ناشناس
سلام. بعنوان کارفرما به همراه دوستی دفتر تاسیس کردم. خودم بیمه پرداز اختیاری بودم و برای مهر را پرداختم. دوستم بیمه بیکاری بود. من بدلیل کندی روند دریافت کد کارگاه و بیمه، بیمه اختیاری ماه ابان خودم را نیز پرداخت کردم. سه سوال دارم: اول اینکه به بازرس بیمه اعلام کردم از اول آبان تاریخ شروع بکار بزنند و خودم هم در سایت بخش ثبت پرسنل از اول آبان زدم. من آبان را اختیاری پرداخت کردم. تکلیف من در زمان رد کردن لیست بیمه اجباری هر دویمان چیست؟ هزینه ای که بابت آبان اختیاری پرداختم رو منظورمه؟ دوم اینکه چون این دوست من نامه اشتغال بکار از اول آبان بردن بیمه میگن کاش تاریخ شروع بکار در نامه را می زدم اول مهر که ما هم به بازرس بگوییم اول مهر و در سایت بزنیم اول مهر. به این ترتیب بیمه مهر براشون رد میشد؟ ایشون می گن دفاتر تازه تاسیس از زمان تاسیس تا 3 ماه فرصت دارن برای بیمه اقدام کنن. آیا چنین چیزی درست است؟ میشد ما تاریخ شروع به کار در نامه اشتغال ایشون رو بزنیم اول مهر و من هم دو ماه بیمه مهر و آبان اختیاری خودم را نپردازم بعد تا 30 آذر وقت داشته باشیم بیمه مهر و آبان را بپردازیم؟ آیا این سه ماه فرصت رو داشتیم که بیمه معوقه مهر رو هم برای ایشون بگیریم؟ آیا امکان داره تغییرش بدیم؟ ممنون