طراح سایت را طبق چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

مدت مطالعه: 5 دقیقه
تاریخ به روزرسانی: 21 تیر 1402
نویسنده: Niloofar Zamani

شاید کمتر کسی در جهان وجود داشته باشد که کلمه “سایت یا وب سایت” را نشنیده باشد. سایت‌ها پل ارتباطی بین دنیای اینترنت و افراد حاضر در دنیای فیزیکی هستند. بدون وجود سایت‌ها، چیز زیادی از اینترنت باقی نمی‌ماند و سخت‌افزارها قادر به ارتباط با اشخاص و خدمت‌رسانی به آن‌ها نیستند. با افزایش دسترسی به اینترنت، بسیاری از کسب و کارها با کمک طراح سایت اقدام به ایجاد سایت برای خود کرده‌اند.

طراحی سایت کارمنتو

با این حال بسیاری از افراد در انتخاب طراح وبسایت دچار مشکل هستند. میلیون‌ها تومان هزینه در ازای سایتی ناکارآمد به یکی از مشکلات رایج این صاحبان کسب و کار تبدیل شده است. بسیاری از آن‌ها از خود می‌پرسند آیا ارزش دارد که برای طراحی یک وبسایت یک طراح را استخدام کنیم؟ آیا هزینه‌ای که به طراح سایت پرداخت می‌کنیم به جیب ما برمی‌گردد؟ آیا مدت زمان برگشت این پول کوتاه خواهد بود؟

ما در این مطلب قصد داریم جنبه‌های مختلف یک طراحی سایت موفق و ویژگی‌های مهم برای انتخاب یک طراح سایت بپردازیم و به این سوالات پاسخ بدهیم. اگر شما نیز یکی از صاحبان کسب و کار هستید که قصد انتخاب یک طراح سایت را دارید و در این زمینه سردرگم هستید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

طراحی سایت چیست و طراح سایت کیست

طراحی سایت به فرآیند‌هایی گفته می‌شود که برای ترکیب کدها و مولفه‌های گرافیکی انجام می‌شود تا یک سایت ایجاد شود. طراحی سایت عموما فرآیند پیچیده‌ای است و نیاز به تخصص و آگاهی از بخش‌های مختلفی حوزه کامپیوتر دارد. ده‌ها زبان برنامه‌نویسی مختلف برای توسعه وب وجود دارد و تکنولوژی‌های متفاوت، فریمورک‌ها، سیستم‌های مدیریت محتوا و غیره همگی می‌توانند در توسعه وب نقش داشته باشند.

طراحی سایت کارمنتو

طراح سایت کسی است که نیازهای ضروری برای طراحی یک سایت با ویژگی‌ها و نیازهای مورد انتظار را ترکیب می‌کند و سایت را برای یک شخص، یک گروه یا یک مجموعه طراحی می‌کند. این طراح، سایت را به شکل جز به جز و برای نیازهای متفاوتی توسعه می‌دهد. سایت می‌تواند به شکل‌های مختلفی (مانند تالارهای گفتگو، سرویس‌های خبری، سایت‌های بازی یا فروشگاه‌های آنلاین و غیره) باشد.

بسیاری از استارتاپ‌ها در سال‌های اولیه بودجه کمی در اختیار دارند و برخی از آن‌ها حتی سرمایه‌ای نزدیک به صفر دارند. به همین دلیل باید اولویت‌هایی برای انتخاب سایت در نظر داشته باشند و در این زمینه دچار اشتباه نشوند. واقعیت این است که معیارها و روش انتخاب طراح سایت آنقدر گسترده است که به مسائل بسیاری زیادی بستگی دارد. در ادامه، به بررسی معیارهایی می‌پردازیم که می‌تواند کار انتخاب طراح سایت برای شما را آسان کند.

ویژگی‌های انتخاب یک طراح سایت

همانطور که گفتیم انتخاب طراح وبسایت جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. ما در این بخش، از ذکر ویژگی‌های شخصیتی طراح صرف نظر می‌کنیم و فقط تمرکز خود را روی جنبه‌های تکنیکی و فنی انتخاب یک طراح سایت می‌گذاریم. شما با مطالعه موارد زیر می‌توانید اولویت خود را برای انتخاب طراح مناسب مشخص کنید و پس از مطالعه موارد زیر، برای انتخاب طراح مناسب اقدام کنید.

زبان مورد استفاده طراح سایت

همانطور که می‌دانید، زبان‌های برنامه نویسی فراوانی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در طراحی وبسایت استفاده کرد. به عنوان مثال برخی طراحان سایت از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می‌کنند و برخی دیگر از زبان‌های دیگری مانند ASP و پایتون و زبان‌های دیگر استفاده می‌کنند. هر تکنولوژی برای نوع خاصی از وبسایت مناسب است چرا که هر زبانی محدودیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند و زمان کدنویسی با آن‌ها نیز متفاوت است.به عنوان مثال برخی از سایت‌هایی که قرار است با سایت‌های قدیمی‌تر (خصوصا سایت‌های دولتی) تبادلات داده در پس زمینه داشته باشند، بهتر است که با زبان ASP نوشته شوند و سایت‌هایی که خدمات خاصی دارند که سرور را بیشتر درگیر می‌کند بهتر است که از PHP استفاده کنند.

طراحی سایت کارمنتو

روش برنامه نویسی

هر طراح سایت یک روش برنامه نویسی برای خود دارد. برخی از آن‌ها علاقمند به کدنویسی از پایه هستند و برخی از فریمورک‌هایی استفاده می‌کنند که مزیت‌هایی مانند استفاده از کتابخانه‌های خاصی را به آن‌ها می‌دهد. برخی از برنامه نویسان نیز خود کدهایی تولید کرده‌اند که بخشی از کار فریمورک‌ها را انجام می‌دهد. خود فریمورک‌ها نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام مزیت‌های متفاوتی دارند. فریمورک‌های جانگو، لاراول، سیمفونی و یی 2 برخی از این فریمورک‌ها هستند.

تجربه طراح سایت

یکی دیگر از ویژگی‌های طراح سایت تجربه او است. طراحان سایت تجربیات متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها مدارک دانشگاهی و یا تخصصی برنامه‌نویسی دارند و برخی دیگر نمونه‌های خود را اعتباری برای اثبات تجربه خود می‌دانند. برخی نیز ترکیبی از همه این موارد را در اختیار دارند. هر چقدر سطح تجربه یک طراح سایت بالاتر باشد، کیفیت کار او نیز بالاتر خواهد بود اما این مسئله به معنای سرعت بیشتر در کدنویسی یا کارآیی بهتر برای سایت شما نیست. یک طراح سایت باتجربه لزوما مناسب‌ترین سایت را برای شما ارائه نمی‌دهد.

روش کار

برخی از طراحان سایت در قالب شرکت‌ها کار می‌کنند و برخی دیگر به تنهایی و مستقل اقدام به طراحی سایت می‌کنند. به این طراحان مستقل فریلنسر گفته می‌شود. کار با هر کدام از این افراد ملاحظات مربوط به خود را دارد. برخی از فریلنسرها به خاطر کار به شکل مستقل به سبب اعتبار بالای خود، مبلغ‌های بیشتری از شما طلب می‌کنند. برخی دیگر نیز اعلام می‌کنند که چون برخلاف برنامه نویسان عضو شرکت‌ها، قسمتی از مبلغ پرداختی شما را به شرکت پرداخت نمی‌کنند، رقم دریافتی آن‌ها بسیار کم خواهد بود.

طراحی سایت کارمنتو

خدمات جانبی

ویژگی دیگری نیز در مورد هر طراح سایت وجود دارد که میزان خدمات جانبی است که ارائه می‌کند. برخی از طراحان وظیفه راه‌اندازی سایت و خرید دامنه و آپلود آن روی سرور را قبول می‌کنند ولی برخی دیگر هیچ خدمات جانبی ارائه نمی‌دهند و یا در ازای آن مبلغ بیشتری درخواست می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های مختلف یک طراح سایت انداختیم و دیدیم که هر طراح سایت می‌تواند ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. شما باید با توجه به اولویت‌های خود از جمله نوع خدمت خود، کیفیت مورد انتظار، بودجه خود و مسائل این چنینی تصمیم بگیرید که چه طراحی برای کار شما مناسب است. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و نمی‌توانید روش درست را به خوبی  پیدا کنید، بهتر است به مراکز مشاوره‌ای مراجعه کنید که به شما در انتخاب طراح سایت کمک کند. یکی از این مراکز متخصص کارمنتو است که مشاورین آن ویژگی‌های مختلف یک طراح وبسایت را برای شما شرح خواهند داد و انتخاب یک طراح سایت خوب را برای شما آسان می‌کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ 0 نظر

1 0
طراح سایت را طبق چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

مشاورین مرتبط

مقالات مرتبط

برنامه نویسی
13 شهریور 1400

|

6 دقیقه مطالعه
برنامه نویسی
2 شهریور 1400

|

7 دقیقه مطالعه

مقالات مرتبط

برنامه نویسی
13 شهریور 1400

|

6 دقیقه مطالعه

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایمیل شما با موفقیت ثبت شد