچار مشکلات متعددی کند.

  • مسدودی حساب بانکی به دلیل چک برگشتی

حساب افرادی که چک برگشتی دارند به مدت 3 سال از تاریخ آخرین چک برگشتی مسدود می‌شود. تا پیش از سال ۹۷ مدت زمان مسدودی بر اثر چک برگشتی ۷ سال بود.

  • دستور مراجع قضایی

یکی از اقداماتی که جهت حفظ حقوق مردم خصوصا شاکی در مراجع قضایی انجام می‌شود، دستور بستن حساب بانکی افراد بدهکار است. این اقدام با درخواست فرد طلبکار صورت می‌گیرد.

  • کلاهبرداری

حالت دیگر که باعث مسدود شدن حساب‌های بانکی می‌شود، کلاهبرداری است. برای مثال گاهی اوقات فرد از حساب خود برای فیشینگ استفاده می‌کند که در این هنگام دادگاه حکم مسدودی حساب های بانکی را خواهد داد.

  • وارد کردن رمز اشتباه

این مورد عمدتا در مورد کارت‌های بانکی است. گاهی اوقات یک شخص برای چند بار متوالی رمز کارت خود را اشتباه وارد می‌کند. در این هنگام سیستم بانکی احتمال می‌دهد که شخص استفاده کنند از کارت خود صاحب کارت نبوده و به عبارتی آن را دزدیده است. در این هنگام اقدام به مسدود کردن حساب بانکی خواهد کرد.

شناسایی و توقیف حساب های بانکی افراد بدهکار

  • مسدود شدن حساب بانکی توسط اجرای احکام

اجرا کردن احکام حقوقی و یا کیفری از دیگر مواردی است که می‌تواند باعث مسدود شدن کارت بانکی شود. به عبارتی بهتر  مسدودی حساب بانکی توسط انواع دادگاه نیز قابل انجام است‌. هر زمان که یک شخص بر اساس حکم قانونی محکوم به پرداخت کردن یک مبلغ به عنوان جریمه باشد، باید بر اساس مهلتی که مشخص شده است جریمه را پرداخت نماید.

در غیر این صورت ذینفع مجازات می‌تواند با توجه به اجرای تصمیمات شعبه صادر کننده اقدام به درخواست مسدود کردن حساب بانکی کند. در واقع مسدودی حساب بانکی توسط دادگاه به این گونه انجام می‌شود که در ابتدا دادگاه رای لازم را صادر کرده و پس از بررسی آن و مهلت جریمه، نامه‌ای در مورد مسدود کردن حساب بانکی شخص صادر می‌کند.

  • مسدودی حساب به درخواست خود مشتری

گاهی نیز ممکن است بنا به دلایل خاصی مشتری خود درخواست مسدود کردن حساب بانکی کند که البته برای این درخواست باید یک سری شرایط خاصی وجود داشته باشند. در واقع ممکن است مشتری شخصا تقاضای مسدود شدن حساب جاری خود را داشته باشد؛ بنابراین وی باید چک‌های مصرف نشده خود را به شعبه برگرداند. در غیر این صورت و صرفا با اظهار مشتری مبنی بر سرقت یا مفقود شدن دسته چک، شعبه مجاز به بستن حساب جاری فرد نیست.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه درخواست مسدودی حساب توسط خود مشتری می‌توانید با کارشناسان کارمنتو در ارتباط باشید. امکان چت آنلاین با پشتیبان، تنوع حوزه‌ها (11 حوزه و 31 زیرحوزه) و تنوع خدمات (مشاوره و پروژه) از جمله مزایای این مرکز به حساب می‌آید.

شناسایی و توقیف حساب های بانکی افراد بدهکار چگونه انجام می‌شود؟

از جمله سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آید این است که شناسایی و توقیف حساب بانکی بدهکار چگونه انجام می‌شود؟ لازم است بدانید که توقیف حساب فرد بدهکار با شکایت طلبکار آغاز خواهد شد. در واقع پس از اینکه شخص طلبکار شکایت خود را ثبت کند و هر دو طرف در دادگاه حاضر شدند، در صورتی که فرد بدهکار بر اساس موعد مشخص شده برای پرداخت بدهی خود اقدام نکند، چند حالت برای پیگیری این امر ایجاد می‌شود.

معمولا اگر یک سال از ابلاغ و صادر شدن حکم بگذرد، دستور توقیف حساب بانکی بدهکار ابلاغ خواهد شد. پس از این تمامی حساب‌های شخص توقیف شده و تا دستور بعدی و درخواست رفع توقیف حساب‌های وی توقیف خواهد ماند. رفع توقیف اموال فرد بدهکار هنگامی انجام خواهد شد که یا بدهی پرداخت شود و یا با کمک مراجع قانونی بدهی از حساب وی کسر شود.

شرایط صدور رای توقیف حساب بانکی افراد بدهکار

لازم است بدانید که شرایط توقیف حساب بانکی برای صادر شدن حکم توقیف اهمیت زیادی دارد. صادر شدن رای توقیف حساب بانکی افرادی که بدهکار هستند هنگامی صادر خواهد شد که فرد نتواند در طی زمان مشخص شده، بدهی خود را پرداخت کند.

در این هنگام پس از یک سال از صادر و ابلاغ شدن رای دادگاه در جهت تسویه حساب فرد بدهکار به طلبکار، در صورتی که اقدامی برای تسویه بدهی از طرف وی انجام نشده باشد، دادرس اجرا کردن حکم توقیف اموال فرد بدهکار را صادر خواهد کرد و تا روشن شدن این وضعیت حساب‌های فرد بدهکار متوقف می‌شود و از نقل و انتقال و یا برداشت‌ها جلوگیری می‌شود.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط توقیف حساب بانکی می‌توانید مشاوران کارمنتو در ارتباط باشید. این مرکز با همکاری با بیش از 350 مشاور برتر کشور، استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا و همچنین وجود یک پلتفرم جامع ویژه مشاور و کارفرما بهترین خدمات مشاوره‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند.

حقوقی

مشاوران حقوقی کارمنتو به صورت آنلاین و تلفنی که به صورت فوری و زیر یک دقیقه ارتباط برقرار می‌شود، افراد را در مسائل حقوقی راهنمایی می‌کنند و به عنوان یک پل ارتباطی بین افراد و سیستم حقوقی عمل می‌کنند تا از ورود به مشکلات قانونی جلوگیری شود.

نمونه درخواست توقیف حساب بانکی محکوم علیه

در این قسمت قصد داریم در مورد نمونه درخواست توقیف حساب بانکی محکوم علیه نکاتی ارائه دهیم. بر اساس ماده 1 قانون نحوه اجرای محکومیت مالی، هر شخصی که بر اساس حکم دادگاه به تحویل مالی به شخص دیگر محکوم شود و از اجرا کردن حکم خودداری کند، هر زمان که محکوم به عین معین باشد، آن مال گرفته شده و به محکوم له تحویل داده می‌شود.

همچنین بر اساس متن درخواست توقیف حساب بانکی در صورتی که رد عین امکان نداشته باشد و یا اینکه محکوم به عین معین نباشد، اموال محکوم علیه با رعایت استثنائات دین و البته بر اساس قانون از محل آن حسب مورد محکوم به و یا همانند یا قیمت آن استیفا داده می‌شود. اگر که در زمینه توقیف حساب بانکی محکوم علیه دچار ابهامات و یا مشکلاتی هستید و یا تمایل به دریافت نمونه درخواست توقیف حساب بانکی محکوم علیه دارید و نیازمند راهنمایی هستید می‌توانید با مشاوران کارمنتو در ارتباط باشید.

کدام مراجع صلاحیت توقیف حساب بانکی افراد را دارند؟

ممکن است برای شما سوال باشد که از کدام مراجع می‌تواند تقاضای توقیف حساب بانکی کرد؟ لازم است بدانید که حساب بانکی افراد توسط مراجع زیر می‌تواند مسدود شود.

  • توسط مراجع قضایی

مراجع دارای صلاحیت قضایی می‌توانند دستور توقیف حساب بانکی اشخاص حقیقی یا حقوقی را صادر کنند یا از وضعیت حساب آن‌ها اطلاعات کسب کنند. بانک‌ها نیز موظف هستند از این دستور پیروی کنند.

  • مسدود شدن حساب بانکی توسط بانک مرکزی

از دیگر مراجعی که می‌توانند جهت مسدود و یا توقیف شدن حساب بانکی اقدام کنند می‌توان به بانک مرکزی اشاره کرد. بانک مرکزی در مواردی مانند چک برگشتی یا موارد دیگر می‌تواند دستور توقیف حساب فرد را بدهد.

  • مسدود شدن حساب بانکی توسط اداره ثبت

لازم است بدانید که مسدود و یا توقیف حساب بانکی از طریق اجرای ثبت نیز انجام پذیر است. در واقع اگر که دعوا به اسناد رسمی و یا عادی مربوط باشد و یا اینکه دعوا در این اداره ثبت شده باشد، بر اساس قانون، توقیف حساب بانکی توسط اداره ثبت امکان پذیر خواهد بود. برای مثال در جرمی مانند فروش مال غیر با سند رسمی، مسدود کردن و یا توقیف حساب بانکی از طریق اجرای ثبت ممکن است.

  • مسدود شدن حساب بانکی توسط پلیس فتا

مسدودی حساب بانکی توسط پلیس فتا نیز قابل انجام است. به عبارتی بهتر شورای حل اختلاف، دادسرا و دادگاه‌ها می‌توانند در صورتی که یک فرد بدهکار باشد، حکم مسدود شدن وی را صادر کنند. همان طور که در قسمت‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم در این هنگام مرجع قضایی از بانک مورد نظر درخواست می‌کند تا حساب بانکی شخص توقیف شود. دقت کنید که از جمله دلایل مسدودی حساب بانکی توسط پلیس فتا این است که از اطلاعات شما جهت کلاهبرداری استفاده شده باشد.

  • توقیف شدن حساب بانکی توسط شورای حل اختلاف و دادگاه

شورای حل اختلاف از جمله مراجعی است که می‌تواند در صورت بدهکار بودن متهم، حکم مسدود کردن حساب وی را صادر کند. در ادامه نحوه صادر شدن حکم توقیف در دعاوی حقوقی و کیفری را شرح می‌دهیم.

الف) در دعاوی حقوقی

مبلغ چک، سفته بانکی و برات در صورتی که شرایط لازم ایجاد شده باشد و همچنین دارنده تقاضا کند، دادگاه را موظف خواهد کرد تا پیش از رسیدگی به موضوع، حساب صادر کننده را برای یک مدت زمان مشخص مسدود کند. در مورد بدهی‌های عادی اگر ضررهای احتمالی خوانده پرداخت شده باشند که البته از طریق قاضی مشخص می‌شوند، این امکان وجود دارد تا حساب به اندازه طلب شده جهت خواهان مسدود شود. اما در موضوعاتی که خوانده مکلف است تا وجه را به خواهان پرداخت کند و وی وجه را پرداخت نکند، امکان مسدود شدن مبلغ از حساب محکوم به سود خواهان خواهد بود.

ب) در دعاوی کیفری

شاید برای شما سوال باشد که توقیف حساب بانکی کیفری چگونه است؟ در واقع دادسرا این امکان را دارد تا میزان مبلغ شکایت شده را در حساب محکوم مسدود کند. این مسئله عمدتا در دادسرای جرم‌های سیستمی که نقل و انتقالات مشکوکی ایجاد شده باشد بسیار شایع است.

مراحل درخواست توقیف و یا مسدودی حساب بانکی

در صورتی که تمایل داشته باشید در مورد نحوه توقیف حساب بانکی اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید. یکی از مهمترین و بیشترین دعوایی که در دادگاه‌ها مطرح می‌شود، دعاوی مالی است. هنگامی که فرد خواستار دریافت مطالبات خود از بدهکار باشد، اقدام به ثبت شکایت می‌کند.

ممکن است فرد شاکی درخواست تامین خواسته را از دادگاه داشته باشد. در مورد تامین خواسته توقیف حساب بانکی باید بیان کرد که تامین خواسته یکی از انواع توقیف اموال است و حساب بانکی جزو اموال محسوب می‌شود. اگر در طول دادرسی فرد بدهکار اقدامی برای پرداخت بدهکاری خود انجام ندهد، محکوم له می‌تواند درخواست توقیف حساب او را بدهد. توقیف حساب بانکی ممکن است بر اثر پرداخت نفقه و مهریه باشد.

بعد از صدور رای مبنی بر بدهکاری فرد متهم و محکوم شدن او، رای صادر شده به مرجع اجرا کننده ابلاغ می‌شود. مرجع مربوطه نامه‌ای به بانک مرکزی ارسال کرده و خواستار توقیف حساب فرد بدهکار می‌شود. بانک فورا دستور را اجرا می‌کند و تا دستور بعدی و درخواست قانون برای رفع توقیف، حساب فرد را مسدود می‌سازد. این مراحل به درخواست محکوم له صورت می‌گیرد و حتما باید اول او این درخواست را بدهد؛ سپس قانون وارد عمل شود.

یکی از مشکلات موجود در این زمینه این است که فرد درخواست دهنده اول باید حساب فرد بدهکار را شناسایی و تحویل دادگاه دهد. گاهی این کار غیر ممکن یا سخت است و ممکن است بدهکار حساب خود را مخفی کرده باشد یا وجوه خود را به حساب فرد دیگری انتقال داده باشد.

اما طبق قانون، بانک مرکزی وظیفه دارد از تاریخی که دادگاه رای به محکومیت فرد داده تا یک سال تمام گردش مالی فرد بدهکار را مشخص و تحویل دهد. اگر هر یک از مسئولان بانک مرکزی یا کارمندان دادگستری نسبت به شناسایی فرد بدهکار کوتاهی کنند، به انفصال درجه شش خدمات دولتی و عمومی محکوم می‌شوند.

آیا بانک حق برداشت از حساب توقیف و مسدود شده را دارد؟

بر اساس لایحه درخواست توقیف حساب بانکی جدید که بانک مرکزی منتشر کرده است، بانک‌ها می‌توانند در صورتی که یک مشتری بدهی خود را پرداخت نکند، بدون حکم قضایی، بدهی خود را را از دیگر حساب‌های فرد برداشت کنند.

  • امکان برداشت از حساب توقیف شده و مسدود شده

عمدتا سوال می‌شود که آیا این امکان وجود دارد که از حساب مسدود شده، پول برداشت کرد؟ این سوال معمولا سوال بسیاری از افرادی که پول زیادی را در بانک داشته باشند. ممکن است فرد این درخواست را از بانک کند که تنها به میزان بدهی‌اش، حساب بانکی‌اش را مسدود کرده و بتواند مابقی پول مانده را برداشت کند.

اما لازم به ذکر است که اگر حساب بانکی یک شخص مسدود شود، هر چقدر که میزان بالایی نیز در حساب وی باشد، فرد نمی‌تواند به هیچ عنوان از حساب برداشت کند. بنابراین فرد تا زمانی که پرونده‌اش به نتیجه برسد، حق ندارد از حساب خود برداشت کند.

برداشت از حساب بانکی توقیف شده

مدت زمان توقیف و مسدودی حساب بانکی

اکنون که با نحوه و مراحل درخواست توقیف حساب بانکی آشنا شدید، در مورد مدت زمان مسدودی حساب بانکی لازم است ذکر کنیم که بسته به علت مسدودی متفاوت است و تا زمان رفع علت، حساب مسدود می‌ماند. اگر علت مسدودی دستور مراجع قضایی باشد، فرد باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد و به عبارتی برای پیگیری مسدودی حساب بانکی باید اقداماتی انجام دهد.

اگر علت مسدودی چک برگشتی باشد، در صورتی که فرد برای رفع توقیف حساب بانکی اقدام نکند، حساب او به مدت سه سال مسدود خواهد بود.

مدت زمان رفع مسدودی حساب با توجه به حضوری یا غیر حضوری بودن متفاوت است. در روش حضوری پس از انجام اقدامات اولیه، رفع مسدودی، سریع صورت می‌گیرد اما در روش غیر حضوری ممکن است یک هفته این روند طول بکشد. در مواردی ممکن است رفع مسدودی یک ماه زمان ببرد.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی در این زمینه و یا در مورد مدت زمان رفع توقیف حساب بانکی می‌توانید با مرکز کارمنتو در ارتباط باشید. این مرکز با ارائه خدمت با معقول‌ترین قیمت بازار، نمایش وضعیت مشاور به منظور صرفه جویی در زمان کاربر (آنلاین و آفلاین) و امکان دریافت مشاوره فوری در هر جای ایران در لحظه و زیر یک دقیقه بهترین خدمات مشاوره‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بخشنامه مسدود و توقیف نمودن حساب بانک چه می گوید؟

علاوه بر مواردی که در قانون توقیف حساب بانکی برای مسدود کردن موجودی حساب مشتریان در نظر گرفته شده است، مراجع قضایی این توانایی را دارند که دستور مسدود کردن موجودی حساب افراد را به نفع دولت و یا اشخاص ثالث صادر نمایند و یا اینکه از حساب آن‌ها مطلع شوند. بانک‌ها نیز باید این دستور را عملی کنند. همچنین لازم به ذکر است که قانونگذار در ماده 19 قانون به شیو‌ه‌های اجرای محکومیت مالی اشاره کرده است‌.

بر این اساس مرجع اجرا کننده رای باید به درخواست محکوم له به بانک مرکزی دستور دهد تا فهرست تمامی حساب‌های محکوم علیه را به منظور توقیف به مرجع نام برده شده، تحویل دهد. با توجه به ضروری بودن ایجاد یک رویه منسجم معاون اول دادستان کل کشور در طی یک بخشنامه به تمام روسای دادگستری‌ها نکات مهمی را متذکر شده است. بر اساس این ابلاغیه اگر که هدف مسدود کردن حساب یک شخص باشد، مراتب باید بدون ذکر نام و از راه سیستم SMC ارسال شوند و رفع آن نیز باید حتما از این طریق باشد.

آیا حساب بانکی سرباز فراری مسدود یا توقیف میشود؟

سوال رایج دیگر در این زمینه مربوط به مسدودی حساب بانکی سرباز فراری است.  باید به این نکته اشاره کرد که حساب‌های بانکی فرد مشمول سربازی به دلیل فراری بودن مسدود نخواهد شد، اما یک سری محدودیت‌های اجتماعی ممکن است بر روی شماره ملی سرباز فراری ثبت شود. بدین ترتیب ممکن است سرباز نتواند برای گواهینامه اقدام کند و یا در برخی موارد نمی‌تواند اقدام به انجام معاملات کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی را در زمینه چگونگی شناسایی و توقیف حساب های بانکی توضیح دهیم. دقت کنید که توقیف و یا مسدود کردن حساب‌های بانکی نیازمند وقوع یک سری شرایط خاصی هستند و البته قوانین ویژه‌ای نیز در این زمینه وجود دارد. در صورت تمایل به دریافت راهنمایی و مشاوره در این زمینه توصیه می‌کنیم حتما با مرکز کارمنتو در ارتباط باشید. از جمله مزایای این مرکز می‌توان به شارژ اولیه رایگان، قابلیت استفاده از کیف پول و محرمانه بودن اطلاعات اشاره کرد.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 56 نظر

4 56
توقیف و مسدودی حساب بانکی چگونه و با چه علتی انجام می شود؟
باید با آماده کردن مدارک لازم مانند رضایت‌نامه دارنده چک، نامه شخص حقوقی و یا دستور مقام قضایی به شعبه مورد نظر مراجعه کرده و فرم درخواست رفع مسدودی را کامل کند.
در صورتی که دعوا به اسناد رسمی و یا عادی مرتبط باشد، اداره ثبت می‌تواند دستور توقیف حساب بانکی را صادر کند.
علاوه بر اینکه اگر حساب شخصی مسدود و یا توقیف شده باشد نمی‌توان از آن پول برداشت کرد، برای رفع آن نیز باید اقدام به رفع توقیف کرد.

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد