سفته الکترونیکی چیست؟ در سامانه چگونه سفته اینترنتی بگیریم؟

مدت مطالعه: 12 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 21 اسفند 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

سفته نوعی تعهدنامه است که مانند گذشته هنوز با فرمت کاغذی و امضای دستی بین افراد مبادله می‌شود و می‌توان آن‌ها را از بانک‌ها و کیوسک‌های روزنامه فروشی تهیه کرد. اخیراً بانک مرکزی، به معرفی سفته الکترونیکی یا سفته دیجیتال پرداخته است تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری نباشد. این سفته، نوعی سند تجاری است که به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و بر اساس آن، فرد صادرکننده متعهد می‌شود مبلغی را به شخص دیگر پرداخت نماید.

در ادامه این مقاله بیشتر در خصوص مزایا و کاربردهای سفته آنلاین، مدارک مورد نیاز برای خرید این سفته صحبت خواهیم کرد و به پرسش سفته الکترونیکی چیست پاسخ خواهیم داد. در مورد نحوه خرید سفته الکترونیکی بانک آینده، بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک ملت و ثبت و خرید سفته الکترونیکی بانک رسالت و ثبت سفته الکترونیکی بانک مهر ایران نیز به طور کامل صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی کامل با این سفته دیجیتالی، نحوه خرید سفته‌های الکترونیکی در بانک‌های عامل و در صورت نیاز انتخاب یک مشاور حقوقی باتجربه در این زمینه با ما همراه باشید.

بنر حقوقی

سفته الکترونیکی چیست؟

سفته بانکی نوعی سند خاص است که احکام مخصوص به خود را دارد و در قانون تجارت نیز به آن اشاره شده است. بر اساس ماده ۳۰۷ این قانون، «فته‌ طلب، سندی است که به موجب آن، امضا کننده، تعهد می‌‌دهد، مبلغی در موعد معین، یا عندالمطالبه، در وجه حامل یا شخص معین و یا به‌ حواله‌ کرد آن شخص، کارسازی نماید.» به عبارت ساده‌‌تر، سفته یا فته طلب، سندی است که بر طبق آن، صادرکننده، پرداخت یک وجه مشخص در زمان تعیین‌ شده را بر عهده دارد. سفته الکترونیک نیز همان سفته‌ای است که در این قانون به آن اشاره شده است و تنها تفاوت آن با سفته کاغذی، نحوه صدور آن است.

کاربرد سفته الکترونیکی چیست؟

بیشترین کاربرد این سفته جهت دریافت ضمانت وام و تسهیلات است. همچنین سفته الکترونیک به عنوان سفته حسن انجام کار، سفته ضمانت کار و سایر ضمانت‌ها استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای آن دریافت وام با سفته الکترونیکی است و در حقیقت می‌توان گفت سفته الکترونیک همه کاربردهای سفته کاغذی را دارد.

سفته الکترونیکی چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از سفته الکترونیک به شرح زیر است:

  • دسترسی آسان و ۲۴ ساعته
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • حفظ محیط زیست با صرفه جویی در کاغذ
  • اعتبار همیشگی سفته
  • امنیت بالای آن و داشتن کد شناسایی مخصوص و منحصر به فرد

سفته الکترونیکی از کجا بگیریم؟

هم‌ اکنون پرسشی که مطرح می‌شود این است که چگونه سفته الکترونیکی بگیریم؟

برای خرید سفته اینترنتی نیازی به مراجعه حضوری به بانک یا دکه روزنامه فروشی نیست و می‌توانید از طریق سایت‌ها و سامانه بانک‌های ملی، رسالت، آینده، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر ایران، خرید خود را به انجام برسانید. همچنین در اپلیکشن‌ آی کاپ می‌توانید سفته الکترونیکی بانک رسالت و بانک مهر ایران را دریافت کنید.

Please select another listing to show to avoid recursion.

کدام بانک ها سفته الکترونیکی دارند؟

در حال حاضر بانک‌‌های ملی، آینده، بانک رسالت و قرض الحسنه مهر، ملت و تجارت سفته الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

مدارک لازم برای خرید سفته الکترونیکی

مدارک لازم برای خرید سفته، شامل کد ملی، شماره حساب و شماره تماس است. با پرداخت هزینه آن، سفته الکترونیکی برای شما صادر می‌شود.

نحوه خرید سفته الکترونیکی

طریقه گرفتن سفته الکترونیکی عبارتند از:

  1. ثبت‌ نام در سامانه سفته الکترونیکی بانک مورد نظر
  2. ورود به سامانه و ثبت درخواست خود
  3. ثبت سفته
  4. پرداخت هزینه سفته‌
  5. امضای سفته‌ها با امضای الکترونیکی‌
  6. بارگذاری سفته‌ در سایت لندو
  7. بررسی سفته‌ توسط سایت لندو
  8. سفته‌‌‌ای که بارگذاری کرده‌اید بررسی می‌شود و اگه تأیید شد به مرحله بعدی می‌روید. یعنی مرحله نهایی و امضای آنلاین قراردادها.

نحوه خرید سفته الکترونیکی بانک آینده

بانک آینده یکی از بانک‌های اعلام شده توسط بانک مرکزی است که امکان ارائه سفته‌های الکترونیکی را دارد. آن دسته از مشتریان و متقاضیان بانک آینده که قصد دریافت سفته به صورت آنلاین را دارند، می‌توانند به سامانه سفته الکترونیکی بانک آینده مراجعه کرده و از این طریق اقدامات لازم را انجام دهند. از آن جایی که دریافت سفته الکترونیکی آینده تا حد بسیار زیادی کار فعالان حوزه تجارت را ساده و راحت می‌کند. اما توجه داشته باشید که جهت این امر ابتدا باید در سامانه کاربری بانک آینده ثبت نام کنید تا بتوانید از طریق بانک آینده سفته آنلاین دریافت کنید.

سفته الکترونیکی بانک آینده

نحوه خرید سفته الکترونیکی بانک قرض الحسنه رسالت و بانک مهر ایران

بانک قرض الحسنه رسالت و بانک مهر ایران امکان خرید سفته الکترونیکی و ضمانت سفته الکترونیکی بانک مهر ایران را از طریق اپلیکیشن آی کاپ فراهم کرده‌اند. بنابراین سامانه سفته الکترونیکی بانک رسالت برای دریافت سفته الکترونیکی بانک رسالت، اپلیکیشن آی کاپ است که با نصب این برنامه بر روی گوشی خود و ثبت نام در آن می‌توانید اقدامات لازم را برای دریافت سفته‌های الکترونیکی بانک مهر ایران و بانک رسالت انجام دهید.

لازم به ذکر است که قیمت سفته الکترونیکی بانک مهر ایران و قیمت سفته الکترونیکی بانک رسالت نیز همچون سایر بانک‌ها بسته به مبلغ سفته متفاوت است و هر چقدر که مبلغ سفته بیشتر باشد، قیمت سفته نیز بالاتر خواهد بود.

نحوه خرید سفته الکترونیکی بانک ملی ایران

بانک ملی نیز از طریق بانک مرکزی مامور ارائه سفته‌های الکترونیکی‌ به متقاضیان شده است. بانک ملی نیز جهت دریافت و استعلام سفته الکترونیک ملی شرایط خاص خود را دارد که داوطلبان و متقاضیان باید از آن‌ها مطلع بوده و آن‌ها را به طور کامل رعایت کنند. از جمله این شرایط می‌توان به دارا بودن حساب بانکی ملی و حساب فعال در سامانه بام این بانک اشاره کرد. به عبارت دیگر افرادی که حساب ملی نداشته یا سامانه بام آن‌ها فعال نیست، امکان دریافت سفته الکترونیکی بانک ملی را نخواهند داشت. به این ترتیب اگر از مشتریان بانک ملی ایران هستید و در این بانک حساب دارید، با فعال کردن حساب خود در سامانه بام ملی می‌توانید نسبت به خرید سفته الکترونیکی بانک ملی از طریق این سامانه اقدام کنید.

خرید سفته الکترونیک بانک تجارت

دریافت سفته الکترونیکی بانک تجارت به این صورت است که اشخاص حقیقی دریافت کننده تسهیلات غیر حضوری از بانک تجارت می‌توانند از طریق اپلیکیشن باجت، درخواست سفته الکترونیک خود را ارائه کرده تا این سفته در وجه بانک تجارت برای آن‌ها صادر شود.

بر این اساس فرآیند امضای سفته الکترونیکی تجارت از طرف تسهیلات گیرنده و ضامنین به صورت کاملاً دیجیتالی خواهد بود.

خرید سفته الکترونیک بانک ملت

مشتریان بانک ملت اعم از گیرنده‏ و ضامن تسهیلات‌ برای تضمین تسهیلات دریافتی می‌توانند با مراجعه به سامانه بستام نسبت به درخواست سفته الکترونیکی بانک ملت ‏یا ضمانت سفته الکترونیک بانک ملت اقدام کنند.

بر این اساس بعد از ورود متقاضی تسهیلات به سامانه بستام و بخش سفته و برات الکترونیک، استعلام‌های لازم انجام و هزینه لازم از حساب وی کسر شده و بعد از آن کد رهگیری که همان شماره سفته است به متقاضی ارائه می‌شود.

در عین حال اگر سفته نیاز به ضامن نداشته باشد، متقاضی کد رهگیری را به بانک ملت ارائه می‌دهد تا به عنوان وثیقه تسهیلات مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که نیاز به ضامن داشته باشد، کد رهگیری به ضامن ارائه می‌شود و ضامن که از مشتریان بانک است با استفاده از آن کد اطلاعات بخش ضمانت را در سامانه بستام تکمیل می‌کند.

قیمت خرید سفته الکترونیکی

متقاضیان برای تهیه سفته‌های الکترونیکی همچون خرید سفته به صورت حضوری باید هزینه‌ای را در قبال دریافت سفته پرداخت کنند. قیمت سفته الکترونیکی مطابق با مبلغ‌ آن است و هر چه مبلغ سفته بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. اما قیمت سفته الکترونیکی چقدر است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که این قیمت در بانک‌های مختلف از جمله بانک قرض الحسنه رسالت و مهر ایران، بانک ملی، بانک تجارت، بانک ملت و بانک آینده تفاوت چندانی باهم ندارد.

اما بعضی از عملیات‌های ابتدایی جهت خرید سفته ممکن است هزینه‌هایی را در پی داشته باشد. به عنوان مثال برای دریافت و خرید سفته الکترونیکی بانک مهر ایران از طریق اپلیکیشن آی کاپ، ابتدا باید امضای دیجیتال خود را ثبت کنید که 23 هزار تومان هزینه انجام این کار است.

ثبت سفته الکترونیکی

سند سفته از جمله اسناد تجاری است که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و ثبت آن باید با دقت تمام انجام شود. در گذشته که کاربران از سفته‌های فیزیکی و کاغذی استفاده می‌کردند، گاهی وقت‌ها پیش می‌آمد که قسمت تاریخ را تکمیل نکرده و گاهی اوقات هم سفته‌های سفید امضاء به دیگران تحویل می‌دادند. همین مسائل به صورت پیوسته منجر به بحث و شکایت در این زمینه می‌شد.

اما طرح سفته الکترونیکی به صورت کامل این مسائل و مشکلات را برطرف کرده است. زیرا برای ثبت الکترونیکی سفته باید تمام اطلاعات به صورت کامل و دقیق تکمیل شوند. یعنی تا به هنگامی که مشخصات فرد دریافت کننده، مبلغ و تاریخ آن را درج نکنید، امکان دریافت سفته اینترنتی برای شما فراهم نخواهد شد.

فرایند ثبت این سفته هم به صورت هم زمان با دریافت سفته‌های الکترونیکی از طریق اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های مختلف انجام می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت زمانی که جهت دریافت سفته به سامانه یا اپلیکیشن بانک‌های عامل مراجعه می‌کنید، هم زمان باید اطلاعات مورد نیاز را هم به صورت دقیق و کامل وارد کنید تا سفته آنلاین به شما تعلق گیرد.

استعلام سفته الکترونیکی

با توجه به امکاناتی که بانک‌های قرض الحسنه رسالت و مهر ایران، ملی، آینده، ملت و تجارت فراهم کرده‌اند، افراد متقاضی استفاده از سفته به راحتی می‌توانند به سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های در نظر گرفته شده برای بانک مورد نظر مراجعه کرده و در مبالغ دلخواه، سفته دریافت کنند.

یکی دیگر از خدمات مهم مرتبط با این اسناد تجاری از طریق درگاه‌های آنلاین و الکترونیکی، استعلام و پیگیری سفته الکترونیکی است. یعنی متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه یا اپلیکیشن بانک مورد نظر، در کنار دریافت سفته نسبت به استعلام آن نیز اقدام کنند‌. در نتیجه برای انجام این کار نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها یا ارگان‌های مختلف وجود نخواهد داشت.

البته این نکته را فراموش نکنید که برای دریافت استعلام سفته همچون خرید سفته‌های الکترونیکی نیاز به وجود برخی شرایط است. به عنوان مثال اگر قصد استعلام سفته از طریق بانک ملی را دارید باید در این بانک حساب کاربری داشته باشید و در سامانه بام آن نیز ثبت نام کنید. همچنین استعلام سفته الکترونیکی با کد ملی نیز امکان پذیر است.

استعلام سفته الکترونیکی

نحوه پشت نویسی سفته الکترونیکی بابت ضمانت چگونه است؟

پشت نویسی یا همان ظهر نویسی سفته به معنای وارد کردن اطلاعاتی در پشت سفته است و برای آن که تعهدات از طریق سفته به فرد دیگری انتقال داده شود، نیاز است پشت نویسی صورت گیرد. در سفته کاغذی قبل از تحویل سفته به گیرنده یا همان شخص سوم، آن را پشت نویسی می‌کنند. اما برای پشت نویسی سفته‌های الکترونیکی باید به سامانه‌ یا اپلیکیشنی که خرید سفته از طریق آن صورت گرفته است مراجعه کنید، گزینه ظهرنویسی را انتخاب کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال اگر از طریق برنامه آی‌ کاپ اقدام به خرید سفته الکترونیکی بانک رسالت یا سفته الکترونیکی بانک مهر ایران کرده باشید می‌توانید به راحتی سفته را پشت نویسی کنید و اطلاعات گیرنده سفته را نیز به طور کامل ثبت کنید.

البته از آنجایی که قبل از ظهرنویسی، صادرکننده سفته را صادر کرده است، تنها گیرنده سفته دیجیتالی می‌تواند سفته را پشت نویسی کند و اطلاعات دریافت کننده سفته را وارد کند.

حقوقی

مشاوران حقوقی کارمنتو به صورت آنلاین و تلفنی که به صورت فوری و زیر یک دقیقه ارتباط برقرار می‌شود، افراد را در مسائل حقوقی و نحوه نوشتن سفته راهنمایی می‌کنند و به عنوان یک پل ارتباطی بین افراد و سیستم حقوقی عمل می‌کنند تا از ورود به مشکلات قانونی جلوگیری شود.

قوانین و مقررات سفته الکترونیکی

قبل از خرید سفته الکترونیکی لازم است قانون سفته الکترونیکی و یک سری نکات مهم را رعایت کنید:

  • کد ملی صاحب سیم کارت شخص درخواست دهنده باید مطابق با کد ملی وارد در سفته الکترونیکی باشد.
  • فرد باید در بانکی که می‌خواهد درخواست سفته بدهد، دارای حساب باشد.
  • حذف یا تعویض رمز گوشی، باعث غیر فعال شدن امضای دیجیتال می‌شود.
  • در صورت مفقودی یا سرقت گوشی، شخص باید نسبت به ابطال امضای دیجیتال و مسدودی سیم کارت اقدام نماید.
  • با در اختیار گذاشتن گوشی و سیم کارت در اختیار دیگران، عواقب هرگونه سو استفاده بر عهده شخص خواهد بود.
  • در هر گوشی فقط یک گواهی امضای دیجیتال را می‌توان ذخیره کرد.
  • نحوه نوشتن سفته الکترونیکی بسته به کارایی آن برای شما متفاوت است.
  • به هنگام خرید سفته دیجیتالی باید تمام اطلاعات آن اعم از اطلاعات کامل گیرنده و تاریخ به صورت دقیق تکمیل شوند تا در ادامه با مشکل مواجه نشوید.

نحوه ضمانت سفته الکترونیکی

برای اینکه بدانید ضمانت سفته الکترونیکی چیست باید بگوییم که برای ضمانت سفته، لازم است ضامن در سامانه احراز هویت کند و گواهی امضای دیجیتال خود را دریافت نماید. پس از آن باید شماره یکتای سفته و کد ملی صادرکننده را وارد کند. به این صورت سفته، ضمانت شده و ضامن برای پرداخت آن متعهد می‌شود.

چرا از سفته الکترونیک استفاده کنیم؟

بعضی از بانک‌ها سفته‌های فیزیکی و کاغدی را ارائه می‌دهند. اما بیشتر افراد دریافت کننده سفته‌های کاغذی با چالش محدودیت برگه‌های سفته روبه‌رو هستند. به عنوان مثال سفته‌ها در اعداد رندی مثل 5 میلیون، 10 میلیون و یا 20 میلیون تومان از رایج‌ترین ارقام سفته کاغذی و فیزیکی هستند.

متقاضیانی که عدد رندی از سفته را نیاز دارند همیشه با یک چالش بزرگ روبه‌رو هستند و باید تعداد برگ سفته‌ها را بیشتر از مقدار مورد نیاز خود تهیه و خریداری کنند. اما با وجود سفته‌های الکترونیک دقیقا به همان اندازه مبلغی که نیاز دارید می‌توانید آن را در وجه شخص یا سازمان مورد نظر خود صادر کنید. دیگر مزیت‌های سفته‌ی الکترونیکی نیز عبارتند از:

  • دریافت سفته الکترونیکی با سرعت بیشتری همراه است و بعد از ثبت درخواست به سرعت سفته صادر می‌شود.
  • این سفته‌ها با یک شناسه یکتا قابل شناسایی هستند که مورد تایید بانک‌ها است و به هیچ وجه ریسک جعلی بودن در صورت تهیه سفته از جاهای غیر رسمی را ندارد.
  • امکان پرداخت مبلغی بیشتر به ازای هر برگ سفته به حداقل می‌رسد.

نکات دریافت سفته الکترونیکی

  1. هر یک از بانک‌هایی که خدمات مربوط به سفته‌های الکترونیکی را ارائه می‌دهند دارای سایت سفته الکترونیکی یا اپلیکیشن مخصوص جهت ارائه سفته می‌باشند. بنابراین هیچ سایت یا نهاد دیگری امکان ارائه یا استعلام سفته های الکترونیکی را ندارد.
  2. هر کدام از بانک‌هایی که ارائه دهنده سفته دیجیتالی هستند، دارای یک سری شرایط و قوانین مخصوص هستند که باید از قبل آن‌ها را بررسی کنید. به عنوان مثال یکی از مهمترین شرایط و قوانینی که برای اکثر این بانک‌ها صدق می‌کند، داشتن یک حساب کاربری در بانک مورد نظر است.
  3. قیمت خرید سفته اینترنتی کاملاً مشابه با خرید سفته‌های کاغذی است و از طریق سایت بانک‌های ارائه دهنده این سفته منتشر می‌شود و هر چه مبلغ سفته بالاتر برود، قیمت خرید آن هم بیشتر خواهد شد.

مدت زمان دریافت سفته الکترونیکی چقدر است؟

برای خرید سفته الکترونیکی به زمان زیادی احتیاج ندارید. با وارد شدن به یکی از سامانه‌های بانک‌های ارائه‌ دهنده سفته، به محض واریز پول، سفته الکترونیکی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نحوه ویرایش سفته الکترونیکی چگونه است؟

در حال حاضر امکان ویرایش سفته الکترونیکی وجود ندارد.

نحوه ابطال سفته الکترونیکی چگونه است؟

قبل از اینکه به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه سفته الکترونیکی را باطل کنیم باید به این نکته توجه داشته باشید که لغو و باطل کردن سفته الکترونیکی در اپلیکیشن و درگاهی که اقدام به خرید الکترونیکی سفته کرده‌اید، انجام نمی‌شود و کلیه تعاملات شما به عنوان گیرنده سفته با بانک و یا قوه قضاییه خواهد بود.

بعد از دریافت این سفته ممکن است به هر دلیلی تصمیم بگیرید آن را باطل کنید. به همین دلیل در این بخش به دلایل مختلف لغو و ابطال سفته الکترونیکی و نحوه از بین بردن اعتبار آن پرداخته‌ایم.

اگر دیگر نیازی به آن سفته دیجیتالی ندارید و آن سفته در پرونده بانکی شما ثبت شده است، درخواست ابطال خود را می‌توانید با توجه به اعلامیه و ضوابط بانک مورد نظر خود به انجام برسانید. البته هم‌اکنون اعلامیه و امکاناتی از طرف بانک قرض الحسنه رسالت و مهر ایران برای درخواست ابطال سفته وجود ندارد.

تمام مراحل واخواست یک سفته الکترونیکی با مراجعه به قوه قضایی قابل انجام است و نمی‌توانید از روش دیگری برای ارائه واخواست اقدام کنید.

در صورتی که سفته اینترنتی را که برای حسن انجام کار و ضمانت دریافت کرده‌اید، می‌خواهید ابطال کنید باید مراحل قانونی آن را از طریق قوه قضاییه طی کنید. بعد از طی کردن مراحل قانونی بنا به ضوابط و مقررات دادگاه و شرایط ممکن است که سفته دیجیتالی شما ابطال و یا مراحل لازم برای تسویه آن انجام شود.

اشخاصی که بازپرداخت تسهیلات خود به بانک مورد نظر را به طور کامل انجام داده‎اند، نیازی به طی کردن مراحل لغو سفته الکترونیکی ندارند. زیرا این مسئله از طریق بانک برای تسویه پیگیری می‌شود و در صورت نیاز بخشی از مراحل را با حضور در بانک و یا به صورت اینترنتی انجام خواهید داد.

سخن پایانی

در این مقاله به طور مفصل در خصوص پرسش چگونه سفته الکترونیکی بگیریم و مزایا و کاربرد این سفته و نحوه ابطال صحبت کردیم. همچنین در مورد نحوه خرید این سفته از طریق بانک‌های عاملی همچون خرید سفته الکترونیکی بانک آینده و خرید سفته الکترونیکی بانک مهر ایران نیز صحبت کردیم. با وجود مطالب این مقاله اگر باز هم در خصوص این سفته مسئله‌ای ذهن شما را درگیر کرده است می‌توانید با مشاوران حقوقی برجسته مجموعه کارمنتو در ارتباط باشید تا به طور کامل به پرسش‌های شما پاسخ دهند.

مجموعه کارمنتو با تنوع خدمات در مشاوره و پروژه در زمینه امور حقوقی و با تنوع حوزه در 11 حوزه و 31 زیرحوزه، با بیش از 350 مشاور برتر و باتجربه کشور همکاری می‌کند. کارمنتو خدمات ارزنده‌ای همچون امکان چت آنلاین با پشتیبان و دریافت مشاوره آنلاین تلفنی، در دسترس بودن پشتیبانی و خدمات به صورت 7 روز هفته و 24 ساعته، نمایش وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن مشاور به منظور صرفه جویی در زمان کاربر و قابلیت استفاده از کیف پول را به کاربران ارائه می‌دهد.

کارمنتو همچنین دارای شارژ اولیه رایگان است و از جدیدترین و بروزترین تکنولوژی‌های دنیا استفاده می‌کند و خدمات خود را با معقول‌ترین و مناسب‌ترین قیمت بازار به مردم ارائه می‌دهد. کارمنتو دارای یک پلتفرم جامع مخصوص مشاور و کارفرما است که امکان دریافت مشاوره فوری در هر جای ایران در لحظه و زیر یک دقیقه را با محرمانه نگه داشتن اطلاعات کاربران برای شما فراهم کرده است.

شما عزیزان برای دریافت مشاوره و رسیدن به پرسش‌های خود در خصوص سفته الکترونیک می‌توانید با ما تماس بگیرید.

کسب و کار

از طریق مشاوره کسب و کار آنلاین تلفنی در حوزه مد نظر خود بدون پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و از طریق تماس امن، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

با کلیک روی لینک زیر و از طریق (منو خدمات مشاوره) حوزه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

سوالات متداول درباره سفته الکترونیک

  1. سفته الکترونیکی از کجا بخریم؟

    برای دریافت سفته الکترونیکی نیازی نیست به صورت حضوری به بانک‌ها یا دکه‌های روزنامه فروشی مراجعه کنید و به راحتی می‌توانید بعد از احراز هویت در سامانه‌ها یا برنامه‌های صدور سفته الکترونیکی مانند آی کاپ و غیره و پرداخت هزینه، سفته دیجیتال مورد نظر خود را تهیه و خریداری کنید.

  2. کدام بانک‌ ها سفته الکترونیکی دارند؟

    در حال حاضر بانک‌های ملی، رسالت، قرض الحسنه مهر ایران، ملت، تجارت و بانک آینده از بانک‌های عامل برای دریافت سفته الکترونیکی هستند.

  3. سفته الکترونیکی چند روز طول می‌کشد؟

    زمان دریافت سفته الکترونیکی زیاد طول نمی‌کشد و به راحتی می‌توانید از طریق سامانه‌های ارائه‌ دهنده سفته، سفته الکترونیکی مورد نظر خود را خریداری کنید.

  4. برای خرید سفته الکترونیک از یک بانک، داشتن حساب کاربری در آن بانک الزامی است؟

    بله داشتن حساب کاربری در بانک مورد نظر الزامی است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 5 نظر

5 5
سفته الکترونیکی چیست؟ در سامانه چگونه سفته اینترنتی بگیریم؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد