اخبار

نامه امید علی پارسا به رئیس سازمان ثبت اسناد درباره ساز و کار شکایت مردم از دفاتر اسناد رسمی
امور ثبتی -

نامه امید علی پارسا به رئیس سازمان ثبت اسناد درباره ساز و کار شکایت مردم از دفاتر اسناد رسمی

امید علی پارسا در نامه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد،بر تعریف ساز و کار رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اسناد رسمی پیرامون سرباز زدن از ارائه خدمات الکترونیکی انتقال املاک تاکید کرد.

 

متن نامه

رئیس سازمان مالیاتی در نامه خود آورده است: همانطور که استحضار دارند، برابر ماده ۱۸۷ ق. م. م و در هم افزایی و همکاری بسیار مطلوب و مناسب سازمان‌های امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران و بعد از طراحی و توسعه سامانه‌های الکترونیکی لازم و انجام مراحل آزمون و ارزیابی زیرساخت‌های مرتبط، از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۰ در مراکز استان‌ها و از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۷ در تمام شهرهای کشور، عملیات برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی آغاز شده است. در بررسی بازخوردهای اعلامی و شواهد موجود و با وجود استقبال مناسب مردم از این اقدام موفق مشترک، برخی دفاتر اسناد رسمی در برخی استان‌ها از ارائه خدمات الکترونیکی مرتبط به بهانه‌های مختلف سرباز زده و مراجعین را به سازمان امور مالیاتی ارجاع می‌دهند و بعضاً بابت انجام این نوع سرویس، بر خلاف مقررات و تعرفه‌های موجود، مطالبه وجه نقد می‌نمایند که تداوم این وضعیت چالش‌هایی را در اجرای این پروژه به همراه خواهد داشت و انعکاس بازخوردهای مورد اشاره می‌تواند اهداف مورد انتظار و به خصوص رتبه کشور در نماگر ثبت مالکیت از شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی را نیز متأثر نماید. رئیس سازمان امور مالیاتی در پایان نامه خود آو.رده است: با عنایت به مطالب فوق خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع رسانی عمومی، ساز و کار دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از تخلفات احتمالی دفاتر اسناد رسمی پیش بینی و مساعدت لازم معمول نمایند. مزید استحضار این سازمان آمادگی هر نوع همکاری در تحقق هرچه سریع‌تر اهداف مورد انتظار را اعلام می‌دارد.

حال اگر با سوال و یا ابهامی در این حوزه مواجه شدید، می‌توانید با متخصصان و مشاوران کارمنتو اولین اپلیکیشن تخصصی کسب و کار از طریق مشاوره رایگان کارمنتو همراه شوید.