طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا کدنویسی

مدت مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 27 آبان 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا کدنویسی

امروزه استفاده از وب سایت برای گسترش کسب و کار و کسب درآمد بیشتر، بسیار گسترش پیدا کرده و تمام کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت در شغل خود هستند، از وب سایت استفاده می‌کنند. طراحی سایت به دو صورت طراحی با وردپرس و طراحی با زبان‌های برنامه نویسی انجام می‌گیرد. اما سوالی که برای تمام صاحبان کسب و کار ایجاد می‌شود این است که کدام روش طراحی سایت بهتر است؟ سایت طراحی شده با وردپرس چه تفاوتی با سایت‌های کدنویسی دارد؟ مزایا و معایب هرکدام چیست؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی بپردازیم، پس اگر شما هم نمی‌دانید کدام نوع طراحی سایت مناسب است، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

وردپرس یا کدنویسی

اگر شما هم به دنبال طراحی سایت برای کسب وکار خود هستید، باید برای این کار برنامه‌ریزی کنید. می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای این کار، انتخاب بین طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی است. دانستن تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی می‌تواند به شما در این انتخاب کمک کند. در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های هر دو روش طراحی سایت را بررسی کنیم.

بررسی ویژگی‌های سایت طراحی شده با وردپرس

همان طور که می‌دانید، وردپرس یک نرم افزار Opensource و کاملا رایگان است که در دنیا، محبوب‌ترین CMS به شمار می‌آید. امروزه می‌توان با استفاده از وردپرس یک وب سایت استاندارد، سایت فروشگاهی، سایت شبکه اجتماعی و یا هر سایت دیگری را طراحی نمود. طبق آمار ارائه شده:

  1. بیش از 14.7 درصد از 100 وب سایت برتر دنیا به کمک وردپرس ساخته شده است.

  2. روزانه بیش از 500 وب سایت جدید با استفاده از وردپرس ساخته می‌شود.

  3.  در هر ثانیه 17 پست وبلاگی در بخش بلاگ سایت‌های وردپرسی بارگذاری می‌شود.

  4. در حال حاضر بیش از 7 میلیون وب سایت با وردپرس ساخته شده است.

  5. تا کنون بیش از 50 هزار افزونه یا پلاگین برای وردپرس شاخته شده است.

  6. وب مسترهایی که از وردپرس استفاده می‌کنند، تاکنون وب سایت‌های خود را با بیش از 120 زبان ایجاد کرده‌اند، که این میزان از نفوذ تا به اکنون در هیچ پلتفرم دیگری مشاهده نشده است.

بررسی سرعت سایت‌های وردپرس

سایت وردپرس نیازمند پایگاه داده و PHP است، که این امر روی سرعت بارگذاری آن تاثیر گذار خواهد بود. زمانی که کاربری وارد سایت شما شود، سرور، باید اطلاعات را از پایگاه داده فراخوانی کند تا بتواند آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. . این شرایط باعث افزایش زمان بارگذاری و کم شدن سرعت سایت می‌شود.

ایا کار با سایت‌های طراحی شده با وردپرس راحت است؟

در سایت وردپرس از همان ابتدا، مالکیت سایت را خودتان به عهده خواهید گرفت. کار کردن با سایت وردپرس راحت‌تر است. برای مدیریت سایت وردپرسی نیازی به داشتن برنامه نویسی ندارید و می‌توانید با استفاده از پلاگین وردپرس به راحتی امکانات جانبی را به سایت خود اضافه کرده و سایت خود را هر چه بیشتر شخصی سازی کنید.

 

• قیمت طراحی سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس

استفاده از وردپرس در عین سادگی، قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هزینه طراحی سایت با وردپرس به مراتب از سایت‌های کدنویسی کمتر است و همین امر باعث شده تا عده زیادی از افراد برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کنند. عوامل مختلفی بر هزینه طراحی سایت با وردپرس تاثیرگذارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1.    سادگی سایت وردپرسی

سایت وردپرسی ساده است، هرچه قدر cmsها پیچیده‌تر باشد هزینه طراحی آن نیز بالاتر است.

2.    افزونه‌ها

هر چه قدر تعداد و نوع افزونه‌هایی که روی سایت وردپرس نصب می‌شوند، بیشتر باشد، و هر چه افزونه‌ها کاربردی‌تر و مهم‌تر باشند، هزینه طراحی سایت نیز بیشتر خواهد شد

3.    خرید هاست

هاست یا میزبان وب، فضایی است که اطلاعات موجود روی سایت را نگهداری می‌کنند. هاست را باید در زمان طراحی سایت، از شرکت‌هایی که هاست را ارائه می‌دهند، خریداری کرد. هزینه‌های مربوط به هاست، پس از پایان هر سال نیاز به تمدید دارد و هر چه کیفیت آن بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

4.    خرید قالب

استفاده از قالب باعث زیبایی سایت می‌شود و هر چه هزینه بیشتری برای خرید قالب پرداخت کنید، سایت زیباتری خواهید داشت. وردپرس قالب‌های رایگانی هم دارد که البته زیبایی چندانی ندارند.

5.    دامنه

از جمله عوامل تاثیرگذار روی هزینه طراحی سایت وردپرسی، هزینه‌های مربوط به دامنه است. برای انواع مختلف دامنه باید سالیانه هزینه‌هایی پرداخت شود. دامنه‌های ملی یا همان .ir هزینه‌های کمتری نسبت به دامنه‌های بین‌المللی یا همان .com دارند.
همان طور که دیدید هزینه طراحی سایت وردپرس، ثابت نیست و براساس عوامل مختلف هزینه‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

وضعیت سئو سایت‌های وردپرسی

سئو سایت‌های طراحی شده با وردپرس، بسیار راحت‌تر از سایر سایت‌ها صورت می‌گیرد. سایت‌های طراحی شده با وردپرس را می‌توان سئو داخلی (On Page Seo) و خارجی (Off Page Seo) انجام داد و نیز این قابلیت را دارد که به شکلی منظم محتواهای مختلف روی آن قرار داد. به همین خاطر شما می‌توانید با کمترین هزینه، رتبه‌های اول گوگل را دریافت کنید

اضافه کردن قابلیت‌های جدید به سایت وردپرس

اضافه کردن امکانات و قابلیت‌های جدید در وردپرس از طریق نصب افزونه‌ها صورت می‌گیرد. برای مثال شما می‌توانید برای داشتن گالری تصاویر، تاریخ شمسی، گفت و گوی آنلاین در سایت و بسیاری از موارد دیگر از افزونه‌ها استفاده کنید

وضعیت پشتیبانی سایت وردپرس

وردپرس یک سیستم متن باز است که طرفداران زیادی دارد و بازخوردهای زیادی از طراحان وب سایت‌ها برای بهبود کارایی و رفع باگ‌های خود دریافت می‌کند. تیم پشتیبانی ورد پرس همواره بازخوردها را بررسی می‌کنند و در جهت رفع مشکلات و بهبود عملکرد در تلاش‌اند و نسخه‌های جدیدتری از وردپرس را ارائه می‌دهند. می‌توان گفت پشتیبانی سایت وردپرس شامل موارد زیر است

1.    به روزرسانی‌ها

بروزرسانی‌ها باعث اضافه شدن امکانات و ویژگی‌های جدید و نیز برطرف شدن ایرادات قبلی شده و عملکرد سایت را بهبود می‌بخشد

2.    رفع خطاهای رایج

همان طور که گفته شد پشتیبانی وردپرس در جهت رفع مشکلات آن اقدام می‌کنند. برطرف کردن خطاها و به هم ریختگی‌های مربوط به قالب‌ها و افزونه‌ها از دیگر موارد پشتیبانی در سایت وردپرس است.

بررسی ویژگی‌های سایت‌های کدنویسی شده

سایت‌های کدنویسی دارای تنوع بیشتری هستند. امکان توسعه سایت، ایجاد تغییرات گسترده، امکان ایجاد هر نوع خلاقیتی در این روش از طراحی سایت وجود دارد. البته طراحی سایت به این روش هم معایبی دارد. در ادامه به مزایا و معایب سایت کدنویسی هم اشاره خواهیم کرد.

بررسی سرعت سایت‌های کدنویسی شده

سرعت سایت در سایت‌های کدنویسی نسبت به وردپرس تلرانس بالایی دارد، زیرا زمانی که سایتی کدنویسی می‌شود، از نوشتن کدهای اضافی در سایت خودداری می‌کنند و کدنویسی را مطابق نیاز مشتری انجام می‌دهند. روش‌هایی مانند حذف فضای سفید، کاهش تعداد اسکریپت‌های آنلاین، کوچک و فشره کردن تصاویر و غیره می‌تواند به بهینه سازی سرعت سایت کمک کند.

آیا کار با سایت‌های کدنویسی راحت است؟

کار کردن با سایت‌های کدنویسی کمی دشوار تر است. اگر شما بخواهید امکانات و یا ویژگی‌هایی به این سایت‌ها اضافه کنید، باید حتما کدنویسی انجام دهید. از آن جایی که اکثر افراد زبان برنامه‌نویسی و کدنویسی را نمی‌دانند بنابراین در طراحی سایت کدنویسی، همه چیز از صفر تا صد توسط برنامه نویسان انجام می‌شود و شما نمی‌توانید به تنهایی یک ویژگی را به سایت خود اضافه کنید و یا قالب آن را تغییر دهید.

قیمت طراحی سایت کدنویسی

همان طور که گفتیم سایت‌های کدنویسی توسط برنامه نویسان و به سفارش مشتریان و براساس نیاز آن‌ها کدنویسی می‌شود. هزینه طراحی سایت با وردپرس کمتر از هزینه طراحی با کدنویسی است. قیمت طراحی سایت کدنویسی براساس نوع طراحی، کارکرد و خدماتی که در آن ارائه می‌شود متفاوت است.

وضعیت سئو سایت‌های کدنویسی

با استفاده از کدنویسی می‌توان سئو سایت رانیز بهبود بخشید. استفاده از کدها برای پیدا کردن یو آر ال‌های مورد علاقه موتورهای جست و جو، ارتقاء سرعت سایت و غیره همگی سئو سایت را بهبود می‌بخشد

اضافه کردن قابلیت‌های جدید به سایت کدنویسی شده

اضافه کردن قابلیت‌های جدید به سایت برنامه نویسی، نیازمند کدنویسی توسط برنامه نویسان است. همان طور که گفته شد، شما برای اضافه کردن هر نوع قابلیت و ویژگی جدیدی باید کدنویسی انجام دهید.

وضعیت پشتیبانی سایت کدنویسی

همان طور که اشاره کردیم، طراحی سایت‌های کدنویسی توسط برنامه نویسان انجام می‌شود. در هنگام سفارش طراحی سایت، باید به پشتیانی انجام شده هم توجه داشته باشد. معمولا تیم‌هایی که کدنویسی سایت انجام می‌دهند، به مدت یکسال سایت را به صورت رایگان پشتیبانی می‌کنند، به این معنا که اگر مشکلی پیش بیاید آن را برطرف می‌کنند و یا اگر شما نیاز به افزودن ویژگی یا امکاناتی خاص در سایت داشتید می‌توانید از پشتیبانی استفاده کنید.

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

1.    یکی از مزایای سایت وردپرس، هزینه آن است. هزینه طراحی سایت‌های وردپرسی نسبت به سایت‌های کدنویسی کمتر است

2.    زمان آماده سازی سایت وردپرسی کم‌تر از سایت‌های کدنویسی است.

معایب طراحی سایت با وردپرس عبارت‌اند از:

1.    در سایت‌های وردپرسی، توانایی شما در دستکاری ظاهر سایت بسیار کم است

2.    امنیت کمتری دارد
3.    نمی‌توانید در موضوعات زیادی فعالیت داشته باشید
4.    تعداد فایل‌ها در سایت‌های وردپرسی با افزایش تعداد فیچرهای سایت، رشد تصاعدی خواهند داشت و ممکن است از مرحله‌ای به بعد باعث کندی سایت شود.

مزایا و معایب طراحی سایت کدنویسی

1.    امنیت بیشتری دارد
2.    توانایی شما در تغییر ظاهر سایت زیاد است.
3.    می‌توانید در موضوعات زیادی فعالیت داشته باشید.
4.    اگر بعد از مدتی کسب و کارتان پیشرفت کرد، امکان رشد و توسعه وجود دارد.

معایب طراحی سایت کدنویسی عبارت‌اند از:

1.    طراحی سایت کدنویسی زمان بیشتری لازم دارد.
2.    هزینه بیشتری دارد.

انتخاب سایت وردپرسی یا کدنویسی

در این مقاله سعی کردیم تا فرق سایت وردپرس و برنامه نویسی، مزایا و معایب هرکدام و هزینه هر کدام را برای شما توضیح دهیم. اگر هنوز هم شک دارید که طراحی سایت با کدام روش برای کسب و کار شما مناسب است و یا می‌خواهید انتخاب درست‌تری داشته باشید تا بعدا دچار مشکل نشوید؛ می‌توانید از مشاوره برنامه نویسی و طراحی سایت کارمنتو کمک بگیرید.
کارمنتو با در اختیار داشتن مشاوران و افراد متخصص در این زمینه می‌تواند با بررسی کسب و کار و بوجه شما، به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید و بتوانید یک سایت حرفه‌ای برای کسب و کار خود داشته باشید و موجب رشد کسب و کارتان شوید.

بیشتر بخوانید : طراح سایت را طبق چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 1 نظر

4 1
طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا کدنویسی

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

برنامه نویسی
13 شهریور 1400

|

6 دقیقه مطالعه
برنامه نویسی
2 شهریور 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

برنامه نویسی
13 شهریور 1400

|

6 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد