بررسی ماده 228 قانون مالیات های مستقیم

مدت مطالعه: 2 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 3 بهمن 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

در مواردیکه اظهارنامه یا ترازنامه و حساب سود و زیان مودی مورد قبول واقع نشود و یا اساساً مودی اوراق مزبور را در موعد مقرر ‌قانونی تسلیم نکرده باشد، مالیات مودی طبق مقررات این قانون تشخیص و مطالبه خواهد شد.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد ماده 228 قانون مالیات های مستقیم از مشاوران و متخصصان برتر کارمنتو در بخش مشاوره مالی کمک بخواهید.

دستورالعمل و بخشنامه

رسیدگی وصدور وابلاغ برگ تشخیص مالیات پرونده های مالیاتی سنوات ۸۳،۸۲،۸۱ و۸۴ مؤدیانیکه از تسلیم اظهارنامه خودداری نموده اند

اداره کل امور مالیاتی استان……

اداره کل امور مالیاتی ……

احتراماً

نظر به اینکه به قرار اطلاع واصله برخی از ادارات امور مالیاتی در اجرای مفاد ماده 30 آیین نامه اجرائی ماده 219 قانون مالیات های مستقیم نسبت به رسیدگی پرونده مالیاتی مؤدیانی که ظرف مهلت مقرر قانون ی از تسلیم اظهار نامه مالیاتی خودداری نموده، اقدام ننموده و این امر علاوه بر تطویل فرآیند رسیدگی وتشخیص مالیات این مؤدیان مشکلات عدیده دیگری را از جمله عدم تحقق سیاست های سازمان و بروز اختلاف بین مؤدیان و واحدهای مالیاتی وارجاع امور به مراجع حل اختلاف را در پی خواهد داشت و همچنین موجب تشویق این قبیل مؤدیان به عدم تسلیم اظهارنامه وعدم رعایت سایر تکالیف مقرر قانونی و انباشت بدهی های مالیاتی آنان وایجاد مشکلات در پرداخت برای این مؤدیان می گردد. لذا مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند تا پرونده های مالیاتی سنوات 83،82،81 و 1384 مؤدیانی که از تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر قانونی خودداری نموده اند حداکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری مورد رسیدگی وبرگ تشخیص مالیات آن صادر وابلاغ گردد وحداکثر تا پایان اردیبهشت 85 به مرحله قطعیت برسد. همچنین در خصوص مؤدیانی که نسبت به تسلیم اظهار نامه اقدام نموده اند مطابق برنامه عملیاتی اقدام گردد. در ضمن رؤسای امور مالیاتی نهایت تلاش را در جهت قطعیت پرونده های مالیاتی مذکور در اجرای مقررات ماده 238 قانون مالیاتهای مستقیم به عمل آورند.

بدیهی است در صورت عدم رعایت مفاد این بخشنامه دادستانی انتظامی مالیاتی با متخلفین برخورد خواهند نمود.

مدیران کل امور مالیاتی مکلفند نتیجه اقدامات به عمل آمده را هر ماهه به شرح فرم های پیوست به این معاونت ارسال نمایند.

محمود شکری

معاون عملیاتی

شماره:66646/4536/232

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

4 1
بررسی ماده 228 قانون مالیات های مستقیم

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد